MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja olen edelleen sitä mieltä, että Turunen oli keskivertotyötekijä keskivertotehtävissä keskivertopalkalla.
Hänen motivaatiotasonsa oli korkeintaan keskivertotasoa ja panoksensa keskinkertaista. Ainoa mihin hän olisi panostanut keskivertoa enemmän olisi ollut joku asia, joka olisi tehnyt hänestä keskivertoa keskiarvoisesti paremman, rikkaamaan, halutumman ja huomatumman.
Nuotio & Äreät Tiput
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja rapier »

MissHolmes kirjoitti:Ja olen edelleen sitä mieltä, että Turunen oli keskivertotyötekijä keskivertotehtävissä keskivertopalkalla.
Hänen motivaatiotasonsa oli korkeintaan keskivertotasoa ja panoksensa keskinkertaista. Ainoa mihin hän olisi panostanut keskivertoa enemmän olisi ollut joku asia, joka olisi tehnyt hänestä keskivertoa keskiarvoisesti paremman, rikkaamaan, halutumman ja huomatumman.
Tiedät hänen motivaationsa, panoksensa jne. tietolähteestä joka on mikä? Intuitio? Äidinvaisto? :D
Paskanen tukka
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Muutos lorvakkeesta keskivertotyöntekijäksi on sentään huomattava!

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

rapier kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Ja olen edelleen sitä mieltä, että Turunen oli keskivertotyötekijä keskivertotehtävissä keskivertopalkalla.
Hänen motivaatiotasonsa oli korkeintaan keskivertotasoa ja panoksensa keskinkertaista. Ainoa mihin hän olisi panostanut keskivertoa enemmän olisi ollut joku asia, joka olisi tehnyt hänestä keskivertoa keskiarvoisesti paremman, rikkaamaan, halutumman ja huomatumman.
Tiedät hänen motivaationsa, panoksensa jne. tietolähteestä joka on mikä? Intuitio? Äidinvaisto? :D
Ehkäpä eniten tuo intuitio. Ja kyllä sitten pikkasen myös se mitä JTstä on kirjoitettu lehdissä ja mitä hän itse itsestään on kertonut.
Myös uutiskuvat eilen säpsäyttivät. Minä kuvittelein miehen kookkaaksi, kun lähtee naista kiikuttamaan pahvilaatikossa (tai ei) kaupungista toiseen, mutta tyyppihän oli ihan pätkä-kääpiö, ei edes keskipitkä mieheksi :)

Rapier: joku motiivihan täytyy olla. Eikö? Eikö se voisi ihan yhtä hyvin olla se, että mies halusi jotain 'unohtumatonta', 'suurempaa', 'näppärämpää'? Parempaa ja ovelampaa kuin muut?
Minusta pelkkä raha olisi vähän tylsä syy :(
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rapier kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Minä väittäisin, että mies kuvitteli toteuttavansa 'suomen rikoshistorian täydellisimmän rikoksen'. Voisin kuvitella, että jos keikka olisi onnistunut, Turunen olisi virkavapaan jälkeen palannut takaisin yliopistolle, työskennellyt normaalisti ja jonkin ajan kuluttua kertonut saaneensa hyvän työtarjouksen ulkomailta. Pian mies olisi hävinnyt ja kukaan ei koskaan olisi osannut yhdistää häntä kadonneeseisiin miljooniin.
Vuosia myöhemmin Turunen olisi palannut rahakkaalta ulkomaan komennukseltaan ja elellyt herroiksi loppu ikänsä.
:)
Ei jumalauta!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Marsalkka kirjoitti:
Ei jumalauta!
???????????????
Nuotio & Äreät Tiput
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja rapier »

MissHolmes kirjoitti:
Rapier: joku motiivihan täytyy olla. Eikö? Eikö se voisi ihan yhtä hyvin olla se, että mies halusi jotain 'unohtumatonta', 'suurempaa', 'näppärämpää'? Parempaa ja ovelampaa kuin muut?
Minusta pelkkä raha olisi vähän tylsä syy :(
Kyllä, joku motiivi on ollut.
Raha on tylsä syy?
MissHolmes kirjoitti:
Minä väittäisin, että mies kuvitteli toteuttavansa 'suomen rikoshistorian täydellisimmän rikoksen'. Voisin kuvitella, että jos keikka olisi onnistunut, Turunen olisi virkavapaan jälkeen palannut takaisin yliopistolle, työskennellyt normaalisti ja jonkin ajan kuluttua kertonut saaneensa hyvän työtarjouksen ulkomailta. Pian mies olisi hävinnyt ja kukaan ei koskaan olisi osannut yhdistää häntä kadonneeseisiin miljooniin.
Vuosia myöhemmin Turunen olisi palannut rahakkaalta ulkomaan komennukseltaan ja elellyt herroiksi loppu ikänsä.
:)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Paskanen tukka
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä väittäisin, että noin hyvin, pitkään ja hartaasti suunnitteltuun rahan tienaukseen täytyy liittyä jo jonkinlainen tiedostettu halu tehdä se ''täydellinen-näyttävä-rikos''.
Ihan oikeasti uskon, että Turusella on myös pyörinyt mielessään lehtien otsikot tekonsa jälkeen. :)
Ja se mieletön kihelmöinti kuinka jutella jutusta lounaspöydässä.
_______________________________________________________________________________________
Taitaapi kuitenkin olla niin, että Turunen jää nuolemaan näppejään. Poliisi on kuulemma löytänyt loputkin rahat.
Turunen ei ole auttanut kätköille, vaan löydöt ovat poliisin omaa ansiota.
Eli siis ajatteli jättää piilotetut odottamaan vapautumista. Sekin osa suunnitelmaa. (?)

Oliko siis tuo 'liukastuminen' rampilla pala hyvää suunnitelmaa myös?

Jotenkin ihailen kaikkea hänen vaivan näköään. Toivottavasti vaivautuu tulevassa majapaikassaan kirjoittamaan dokkarin kokemuksistaan. :)
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Minä en pidä ollenkaan pahana, että nimi tuli julkisuuteen. JOS olisi käynyt ilmi, ettei Turunen ole syyllinen, olisi hän varmasti saanut korvauksia ja toisaalta myös rikoksen laadun vuoksi 'positiivista huumorimielistä mainetta' juristi piireissä. Enkä usko, että hänen ylleen olisi jäänyt leijumaan mitään ''synkkää pilveä''.
Juoruämmien kannalta on tietysti ihan hyvä, että kaikki mahdolliset asiat puidaan mahdollisimman nopeasti.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mikäköhän on henkilökohtainen motivaatiosi roikkua täällä 'juoruämmien' kanssa?

Ainahan on mahdollista, että tuo nimen julkituonti oli myös poliisin taktiikkaa saada syyllinen liikekannalle ja ansaan. Monessa muussakin on tässä tapauksessa otettu käyttöön äärimmäiset keinot. :)

ja onko se sitten edes ollut enää ennen aikaista to nimen julkistaminen....
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Mikäköhän on henkilökohtainen motivaatiosi roikkua täällä 'juoruämmien' kanssa?
Täällä on onneksi muitakin kuin juoruämmiä. Kuulut onneksi vähemmistöön ollen jopa siinä poikkeuksellisen yksinkertainen.
MissHolmes kirjoitti:
Ainahan on mahdollista, että tuo nimen julkituonti oli myös poliisin taktiikkaa saada syyllinen liikekannalle ja ansaan.
Mietipä tätä vielä ihan pieni hetki uudelleen...

Tähän yksi hymiö sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuva

Kuvassa näyttäisi siltä, että puna kohoaa poskille?
Pukkaako lomastressi?

En mieti. Poliisi käytti tässä tapauksessa myös tiedotuksessa äärimmäisiä keinoja, enkä lainkaa epäile etteikö olisi voinut tehdä myös tuota, jos henkilöllisyys oli heille jo 100% varmaa, mutta kohde kadoksissa.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
En mieti. Poliisi käytti tässä tapauksessa myös tiedotuksessa äärimmäisiä keinoja, enkä lainkaa epäile etteikö olisi voinut tehdä myös tuota, jos henkilöllisyys oli heille jo 100% varmaa, mutta kohde kadoksissa.
Tyhmyyksissäsi et nyt huomaa, että ajattelusi ei taaskaan ole loogista. Tarvitsetko vihjeen?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

No ? En tyhmyyksissäni huomaa. :shock:
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: MissHolmes - kommentteja ko. nikin kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:No ? En tyhmyyksissäni huomaa. :shock:
Oliko Turunen jo pidätetty, kun Nelonen kertoi iltapäivällä paljastavansa nimen?
Lauantai 13.6.

* Yli kaksi viikkoa kadonneena ollut nainen vapautetaan aamuyöllä lunnaita vastaan Vahdolla Varsinais-Suomessa.
* Poliisi ottaa sieppaajan kiinni hänen asunnostaan Turun keskustasta. Mies on rakentanut huoneistoon äänieristetyn tilan, missä hän piti naista vangittuna. Miestä pidetään poliisivankilassa Pasilassa.
* Poliisi takavarikoi Turusen asunnosta huomattavan osan lunnaista.
Sunnuntai 14.06.2009 klo 16:59 (päivitetty ma 07:33) STT
A
A

Miljonäärin tyttären sieppaajaksi epäillään turkulaista yritysjuristia, kertoo Nelosen uutiset. Nelosen uutiset julkisti sieppauksesta epäillyn henkilöllisyyden iltapäivällä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vastaa Viestiin