Palsta luisunut lestistään?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

:roll: Tässä niinsanotusta ongelmista.Viimeisten 25 vuoden aikana,olen ollut kolmella foorumilla.Tämä on neljäs.Kaikki muut on lopetettu,mutta moottoripyörä.org on enää olemassa.Sammy's mönkijäfoorumille kävi vähän toisin.Siellä modet aivan tiukkapipoisia.Mitään laitonta ei saanut missään nimessä kirjoittaa.Parivuotta siellä viihdyin.Ennustin ennen poistumista,ei tule toimimaan tuolla periaatteella.Ei tullut.Täällä tuntuu modet kyllä hoitaa hommia.Mutta välillä lähtee avaruuteen jonkun kannanotto, vaikka en ainakaan itse ole tajunnut (ei ole ihme sinänsä) Miksi se bannattiin.Veikkaisin että (tosin en tiedä)Että modet olleet kauan vakanssissa.Mutta tuollaiset "sikakoira"Tyypit vie pohjan näillä trolleilla.Nyt kun tapahtunut nuorten kuolemaan/kadoksiin johtaneita tapauksia,ovat tyylillään (vittuilu/mä tiedän)Pilaamassa tämänkin foorumin.Nää nyt on vanhan äijän pohdintoja.Näistä ei kenenkään tarvitse vetää mitään sieraimeen.Mutta totta toinen puoli, kuten joskus viimevuosisadalla pruukattiin sannoo.

Clover

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja Clover »

ruusumaa kirjoitti:
Ke Tammi 04, 2023 4:56 pm
Öyhötys ja toisille vittuilu vaan lisääntyy!

Viime aikoina on tullut paljon uusia käyttäjiä, joilla ei oo säännöt hallussa, mutta aika vapaasti savat mesoa :roll: :roll:
Itsekään en ole kiinnostunut tuosta öyhötyksestä tai toisille vittuilusta. Monesti esim. kadonneiden ihmisten ketjut ovat pitkiä (niitä olen nyt enimmäkseen lukenut). Välillä hieman tuskastuttaa lukea monen sivun ketjuja, kun ne oleelliset ja itseä kiinnostavat viestit hukkuvat sinne öyhötyksen sekaan. Tokihan voisin ruveta tekemään muistiinpanoja niistä tärkeimmistä tiedoista, että sinällään ihan turhaan länkytän tässä. :wink:

rostedt
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 5:44 am

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja rostedt »

palokirves kirjoitti:
Ti Tammi 10, 2023 7:45 pm
rostedt kirjoitti:
Pe Tammi 06, 2023 3:16 pm

Ja roduista puhumisen voisi bannata.
Onko muita aiheita joista toveri rostedt haluaisi kieltää keskusteltavan?
En tuotakaan halua kiellettävän, mutta se vastakkainasettelu aiheissa joissa ei edes ole eri rotuja, on naurettavaa. Puolin ja toisin. Artikulaationi oli huonoa tuossa lauseessa. Pahoittelut.

Itse asetun maltillisesti oikealle, mutta välillä hävettää ihmisten provokatiiviset ulostulot aiheissa.

rostedt
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 5:44 am

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja rostedt »

Pohkus kirjoitti:
Ti Tammi 10, 2023 6:15 pm
rostedt kirjoitti:
Pe Tammi 06, 2023 3:16 pm
Etsivä Shitlock kirjoitti:
Ma Elo 29, 2022 11:53 am
Suutari pysyköön lestissään, kuin myös murhainfonkin pitäisi. Nyt muutamana vuotena minfoa alkanut täyttää poliittinen lätinä, mitä on palstat pullollaan ja se perinteinen minfoilu on vaarassa hukkua paskaan.
Osiossa ajankohtaista pisti silmään minfoilun kannalta sontaketjut:
Koronavirus CVD19 - Maailmanlaajuinen pandemia
Sanna Marin kokoomaketju
Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta


Voisiko tämän tyyppiset keskustelut siirtää osioon huuhaa, jos niitä pakko minfossa käydä?
Yleisesti ottaen palstan taso on laskenut törkeästi kuin lehmän häntä alkuvuosista. Turhaa lässytystä ja jankkaamista, osan rekkautuneista länkyttäjistä voisi viskoa mäkeen. ...tai sitten vuosimaksu tänne, pääsisi ärsyttävistä mainoksistakin eroon. 50€/vuosi voisi hiukan rajoittaa kelapotilaita ja multinikkejä liittymästä sivulle.

Ja roduista puhumisen voisi bannata. Ei jaksa enää edes valkoisen heteromiehen (vaikka itsekin tätä edustan) lässytystä ja spekulaatiota aiheissa joihin se ei liity, ja sama vamma vastapuolella.
Tai kertamaksu/viesti, niin ei lipsahda niin helposti jankkaamiseksi. Voisi miettiä toisenkin kerran haluanko oikeasti maksaa taas 5€ siitä että jatkan taas kolmannen viestin tätä juupas-eipäs-nahinaa, jossa arvaan jo valmiiksi vastapuolen tulevan vastauksen vastaukseeni ja ettei tilanne etenisi mihinkään uudesta viestikierroksesta. Tai nopeasti bannia jankkaamisesta. Koska se on ainakin minun heikkouteni, tekee mieli vastata toiselle vaan koska se tuntuu niin ärsyttävän tyhmältä. Nyt joihinkin kuohuttaviin aiheisiin tulee sellaista vauhtia viestiä, ettei moderoiminen ole varmaan edes mahdollista.

Kertamaksun/viesti toteutus olisi kyllä varmaan vaikeaa. Vuosimaksu olisi helpompi, kannatan. Mutta vielä enemmän kannatan ankaraa moderointia. Olen joskus määrännyt itse itseni jäähylle kun huomaan vastaavani johonkin ketjuun suurimmaksi osaksi siksi, kun ärsyttää että annetaan myllyttää ihan mitä vain paskaa. Jos vuosimaksu kirjoitusoikeuteen olisi edes lähellä nettilehden tilausta, niin keskustelut voisivat olla kiinnostavia luettavia myös kirjautumattomille. Laadukkaita ketjuja on mielenkiintoista lukea vaikkei niihin olisi itsellä mitään annettavaa=syytä kommentoida.
Olen palstaa lukenut vuodesta 2007-2008 lähtien. Siihen aikaan jäsenistöä oli vähemmän, joka risusta ei tullut postausta ja keskustelu muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta hedelmällistä luettavaa. Jäsenmäärä lienee moninkertaistunut ja moderaattoreiden työ lisääntynyt, ei käy heitäkään kateeksi. Toki osa noista topikeista on edelleen pystyssä, samaa luuta kalutaan vieläkin ja kun uutta asiaa ei tule, jää jäljelle se juupa-eipäs. Saattanee noissa vanhoissa selvittämättömissä murhissa olla niin, että joku on tuonut jotain uutta aspektia, mutta pääosin junnaa paikallaan.

Nyt suoraan sanoen suuresti inhottaa kaikki se turha aika mikä menee jo hahmottaessa tuo juupas-eipäs-länkytys.

Joissain aiheissa olen lopettanut lukemisen turhautumisen takia. Useasti mietin ennen omaa postausta: "Tuonko mitään uutta", tai "Vahvistanko järkevästi jotain toista kulmaa". Usein noiden kysymysten jälkeen 9/10 postauksista jää tekemättä. Ja varmaan parempi niin.

Avatar
Miss Holmes #1
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1441
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

🔝
Useasti mietin ennen omaa postausta:
"Tuonko mitään uutta", tai "Vahvistanko järkevästi jotain toista kulmaa".
Usein noiden kysymysten jälkeen 9/10 postauksista jää tekemättä. Ja varmaan parempi niin.
Tämän soisi jokaisen tekevän aina ennen ’lähetä’-napin painamista. Ja nyt puhun myös itsestäni🫣

Henkilökohtaisesti olen yrittänyt korottaa myös ”ärsyyntymyskynnystä” tyyliin: ”jos nyt ärsyttää, niin sulje sivu, ellet pysty pysymään asiassa ja asiallisena”🤯
Ihan turha provosoitua tyhjästä ja sotkea sitä myöden muiden ajatukset siirtymällä ’minä oikeassa - te muut väärässä’-moodiin.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)

Clover

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja Clover »

^ Tätä olen myös itse yrittänyt miettiä, että tuonko yhtään mitään uutta näkökulmaa kyseiseen ketjuun. Vaikka näin aloittelijana sitä haluaisikin tuoda omia ajatuksia esille, niin monesti se oma näkemys on jo tuotu esille, ja monesti useaankin otteeseen. Omalla ärsyyntymiselläni en halua turhaan täyttää täällä olevia ketjuja - noh, tämänkin osalta joutuu hieman hampaita pureskelemaan. Mutta aina sitä aikajanaa, silminnäkijöitä, jokaista johtolankaa ja jokaista todisteena pidettävää asiaa pitää luonnollisesti puntaroida. Monestihan meistä kukaan ei tiedä todellisten tapahtumien kulkua, mutta jokainen luonnollisesti aina muodostaa sen oman näkemyksensä, ja näin syntyy näitä ristiriitatilanteita. Kun se oma mielipide on visusti muodostettu, siitä ei välttämättä halua luopua helposti - koska "minulla on kaikki nämä todisteet, jotka sopivat minun omaan näkemykseeni". Sitä turhaa vänkäämistä ja läyhäämistä nähdään monessakin eri ketjussa, ja valitettavasti se vie paljonkin pohjaa ja tilaa siltä todelliselta ajatuksenvaihdolta.

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja Waja »

Moderaattoreiden pitäisi keksiä keino jolla blokata täysin tyhjänpäiväiset viestit.
White trash vanhempien kouluttomattomat kakarat tyhmine rasistiviesteineen karkoittavat murha infosta asiallisia keskustelijoita.
Suunta on selvästi havaittavissa. Asialliset keskustelijat vähenevät ja omasta mielestään nokkelat vähäosaiset valtaavat tilan.

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3691
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Waja kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 5:18 pm
Moderaattoreiden pitäisi keksiä keino jolla blokata täysin tyhjänpäiväiset viestit.
White trash vanhempien kouluttomattomat kakarat tyhmine rasistiviesteineen karkoittavat murha infosta asiallisia keskustelijoita.
Suunta on selvästi havaittavissa. Asialliset keskustelijat vähenevät ja omasta mielestään nokkelat vähäosaiset valtaavat tilan.
Jahas.
Moi waja, pitkästä aikaa.

Tässä ketjussa on taas näköjään porukkaa opettamassa modeille antirasismia.

Se että neekerit, ählämit ja muut matut perseilevät, raiskaavat, ryöstävät, terrorisoivat, vievät resursseja turhaan, huijaavat tukia, rapauttavat yhteiskuntaa ja vievät muutoin laskussa ollutta rikosastetta väärään suuntaan, ei ole ongelma?

Vaan rasismi on taas se ongelma?
Herätkää nyt jo todellisuuteen.

Sitten tulee vielä joku kokoomus, joka ehdottaa ratkaisuksi lisää maahanmuuttoa ja lisää veroja suomalaisille :evil:


Mutta suomalaiset on nykyään saamattomia lampaita, jotka ei saa edes äänestettyä Suomea puolustavia ehdokkaita.
Joten sinänä ihan sama, huudammeko täällä neekeriä vai emme.

Palstalla tulevat ulkomaalaiset ketjuissa esiin, koska tekevät enemmän rikoksia.
Palsta ei ole luistanut mihinkään.
Suomi on.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

maalittaja
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: Su Tammi 22, 2023 6:50 pm

Re: Palsta luisunut lestistään?

Viesti Kirjoittaja maalittaja »

Marokon Kauhu kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 7:31 pm

Mutta suomalaiset on nykyään saamattomia lampaita, jotka ei saa edes äänestettyä Suomea puolustavia ehdokkaita.
Suomea puolustavia ehdokkaita etnonationalistiselta kantilta ovat ainoastaan Sinimusta Liikkeen ehdokkat. Mutta kun painavammassa vaakakupissa on se, että ovat järjestään semivajakkeja inceleitä, niin ei kai noita voisi äänestää. Toki olisivat varmaan fiksumpia kansanedustajia kuin Tony Halme, Sheikki Laakso ja kumppanit.
Holmesin Haamu on esimerkki pienestä osasta Venäjän vaikuttamista suomalaiseen poliittiseen keskusteluun. Sivistyneempi versio sikakoirasta.

Vastaa Viestiin