Joosua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 659
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Joosua

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Joosua kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 11:27 am Vareksenpoikanen, olet jo varmasti tehnyt rikosilmoituksen, vai kuinka?
Hei, kuule kun täällä ei kirjoitella minun tekemistäni, vaan spekuloidaan rikoksia. Joten jätän vastaamatta kysymykseesi. Turha piikittely tekee sinusta naurettavan. Samoin monet sinun yllytys-tekstisi. Olet selvästi harmistunut kun ei suunnitelmanne tehdä Auerista murhaajaa onnistunutkaan. Mutta ei kannata siitä inistä niin kuin pikkuinen poika. "Mä tahdon että Anneli on vankilassa." Ei se niin onnistu vaan aina pitää olla näyttö. Veden pitävä näyttö. Hyvää jatkoa sinulle, jos oma ei riitä!
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Joosua

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Vareksenpoikanen kirjoitti: La Joulu 02, 2023 11:56 am
Joosua kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 11:27 am Vareksenpoikanen, olet jo varmasti tehnyt rikosilmoituksen, vai kuinka?
Hei, kuule kun täällä ei kirjoitella minun tekemistäni, vaan spekuloidaan rikoksia. Joten jätän vastaamatta kysymykseesi. Turha piikittely tekee sinusta naurettavan. Samoin monet sinun yllytys-tekstisi. Olet selvästi harmistunut kun ei suunnitelmanne tehdä Auerista murhaajaa onnistunutkaan. Mutta ei kannata siitä inistä niin kuin pikkuinen poika. "Mä tahdon että Anneli on vankilassa." Ei se niin onnistu vaan aina pitää olla näyttö. Veden pitävä näyttö. Hyvää jatkoa sinulle, jos oma ei riitä!
Kiitos viestistäsi. Ymmärsin kyllä että kysymys ei ollut sinun rikoksistasi. Harvempi omia rikoksiaan poliisille ilmoittakaan, vaikka se tietenkin olisi hyvä.
Paljon helpommin jutut selviäisivät. Mutta jos kunnon kansalainen tietää rikoksen tapahtuneen niin kyllä hän ilmoittaa siitä poliisille. Toki voi sitten sen jälkeen kirjoitella keskustelupalstalle jos haluaa, tässä kuitenkin on syytä olla varovainen ettei vaaranna tutkintaa.
Ja kiitos kohteliaisuudesta. Ihan noin isoissa suunnitelmissa ei ole kunnia olla mukana, ei suunnittelu eikä edes toteutusvaiheessa.

Olet oikeassa siinä että riittävä näyttö on oltava että tekijä saadaan tuomituksi. Jos näyttö ei riitä niin silloin usein jää mahdolliseksi vaihtoehtoinen tapahtuman kulku, ja tällöin jää varteenotettava epäily. Epävarmaa tilannetta ei saa tulkita syytetyn vahingoksi ja syyte on hylättävä. Näin kävi Ulvilan murhan viimeisessä hovioikeuden käsittelyssä. Ja on käynyt lukemattomissa jutuissa tätä ennen, ja varmasti tulee käymään jatkossakin. Ja olet siinäkin oikeassa ettei niitä kannata jäädä inisemään. Ja varsin harvoin kukaan jääkään.
Vastaa Viestiin