Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Sissi kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 4:20 pm [...] yksityisten lääkäriasemien ajanvarausjärjestelmistä ja lääkehoidon, reseptien ja niihin vaikuttavien asioiden keskinäisistä vaikutuksista. [...]
Oletan, että sekä Avin ja Valviran että ylimpien laillisuusvalvojien näkökulmasta katsottuna nuokin tähän listaamasi seikat on selvitettävä henkirikosepäilyn kohteena olevan psykiatrian erikoislääkärin ja terapeutin kohdalla. Tekevät sitten poliisille tutkintapyynnön, jos rikolliseen toimintaan viittaavia epäselvyyksiä ilmenee tämän Tikkasen ammatinharjoittamisen ja omavalvonnan ja viranomaisten suorittaman valvonnan kohdalla.
Sissi kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 4:20 pm Sitäpaitsi alan epäillä että eräs nimimerkki on Tikkanen itse.
Mikähän motivoisi itse Tikkasta nostamaan esille tähän keskusteluun seikkoja, jotka mahdollisesti herättelisivät epäluuloa lääkäreiden ja terapeuttien valvontaketjua kohtaan.
*
*
Kommentoin tähän ketjuun, koska en ehdi nyt perehtyä tuohon varsinaiseen Tikkasen tapausta käsittelevään kommentointilankaan.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Lumileopardi
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 9:41 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Lumileopardi »

Alusta näihin päiviin asti olen seurannut Ullanlinnan keissiä.

Näin Lautamiehissä sanon nimimerkille Talvi24.
Vaikutat maaniselta. Se ei ole paha, mutta, mutta -- ota rauhallisesti.
Onko sulla sulla lääkitys? litium?

Talvi24 on kyllä kirjoittanut hyvää tekstiä, kuten myös Miss Holmes
Itse olen heidän kanssaan eri mieltä tapaukseen liittyen.

Mutta eri mieltä oleminen ei torppaa kommunikointia.
Ulrica

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

^
Mutta se ei tee myöskään hänestä syyntakeetonta niille palstan säännöille, jotka koskevat ihan kaikkia muita.
Ulrica

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Suu vaahdossa eteenpäin vaan 🏴‍☠️😀
Ulrica

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Kiitos vanhavakanssille kaikkien psta faktatiedon jakamisesta ja jaksamisesta kirjoittaa ja jakaa tietoa kaikille.

Eilen oli ok kirjoitus : https://svenska.yle.fi/a/7-10052311

Ketju palannut parempaan suuntaan sisällöltään.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ulrica kirjoitti: To Maalis 07, 2024 6:35 am Kiitos vanhavakanssille kaikkien psta faktatiedon jakamisesta ja jaksamisesta kirjoittaa ja jakaa tietoa kaikille.

Eilen oli ok kirjoitus : https://svenska.yle.fi/a/7-10052311

Ketju palannut parempaan suuntaan sisällöltään.
Tusen tack! Olipa kiintoisa artikkeli. Tuota voi soveltaa myös "oikeaan" elämään. kuten esim kapakkatappeluihin tai kotona tapahtuviin riitoihin, mutta olipa uutta, että nettikesskustelutkin voivat aiheuttaa samanlaisia vaivoja...
vanhavakanssi
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Ulrica kirjoitti: To Maalis 07, 2024 6:35 am Kiitos vanhavakanssille kaikkien psta faktatiedon jakamisesta ja jaksamisesta kirjoittaa ja jakaa tietoa kaikille.

Eilen oli ok kirjoitus : https://svenska.yle.fi/a/7-10052311

Ketju palannut parempaan suuntaan sisällöltään.
------------

Kiitos kiitos! Tämä lämmitti kevään tulon lisäksi vanhanvakanssin mieltä. Tähän sopisi hyvin hymiö, mutta olen jostain syystä ärsyyntynyt tämän palstan myötä hymiöistä.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ulrica kirjoitti: To Maalis 07, 2024 6:35 am ..
Ketju palannut parempaan suuntaan sisällöltään.
Ja nyt on taas mennyt sekavaksi vatvomiseksi, ainakin minun mielestäni.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Talvi24 näkyy edelleen siellä rulettavan.

Miksi se tiedä mitään, vaan katsoo kaiken netistä? Jopa pistolapion, huoh.

Eikä ollut kuullut oikeushammaslääkäreistä.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja skoune »

ruusumaa kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 4:23 pm Talvi24 näkyy edelleen siellä rulettavan.

Miksi se tiedä mitään, vaan katsoo kaiken netistä? Jopa pistolapion, huoh.

Eikä ollut kuullut oikeushammaslääkäreistä.
Niinpä, luultavasti se on sellainen, joka kuuluu/-lui erään ystäväpiiriin ja jonka sanaa on kuultu...
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja skoune »

ruusumaa kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 4:23 pm Talvi24 näkyy edelleen siellä rulettavan.

Miksi se tiedä mitään, vaan katsoo kaiken netistä? Jopa pistolapion, huoh.

Eikä ollut kuullut oikeushammaslääkäreistä.
Ja jos sinne laittaa jotain vastausta/ihmettelyä näiden tuutintäydeltä postaavien jankutusten joukkoon, niin ne "vaietaan olemattomiin". Esimerkiksi se Vn auton avain ja kadonneet tavarat ja auton pysäköinti outoon paikkaan saattaisi olla juurikin "avainkysymys" tässä..ehkä T ei olekaan se autonavaimen hävittäjä kuitenkaan...
Cadi John
Olivia Benson
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

skoune kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 1:59 pm
Ulrica kirjoitti: To Maalis 07, 2024 6:35 am ..
Ketju palannut parempaan suuntaan sisällöltään.
Ja nyt on taas mennyt sekavaksi vatvomiseksi, ainakin minun mielestäni.
Osittain vatvotaan samoja asioita mitä on ketjussa jo käyty läpi. Kolmen ihmisen pohdintaa ja lisäksi vanhavakanssi tuonut jotain mielenkiintoista sisältöä ketjuun. Miss Holmesille täytyy nostaa hattua miten on jaksanut alusta lähtien perehtyä caseen todella syventävästi.
vanhavakanssi
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

En oikein nyt enää tiedä mitä sanoa tai ajatella! Jotenkin tulee todella sekava olotila ja alan kohta itsekin ajattelemaan ihan outoja kuvioita. Tässä on nyt jotain mitä en osaa hahmottaa.

Olen lukenut muutamia pitkiä minfon ketjuja läpi joiden alkupäätä ovat olleet vuosikymmeniä sitten, mutten ole sielläkään törmännyt mihinkään vastaavaan. No ehkä yhteen nikkiin minkä kaikki varmaan tietävät joten ei siitä sen enempää > S.

Mutta siis samoja liitteitä muutaman viikon välein. Ja kun vastaan johonkin hänen esille tuomaan asiaan, niin tuntuu että se valuu kuin vesi hanhen selästä. Ja eikös se asia ole uudestaan parhaimmassa tapauksessa seuravana päivänä hänellä esillä. Todella erikoista!
Talvi24
Jack Bauer
Viestit: 906
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Ulrica kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 5:03 pm
Talvi24 kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 4:38 pm
keijo_kaleva kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 3:16 pm

Ylläpito voi poistaa ja toivottavasti poistaakin:

Aika ajoin koen hiusten halkomista täällä tehtävän siinä määrin, että vääntäminen kuvaa sitä parhaiten ja koko ketju menee sivuraiteille ja sitä myöten pilalle. Väännössä on keskiössä ihan muu kuin tasavertainen keskustelu. Ymmärrystä siitä koska olisi hyvä lopettaa uupuu.

Eikä tarvitse vastata. Vere id significo!
En vastaa, mutta ihmettelen, että et itse vastaa omista heitoistasi nousseisiin kysymyksiin. Ilmeisesti niihin vastaaminen olisi ollut sinulle hiuksien halkomista. Minusta ei, vaan relevantteja kysymyksiä juuri tapaukseen liittyen - nämä tähän uudelleen laittamani:

"Minkälainen on epäorganisoitunut ihminen? Minkälainen on esim. vaikeasti masentunut ihminen? Millä keinoilla T tavoitteli omaa etuaan? … Mistä T ei kantanut vastuuta? Milloin? Ei kait kumpaakaan painostettu sitoutumaan?"

Toisten kysymyksethän voi aina kuitata "höpö höpönä" tai että joku yrittää muka vääntää.
Mutta ei tarvitse halkoa hiuksiasi - ei siis tarvitse vastata.
Pyydän sinua Talvi24 käymään keskustelut toisista nimimerkeistä tai jos on tarvetta kommentoida toisia nimimerkkejä Lautamies -osiossa, kuten säännöt kertovat.

Tämä palsta on varattu otsikon aiheelle.
Palsta on varattu otsikon aiheelle ja siitä olen keskustellut. Myös esittäen tarkentavia kysymyksiä lisäpohdintaan, jotka edellä näkyvätkin. Ja toki voin ihmetellä, jos joku ei vastaa - koko ajan aiheessa pysyen. Mikä em. kysymyksistä ei liity aiheeseen? En ole kommentoinut nimimerkkejä.

yp NILS ottanee tarvittaessa kantaa ketjulaisten asiassa pysymiseen.
Doris Watson
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2022 12:43 pm

Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

Perin kummallista että pitää yrittää kiihkeästi hallita koko ketjua. Kaikkiin muiden kommentteihin tulee kärkäs kyseenalaistaminen ja perää faktoja. Itse kuitenkin kirjoittaa luulen, epäilen, uskon...
Ei taida oikein hiffata että ketjussa spekuloidaan ja se tulee sallia muillekin. Myös outoa " altavastaaja" - tyyliä ikäänkuin puolustuskannalla ja kimpaantuu jos joku toista mieltä asioista.
Vastaa Viestiin