Moderoinnin arvostelu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9183
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Collie kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 1:05 am
bass_ackwards kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 12:57 am
↑ = Alt pohjaan ja numeronäppäimistöltä (siinä oikeassa laidassa) naputtelee 2 ja 4.

Ainahan tuon voi myös copy-pasteta talteen jollekin tekstidokumentille, ja sieltä tarvitessa copy-pasteta foorumille.

Kyllä niitä keinoja on.
Tähän lisäisin vielä, että Alt-näppäin pitää vapauttaa ylös vasta numeroiden näppäilyn jälkeen. Kaikissa näppäimistöissä ei ole erillistä numeronäppäimistöä, joten sellaisilla koneilla saattaa tuottaa ongelmia. Ainakin Windows käyttöjörjestelmässä on 'Merkistö' niminen ohjelma josta pitäisi löytyä kaikki symbolit kun valitsee fontiksi 'Symbol'. Itse sanoisin, että älä ikinä osta näppäimistöä tai tietokonetta missä ei ole erillistä numeronäppäimistöä, ellei se 8 cm kapeampi leveys ole jotenkin elintärkeää.
Kiitän saamistani selkeistä ohjeista. Luulen, että tässä tapauksessa käyttäjässä on vikaa, koska en saa niitä toimimaan käytännössä. Täytyy kuitenkin yrittää pitää ohjeet mielessä ja sopivissa tilanteissa kokeilla niiden käyttöä uudelleen.
bass_ackwards
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: Pe Elo 26, 2022 12:46 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja bass_ackwards »

Collie kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 1:05 am
bass_ackwards kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 12:57 am
Pieni liekki kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 12:14 am

Tuota ehdottamaasi olen käyttänyt, mutta aito nuoliviittaus toimii paremmin. Sen tosin vaan harvat osaavat tehdä.

Tykkään vastata usein lainaamalla, koska silloin myös nimimerkki, jonka tekstiä lainataan ja jolle vastaus on monesti mahdollisine lisäkysymyksineen osoitettu, saa tiedon kyseisestä vastauksesta.
↑ = Alt pohjaan ja numeronäppäimistöltä (siinä oikeassa laidassa) naputtelee 2 ja 4.

Ainahan tuon voi myös copy-pasteta talteen jollekin tekstidokumentille, ja sieltä tarvitessa copy-pasteta foorumille.

Kyllä niitä keinoja on.
Tähän lisäisin vielä, että Alt-näppäin pitää vapauttaa ylös vasta numeroiden näppäilyn jälkeen. Kaikissa näppäimistöissä ei ole erillistä numeronäppäimistöä, joten sellaisilla koneilla saattaa tuottaa ongelmia. Ainakin Windows käyttöjörjestelmässä on 'Merkistö' niminen ohjelma josta pitäisi löytyä kaikki symbolit kun valitsee fontiksi 'Symbol'. Itse sanoisin, että älä ikinä osta näppäimistöä tai tietokonetta missä ei ole erillistä numeronäppäimistöä, ellei se 8 cm kapeampi leveys ole jotenkin elintärkeää.
Totta tämä, ja etenkin pienemmissä läppäreissä numeronäppäimistö jätetään suosiolla pois. Myös Num Lock kannattaa olla päällä, ainakin minulla (tosin saattaa johtua selaimen sisäisitä pikanäppäinasetuksista) Alt + 4 ja Alt + 6 ilman Num Lockia ovat edelliselle ja seuraavalle sivulle siirtymistä varten, ja ylittävät hierarkiassa merkin kirjoittamisen.

Jos taas koneena onkin Mäkki (ei Mafia), homma voi mennä vieläkin kimurantimmaksi. Copy-pastena nuolet kuitenkin aina toimivat.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Collie kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 12:49 amHassusti taas joillakin kirjoittajilla on tapana pätkiä lainaamansa teksti yhden lauseen tai jopa kesken lauseen mittaiseksi (kuten esimerkiksi nimimerkki 'meitzi')
En tee tuota ollenkaan vahingossa, vaan poimin usein nälkävuoden mittaisesta tekstistä sen osan, joka koskee edes millään tavalla itseäni, jos sellaista edes aina on, ja jätän pois toisen osapuolen mielikuvituksen mukaista osuutta.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1268
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

meitzi kirjoitti: To Tammi 04, 2024 1:54 am
Collie kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 12:49 amHassusti taas joillakin kirjoittajilla on tapana pätkiä lainaamansa teksti yhden lauseen tai jopa kesken lauseen mittaiseksi (kuten esimerkiksi nimimerkki 'meitzi')
En tee tuota ollenkaan vahingossa, vaan poimin usein nälkävuoden mittaisesta tekstistä sen osan, joka koskee edes millään tavalla itseäni, jos sellaista edes aina on, ja jätän pois toisen osapuolen mielikuvituksen mukaista osuutta.
Collielta on tainnut mennä ohi ylläpidon ohjeistus siitä, että koko viestin sijaan lainataan vain se kohta mitä kommentoi.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Collie »

Cassandra kirjoitti: To Tammi 04, 2024 2:12 amon tainnut mennä ohi ylläpidon ohjeistus
Okei, sinulta on mennyt ylläpidon ohjeistus ohi.

Huomasitko, miten lainauksen pätkiminen erityisesti kesken lauseen voi vaikuttaa kontekstiin tai peräti vääristää lainatun kirjoituksen sanoman kokonaan? Jos et vieläkään ymmärtänyt pointtia, meidän ei kannata keskustella tästä tämän enempää.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Collie »

bass_ackwards kirjoitti: Ke Tammi 03, 2024 11:42 pm Totta tämä, ja etenkin pienemmissä läppäreissä numeronäppäimistö jätetään suosiolla pois. Myös Num Lock kannattaa olla päällä, ainakin minulla (tosin saattaa johtua selaimen sisäisitä pikanäppäinasetuksista) Alt + 4 ja Alt + 6 ilman Num Lockia ovat edelliselle ja seuraavalle sivulle siirtymistä varten, ja ylittävät hierarkiassa merkin kirjoittamisen.

Jos taas koneena onkin Mäkki (ei Mafia), homma voi mennä vieläkin kimurantimmaksi. Copy-pastena nuolet kuitenkin aina toimivat.
Tämän unohtuikin edellisestä kirjoituksestani, Num Lock pitää tosiaan olla päällä eli sen merkkivalo palaa, muutenhan ei erillinen numeronäppäimistö toimi ollenkaan, eikä ainakaan omalla näppäimistölläni nuo Alt-kooditkaan. Normaalitilanteessa Num Lockin ollessa päällä näppäimistössä palaa yksi merkkivalo kolmesta.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja damfin »

Viime aikoina olen ollut enimmäkseen tyytyväinen ylläpidon toimintaan, mutta nyt kyllä täytyy sanoa että mitähän vittua?

Eli tuossa perjantai-iltana katsoin ärsyyntyneenä että tässä Moderoinnin arvostelu - ketjussa oli pari viimeistä sivua bronssonin ja bass akwardin aloittamaa vääntöä panssarivaunuista, ja mielestäni se tosiaan ei kuulunut tähän ketjuun, joten bronssonin väitteeseen kommentoidakseni siirsin vastaukseni toiseen ketjuun, bronssonin nimellä olevaa ketjua en löytänyt joten päätin sitten laittaa vastaukseni tuonne Ärrkele - ketjuun koska mielestäni bronsson on jokin uudelleen syntynyt ärrkele kirjoitustyylistään päätellen.

Ilmeisesti sillä aikaa kun omaa viestiäni kirjoitin oli ylläpito jo herännytkin tilanteeseen ja siirrellyt noita viestejä uuteen taistelupanssarivaunut - ketjuun mutta sitähän en tietenkään havainnut ennen kuin olin viestini lähettänyt, lisäsin sitten editoimalla viestiini maininnan että huomasin uuden ketjun vasta viestin lähetettyäni.

No seurauksena näytti sitten olleen se että ylläpito oli poistanut viestini ja antanut minulle muiden mukana vuorokauden mittaisen bannin maininnalla "väärään ketjuun kirjoittaminen" :roll:

Eli mitähän vittua nyt taas, minähän nimen omaan yritin siirtää sen täysin väärässä ketjussa olevan keskustelun johonkin hieman sopivampaan... ymmärrän kyllä jos siellä nyt moderaattorille sattui perjantaipöhnässä silkka lipsahdus ketjua siivotessa ja banneja jakaessa, mutta kun se minun viestini ei edes ollut täällä väärässä ketjussa niin kuinka vitussa te juuri sen minun viestini päädyitte poistamaan ja minulle bannin antamaan?
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

damfin kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 7:41 am :
Eli mitähän vittua nyt taas, minähän nimen omaan yritin siirtää sen täysin väärässä ketjussa olevan keskustelun johonkin hieman sopivampaan... ymmärrän kyllä jos siellä nyt moderaattorille sattui perjantaipöhnässä silkka lipsahdus ketjua siivotessa ja banneja jakaessa, mutta kun se minun viestini ei edes ollut täällä väärässä ketjussa niin kuinka vitussa te juuri sen minun viestini päädyitte poistamaan ja minulle bannin antamaan?
Siinä kävi todennäköisesti sen verran kehnosti minuutilleen, että olit postannut juuri sillä hetkellä kun viestejä siirtelin ja näistä jatkuvista sekä tahallisista väärään ketjuun kirjoittamisista päivän banneja annettiin, että osuit tulilinjalle. Ei ollut tarkoitus. Rapatessa roiskuu. Ymmärrän harmituksesi.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja damfin »

Moderaattorit kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 11:59 am
damfin kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 7:41 am :
Eli mitähän vittua nyt taas, minähän nimen omaan yritin siirtää sen täysin väärässä ketjussa olevan keskustelun johonkin hieman sopivampaan... ymmärrän kyllä jos siellä nyt moderaattorille sattui perjantaipöhnässä silkka lipsahdus ketjua siivotessa ja banneja jakaessa, mutta kun se minun viestini ei edes ollut täällä väärässä ketjussa niin kuinka vitussa te juuri sen minun viestini päädyitte poistamaan ja minulle bannin antamaan?
Siinä kävi todennäköisesti sen verran kehnosti minuutilleen, että olit postannut juuri sillä hetkellä kun viestejä siirtelin ja näistä jatkuvista sekä tahallisista väärään ketjuun kirjoittamisista päivän banneja annettiin, että osuit tulilinjalle. Ei ollut tarkoitus. Rapatessa roiskuu. Ymmärrän harmituksesi.
-NILS-
Sattuuhan näitä, eipä tuohon maailma kaatunut vaikka hetken ärsyttikin kun tarkoitukseni oli juurikin siirtää sitä keskustelua pois täysin väärästä ketjusta. Pahoittelut kaltoin kohtelusta hyväksytty :D
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1612
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Possu tykittää nyt paskaa foorumille ainakin kolmella nimimerkillä. Eikä sillä, tavallaan ihan hyvää viihdettähän kyseinen hahmo on, mutta ihmettelen vaan, että eikös kannattaisi siirtää modehommia sellaisille, jotka vaivaituisivat niitä hoitamaan?
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
vanhavakanssi
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Hei ylläpito onko todellakin niin, että joku kirjoittaja voi kuukaudesta toiseen ja postauksesta toiseen pitää jotain ketjua blokinaan? Liittää samoja pitkiä lähdeliitteitä uudestaan jo kertaalleen julkaistuista asioista. Sen lisäksi paljon OT juttuja jotka haaroittavat ketjun vielä kauemmaksi aiheesta. Eikö säännöt koske kaikkia vai mistä tässä on kyse?

Joku kirjoittaja? Laita nimimerkki vaikka yksityisviestillä.
-NILS-
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1612
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

vanhavakanssi kirjoitti: Ti Huhti 09, 2024 2:05 pm Hei ylläpito onko todellakin niin, että joku kirjoittaja voi kuukaudesta toiseen ja postauksesta toiseen pitää jotain ketjua blokinaan? Liittää samoja pitkiä lähdeliitteitä uudestaan jo kertaalleen julkaistuista asioista. Sen lisäksi paljon OT juttuja jotka haaroittavat ketjun vielä kauemmaksi aiheesta. Eikö säännöt koske kaikkia vai mistä tässä on kyse?
Valitettavasti asia ei ole korjattavissa. Moderaattorit ovat suoraselkäisesti ilmoittaneet useaan otteeseen, että tilanne on ja pysyy. Eli myös jatkossa koko muu Minfo saa ihmetellä, kun yksi sekopää floodaa muutamaa ketjua täyteen paskaa.

Mä vastaan sulle ihan varmuuden vuoksi näihin kaikkiin kolmeen ketjuun, joissa asiaa kysyit. Siksi, ettei jää epäselväksi, sekä siksi, ettei moderaattorien tarvitse tympääntyneinä taas kerran vastata, että ovat kyllä vastanneet asian tiimoilta moneen kertaan.

Eli pulinat pois, kurko on ja pysyy.

Ja vielä varoituksen sana: Muista, että ei ole soveliasta antaa kurkon paskapostauksista kritiikkiä tuolla ketjuissa, sillä ne paskapostaukset on ja pysyy, mutta sun kritiikki sotketaan nopeasti punakynällä piiloon. Ja jos erehdyt tekemään sen useammin, niin saatat saada vielä 24h jäähynkin. Eli kritiikki siis vain Latamiehiin!!!
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Vastaa Viestiin