Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:35 am
damfin kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:31 am
CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:24 am Mistäkö tiedän? Satunpa vaan tietämään. Olen ollut joskus virkamies, vastuullisessa positiossa.
Armeijan varusvaraston hoitajana ilmeisesti?
Vähän korkeammassa tehtävässä, mutta valtion turvallisuusorgaaneissa kyllä.
Oi, ihanko ammusvaraston hoitajana, no valtion ja varsinkin puolustusvoimien virkamiehenhän tunnistaa jääräpäisestä inttämisestä ja siitä että virheitä ei ikinä myönnetä.
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3074
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:30 am
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:27 am Itse olen kyllä saanut lähetettyä apua oman alueeni häken kautta toiselle häkealueelle.
Factcheck: Ei ole olemassa mitään "oman alueen häkejä". On vain 112 numero, joka yhdistyy sattumanvaraisesti sinne missä on joutilas häke-päivystäjä vastaamaan.
Aina on puhelu mennyt omalle alueelle, eli lähimpään. Ehkä olen ollut vaan onnekas, en tiedä kuinka noita yhdistellään.
Pointti on kuitenkin se että apua saat pyydettyä myös toiselle alueelle, siitähän tässä kai oli kyse, vai?
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja CSI »

L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Aina on puhelu mennyt omalle alueelle, eli lähimpään.
Jonka tiedät mukamas mistä? Olen minäkin sentään 112:een soittanut muutakin kuin testimielesssä. Koskaan ei ole häke-päivystäjä kertonut, missä itse on.
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Pointti on kuitenkin se että apua saat pyydettyä myös toiselle alueelle, siitähän tässä kai oli kyse, vai?
Itseasiassa ei ollut. Tämä otsikossa mainittu merkkihenkilö, tyhmistä tyhmin oli sitä mieltä, että hän voi soitella 112:een ja kysellä meneillään olevista operaatioista tietoja. Ja että siellä muka joku kommentoisi ja vastaisi kunhan muistaa esittäytyä jollakin nimellä. Vaikka Aku Ankaksi. Tärkeintä on reipas esittäytyminen... :D
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3074
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:45 am
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Aina on puhelu mennyt omalle alueelle, eli lähimpään.
Jonka tiedät mukamas mistä? Olen minäkin sentään 112:een soittanut muutakin kuin testimielesssä. Koskaan ei ole häke-päivystäjä kertonut, missä itse on.
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Pointti on kuitenkin se että apua saat pyydettyä myös toiselle alueelle, siitähän tässä kai oli kyse, vai?
Itseasiassa ei ollut. Tämä otsikossa mainittu merkkihenkilö, tyhmistä tyhmin oli sitä mieltä, että hän voi soitella 112:een ja kysellä meneillään olevista operaatioista tietoja. Ja että siellä muka joku kommentoisi ja vastaisi kunhan muistaa esittäytyä jollakin nimellä. Vaikka Aku Ankaksi. Tärkeintä on reipas esittäytyminen... :D
Ihan siitä tiesin kun häkepäivystäjä näin sanoi. Kyseistä hätäkeskusta ei enää ole edes olemassa, vaan on yhdistetty toiseen.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:45 am
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Aina on puhelu mennyt omalle alueelle, eli lähimpään.
Jonka tiedät mukamas mistä? Olen minäkin sentään 112:een soittanut muutakin kuin testimielesssä. Koskaan ei ole häke-päivystäjä kertonut, missä itse on.
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:39 am Pointti on kuitenkin se että apua saat pyydettyä myös toiselle alueelle, siitähän tässä kai oli kyse, vai?
Itseasiassa ei ollut. Tämä otsikossa mainittu merkkihenkilö, tyhmistä tyhmin oli sitä mieltä, että hän voi soitella 112:een ja kysellä meneillään olevista operaatioista tietoja. Ja että siellä muka joku kommentoisi ja vastaisi kunhan muistaa esittäytyä jollakin nimellä. Vaikka Aku Ankaksi. Tärkeintä on reipas esittäytyminen... :D
Jos ruuhka-aikana näet autokolarin tai muun onnettomuuden ja hätänumeroon soittaessasi kysyt onko siitä jo ilmoitettu, niin hätäkeskusko kieltäytyy kertomasta ja pyytää sinua tekemään ilmoituksen, vaikka olisi saanut jo 10 ilmoitusta samasta asiasta? juu ihan varmasti :D
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1615
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:34 am Tietäisitpä millaisia kaikenlaisia puheluita 112:een tulee.
Itse asiassa saatanpa tietääkin.
Toki häke voi ottaa vaikkapa ne koordinaatit ylös mutta ei muuten saa kommentoida operatiivista puolta. Dumbfinin idea, että häke jotenkin kertoisi sinulle onko heillä tehtävä päällä tms ei vain onnistu,koska se olisi kiellettyä operatiivisesta toiminnasta sivulliselle kertomista.
Aivan. Mutta eikös tämä just ollutkin damfinin jutun pihvi? Eli että toimii vaan informaatiosiltana ystävänsä ja häken välillä? Nimenomaan niin, että tieto kulkee vain yhteen suuntaan. Vai ymmärsinkö päin persettä?
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

Hank Voight kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 3:12 am
CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:34 am Tietäisitpä millaisia kaikenlaisia puheluita 112:een tulee.
Itse asiassa saatanpa tietääkin.
Toki häke voi ottaa vaikkapa ne koordinaatit ylös mutta ei muuten saa kommentoida operatiivista puolta. Dumbfinin idea, että häke jotenkin kertoisi sinulle onko heillä tehtävä päällä tms ei vain onnistu,koska se olisi kiellettyä operatiivisesta toiminnasta sivulliselle kertomista.
Aivan. Mutta eikös tämä just ollutkin damfinin jutun pihvi? Eli että toimii vaan informaatiosiltana ystävänsä ja häken välillä? Nimenomaan niin, että tieto kulkee vain yhteen suuntaan. Vai ymmärsinkö päin persettä?
Juuri niin, kysymys siinä kirjoittamassani fiktiivisessä esimerkkipuhelussa liittyi vain siihen onko hätäkeskus jo saanut tiedon vai ei, ja se ei käsittääkseni ole mitenkään salassapidettävää tietoa johon hätäkeskus ei voisi vastata, kuten toin esille niin kertoohan hätäkeskus sinne soittajalle yleensäkin jo sen onko soittajan ilmoittamasta asiasta tullut jo tieto hätäkeskukselle.

Esimerkkinä voidaan käyttää myös vanhuksille tarkoitettuja turvarannekkeita tai painikkeita, niihin voi valita meneekö hälytys jollekin omaiselle vai maksullisena lisäpalveluna saatavaan turvapuhelinkeskukseen, no jos tuossa tapauksessa hälytys tulee omaiselle niin eihän siitä olisi mitään hyötyä jos se omainen ei voisi soittaa hätäkeskukseen ja järjestää vanhukselle apua, jos vaadittaisiin että omainen menee ensin itse paikan päälle ennen kuin hän voi hälyttää apua, sairaskohtauksen kyseessä ollessa apu voisi viivästyä juuri kriittisesti.
EEMELI82
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 19, 2016 6:34 pm

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja EEMELI82 »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:30 am
L'amourha kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 2:27 am Itse olen kyllä saanut lähetettyä apua oman alueeni häken kautta toiselle häkealueelle.
Factcheck: Ei ole olemassa mitään "oman alueen häkejä". On vain 112 numero, joka yhdistyy sattumanvaraisesti sinne missä on joutilas häke-päivystäjä vastaamaan.
Älä nyt länkytä paskaa asioista mistä et selkeästi tiedä vittuakaan.

https://intermin.fi/hatakeskustoiminta/hatakeskukset

"Tietojärjestelmä ohjaa hätäpuhelut ensisijaisesti soittajaa lähinnä olevaan hätäkeskukseen, mutta jos tämä hätäkeskus on ruuhkautunut, etsitään vapaa hätäkeskuspäivystäjä muista hätäkeskuksesta."

Kirjoittelusi perustella voi todeta varmuudella, että jos väittämäsi vastuullisista virkatehtävistä pitää paikkaansa, niin etpä ainakaan ole ollut järin hyvin tehtäviesi tasalla, varsinkin jos ne liippaa lähellekään hätäkeskusten toimintaa. Enkä kyllä ihmettele syytä miksi et niissä enää ole... Toki uskallan väittää, että suollat noiden virkatehtävienkin osalta täyttä paskaa... :mrgreen:

Itse olen häkeen soittanut tulipalosta ja ensimmäisenä kysyin onko kyseisestä osoitteesta jo ilmoitettu tulipalosta, mihin sain välittömästi vastauksen, että pelastuslaitos on matkalla.
Ei tietenkään sieltä kerrota, että onkos sitä millaisia tehtäviä käynnissä vaikkapa Mikkelissä, jos random Pekka sinne soittaa ja kyselee lämpimikseen, mutta sitä tuskin kukaan on tarkoittanutkaan.
CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 1:21 am Tajuatko, että numeron 112 takana on useita hätäkeskuksia. On täysin sattumanvaraista, mihin se sinun soittosi yhdistyy. Lisäksi vastaaja voi olla kuka tahansa täysin randomisti. Hänellä ei ole mitään käsitystä mistä joku linjoille ilmaantunut "hullu" söpöttää - vaikka hätäkeskuksessa joku olisi tietoinenkin keissistä
No ei pidä paikkaansa sitten laisinkaan, mistähän sadusta näitä horinoitasi oikein keksit... Niillä nimenomaan on tieto mikäli jostain tapauksesta on tullut ilmoituksia ja mitä tilanteita on parhaillaan päällä. Miten joku voi olla niin torspo, että kuvittelee että ei olisi... :lol:
Käytössä olevasta ERICA-järjestelmästä häket ja niiden päivystäjät saa mm. yhteisen tilannekuvan tehtävistä ja hätäilmoituksista.

https://www.erillisverkot.fi/erica-varm ... staamisen/

"Jos samalta alueelta tulee paljon ilmoituksia, päivystäjällä on hyvä kuva tapahtumista ja siitä, onko kyse ehkä samasta tapahtumasta."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja CSI »

EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Itse olen häkeen soittanut tulipalosta ja ensimmäisenä kysyin onko kyseisestä osoitteesta jo ilmoitettu tulipalosta, mihin sain välittömästi vastauksen, että pelastuslaitos on matkalla.
Älä nyt länkytä paskaa asioista mistä et selkeästi kyennyt ottamaan haltuun vitun vertaa lukemalla.

Meeppä katsomaan mitä kirjoitin aiemmin: "jos et ole paikanpäältä soittava jne".
EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Ei tietenkään sieltä kerrota, että onkos sitä millaisia tehtäviä käynnissä vaikkapa Mikkelissä, jos random Pekka sinne soittaa ja kyselee lämpimikseen, mutta sitä tuskin kukaan on tarkoittanutkaan.
Sitä nimenomaan yritettiin esittää ja sanoin juurikin tuon, ettei sitä kerrota random Pekka tai Dumbfinille. Esittelipä nimekseen vaikka Urho Kekkonen.



EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Käytössä olevasta ERICA-järjestelmästä häket ja niiden päivystäjät saa mm. yhteisen tilannekuvan tehtävistä ja hätäilmoituksista.

https://www.erillisverkot.fi/erica-varm ... staamisen/

"Jos samalta alueelta tulee paljon ilmoituksia, päivystäjällä on hyvä kuva tapahtumista ja siitä, onko kyse ehkä samasta tapahtumasta."
Mutta kun emme puhuneet mistään "samalta alueelta tulevista ilmoituksista". Puhuimme skenaariosta, jossa se Pekka Dumbfin soittaa 112 - ja hän todellakin yhdistyy random häkeen keissin kannalta. Vaikka torspona jankkaat paskaa tuosta alueellisuudesta, niin todellisuudessa se on vähäisempää 112:en ruuhkaisuudesta ja hiljaisen ajan päivistyssiirroista johtuen jne. Häke-laitos on muutenkin pyrkinyt eroon turhasta alueelllisuuden tarjoamisesta - se on jätetty lähinnä mainoslauseisiin koska jengi ei tykkää siitä, että Ivalolaiselle voi vaikka keskiuudeltamaalta häke vastata.

Kaikenlisäksi Pekka Dumbfin ei soita tilanteesta, tilaanteenpäältä vaan höpöttää jostain epämääräisestä viestistä. Hätäkeskuspäivystäjä on kuitenkin virkamies, virkavastuulla - eikä hän voi lähettää ratsuväkeä rynnistämään heppoisin perustein jumalanseläntaa. Koska pepakin on maassamme niukka resurssi, on päivistyjällä paineita pistää pepa-yksiköitä vain todellisiin tehtäviin ja priorisoida niitä vielä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hank Voight kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 3:12 am Aivan. Mutta eikös tämä just ollutkin damfinin jutun pihvi? Eli että toimii vaan informaatiosiltana ystävänsä ja häken välillä? Nimenomaan niin, että tieto kulkee vain yhteen suuntaan. Vai ymmärsinkö päin persettä?
Tai niin hän ainakin väittää olevansa.

Mietippä nyt itse, että olet häke-päivystäjä. Oletetaan, että jokaisesta pilasoiton vuoksi tehtävään lähetetystä "ratsuväestä" sinun palkastasi peritään puolet ratsuväen kustannuksista, jos keikka olikin ns. pilajuttu.

Lähteekö sinun tapauksessasi ratsuväki oitsi matkaan kun vain joku soittaa ja tarinoi tuuheita ystävästä ja antaa koordinaatit? Hän ei edes kerro hätätilanteesta mitään vaan sanoo, että "voi olla kovakin hätä".

Millaisen armeijan pistät liikenteeseen tuolla tiedolla? Rehellinen pohdinta,kiitos.

Lisäksi tähän vielä faktatieto, että 112:een tulee tosiaan epäasiattomiakin soittoja. Jopa piloja. Valitettavasti.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
EEMELI82
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 19, 2016 6:34 pm

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja EEMELI82 »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 8:39 pm
EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Itse olen häkeen soittanut tulipalosta ja ensimmäisenä kysyin onko kyseisestä osoitteesta jo ilmoitettu tulipalosta, mihin sain välittömästi vastauksen, että pelastuslaitos on matkalla.
Älä nyt länkytä paskaa asioista mistä et selkeästi kyennyt ottamaan haltuun vitun vertaa lukemalla.

Meeppä katsomaan mitä kirjoitin aiemmin: "jos et ole paikanpäältä soittava jne".
EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Ei tietenkään sieltä kerrota, että onkos sitä millaisia tehtäviä käynnissä vaikkapa Mikkelissä, jos random Pekka sinne soittaa ja kyselee lämpimikseen, mutta sitä tuskin kukaan on tarkoittanutkaan.
Sitä nimenomaan yritettiin esittää ja sanoin juurikin tuon, ettei sitä kerrota random Pekka tai Dumbfinille. Esittelipä nimekseen vaikka Urho Kekkonen.
EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 6:13 pm Käytössä olevasta ERICA-järjestelmästä häket ja niiden päivystäjät saa mm. yhteisen tilannekuvan tehtävistä ja hätäilmoituksista.

https://www.erillisverkot.fi/erica-varm ... staamisen/

"Jos samalta alueelta tulee paljon ilmoituksia, päivystäjällä on hyvä kuva tapahtumista ja siitä, onko kyse ehkä samasta tapahtumasta."
Mutta kun emme puhuneet mistään "samalta alueelta tulevista ilmoituksista". Puhuimme skenaariosta, jossa se Pekka Dumbfin soittaa 112 - ja hän todellakin yhdistyy random häkeen keissin kannalta. Vaikka torspona jankkaat paskaa tuosta alueellisuudesta, niin todellisuudessa se on vähäisempää 112:en ruuhkaisuudesta ja hiljaisen ajan päivistyssiirroista johtuen jne. Häke-laitos on muutenkin pyrkinyt eroon turhasta alueelllisuuden tarjoamisesta - se on jätetty lähinnä mainoslauseisiin koska jengi ei tykkää siitä, että Ivalolaiselle voi vaikka keskiuudeltamaalta häke vastata.

Kaikenlisäksi Pekka Dumbfin ei soita tilanteesta, tilaanteenpäältä vaan höpöttää jostain epämääräisestä viestistä. Hätäkeskuspäivystäjä on kuitenkin virkamies, virkavastuulla - eikä hän voi lähettää ratsuväkeä rynnistämään heppoisin perustein jumalanseläntaa. Koska pepakin on maassamme niukka resurssi, on päivistyjällä paineita pistää pepa-yksiköitä vain todellisiin tehtäviin ja priorisoida niitä vielä.
Olethan tuota aika dummy-tapaus kyllä... :lol:
Se random häken päivystäjä kyllä näkee muidenkin keskusten tilanteet, eikä pelkästään vaikka sen Keravan luolan missä itse istua jöpöttää.
Jos vaikkapa tuo minun soittama puhelu olisi Keravan sijaan, kääntynytkin vaikka Ouluun, niin aivan samalla tavalla sillä päivystäjällä siellä Oulussa olisi tieto, että tilanteesta on jo soitettu muita Keravalle päätyneitä puheluita.

Ja jos minä soitan vaikka Joensuusta, että sain Espoosta epämääräisen viestin läheiseltäni, jolla uskon olevan sairaskohtaus, niin kylläpä sinne sitä lanssia tai partiota laitetaan, mikäli vaan uskottavasti asian esitän ja en nyt aivan selvästi ole harhainen tms. Arvion siitä ratsuväen lähettämisestä tekee loppuviimein kuitenkin se häken päivystäjä, mutta turha jauhaa paskaa siitä, että sitä ei lähetetä mikäli se soittaja ei soita tilanteenpäältä.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 8:44 pm Mietippä nyt itse, että olet häke-päivystäjä. Oletetaan, että jokaisesta pilasoiton vuoksi tehtävään lähetetystä "ratsuväestä" sinun palkastasi peritään puolet ratsuväen kustannuksista, jos keikka olikin ns. pilajuttu.
Ai että hätäkeskuspäivystäjältä peritään puolet mahdollisen pilasoiton aiheuttamista kustannuksista? :D

Mitä hittoa sun päässäsi porisee, olisit mennyt vielä melkein täysijärkisestä ellet olisi aloittanut tuota naurettavaa hyökkäystäsi minua vastaan ja siinä samalla tuutannut ihan naurettavaa soopaa viestitolkulla, sulla on nyt kyllä hirttänyt kiinni pahemman kerran.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja CSI »

EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 9:04 pm Olethan tuota aika dummy-tapaus kyllä... :lol:
No etpä sinäkään kaksinen torspo ole. Tulet länkyttämään paskaasi keskellet etkä edes perehdy asiaan mikä meillä oli konteksti.
EEMELI82 kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 9:04 pm Se random häken päivystäjä kyllä näkee muidenkin keskusten tilanteet, eikä pelkästään vaikka sen Keravan luolan missä itse istua jöpöttää.
Jos vaikkapa tuo minun soittama puhelu olisi Keravan sijaan, kääntynytkin vaikka Ouluun, niin aivan samalla tavalla sillä päivystäjällä siellä Oulussa olisi tieto, että tilanteesta on jo soitettu muita Keravalle päätyneitä puheluita.

Ja jos minä soitan vaikka Joensuusta, että sain Espoosta epämääräisen viestin läheiseltäni, jolla uskon olevan sairaskohtaus, niin kylläpä sinne sitä lanssia tai partiota laitetaan, mikäli vaan uskottavasti asian esitän ja en nyt aivan selvästi ole harhainen tms. Arvion siitä ratsuväen lähettämisestä tekee loppuviimein kuitenkin se häken päivystäjä, mutta turha jauhaa paskaa siitä, että sitä ei lähetetä mikäli se soittaja ei soita tilanteenpäältä.
Ihan turha keksiä noita esimerkkejä Joensuista ja Espoista. Noin se varmasti noissa keisseissä menee, mutta kun meillä ei ole tuollainen keissi päällä.

Lue se Dumbfinin keksinä 112-puhelun skripti ensin. Se on lähtötilanne. Väitetty hätätilanne on korvessa. Mitään muita tehtäviä ei ole sinne auki. Mitä teet häke-päivystäjänä ja miksi? Lisäksi: rupeatko antamaan tuntemattomalle kaikenlaisia operatiivisia tietoja vain siksi että hän soitti 112 ja kertoi reippaasti jonkun nimen? Vaikka Aku Ankka, mutta helvetin reippaalla partiopoikaäänellä? Sekö riittää?

Damfin - dumbeista dumbein.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja CSI »

damfin kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 9:10 pm
CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 8:44 pm Mietippä nyt itse, että olet häke-päivystäjä. Oletetaan, että jokaisesta pilasoiton vuoksi tehtävään lähetetystä "ratsuväestä" sinun palkastasi peritään puolet ratsuväen kustannuksista, jos keikka olikin ns. pilajuttu.
Ai että hätäkeskuspäivystäjältä peritään puolet mahdollisen pilasoiton aiheuttamista kustannuksista? :D

Mitä hittoa sun päässäsi porisee, olisit mennyt vielä melkein täysijärkisestä ellet olisi aloittanut tuota naurettavaa hyökkäystäsi minua vastaan ja siinä samalla tuutannut ihan naurettavaa soopaa viestitolkulla, sulla on nyt kyllä hirttänyt kiinni pahemman kerran.
Ei peritä, mutta kun teille useimmille termi virkavastuu ei merkkaa mitään, niin laitetaan korvaavaksi kipupisteeksi rahan huomattava menetys, jos tulee virkamoka.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 9:14 pm
damfin kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 9:10 pm
CSI kirjoitti: Ti Tammi 30, 2024 8:44 pm Mietippä nyt itse, että olet häke-päivystäjä. Oletetaan, että jokaisesta pilasoiton vuoksi tehtävään lähetetystä "ratsuväestä" sinun palkastasi peritään puolet ratsuväen kustannuksista, jos keikka olikin ns. pilajuttu.
Ai että hätäkeskuspäivystäjältä peritään puolet mahdollisen pilasoiton aiheuttamista kustannuksista? :D

Mitä hittoa sun päässäsi porisee, olisit mennyt vielä melkein täysijärkisestä ellet olisi aloittanut tuota naurettavaa hyökkäystäsi minua vastaan ja siinä samalla tuutannut ihan naurettavaa soopaa viestitolkulla, sulla on nyt kyllä hirttänyt kiinni pahemman kerran.
Ei peritä, mutta kun teille useimmille termi virkavastuu ei merkkaa mitään, niin laitetaan korvaavaksi kipupisteeksi rahan huomattava menetys, jos tulee virkamoka.
Eli puhut paskaa ihan tietoisesti, ottaako noin koville kun et löydä järkeviä argumentteja :roll:
Vastaa Viestiin