Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja skoone »

ruusumaa kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 10:11 am
Nainen tapettiin 5.9.

Eli sieniaikaan. Todella helppo tarkistaa ketjun ekalta sivulta.
Niin olisi ollut helppo tarkistaa, mutta tietystä syystä en voinut sitä tehdä..Kuitenkin vain kanttarellit oli väärin mun pähkäilyssä;) JJ jo postasikin, että syyskuun alku on parasta sieniaikaa, kuten sinäkin kirjoitit ;)
Muista lähdekritiikki!

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5249
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Olisiko kukaan sienestäjä niin mustasukkainen sienipaikastaan, että ottaisi ja tappaisi?

Huumehörhöillä on yleensä jokin teräase vakiovarusteena.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2409
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

ruusumaa kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 6:18 pm
Olisiko kukaan sienestäjä niin mustasukkainen sienipaikastaan, että ottaisi ja tappaisi?

Huumehörhöillä on yleensä jokin teräase vakiovarusteena.
En usko, että kuka tahansa sienestäjä olisi, mutta jollain tavalla mieleltään epätasapainoinen voisikin olla ja siksi sekin on mahdollista. Poliisin profiloinnin mukaan muistaakseni tekijällä olisi mielenterveyden kanssa jotakin ongelmaa. Olen samaa mieltä, koska mitään selkeää motiivia ei ole löytynyt.

Kuitenkin, jos sieniveitsi oli surma-ase, uskon sen pikemmin olleen kiinattarella, koska karahka + teräase.. ehkä yhtälössä olisi järkeä jos asiat meni kuten mietin.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5249
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Onhan tuo karahka/teräase tosiaan hassu yhdistelmä, mutta itse olen ajatellut, että nainen varmaan käveli lujaa.

Pysäytys ensin karahkalla, sitten veitsi kehiin.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
Eaglegoat
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:39 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

Vahvahko etiäinen, että tämä tapaus lienee saman tyyppinen kuin 2014 Tesoman tapaus: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005624376.html Harhoissa oleva skitsofreenikko ja/tai huumehörhö joka vain hyvän tuurin ansiosta onnistunut livahtamaan paikalta huomiota herättämättä.

Tampereella näitä hörhöjen tekemiä henkirikoksia on tapahtunut kyllä niin saatanasti, että ansaitsisi jo oman Suomen synkimmät kaupungit osionsa.

Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2409
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

inka kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 5:01 am
^
Viikonloppuna voisin käydä ottamassa kuvia, varsinkin noista kohdista jotka olet karttaan merkinnyt. Ja vähän laajemmalta alueelta, niin on ihmisten helpompi yrittää hahmottaa oikeata paikkaa. Paljonhan maisema on muuttunut kun rakennustöitä ja puunkaatoja tosiaan tehty. Mutta otan kuvia tuon sinun laittamasi kartan perusteella, niin tulee kuvattua oikeat paikat. :)
Kuinka tässä kävi? Ehditkö kuvia ottamaan?

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Valitettavasti inkan kuvat ovat nyt minun hallusani. Hän sai annoksen kloroformia kuvausreissullaan ja matkusti pakettiauton tavaratilassa Hämeenkyrön maaseudulla sijaitsevan omakotitalon kellaritiloihin. Tilanne on tällä hetkellä se, että inkan pääasiallisina tehtävinä on Fazerin sinisen syöminen minun sylistä ja semmoisella pienellä kerällä nukkuminen minun kainalossa. Katsellaan niitä kuvia sitten myöhemmin...

Uutta tietoa oli mulle tuo parkkialueen laajentaminen...

Minä uskon kyllä myös, että tämä tapaus muistuttaa paljon Tesomalla tapahtunutta Petri Salosen tapausta. Molemmissa tekijä on nuori mies. Vähän kuitenkin hämää se, että silminnäkijät eivät antaneet vinkkejä mistään erityisen nuorista henkilöistä, vaan enemmänkin jostain kolmikymppisistä.

Mulle on tässä vahvistunut vain koko ajan se näkemys, että tekijä asui Hervannassa ja, että hän oli teon aikaan ikähaarukassa 13-30-vuotta.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2409
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

:D eikö kloroformin käyttäminen ole jo hieman vanhanaikaista.. tainnutuspiikki kankkuun on enemmän tätä päivää :lol:

Näin pitkään sisällä pysynyt karmea salaisuus tuntuu minusta enemmän paatuneen, vanhemman tyypin jutulta. Samoin röyhkeys käydä uhriin kiinni keskellä kirkasta päivää, vilkkaan kulkureitin varrella.

Parkkialueen laajennuksen lisäksi myös frisbee golf- rata on laajentunut puistoalueelta Visiokadulle päin, tuli vain mieleen. Jos surma-ase yleensä jäi alueelle, niin kaiken tuon vuosien mylläämisen jälkeen sitä ei varmasti enää voi löytää.

Whicher
Jane Marple
Viestit: 1040
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Juliet Jones kirjoitti:
Ma Tammi 30, 2023 11:49 pm
Arvioin aiemmin surmapaikan väärin.
Korjasitkin itse. Tulin pitkästä aikaa lukemaan tätä ketjua, ja olin jo ottamassa screenshottia ja merkkaamassa siihen omaa arviotani paikasta. Se olisi ollut sinisen nuolesi kärjestä ehkä aavistus eteenpäin. Siinä on kohta johon ei suoraan näe kummastakaan suunnasta. Jonkin verran (~25-40 m) Visiokatua kohti frisbeegolfradan (muutaman vuoden takaiselta) tiiltä.

Whicher
Jane Marple
Viestit: 1040
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Whicher »

dazu kirjoitti:
Pe Helmi 17, 2023 12:07 am
Uutta tietoa oli mulle tuo parkkialueen laajentaminen...
2020 ja 2022 välillä tapahtunut, tarkkaa aikaa en muista.
Koronailoilu vähän aiheuttaa aikadilataatiota ja tapahtumien ajankohtien hämärtymistä.

ANDERSSONSKA
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2022 1:03 am

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja ANDERSSONSKA »

Eaglegoat kirjoitti:
Pe Helmi 03, 2023 1:29 pm
Vahvahko etiäinen, että tämä tapaus lienee saman tyyppinen kuin 2014 Tesoman tapaus: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005624376.html Harhoissa oleva skitsofreenikko ja/tai huumehörhö joka vain hyvän tuurin ansiosta onnistunut livahtamaan paikalta huomiota herättämättä.

Tampereella näitä hörhöjen tekemiä henkirikoksia on tapahtunut kyllä niin saatanasti, että ansaitsisi jo oman Suomen synkimmät kaupungit osionsa.
ETTEI VAAN SAMA TEKIJÄKIN...HMMM

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6402
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Sitä on jo siltä kysytty, ei ottanut kontolleen koska tuomion pituuteen alentavasti ei olisi ollut merkitystä.

Avatar
Eaglegoat
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:39 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

Tesoman tekijähän taisi itse ilmoittautua poliisille, kun oli myöhemmin ruvennut omatunto soimaan. Dna jäljen perusteella pystyttiin vahvistamaan tämän olevan tekijä. Eiköhän hän olisi tämän Hervannan tapauksenkin myöntänyt, jos olisi tehnyt. Todettiin syyntakeettomaksi, oli ajoittain täysin psykoosimaailmoissa elävä psykiatria potilas, joka parempana jaksona tajusi mitä oli tehnyt.

Salainen_Tietolähde
Neuvoja-Jack
Viestit: 527
Liittynyt: To Tammi 30, 2020 1:52 pm
Paikkakunta: Salainen

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Salainen_Tietolähde »

Edelleen suurin syyllisyysolettama on menehtyneen miehellä ja hänen sukulaisillaan. Heidät tosin päästettiin jo maasta niin ei pelkoa, että tuomiota tulisi

Dr. Sloan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 8:22 pm

Re: Kiinalaisnainen surmattiin Tampereella - 2011

Viesti Kirjoittaja Dr. Sloan »

Salainen_Tietolähde kirjoitti:
Ma Touko 08, 2023 9:09 pm
Edelleen suurin syyllisyysolettama on menehtyneen miehellä ja hänen sukulaisillaan. Heidät tosin päästettiin jo maasta niin ei pelkoa, että tuomiota tulisi
Kyllä kai se tuomio voisi tulla siellä Kiinassa ja vielä ankarampana kuin täällä Suomessa... mutta edellyttäisi sitä, että olisi todisteet antaa kiinalaisten käyttöön.

Vastaa Viestiin