Lydia07 kirjoitti:Ihmetyttää miten yksi tekijä olisi saanut teltan pohjan avulla siirrettyä ruumiit hautaan, niin ettei veripisaraa ja raahausjälkiä jäänyt paikalle. Miksi pyöränkumeista oli tyhjennetty ilma, kyllä kai jokainen tietää, ettei kumit pyörää pinnalla pidä, vai oliko Runarin jälkijättöinen veli asialla...
Metsätyöntekijäpojat olivat käyneet aamulla vaatimassa tuohilippojaan takaisin "ylpiöiltä tytöiltä", mutta paikalla oli vain teltan painauma.
Olisi mielenkiintoista tietää näkikö joku pojat aamulla tapahtumapaikalla ja eikö siellä metsäkämpällä kuunneltu lainkaan uutisia radiosta.
Tjoo, noista ylläolevista kohdistani 1-3 kun vetää johtopäätökset ja lisää siihen "yllätystodistajan" puheet sekä sen, että nimenomaan nuo nuoret miehet olivat todistamassa, että Runar oli jo päivällä seurannut tyttöjä, on siinä meillä mielestäni yksi epäilyttävä kaksikko kasassa:
-tekijällä oli paikallistuntemusta: hautapaikaksi sopivan suon sijainti oli tiedossa, pyörät oli osattu upottaa järven syvimpään kohtaan (pyöränkumit tyhjennettiin jottei kumeista nousisi ilmakuplia pintaan)
-siivoaminen ja lavastus kävi todella nopeasti --> 2 tekijää todennäköisempi
-yllätystodistaja kertoi yöllisten miesten liikkuneen veneellä, ja vierailijamiehet tulivat tyttöjen luo nimenomaan järveltä (moottori?)veneellä
-läheisen talon koira ei haukkunut, mistä syystä paikalliset epäilevät vieläkin talon isäntää, mutta: monet koirat oppivat tuntemaan myös naapurien äänet/hajun, tai:
koira ei haukkunut, koska se oli haukkunut samoja henkilöitä jo aiemmin samana päivänä kun oli kuullut heidän äänensä leirintäalueelta
-vierailijamiehet olivat ensimmäisinä vierittämässä syytä Runarin niskoille, ja lisäksi häipyivät sopivasti metsätöihin, joten heiltä ei heti voinut mennä kysymään, että minne tytöt olivat sanoneet aikovansa, jolloin olisi heti paljastunut, etteivät tytöt olleet koskaan päässeet seuraavaan etappiin asti
-tällä foorumilla on kerrottu toisen miehistä olleen taipuvainen seksuaaliseen ahdisteluun; lisäksi pidän outona selitystä, jonka mukaan lähdetään takaisin vaatimaan jotain tuohilippoja "ylpeiltä tytöiltä" (= ylpeitä kun eivät "antaneet"?) (tuohilippohan on tuohesta tehtävä yksinkertainen juomalippo, jollainen tehtiin nopeasti esim. lähteestä juotaessa, joka kerta uusi)
-kaikenlaiset Kyllikki Saareen viittaavat lavastushommat sopivat psykologiselta kantilta katsoen nimenomaan nuorten miesten tekemiksi, koska nuoret miehet ovat kiinnostuneita sentyyppisistä tarinoista, lehtijutuista ja salapoliisikertomuksista (tämän vuoksihan Gustafssonin on monesti epäilty lavastaneen Bodomilla Tulilahden malliin)