HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

HarrietM kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
HarrietM kirjoitti:Esim kannabiksen poltosta tuomitaan Suomessa varmemmin linnaan kuin esim raiskauksesta.
...Niin... Noh, tämä oli varmaan flametusta?
Sinulla on tapana 'ylitulkita' viestejäni. Järki käteen, hei!
Miten tuon voi "ylitulkita"?

Lisäksi kysäisin tuossa kommentissani sitä, että "et taida olla ihan tosissasi"...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Viro ja homofobia
HarrietM kirjoitti:eihän seillä olekaan paljon mitään muuta kuin ongelmia
korkea työttömyys, hiv-epidemia, budjetti-kriisi jne jne

köyhä, kurja ja vihamielinen maa.
Heja Sverige?

Ruotsalaiset aina tuppaavat pilkkaamaan meidän kaunista suomenkieltämme, sanoen sitä rumaksi ja kovaksi eikä kovinkaan moni suomalainen voi parhaalla tahdollaankaan sanoa ruotsia kauniisti soljuvaksi ääntelyksi.

Kumpi kieli sitten on ulkomaalaisen korviin kauniimpi? Sen selvittämiseksi päätettiin lopulta, pohjoismaisen yhteistyön nimissä tehdä puolueeton testi.

Kansainvälinen raati muotoili yksinkertaisen englanninkielisen lauseen, joka käännettäisiin sekä suomen - että ruotsinkielelle ja tuloksesta äänestettäisiin.

Tässä testilause englanniksi:

Island, island, grassy island; grassy island's maiden.

Sama suomeksi: Saari, saari, heinäsaari; heinäsaaren neito.

Ja ruotsiksi: Ö, ö, hö ö; hö ö mö

Vastausta ei ole toistaiseksi saatu, koska kansainvälisen raadin jäsenet
eivät ole vieläkään lakanneet nauramasta. :roll:
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Oikeuden nimissä mainittakoon että sinne heteromarssiin ilmeistyi suuripiirtein parikymmentä ihmistä.
Kyllä täytyy asiat olla huonosti jos täyttyy olla oikein tyrkyllä.
That's a crock!
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

:D :D :D
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jaahas.
Ilmeisesti eilinen sopua postaukseni "Mikä ärsyttää Murha Infossa", koskien HarrietM-nimimerkkiä, olisi pitänyt postata tänne. :D

Noh, puhelimella selaillessa ei aina kaikkea huomaa.

Kysymys kuitenkin ko.nimimerkin "eestiläisvihasta", jota en oikein jaksa ymmärtää JOS kyseinen henkilö ei itse ole alunperin eestiläinen.

Yllä mainitussa Heteromarssi-threadissa, kuten muutamassa muussakin Eestiä käsittelevässä threadissa käy ilmi nimimerkin Eestivastaisuus.

Näin Eestissä asuvana en oikein jaksa suvaita moista vihamielisyyttä, jos kyseessä on ihminen, joka ei täältä ole kotoisin. Tätähän en tiedä.

Tuo Eestin homovastaisuus no esimerkiksi täysin tuulesta temmattu, ja ainoastaan yhteen uutisointiin perustuva. Täällä EI olla lainkaan homovastaisia. Päinvastoin. Moni Suomessa asunut homoseksuaali on kokenut suomalaisen ilmapiirin painostavaksi ja muuttanut Eestiin.
Ja tieto on ihan faktaa, ei lehdistä luettua.

Myöskään en itse koe eestiläisiä mitenkään katkerina, tai "vihaisina".
Pitää toki muistaa, että Eesti on kovin nuori uuden itsenäisyyden ajalta, ja toki Neuvostoaika on jälkensä jättänyt.

En tosiaan oikein ymmärrä tuota vihamielisyyttä eestiläisiä ja Eestiä kohtaan, kun ei sille näytä mitään perusteita olevan.

Voisin tietysti itsekin pitää esimerkiksi brittejä sisäsiittoisina, saarivaltion asukkeina, mutta niin en yleisesti tee, vaikka se mielessä onkin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

HarrietM kirjoitti:Enkö jo sanonut että haista paskaa? :P
meneekö perille??? :P

Mitäs roikutte kimpussani, paskiaiset.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Positiivisia uutisia virosta

Kohtla-järvellä ihmiset asuvat kerrostalossa jossa huoneen lämpötila on kolme astetta. ei ole töitä, eikä varaa maksa laskuja.
vettä myös ei ole, ihmiset joutuvat hakemaan lunta pihalta, sillä putket ovat myös jäähtyneet.
'Ratkaisua tilanteeseen ei ole', taloyhtiöllä on isot velat, lapset eivät halua tulla kotiin,
'täytyy jotenkin selvitä.Ollan oltu kylmässä 'useita kuukausia', sanovat talon asukkaat.

http://www.tarbija24.ee/?id=211550
----------

http://etv.err.ee/?0556490

suurperhe, kaksi aikuista ja kuusi alaikäistä lasta joista nuorin 11 kk ikäinen, asuvat yhdessä pienessä huoneessa,
'ei ole varaa parempaan', sanoo perheen äiti, olemme miehen kanssa molemmat työttömiä, nukutaan, syödään kaikki samassa.
osa talosta hävisi vielä tulipalossa viime vuonna, ei ole varaa korjata, kunnalta myös ei ole mitään apua saatu, uhkailevat vain että lapset otetaan pois., tämä on yhtä painajaista' sanoo itkuinen perheen äiti
http://etv.err.ee/?0556490
That's a crock!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

HarrietM kirjoitti:Positiivisia uutisia virosta
Positiivisia uutisia Suomesta
Nainen puukotti miestä leipäveitsellä
Torstai 4.2.2010 klo 15.34
Puukotus tapahtui hyvinkääläisessä kerrostaloasunnossa keskiviikkoiltana.


Hyvinkääläinen 53-vuotias nainen löi leipäveitsellä 52-vuotiasta miestä rintaan.

Mies sai vamman rintaansa ja hänet toimitettiin sairaalaan. Poliisin tietojen mukaan miehen tila on vakaa.

Mies ja nainen tuntivat toisensa entuudestaan ja poliisin mukaan alkoholilla oli osuutta tapahtumiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010020 ... 7_uu.shtml
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Harriet, oletko sä koskaan ihan itse henkilökohtaisesti käynyt Virossa?
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Mike Manner kirjoitti:
HarrietM kirjoitti:Positiivisia uutisia virosta
Positiivisia uutisia Suomesta
Nainen puukotti miestä leipäveitsellä
Torstai 4.2.2010 klo 15.34
Puukotus tapahtui hyvinkääläisessä kerrostaloasunnossa keskiviikkoiltana.


Hyvinkääläinen 53-vuotias nainen löi leipäveitsellä 52-vuotiasta miestä rintaan.

Mies sai vamman rintaansa ja hänet toimitettiin sairaalaan. Poliisin tietojen mukaan miehen tila on vakaa.

Mies ja nainen tuntivat toisensa entuudestaan ja poliisin mukaan alkoholilla oli osuutta tapahtumiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010020 ... 7_uu.shtml
so what suomi on läntisen euroopan väkivaltaisin maa, eihän tämä mikä salaisuus ole kenellekään.
tuoreen eurostat raportin mukaan virossa kuitenkin kuolee eniten ihmisiä väkivallan seurauksena koko unionissa.

kyllä olen käynyt virossa useita kertoja.
That's a crock!
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

HarrietM kirjoitti: so what suomi on läntisen euroopan väkivaltaisin maa, eihän tämä mikä salaisuus ole kenellekään.
tuoreen eurostat raportin mukaan virossa kuitenkin kuolee eniten ihmisiä väkivallan seurauksena koko unionissa.

kyllä olen käynyt virossa useita kertoja.
Hmm... Eurostatin tilaston (36/09) mukaan Virossa kuolee 7.3 asukasta jokaista 100 000 asukasta kohden.
Viro kyllä jää tilastoissa kakkoseksi, sillä Liettuassa vastaava luku on 9.69/100 000 asukasta 8)

http://www.eds-destatis.de/de/downloads ... 09_036.pdf
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

hyvänä kakkosena kuitenkin,
pohjoismaat tai baltian maan eivät ole minuun ainakaan mitään vaikutusta tehneet,
suht perverssiä sakkia asuu näissä maissa, tykkään enemmän etelän lämmöstä.
That's a crock!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

HarrietM kirjoitti:hyvänä kakkosena kuitenkin,
pohjoismaat tai baltian maan eivät ole minuun ainakaan mitään vaikutusta tehneet,
suht perverssiä sakkia asuu näissä maissa, tykkään enemmän etelän lämmöstä.
Se on oikein. Kukapa sitä täällä kylmässä...

Tarkoitus oli vaan lyhyesti osoittaa, että yllä sitä p**kaa löytyy jokaisten nurkista, kun vaan etsitään. Niin täältä, baltiasta, kuin etelän lämmöstäkin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Mike Manner kirjoitti:
HarrietM kirjoitti:hyvänä kakkosena kuitenkin,
pohjoismaat tai baltian maan eivät ole minuun ainakaan mitään vaikutusta tehneet,
suht perverssiä sakkia asuu näissä maissa, tykkään enemmän etelän lämmöstä.
Se on oikein. Kukapa sitä täällä kylmässä...
Jaa? :shock: No minä kyllä vaihdoin lämmön (vai sanoisinko kuumuuden) ihanaan talveen, pitkästä aikaa. Saa lasketella, hiihtää ja luistella, upeeta edelleen olla Suomessa.

Toisaalta, Eurooppa kutsuu ensi syksynä, että kyllä tästä Suomesta pitää ottaa kaikki irti ennen sitä.

ps. Perverssejä löydät mistä vaan, jopa naapurin "Viljo" voi olla sitä ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: HarrietM - "Väärin ymmärretty" kirjoittelija.

Viesti Kirjoittaja härkä »

Ajat eivät ole helpot nyt missään.
Kanadastakin tuli äskettäin hälyttävää tietoa , ihmisiä on paljon vailla toimeentuloa. Ja on Olympilaiset tulossa. ( Y vai U ? :D )

Minulla on Virosta ainoastaan positiivisia kokemuksia.
Kävin siellä Georg Otsilla ekan kerran vuonna - 73 ko se oli ?
Menin jopa kutsumattomana vieraana häihin , kun satuin kännipäissäni ne näkemään.
Tanssin jopa morsiamen kanssa , ja hauskaa oli :mrgreen:
( Ailar , älä suutu . )

Ei minusta mikään baltian maa ole sillälailla " paha "
Korruptiota on edelleen ja rikollisuuttakin. ( Aiheettomat ylinopeussakot Latviassa ) , jotka olen saanut, ja kaveri taaloilla maksoi.
Mutta sitä on siellä sun täällä.
Virolaisia vapaaehtoisia oli sitäpaitsi sota-aikaan auttamassa , kuten ruotsalaisiakin.
Maailma muuttuu koko ajan ja toivottavasti parempaan suuntaan.
Tämän tarkoituksellisesti aiheutetun laman takia heikommat valtiot kärsivät tottakai muita enemmän.
En näkisi syitä , miksi Viroa yleensä pitäisi hirveästi arvostella.
Vastaa Viestiin