Sirpa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Chopper kirjoitti:
Sirpa kirjoitti: Tein kyseisen valinnan "olla tässä" ja olla "ajattelematta itseäni" - kuten edellä olevasta kirjoituksesta ilmenee - hänellä meni hermot. Katsoin paremmaksi vaihtoehdoksi, että hän purkaa tuota öistä änkyrätilaansa minuun kuin mahdollisesti johonkin muuhun.
Anteeksi mutta,jumalauta, näin naurettavaa läppää en oo tähän asti tällä palstalla saanutkaan lukea :shock:
Minä taas ajattelen että Sirpa on humaani ja empaattinen ihminen. Tuossa hän uhraa itsensä estääkseen jotain pahaa mahdollisesti tapahtumasta. Vinksahtanut maailmamme kaipaa lisää Sirpoja. :wink:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Damien »

Sirpa kirjoitti:Ajatus kuulostaa varmaan omituiselta henkilöstä, jolla ei ole kykyä ottaa toisia huomioon -
Jos nyt Chopperia tarkoitit, taisi mennä taas sinne läppäosastolle. :lol:
Pharaoh kirjoitti:Vinksahtanut maailmamme kaipaa lisää Sirpoja. :wink:
Ehdottomasti!Tuollaisia henkilökohtaisia ukkosenjohdattimia kun saataisi kaikille sota ja konfliktialueille,
olisi maailmanrauha taattu.Tai sitten kaikki sekoaisivat entisestään.Molempi toki vallan kiintoisa ajatus.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Chopper »

No ei kannata,tulin jo viimeistään, tuon postauksen luettuani, siihen lopputulokseen etten tule ikinä ymmärtämään sinua tai mitä pienessäsuuressa mielessäsi liikkuukaan...Joskin olin jo aika vakuuttunut asiasta Neuvostoliitto viestien jälkeenkin ...
Onnittelut niille ketkä pääsee Sirpan ajatuksiin sisälle.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Damien »

Chopper kirjoitti:Onnittelut niille ketkä pääsee Sirpan ajatuksiin sisälle.
Vaikuttaa paikalta josta ei ihan noin vain pois päästäkään.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

http://www.espanja-info.net/uutiset/esp ... essae.html

Espanjalainen terveydenhuolto alamäessä

Euro Health Consumer Index sijoittaa Espanjan julkisen terveydenhuoltojärjestelmän 21. sijalle Euroopan 34. maan joukossa.

Espanjan terveydenhuollon taso on taas taas laskenut Health Consumer Powerhousen ylläpitämässä terveydenhuoltokatsauksessa. Raportti julkaistaan vuosittain ja tulokset näyttävät, että Espanja on menettänyt kolme pistettä vuonna 2009 ja on nyt 21. sijalla.

Tämä sija asettaa Espanjan terveydenhuoltojärjestelmän samalle tasolle kuin moni Itä-Euroopan maa, kuten Viro ja Unkari, myös Italia ja Kypros ovat samalla tasolla.

Raportin mukaan Espanjan, Portugalin ja Kreikan terveydehuoltojärjestelmät eivät näytä pystyvän seuraamaan sellaisten maiden kuten Hollannin, Irlannin ja Tanskan kehitystä terveydenhuollon alalla.

HCP:n johtaja tri Arne Bjornborgin mukaan Espanjan julkinen terveydenhuoltojärjestelmä näyttää olevan kykenemätön kehittämään palvelujensa tasoa, joka osaltaan selittää terveydenhoitoalan yksityisektorin nopeaa kehitystä viime vuosina Espanjassa.
Tässä 33 maan vertailututkimuksessa Suomi oli sijalla 12 ja Espanja sijalla 22 (näin siis itse raportissa). Kelan edustaja on tehnyt vierailuja Espanjan Aurinkorannikolle tavatakseen siellä asuvia suomalaisia, joiden "ilmainen" terveydenhuolto maksetaan suomalaisten verorahoilla, muun muassa seuratakseen sitä, kuka näihin palveluihin on oikeutettu sekä tarjoamassa vakuutusta. Mitään suomalaista tai kelalaista valtuuskuntaa benchmarkkaamassa "liki maailman parasta" terveydenhuoltojärjestelmää ei ole käynyt.

Tässä raportti: http://www.healthpowerhouse.se/files/Re ... 0cover.pdf
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mitähän minä Sinulle sanoisin... hm... Onko kyse siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Oletatko, että ryhdyn nyt etsimään ja todistamaan mitä aikaisemmin olen kirjoittanut, se nimittäin myös on totta - ehkä riippuu siitä millä mittareilla asioita mitataan? Ainoa mikä tekstistä näin äkkipäätä tulee mieleen - on se, että se kuulostaa oudolta. Tämän sanon asiaan perehtymättä.

Voi, voi. Tänään oli uutinen, jota en jaksanut edes linkittää - päivittäin Suomessa apteekit joutuvat tarkistamaan väärän annostuksen vuoksi 1600 reseptiä, ja ellei apteekki tätä tekisi noin 90.000 ihmisen terveys olisi vuosittain vaarassa.

Voitaisiinko ajatella niin, että vertailun sijasta koitettaisiin keskittyä siihen mikä Suomessa on hyvää tai miten sitä voitaisiin parantaa, ja unohtaa sellainen sisäinen propaganda hetkeksi, että on lottovoitto syntyä Suomeen, ja olla käyttämättä tuon asian todisteluun mielettömästi energiaa? Saattaa olla, että nämä tämänkään hetken terveydenhuollon ongelmat Suomessa eivät tule koskaan näkymään missään tilastoissa, mutta silti ne ovat olemassa. Tilasto josta itse puhuin - kuten olen maininnut - oli kustannusten suhde tehtyihin hoitotuloksiin. Mitähän tässä kertomassasi tilastossa tarkoittaa tuo taso ja mitenkähän sitä on mitattu?

En näe nyt kenenkään tai minkään edunmukaiseksi kaivella tuota Espanja-asiaa enempää vaikka löytäisinkin kyseisen tilaston, Mariacka, ehkä sen kirveenkin, jolla voisin todistaa juttuni todenperäisyyden ja kalauttaisin sinua kalloon - kuka tai mikä siitä hyötyisi?

Mielelläni pitäisin palopuheen tuosta Suomen maksamista sairaanhoitokorvauksista... ehkä jossakin vaiheessa pidänkin, nyt olen - sattuneesta syystä - aika väsynyt.

Lisäystä: Oikeastaan, Mariacka, voisit tutkia - kun olet asiaan innostunut, että mistä nuo Suomen maksamat kustannukset syntyvät ja miksi ne korvataan?
Alethes doksa meta logu
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mariacka kirjoitti: Kelan edustaja on tehnyt vierailuja Espanjan Aurinkorannikolle tavatakseen siellä asuvia suomalaisia, joiden "ilmainen" terveydenhuolto maksetaan suomalaisten verorahoilla...
Tarkoittaa siis tätä kohtaa, tässä on nimittäin jälleen mielenkiintoinen propaganda-kohta - mutta huom. ilmainen terveydenhuolto - siitä kait oli kyse, ettei näin voi muualla Euroopassa olla, joku epäili. Koko tilanteen lähtökohta, ja jatko tilastoon kustannuksista mitä tämä ilmainen terveydenhuolto maksaa... jne.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Tammi 12, 2010 6:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Pharaoh kirjoitti:En nyt kyllä heti ymmärrä tämän Pahan tukarin marmatusta. Oletko joku mielipidepoliisi vai? Saahan Sirpa olla vapaasti mitä mieltä haluaa. Sen vuoksihan me Kannaksella taisteltiin. :wink:
Ei tässä mistään mielipidepoliisina olosta ole kyse. Minä näen sen niin, että Paha tukari yritti ymmärtää Sirpaa ja auttaa myös Sirpaa itseä ymmärtämään (itseään). Niin on moni muukin yrittänyt ja huonosti on käynyt. Huonosti tarkoittaa tällä kertaa sitä, että hyvä yritys löytää reilun pelin henki ja ymmärrys johtaa Sirpan kanssa helposti turhautumiseen, ts. tulee seinä toistamiseen vastaan (= eksä vtu tajua). Tuntuu, ettei Sirpa edes yritä löytää yhteistä säveltä, vaan helposti provosoituneena persoonana vastailee hänelle asetettuihin normaaleihin kysymyksiin jostain syystä hädissään tajunnanvirtana mitä sattuu (= ihan houreita) ja sitten äkkiä puikkii pakoon. Mutta uskon, ettei Sirpa tee tätä pahuuttaan, vaan jostain muusta syystä, jota en lähde spekuloimaan.
Viimeksi muokannut ulrikeM, Ti Tammi 12, 2010 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Hyvä. Mitä Sirpa ei tajua, ja mitä Sirpan pitäisi tajuta? "...puikkii äkkiä pakoon..."?
Alethes doksa meta logu
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Sirpa kirjoitti:Hyvä. Mitä Sirpa ei tajua, ja mitä Sirpan pitäisi tajuta?
No vaikka nyt tuota viestiäni, et sitäkään tajunnut. Tuntuu, ettet useinkaan tajua mitä sinulle puhutaan (kirjoitetaan) tai mitä sinulta kysytään, vaikka kirjoitukset ja kysymykset olisivat yksinkertaisia, hyvällä suomenkielellä kirjoitettuja ja asiallisia.
Sirpa kirjoitti:"...puikkii äkkiä pakoon..."?
Ja sitten kun et osaa vastata, sinun ratkaisusi on paeta, esim. alat kirjoittamaan jostain muusta tai pommittamaan vastakysymyksillä. Sitten kun panoksesi ovat ihan loppu, aloitat kömpelön ja epäloogisen, toisinaan asiattomankin horinan, joka kuulostaa astmakohtaukseen kuolevan skitsofreenikon viimeisiltä sanoilta. Ja sitten sinä toistat samaa kaavaa kaikkien kanssa, kuten nyt tällä hetkellä minun kanssani.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, olen kyllä huomannut - ja totuus maailmasta ja puheista - on se, että mielipiteillään ihminen aina kertoo enemmän itsestään kuin toisesta. Nämä ovat sinun pääsi sisäisiä ajatuksia minusta, eikä niillä ole mitään tekemistä minun kanssani - se on siis sinun oma ymmärryskykysi. Turha vissiin edes kysyä, että ymmärsitkö?

Jos sinun korvissasi minun juttuni kuulostaa horinoilta, todistaako se sen, että ne sitä ovat, vaiko sen että sinä et ymmärrä niitä?

Tajuatko - sinä juuri itse kerrot, että et tajua, joka ei kerro minun tajuamisesta mitään.
Alethes doksa meta logu
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Sirpa se vaan jatkaa diplomaattikilvillä ajeluaan palstalla, voi voi sentään. Pakkohan kaikkien toisten on olla ymmärtämättömiä tampioita, kun eivät ymmärrä Sirpan ylivertaista ajatuksenjuoksua ja älykkyyttä, vai mitenkäs se juttu nyt oikein onkaan?? 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Totta, yritän ajaa diplomaattikilvillä - eikä ole helppoa - nauttisin, jos minulle olisi suotu sellaiset mokkasiinit, että voisin tyytyä haukkumaan muita idiooteiksi, mänteiksi ja tyhmiksi ja voisin jatkuvasti ulkoistaa ongelmat muihin, ympärillä oleviin ihmisiin, kuten myös ymmärrysongelmani. Vakuutan, että samaan ymmärrysongelmaan törmään suhteessa muihin ihmisiin, mutta voinko todella väittää, että vika on heissä eikä minussa - en voi. Joten samassa veneessä ollaan - mutta mietipä kumman vene on hankalampi soutaa - varsinkin näillä diplomaattikilvillä?

Esimerkiksi tuollaista viestiä, joka tässä edellä on, en voisi koskaan kenellekään kirjoittaa. Ja kun on varustettu näin typerillä mokkasiineilla, jokainen - siis jos empaattisesti pystyy kuvittelemaan - voi miettiä, että mitä kaikkea se elämän aikana tuo vastaan, jonka joku toinen tosiaan voi kuitata haistattelulla, vittuilulla tai nyrkeillä.

Miksi meissä on tällainen eroavaisuus?
Alethes doksa meta logu
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Sirpa kirjoitti: Mielelläni pitäisin palopuheen tuosta Suomen maksamista sairaanhoitokorvauksista... ehkä jossakin vaiheessa pidänkin, nyt olen - sattuneesta syystä - aika väsynyt.
Heh, Sirpa, olisikohan siis sittenkin kannattanut noudattaa omaa neuvoaan aamuyöllä kahden jälkeen ja mennä nukkumaan? Siis sen sijaan, että jäit jankuttamaan tukarin kanssa...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

No onpa kivitystä? :shock:
Eiköhän nyt kaikki liitytä vähintään "Sirpa vs. rest of the world clubiin" niin ollaan paljon parempia ihmisiä.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin