Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Onko tästä esittää faktaa? :mrgreen:
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

No eikö se ole fakta, että eihän nyt sentään Suomessa naisilla omaa rahaa ole.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Marsalkka kirjoitti:No eikö se ole fakta, että eihän nyt sentään Suomessa naisilla omaa rahaa ole.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Onpas, naisen Euro. 81 senttiä ja jokaisella miehellä on se yli jäävä 25-senttinen kukkarossaan.

Eikä kenenkään vaimo risteilylaivalla ilmoitettaessa enää niin nuori ole, ainakaan yhtä nuori kuin se jolle kerrotaan.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Jo on aikohin eletty. Omaa rahaa! Naisilla!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

INES 7 kirjoitti:Eikä kenenkään vaimo risteilylaivalla ilmoitettaessa enää niin nuori ole, ainakaan yhtä nuori kuin se jolle kerrotaan.
INES, ootko säkin siinä varhais_keski-iän kriisissä? ;) Mistä alkaa muuten varhaiskeski-ikä? Jos teini-ikä on sinne 19-vuotiaisiin ja nuoruus loppuu 29-vuotiaaseen, onko 30 vee jo varhaiskeski-ikäinen?
Psst. Laivalla enää kukaan käy (vink vink).
Marsalkka kirjoitti:No eikö se ole fakta, että eihän nyt sentään Suomessa naisilla omaa rahaa ole.
Ai kamala! Voi vaimo parka. Ei omaa rahaa, yhteinen mulkero teinien kanssa ja tod. näköisesti työtönkin :? Mun sympatiat on niiin Marski sun puolella! Kuis sää jaksat edes elää sellasen kanssa, joka ostaa drinksutkin (partavedet) sun pussista?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

rosamarine kirjoitti:
INES 7 kirjoitti:Eikä kenenkään vaimo risteilylaivalla ilmoitettaessa enää niin nuori ole, ainakaan yhtä nuori kuin se jolle kerrotaan.
INES, ootko säkin siinä varhais_keski-iän kriisissä? ;) Mistä alkaa muuten varhaiskeski-ikä? Jos teini-ikä on sinne 19-vuotiaisiin ja nuoruus loppuu 29-vuotiaaseen, onko 30 vee jo varhaiskeski-ikäinen?
Psst. Laivalla enää kukaan käy (vink vink).
Käy konttorirotta laivalla. (Vinks-ah)
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kaksi kysymystä Marsalkalle (tarkoitus ei ole provosoida!):

-Oletko ollut tai oletko edelleen koulukiusaaja/työpaikkakiusaaja?

-Onko koulukiusaaminen mielestäsi hyväksyttävää ja (lähes) aina kiusatun oma vika?

E: Lisätään vielä kolmas kysymys tähän, puututaanko Marsalkka mielestäsi koulukiusaamiseen tarpeeksi hyvin Suomessa?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

matlockb kirjoitti:Kaksi kysymystä Marsalkalle (tarkoitus ei ole provosoida!):

-Oletko ollut tai oletko edelleen koulukiusaaja/työpaikkakiusaaja?
En.
-Onko koulukiusaaminen mielestäsi hyväksyttävää ja (lähes) aina kiusatun oma vika?
Ei ole hyväksyttävää. Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, vaan kiusaajan. Siis todellisissa kiusaamistapauksissa. Olen vain törmännyt lukuisiin "kusaamistapauksiin", joissa kiusatun taholta tapahtuva muiden ärsyttäminen on unohdettu kertoa. Sinänsä ajattelen kyllä niinkin, että näissä oikeissakin kiusaamistapauksissa kiusatuilla on usein ominaisuuksia, joissa heillä olisi kehittämisen varaa. Ihan heidän itsensä ja koulun jälkeisenkin elämän takia. Muuten he ovat koulun jälkeen työpaikakiusattuja jne.

Uskon, että useimmissa kouluissa selvään kiusaamiseen, joka tulee opettajien tietoon, puututaan. Ei ole faktaa asiasta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja cicero »

Marsalkka kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Kaksi kysymystä Marsalkalle (tarkoitus ei ole provosoida!):

-Oletko ollut tai oletko edelleen koulukiusaaja/työpaikkakiusaaja?
En.
-Onko koulukiusaaminen mielestäsi hyväksyttävää ja (lähes) aina kiusatun oma vika?
Ei ole hyväksyttävää. Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, vaan kiusaajan. Siis todellisissa kiusaamistapauksissa. Olen vain törmännyt lukuisiin "kusaamistapauksiin", joissa kiusatun taholta tapahtuva muiden ärsyttäminen on unohdettu kertoa. Sinänsä ajattelen kyllä niinkin, että näissä oikeissakin kiusaamistapauksissa kiusatuilla on usein ominaisuuksia, joissa heillä olisi kehittämisen varaa. Ihan heidän itsensä ja koulun jälkeisenkin elämän takia. Muuten he ovat koulun jälkeen työpaikakiusattuja jne.

Uskon, että useimmissa kouluissa selvään kiusaamiseen, joka tulee opettajien tietoon, puututaan. Ei ole faktaa asiasta.
Ei siihen useinkaan puututa. Aika usein kiusattua syyllistetään myös opettajan taholta tai sanotaan että kyllä se kohta loppuu tai muuta yhtä kivaa. Mä olen useamman kerran nähnyt kiusaamista ihan lähietäisyydeltä. En sanoisi että koulukiusaajat ovat ihan normaaleja tapauksia vaikka suurin osa ajatteleekin eri tavalla. Asuin nuorempana sellaisen alueen vieressä josta löytyy viime vuosien julkisuudessakin pilkahtaneita rikollisia melkoinen määrä. Luonnollisesti kävin heidän kanssaan samaa koulua. He olivat koulukiusaajia ja vaarallisia sellaisia jo silloin. Lukioaikana seurasin myös läheltä pari tapausta joista yhden lopetin itse pyytämällä pääkiusaajaa lopettamaan paskanpuhumisen sillä hetkellä. Opettaja tiesi kiusaamisesta, sitä tapahtui myös luokassa joten tilanne oli kiusallinen muillekin kuin kiusaajille. Sanoin kuitenkin ääneen kaikki mitä oli tapahtunut ja poistuin luokasta. Sen tytön kiusaaminen loppui siihen. Niin paljon kiusaaminen kuitenkin oli tuhonnut häntä että muutti pois koko kaupungista ja jatkoi opiskeluaan muualla. Minua ei ole kiusattu ilmeisesti siksi että oon niin tyhmä että käyn päälle kuin yleinen syyttäjä jos joku on edes yrittänyt, itsesuojeluvaisto ei tuossa suhteessa pelaa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti: Minua ei ole kiusattu ilmeisesti siksi että oon niin tyhmä että käyn päälle kuin yleinen syyttäjä jos joku on edes yrittänyt, itsesuojeluvaisto ei tuossa suhteessa pelaa...
Tämä mielestäni kuvastaa sitä tervettä itsetuntoa, jota olen näissä keskusteluissakin peräänkuuluttanut. Jotain sellaista "minua et vittu kiusaa!"-asennetta. Tyhmyyttä tuo ei mielestäni kuvasta. Ja oletan siis, että tuo ei tarkoita ainakaan pelkästään fyysistä päälle käymistä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja cicero »

Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti: Minua ei ole kiusattu ilmeisesti siksi että oon niin tyhmä että käyn päälle kuin yleinen syyttäjä jos joku on edes yrittänyt, itsesuojeluvaisto ei tuossa suhteessa pelaa...
Tämä mielestäni kuvastaa sitä tervettä itsetuntoa, jota olen näissä keskusteluissakin peräänkuuluttanut. Jotain sellaista "minua et vittu kiusaa!"-asennetta. Tyhmyyttä tuo ei mielestäni kuvasta. Ja oletan siis, että tuo ei tarkoita ainakaan pelkästään fyysistä päälle käymistä.
Ei..mä lyön vaan sanoilla ja asenteella :mrgreen: Ja kyllä olen jossain määrin samaa mieltä että kiusaamiseen voi puuttua ja normaalisti lapsen asioista kiinnostuneet vanhemmat huomaavat kyllä kun joku on pielessä. Ei ehkä ratkea hetkessä mistä on kyse mutta meidän vanhempien tehtävä on selvittää mikä omia lapsia vaivaa ja mitä he tekevät. On totta että sellaisia puupää-kiusaajia löytyy jotka eivät usko sanasta tai kahdesta ja muukin apu saattaa olla kiven alla mutta kun sen hiljaisuuden asian ympärillä rikkoo kerralla eikä anna periksi niin kyllä selkenee. Jos ei muu auta niin sitten pitää vaihtaa maisemaa, koulua, jos uudessakin paikassa kiusataan niin sitten on kyllä itsetutkiskelun paikka...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Marsalkka kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Kaksi kysymystä Marsalkalle (tarkoitus ei ole provosoida!):

-Oletko ollut tai oletko edelleen koulukiusaaja/työpaikkakiusaaja?
En.
-Onko koulukiusaaminen mielestäsi hyväksyttävää ja (lähes) aina kiusatun oma vika?
Ei ole hyväksyttävää. Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, vaan kiusaajan. Siis todellisissa kiusaamistapauksissa. Olen vain törmännyt lukuisiin "kusaamistapauksiin", joissa kiusatun taholta tapahtuva muiden ärsyttäminen on unohdettu kertoa. Sinänsä ajattelen kyllä niinkin, että näissä oikeissakin kiusaamistapauksissa kiusatuilla on usein ominaisuuksia, joissa heillä olisi kehittämisen varaa. Ihan heidän itsensä ja koulun jälkeisenkin elämän takia. Muuten he ovat koulun jälkeen työpaikakiusattuja jne.

Uskon, että useimmissa kouluissa selvään kiusaamiseen, joka tulee opettajien tietoon, puututaan. Ei ole faktaa asiasta.
Mitä tarkoitat kiusatun omalla ärsyttämisellä? Huonoa huumorintajua, asperger-piirteistä ärsyttävää käyttäytymistä, silmiinpistävää ulkonäköä??

Vastuu kiusaamisesta ja myöskin vastuu itsensä muuttamisesta on AINA kiusaajalla. Kiusaajan kuuluu muuttua, ei kiusattavan, sillä kiusaajan erilaisuuden sietokyky on huono ja empatiakyvyt puutteelliset, ja hän tulee aiheuttamaan paljon kustannuksia myös työelämässä, ellei toimintaan puututa ajoissa. Konkreettisia seuraamuksia kuten koulusta erottamista ja vahingonkorvauksia tulisi käyttää useammin rangaistuksena kiusaajille.

Valitettavasti kiusaajista osa ei ole suinkaan itse traumatisoituneita, vaan ihan puhtaasti psykopaatteja, jotka harrastavat kiusaamista eräänä vallankäytön ja suosion kalastelun muotona. Nimenomaan heihin tehoavat ainoastaan konkreettiset seuraamukset, ei terapia. Lukaisin juuri artikkelin, jossa alan asiantuntija arvioi psykopatian olevan yhtä yleistä kuin skitsofrenia, jota pidetään huomattavan yleisenä sairautena. Toisin kuin skitsofrenia, psykopatia alkaa yleensä jo lapsuudessa ja voidaan siis diagnosoida lapsilla. Mielestäni jokainen rankasti ja toistuvasti kiusannut lapsi tulisi laittaa empatiakyvyn arviointiin ja jos taustalta paljastuu psykopatia, olisi hänen suhteeseensa muihin kiinnitettävä erityistä huomiota, jotta muita voidaan suojella hänen päähänpistoiltaan.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti: Minua ei ole kiusattu ilmeisesti siksi että oon niin tyhmä että käyn päälle kuin yleinen syyttäjä jos joku on edes yrittänyt, itsesuojeluvaisto ei tuossa suhteessa pelaa...
Tämä mielestäni kuvastaa sitä tervettä itsetuntoa, jota olen näissä keskusteluissakin peräänkuuluttanut. Jotain sellaista "minua et vittu kiusaa!"-asennetta. Tyhmyyttä tuo ei mielestäni kuvasta. Ja oletan siis, että tuo ei tarkoita ainakaan pelkästään fyysistä päälle käymistä.
Ei..mä lyön vaan sanoilla ja asenteella :mrgreen: Ja kyllä olen jossain määrin samaa mieltä että kiusaamiseen voi puuttua ja normaalisti lapsen asioista kiinnostuneet vanhemmat huomaavat kyllä kun joku on pielessä. Ei ehkä ratkea hetkessä mistä on kyse mutta meidän vanhempien tehtävä on selvittää mikä omia lapsia vaivaa ja mitä he tekevät. On totta että sellaisia puupää-kiusaajia löytyy jotka eivät usko sanasta tai kahdesta ja muukin apu saattaa olla kiven alla mutta kun sen hiljaisuuden asian ympärillä rikkoo kerralla eikä anna periksi niin kyllä selkenee. Jos ei muu auta niin sitten pitää vaihtaa maisemaa, koulua, jos uudessakin paikassa kiusataan niin sitten on kyllä itsetutkiskelun paikka...
Puet erittäin hyvin ajatukseni sanoiksi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

devil_doll kirjoitti: Mitä tarkoitat kiusatun omalla ärsyttämisellä? Huonoa huumorintajua, asperger-piirteistä ärsyttävää käyttäytymistä, silmiinpistävää ulkonäköä??

Vastuu kiusaamisesta ja myöskin vastuu itsensä muuttamisesta on AINA kiusaajalla. Kiusaajan kuuluu muuttua, ei kiusattavan, sillä kiusaajan...
Tarkoitin "kiusaamista." Tilannetta jossa lapsi kokee, että häntä kiusataan, mutta hän ei huomaa itse ärsyttävänsä muita puheillaan ja käytöksellään. Muilta lapsilta ei kuitenkaan voi odottaa älytöntä joustoa ja ymmärtämistä. Kun siis lapsista on kyse.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Heipä hei Marski pitkästä aikaan!
Tarkoitin "kiusaamista." Tilannetta jossa lapsi kokee, että häntä kiusataan, mutta hän ei huomaa itse ärsyttävänsä muita puheillaan ja käytöksellään. Muilta lapsilta ei kuitenkaan voi odottaa älytöntä joustoa ja ymmärtämistä. Kun siis lapsista on kyse.
Vai, että on kiusatun syy, jos on niin ärsyttävä, ettei muut kestä ja alkaa kiusaamaan?
Kohtalaisen mielenkiintoinen kommentti.

Tähän sellainen suuauki oleva hymiö...
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin