Profilointeja käyttäjistä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja skoone »

Moona kirjoitti:Sariola ja Sirpa ovat joko yksi ja sama tai ainakin avio-/avopari ja jos, niin sitä vääntöä ja selitystä oliskin kauheeta kuunnella...
Moona, minullekin on tämä tullut mieleen :D :D
Muista lähdekritiikki!
Mary Jane Lemansky
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 8:31 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Mary Jane Lemansky »

Itseni profilointi:
Olen juuri tuollainen edellisellä sivulla mainittu "mitäänsanomaton random 20-120 viestillä". Minfon arvoasteikossa siis sitä alinta kastia,kun täällä viestien määrä ratkaisee :wink:
Uteliaasti olen lautamiesosaston uskomatonta materiaalia lukenut.- Eihän ne ihmiset riitele,vaan asiat...Jep. (Tämä 1. ja luultavasti viimeinen viestini tähän osioon.)
Keskusteluketjuissa olen parit loputtomien vääntöjen alut välttänyt sillä,etten vaivautunut vastaamaan mitään selvään provoiluun. Olen siis nynny & laiska ja joskus kykenen ennnustamaan tulevaa. Ja toisinaan niin lyhyillä valoilla liikenteessä,etten ymmärrä kysymystä kysymykseksi,ellei siinä ole sitä jännää,koukeroista merkkiä perässä. Olen vajaa 3-kymppinen TÄH(?) ja mieheni on reilu 4-kymppinen,Fingerporista melkein kotoisin:D

Hyvistä kirjoituksista mielestäni pitää kiittää kirjoittajia,jotka tuovat taitavasti esiin jonkun pointin.(Sori hirveästi,jos mun(amatöörin) kehuista on nolostunut joku palstan tosi kovasti arvostettu ammattikirjoittaja. Toivottavasti traumoja ei tullut. Sori vielä siitäkin,etten kaikkia iloisesti tervehtinyt palstalle liittyessäni tilulilulei ja minä keltanokka se täällä vaan kirjoittelen,jos uskallan hihihihih.) Yleensä noudatan edes alkeellisia käytöstapoja.

Yleisprofilointi kaikista käyttäjistä,jokainen kai itse tietää,kuuluuko johonkin näistä:
-Tuomitsija(Viis siitä,onko todisteita;jos on edes epäilys,niin vankilaan vaan kaikki,saatana. Ei savua ilman tulta.)
-Puolustaja(Jokainen murhaaja on kokenut kurjan lapsuuden ja/tai on muutoin niin elämänsä päähän potkima,että teko on tavallaan ymmärrettävä näin psykologiselta kannalta ajateltuna. Kova rangaistus ei tuo uhria takaisin ehjäksi.)
-Tutkija(Yrittää tarkastella asioita objektiivisesti,mutta kun heittää eri vaihtoehtoja ilmoille,kimppuun "hyökkää" tuomitsija/puolustaja,jonka mielestä tutkija vihollinen;juuri sitä vastakkaista mieltä oleva pro- tai anti- etuliitteinen pikkunilviäinen,joka ei osaa valita puoltaan.)
-Korvaustoimija(Yrittää lopettaa jonkin paheen. Koska on jo kiukutellut kaikki oikeat ihmiset elämästään ulos,tarvitsee vielä tulla netin keskustelufoorumille ja todistella solvaussananvaraston laajuuttaan ja anatomian tietämystään kilin elimistä eteenpäin. Kohteeksi käy kuka tahansa.)
-Jumalasta seuraava(Tietää kaiken,on aina oikeassa ja jos joku muuta väittää,niin sehän tietää väh. viiden sivun mittaista väittelyä,jos vastassa on toinen samanlainen)
-Viihdelukija/kirjoittaja(Minfo:Parempi kuin 7 päivää,halvempi kuin Hesari
ja anteliaampi kuin Alibi->need no more excuses)
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Mary Jane Lemansky kirjoitti:Itseni profilointi:
Olen juuri tuollainen edellisellä sivulla mainittu "mitäänsanomaton random 20-120 viestillä". Minfon arvoasteikossa siis sitä alinta kastia,kun täällä viestien määrä ratkaisee :wink:
Viittaat tällä minun kirjoittamaani tekstiin. Haluan korostaa, että en tietenkään itse ajattele viestien määrän oleva ratkaiseva mihinkään. Mitäänsanomaton random oli myös kursivoitu. Olisi ehkä sittenkin pitänyt käyttää heittomerkkejä.
Mary Jane Lemansky kirjoitti: Yleisprofilointi kaikista käyttäjistä,jokainen kai itse tietää,kuuluuko johonkin näistä:
-Tuomitsija(Viis siitä,onko todisteita;jos on edes epäilys,niin vankilaan vaan kaikki,saatana. Ei savua ilman tulta.)
-Puolustaja(Jokainen murhaaja on kokenut kurjan lapsuuden ja/tai on muutoin niin elämänsä päähän potkima,että teko on tavallaan ymmärrettävä näin psykologiselta kannalta ajateltuna. Kova rangaistus ei tuo uhria takaisin ehjäksi.)
-Tutkija(Yrittää tarkastella asioita objektiivisesti,mutta kun heittää eri vaihtoehtoja ilmoille,kimppuun "hyökkää" tuomitsija/puolustaja,jonka mielestä tutkija vihollinen;juuri sitä vastakkaista mieltä oleva pro- tai anti- etuliitteinen pikkunilviäinen,joka ei osaa valita puoltaan.)
-Korvaustoimija(Yrittää lopettaa jonkin paheen. Koska on jo kiukutellut kaikki oikeat ihmiset elämästään ulos,tarvitsee vielä tulla netin keskustelufoorumille ja todistella solvaussananvaraston laajuuttaan ja anatomian tietämystään kilin elimistä eteenpäin. Kohteeksi käy kuka tahansa.)
-Jumalasta seuraava(Tietää kaiken,on aina oikeassa ja jos joku muuta väittää,niin sehän tietää väh. viiden sivun mittaista väittelyä,jos vastassa on toinen samanlainen)
-Viihdelukija/kirjoittaja(Minfo:Parempi kuin 7 päivää,halvempi kuin Hesari
ja anteliaampi kuin Alibi->need no more excuses)
Miten koet, kuulutko itse mihinkään näihin luettelemiisi ryhmiin? Siinä on aika suppeasti mielestäni tuotu käyttäjäryhmät esille, sillä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Mun mielestäni sä olet hieman marttyyrimainen ja otat itsesi irti parempana ihmisenä siitä mädäntyneestä osasta keskustelua, kun "et tartu provoihin". Oma kirjoitukseni oli kuitenkin provoavasti kirjoitettu. Tarkoituksella. Halusin vastauksia ja sain niitä.
Mary Jane Lemansky kirjoitti:(Sori hirveästi,jos mun(amatöörin) kehuista on nolostunut joku palstan tosi kovasti arvostettu ammattikirjoittaja. Toivottavasti traumoja ei tullut. Sori vielä siitäkin,etten kaikkia iloisesti tervehtinyt palstalle liittyessäni tilulilulei ja minä keltanokka se täällä vaan kirjoittelen,jos uskallan hihihihih.) Yleensä noudatan edes alkeellisia käytöstapoja.
Tästäkin olet ihan turhaan ottanut nokkiisi. Teksti oli provoavasti kirjoitettu, että saisin vastauksia. Ja mua harmittaa jollain tasolla, että olet ymmärtänyt kirjoitukseni väärin, eli juuri niin kuin se lukee, ilman korostuksia ja kysymysmerkkejä. Jos joku täällä "vanhoja" korottelee, niin "ne" uudet. Ja siitähän tässä olikin kyse alkukeskustelussa. Yletön "vanhojen" korottaminen ja kehuskelu aiheuttaa palstalle eriarvoisuutta ja lipilaarikulttuurin. Hyvistä teksteistä on syytä tietenkin kiittää.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Koska loputonta listaa on pyydetty, sitä myös annetaan ja koko porukka saa siitä kärsiä, kunnes toisin ilmoitetaan. (Jatkuu Mary Jane Lemansky:n listaus)

- Kirjoittaja, joka itse tai hänen läheinen/tuttu on kokenut saman tunnusmerkistön alle menevän rikoksen tai muun vääryyden. Hän vetoaa siis asiantuntemukseen, vaikka jokainen tapaus on eri, vaikka jopa tekijä olisi sama. Lähimpänä tästä poikkeuksena on oikeat sarjamurhaajat. Nämä kirjoittajat eivät suostu ymmärtämään lieventäviä tai aina edes koventavia perusteluja. Mutta en tuomitse heitä, koska olisin kai samanlainen ja olenkin joissakin ollutkin (ei-niin-vakavissa-jutuissa!) Eri asia on siis tarkastella tekoa jatkuvuuden/toistuvuuden tai ensikertalaisuuden pohjalta tekijällä.

Ei muuta, loppu.
Mileva
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:47 am

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Mileva »

M.J. Lemanskyn kattavasta listasta puuttui vielä pari kohtaa:

-huijarit
-keisarit
-keisarin taustajoukot
-sinisilmäinen kansa
-ja ne pienet, kovaääniset lapset, jotka näkevät totuuden

Viittaan siis tähän omasta mielestäni vallan erinomaiseen kirjoitukseeni. :wink:

Itsehän siis olen vain tilannetta tarkkaileva "kirjailija". Tietysti.
debbie

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja debbie »

Profilointi on hieno laji silloin kun se tehdään kunnolla, eikä siinä ole kaunaa tai kiukkua, halua lokeroida toisia ihmisiä johonkin valmiiseen karsinaan. Minä ylipäänsä inhoan leimojen lyömistä ja ihmisen tunkemisat johonkin rooliin, johon hän ei mahdu.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Eiköhän kävijät kuulu suurinpiirtein näihin joukkoihin:
- aidosti tapahtuneista rikoksista kiinnostuneisiin, voivat omata jonkun liittymäkohdan niihin tai ei;
- johonkin tiettyyn rikokseen henkilökohtaisen liittymäkohdan omaavat, eivät ole kiinnostuneita muista tapauksista;
- omaa tiettyä ajatuskivettymäänsä toistelevat henkilöt - he uskovat yhteen totuuteen, joka selittää kaiken;
- omaa erinomaisuuttaan korostavat henkilöt - heille ei palstan aihepiirillä ole mitään väliä, kaikkien palstojen perusaihe on heidän erinomaisuutensa. He tietävät kaiken ja aina - tai jos ei muut ovat ainakin väärässä ja tyhmiä;
- poliisit - heillekin palstan aihepiiri on sivuseikka pääasia on käräyttää väärässä olijat, valehtelijat, sääntöjen rikkojat ja erilaiset.
Bee_in_the_light
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 8:00 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Bee_in_the_light »

Tapoja tyypitellä keskustelijoita on varmaan loputtomasti. Tässä oma tyypittelyni, joka perustuu neljään muuttujaan.

Kuvakulma:

Jotkut keskustelijoista keskittävät huomionsa pieniin yksityiskohtiin, toiset taas pyrkivät keskustelemaan kokonaiskuvasta.

Syytekynnys

Toiset keskustelijoista ovat valmiita kertomaan syyllisen ensimmäisen yksityiskohdan perusteella, toiset eivät halua sanoa mitään varmaa ellei lainvoimaista tuomiota ole annettu.

Halu spekuloida

Toiset keskustelijat luovat pelkän lähtötilanteen avulla huikeita visioita, jotka saattavat sisältää puoli maakuntaa kattavan salaliiton. Toisten mielestä taas asiasta ei voida sanoa muuta kuin sen, mitä todisteet kiistatta osoittavat.

Halu kertoa mielipiteensä

Keskustelua usein hallitsee keskustelijat, jotka kertovat mielipiteensä asiasta kuin asiasta, riippumatta keskustelijan varsinaisesta asiantuntemuksesta. Usein keskustelua kuitenkin vie eteenpäin henkilöt, jotka kertovat vain tarkkaan harkittuja ja ilmeisen pitkään muotoiltuja näkemyksiä asioista.

Mikään muuttujan pää ei ole parempi kuin se toinen pää, vaan kyse on erilaisista persoonallisuuksista. Näiden neljän muuttujan perusteella voitaisiin siis muodostaa 16 keskustelijatyyppiä. Noh, tämä oli tällainen aivoharjoitus.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Murha.infon pedofiilit ansaitsevat myös tulla profiloiduiksi. Koska murha.infon pedofiiliongelma on hyvin laaja, profiloinnin kohteet ovat vain jäävuoren huippu. Olen jakanut pedofiilit ryhmiin heidän taipumustensa mukaisesti.

Pedofiilit, joiden motivaationa aikuisen naisen saamisen vaikeus:

Aga

Vajaa kolmekymppinen yksinäinen reppana, jonka on vaikea saada kontaktia ikäisiinsä naisiin. Tuntee fyysisesti vetoa myös aikuisia naisia kohtaan, mutta kokee heidät vaikeiksi lähestyä. Oman ikäiset naiset eivät ole olleet hänestä kiinnostuneita, mutta kokemattomat teinit ovat yksinäiselle reppanamiehelle helpommin lähestyttäviä. Agalla on hyvin vähän tai ei lainkaan kokemusta seurustelusuhteista oman ikäistensä naisten kanssa.

Neiti-pedofiilit eli pedofiilit, joilla latentteja homoseksuaalisia taipumuksia:

Marsalkka

Keski-ikäinen mies, jolla ei ole pysyvää ihmissuhdetta. Marsalkan kiinnostus ohjautuu ulkonäöltään poikamaisiin nuoriin teinityttöihin. Marsalkassa on itsessään jotain naisellista, mikä heijastaa hänen latentteja homoseksuaalisia taipumuksiaan. Marsalkka kavahtaa naisessa kaikkia naisellisuuden merkkejä.

INES7

Vajaa neljäkymppinen naimisissa oleva salaa lapsia himoitseva neitimäinen pedofiili. Hänen hyvin pinnallinen sivistyksensä ei peitä hänen poikkeavia taipumuksiaan. Saattaa olla lapsille vaarallinen, jos saa tilaisuuden toteuttaa taipumuksiaan piilossa pienellä kiinnijäämisriskillä. INES7:n latentti homoseksuaalisuus kuitenkin tekee kaikista hänen tyttöihin kohdistuvista taipumuksistaan hyvin kontrolloituja.

Heteroseksuaalit pedofiilit:

damfin

Kaveripiirissä epäilty sammuneen raiskaamisesta. Raaka ja aggressiivinen pedofiili, jolla on kontrolloimaton ja mitään kaihtamaton seksuaalisuus. Erittäin vaarallinen nuorille tytöille kaikissa olosuhteissa.

Kivireki

Häntä on oikeudessa syytetty raiskauksesta. Yli neljäkymppinen lapsista viehättyvä mies, joka elää kulissiliitossa aikuisen naisen kanssa. Perverssi, tiirailee lapsia ja nuoria autostaan ja muulloin tilaisuuden tullen.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Oikeesti nyt menee jo Siru83 osalta överiksi. Tuo alkaa olemaan jo todella törkeää alkaa pedofiiliksi haukkuman jos ei muiden mielipiteet kohtaa samaan.. Huh huh.. Tähänkö palsta menee että Siru lietsoo noita sen pedo juttuja ja se sallitaan?
Life. It´s just fucking thing after nother...
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Siru sanoo viestissään sanan "pedofiili" 7 kertaa. :D

Alakoulussa aina sanottiin jos haukkui toista homoksi, että haukkuja on itse salaa homo...olisikohan tässä se, että Siru onkin itse pedo ja luulee huijaavansa meitä moisella aggressiivisella syyttelyllä? :lol:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Siru nyt vaan ei tykkää nettimaailman miehistä ja ilmeisesti reaalimaailman miehet eivät hänestä tai sitten joku/jotkut ovat tykänneet "liikaa" jossakin vaiheessa.

Ilmeisesti hänen sielunsa hajosi siruiksi vuonna 1983. Hän on siis iältään välillä kolkyt-viiskyt. Perusteltua on olettaa hänen olevan ruumiiltaan mies, mutta sisimmässään nainen. Neitimäinen mies lienee janalla aika kohdallaan, voi toisaalta olla äijämäinen nainenkin. Mieli on jakautunut eri persooniin koskien virtuaalimaailman "saavutuksia" ja tosielämän saavuttamattomien unelmien kesken.

Yrittää itseopiskelulla korjata puuttuvaa tietoaan ja menee useasti harhaan päätelmissään, koska ei tunne asioiden perusteita ja vaikutuksia toisiinsa.

Tilanne alkaa pahentua, koska hän entistä enemmän perustelee väitteitään asioilla, joita ei voida todentaa, mutta jotkat voisivat hyvinkin olla mahdollisia (jopa todennäköisiä), mutta ei näe mahdollisuutta siihen, että harvinaisissa tapauksissa on ensin suljettu jo pois ne todennäköisimmät asiat.

Se johtuu kouluttamattomuudesta.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Mä oon aina aatellu Sirun olevan nainen! :shock:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Nooruska kirjoitti:Mä oon aina aatellu Sirun olevan nainen! :shock:
Niin mäkin, mutta jokunen aika taannoimmin tuli mieleen myös ajatus miehestä "naisen vaatteissa" tai pedofiilista, joka hekumoi kieriskelemällä asioiden ympärillä.

Nykyään Siru on ottanut terrori-itsemurhataktiikan; koittaa luoda kaaosta, sekasortoa, pelkoa ja vihaa niin paljon kuin kerkiää ennen ulkoistamista palstalta huilaamaan. Toinen persoona taas tutkailee joitakin vanhoja mysteerejä kovinkin viileästi ja järkevän oloisesti.

Kaiken takana on kuitenkin aina "pahat sedät"...
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Voisin melkein veikata että Sirulla on itsellään henkilökohtaisia kokemuksia raiskatuksi/hyväksikäytetyksi tulemisesta varhaisteini-iässä tai teini-iässä. Tämä on ollut niin rankka kokemus että hän purkaa pahaa oloaan tällä palstalla ja näkee jokaisessa pedofiilin joka yrittää edes keskustella asiasta muulla tavoin. Tämän kokemuksen myötä hän on myös perehtynyt (suorastaan omistautunut) muihin rikoksiin ja sulkee itsensä muulta elämältä pois. Paljon vihaa ja katkeruutta pursuaa ko. henkilön kirjoituksissa ja toivoisinkin hänen hakevan apua ammattiauttajalta.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Vastaa Viestiin