Mies surmattiin Vantaan Havukoskella vuonna 1996

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Mies surmattiin Vantaan Havukoskella vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Onkohan kellään enempää tietoa tästä tapauksesta? Kuka oli tekijä ja mitä tuli tuomioksi?
HS - Kaupunki - 10.8.1996 - 250 merkkiä - -1. painos

Nuori mies ammuttiin kuoliaaksi Vantaan Koivukylässä

Keski-ikäinen mies ampui nuorta vantaalaista miestä käsiaseella myöhään torstai-iltana Vantaalla. Ammuttu mies kuljetettiin lääkärihelikopterilla Meilahden sairaalaan, missä hän kuoli saamiinsa vammoihin. Ampuminen tapahtui torstaina noin kello 22.45 Vantaan Koivukylän ja Havukosken välissä olevalla urheilukentällä. Kolme nuorta miestä kulki urheilukenttien välistä polkua, kun paikalle oli tullut vanhempi mies, joka oli ampunut käsiaseella yhtä miehistä. Perjantai-iltaan mennessä poliisi ei ollut tavoittanut ampujaa. Ampuja on keski-ikäinen noin 175 senttiä pitkä ja normaalivartaloinen. Miehellä oli siistit ruskeat hiukset ja hän käyttää mahdollisesti silmälaseja. Hänellä oli päällään tumma, sininen tai lila tuulitakki. Poliisi pyytää asiasta tietäviä soittamaan Vantaan poliisin numeroon 8730236 tai 8730400 tai lähimpään poliisiin. (HS)

John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tää juttu kuuluu "selvittämättömiin". Tekijää ei koskaan löytynyt, joten tuomiotakaan ei ole kenellekkään annettu. Paikalliset "huhut" Koivukylä/Havukoski-tapauksista jätän toistaiseksi omaan arvoonsa, varsinkin kun avoimia tapauksia on muitakin, kuin tämä. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jos John Doe, tiedät tapauksesta yhtään enemmän niin kerrohan?

CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja CPO »

Minuakin hieman kiinnostaa tämä case. Olen joskus kuullut sivukorvalla mahdollisesta tekijästä. Tämä herra on mahdollisesti touhunnut ampuma-aseiden kanssa ennenkin ja tainut saada leimankin asiasta.

Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Olikohan se tämä tapaus, jota esiteltiin vuosia sitten Poliisi-TV:ssä eräänä selvittämättömänä henkirikoksena. Eräänä tutkintalinjana oli se, että ampumisen motiivista liikkui huhu, että joku oli kiusannut/rääkännyt ampujan koiraa, mutta ammuttu henkilö oli täysin ulkopuolinen (=väärä) henkilö.

Korjatkaa, jos olen väärässä.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Varmaan aika usein näissä selvittämättömissä henkirikoksissa uhri on ollut ns. "väärä" henkilö. Kun ei uhrilla ole vihamiehiä eikä hämäräbisneksiä niin mistä sitä tekijää aletaan oikein etsimään jos kellään ei ole motiivia ollut tappaa vainajaa vaan joku muu "tuntematon" mies joka onkin edelleen hengissä.

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Tuossa tapahtumapaikalla, laululavan kentällä, ennen ampumista oli oltu pelaamassa fudista. Kuolleen miehen seurassa oli yksi mies ja yksi nainen. He eivät olleet humalassa, ammuttu henkilö (kuten tämä toinenkin mies) tunnettiin värikkäästä elämäntyylistä ts. viinaa ja pillereitä kyllä nappailivat mutta oli kaikkien tuntema ja pidetty henkilö. Ei mikään riidanhaastaja, sellainen hyväsydäminen tavallista hieman reppanampi tapaus mutta ei mikään tyhmä, ihan fiksu kaveri ei vaan ihan mennyt elämä helpointa reittiä.
Ammuttu mies oli nimeltään Peki.
Ampumisen tutkintaan ei paljon paukkuja hukattu, pidettiin ns. laitapuolen kulkijana mitä ei kylläkään ollut vaikkakin ulkonäkö ehkä olisi antanut muuta ymmärtää.
Ainoa tieto, mitä kerrottiin, oli että ampuminen olisi liittynyt jotenkin siihen, että ampujalla olisi mennyt hermot kauheaan metelöintiin omalla pihallaan, kyseiset laululavan kentällä kulkeneet henkilöt eivät kuitenkaan tähän metelöintiin liittyneet mitenkään. Ampuja oli huutanut jotakin ennen ampumistaan. Tuntomerkkien perusteella lehdissäkin julkaistiin piirroskuva, joka ei kuitenkaan auttanut, ampujaa ei löydetty.
Ampumispäivä oli muistaakseni vielä arkipäivä, illemmalla, ei kuitenkaan yöllä.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Vito
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 11:29 pm

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja Vito »

Kyllähän siinä porukassa päihteitä käytettiin ihan sopivasti, kyllä piri ja pilvi taisi olla aika hyvin kuvioissa, useammalla Pekin kaveripiiriin kuuluvalla, Peki mukaanlukien, oli taustalla lyhyitä vankilatuomioita (omaisuus ja väkivaltarikoksia).. Joskus mietityttänyt että velka tms olisi voinut olla sopiva motiivi, ei parempaa tietoa siitä oliko velkaa,uskoisin että oli, ei ainakaan mitään pitkä aikaisia työsuhteita ollut..
Jollain se sekakäyttö on aina rahoitettu..

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Vito kirjoitti:Kyllähän siinä porukassa päihteitä käytettiin ihan sopivasti, kyllä piri ja pilvi taisi olla aika hyvin kuvioissa
Sulla on tästä piristä faktaa tuolta ajalta?
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Vito
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 11:29 pm

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja Vito »

kiusausko kirjoitti:Sulla on tästä piristä faktaa tuolta ajalta?

Broidi on liikkunut ihan samoissa ympyröissä, joten aika paljon tietoa on, ei tosin tuolta illalta mutta edeltäviltä vuosilta kylläkin...

Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Totta Vito turisee.. iItseäni näin jälkikäteen jäi mietityttämään se epäillystä julkaistu piirros. Siinä ihan ampumapaikan lähellä asui hyvinkin paljon piirroksen näköinen mies, jolla ei ollut kaikki inkkarit kanootissa, vaikka ihan raitis ja työssäkäyvä ihminen olikin. En tosin tiedä, oliko tällä tyypillä silloin aseita tai olisko sillä ollut jotain hampaankolossa Pekiä vastaan tai tunsivatko edes toisiaan. Tämä tyyppi on kyllä kuulemani mukaan kuollut muutamia vuosia sitten. Ampui itseään päähän.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Vito kirjoitti:
kiusausko kirjoitti:Sulla on tästä piristä faktaa tuolta ajalta?

Broidi on liikkunut ihan samoissa ympyröissä, joten aika paljon tietoa on, ei tosin tuolta illalta mutta edeltäviltä vuosilta kylläkin...
Eli sulla ei tästä ole faktaa esittää, pelkkiä arvailuita koska broidis liikkui samoissa ympyröissä.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Sasse75 kirjoitti:Totta Vito turisee.. iItseäni näin jälkikäteen jäi mietityttämään se epäillystä julkaistu piirros. Siinä ihan ampumapaikan lähellä asui hyvinkin paljon piirroksen näköinen mies.Tämä tyyppi on kyllä kuulemani mukaan kuollut muutamia vuosia sitten. Ampui itseään päähän.
Osaatko kertoa tästä tyypistä tarkemmin?
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Ierika.Sus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 10:06 pm

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja Ierika.Sus »

Olisiko kiinnostuneita ihmisiä liittymään "työryhmään" tutkimaan tätä juttua?
Homō hominī lupus est.

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies surmattiin Vantaalla Koivukylässä vuonna 1996

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Ierika.Sus kirjoitti:Olisiko kiinnostuneita ihmisiä liittymään "työryhmään" tutkimaan tätä juttua?
Riippuu tiedon määrästä, mitä sulla on kertoa tähän lisää. Alustavasti olen mukana.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Vastaa Viestiin