Tulilahti 1959 (ketju 1)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Sariola kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Minun mielestäni Sariola, rikoksen tekijä ei ole ollut paikalla, vaan ihan jossain muualla ja se tekijäkin on tiedossa, heh (kev.)
No niin, Hessukin on päässyt mukaan keskusteluun, kun on siiirretty sille alueelle, joka on lähinnä hänen sydäntään. Kukin painii omassa sarjassaan, olisiko tässä kysymyksessä "alempi p-kärpässarja". "Murjaisu" (slangia!) (redulla).
Tuo summan Sariolan ja hänen fanikerhonsa (Hessu, Papiljotti, Outolempi ja keitä heitä nyt onkaan) välinen keskinäinen nokittelu on varmaan asianosaisten mielestä kauhean hauskaa ja tällaisen palstan olennaista ydintä noista kymmenistä ja sadoista samanhenkisistä viesteistä päätellen, mutta näin ulkopuolisen näkökulmasta ne alkavat ikävä kyllä olla aika lailla boring... :roll: Onneksi suurin osa niistä näyttäisi tapahtuvan tuolla Bodom-puolella, mikä muutenkin on sen verran tylsä aihe, etten ole siellä pahemmin aikaani kuluttanut, mutta kun nyt jo jonkun aikaa on näyttänyt siltä, että tuo alati venyvä nokittelumassa valuu yhä uusiin ketjuihin ja valtaa niissä alaa kuin mikäkin ameeba tehden niistä yhä tylsempiä seurata, niin esittäisin kainon toiveen, että entäs jos keskittyisitte näissä julkisissa ketjuissa vain ko. asiaan (sikäli kun sitä löytyy) ja tämän muun harrastuneisuutenne siirtäisitte vaikka yksityiskeskusteluihin tai lautamiesosioon siinä varsin epätodennäköisessä tapauksessa, että joku muukin niitä jostain syystä haluaisi lukea ja kommentoida.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja papillon »

Valdovas kirjoitti:
Sariola kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Minun mielestäni Sariola, rikoksen tekijä ei ole ollut paikalla, vaan ihan jossain muualla ja se tekijäkin on tiedossa, heh (kev.)
No niin, Hessukin on päässyt mukaan keskusteluun, kun on siiirretty sille alueelle, joka on lähinnä hänen sydäntään. Kukin painii omassa sarjassaan, olisiko tässä kysymyksessä "alempi p-kärpässarja". "Murjaisu" (slangia!) (redulla).
Tuo summan Sariolan ja hänen fanikerhonsa (Hessu, Papiljotti, Outolempi ja keitä heitä nyt onkaan) välinen keskinäinen nokittelu on varmaan asianosaisten mielestä kauhean hauskaa ja tällaisen palstan olennaista ydintä noista kymmenistä ja sadoista samanhenkisistä viesteistä päätellen, mutta näin ulkopuolisen näkökulmasta ne alkavat ikävä kyllä olla aika lailla boring... :roll: Onneksi suurin osa niistä näyttäisi tapahtuvan tuolla Bodom-puolella, mikä muutenkin on sen verran tylsä aihe, etten ole siellä pahemmin aikaani kuluttanut, mutta kun nyt jo jonkun aikaa on näyttänyt siltä, että tuo alati venyvä nokittelumassa valuu yhä uusiin ketjuihin ja valtaa niissä alaa kuin mikäkin ameeba tehden niistä yhä tylsempiä seurata, niin esittäisin kainon toiveen, että entäs jos keskittyisitte näissä julkisissa ketjuissa vain ko. asiaan (sikäli kun sitä löytyy) ja tämän muun harrastuneisuutenne siirtäisitte vaikka yksityiskeskusteluihin tai lautamiesosioon siinä varsin epätodennäköisessä tapauksessa, että joku muukin niitä jostain syystä haluaisi lukea ja kommentoida.

Mitäs jos itse näyttäisit esimerkkiä ja koettaisit olla vääntelemättä nimimerkkejä.

Muutenkin marinasi kuuluu sekin lautamiehiin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja pasi »

papillon kirjoitti:Muutenkin marinasi kuuluu sekin lautamiehiin.
Olen täysin samaa mieltä. Muiden kuin ylläpidon järjestyksenpitoviesteistä mahdollisesti kiinnostuneet osaavat ne varmasti lukea lautamiehistäkin.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

pasi kirjoitti:
papillon kirjoitti:Muutenkin marinasi kuuluu sekin lautamiehiin.
Olen täysin samaa mieltä. Muiden kuin ylläpidon järjestyksenpitoviesteistä mahdollisesti kiinnostuneet osaavat ne varmasti lukea lautamiehistäkin.
Minulla ei ole enää itse tuohon kommenttiini lisättävää, mutta tuo yllämainittu ajatus kuulostaa kyllä hiukan erikoiselta. Jos esittää kommentin joidenkin kirjoitusten sisällöstä tai tyylistä, niin eikö se ole järkevintä esittää nimenomaan siinä asiayhteydessä, jossa mainittuja ilmiöitä esiintyy, eikä jossain toisessa paikassa, missä ao. henkilöt eivät välttämättä edes käy mahdollisia kommentteja lukemassa.

Ymmärtääkseni lautamiesosio on tämäntyyppisille foorumeille perustettu siksi, että jos joku henkilökohtainen vääntö tai muu jankkaaminen jää ns. "päälle", se voidaan siirtää sinne pois häiritsemästä ko. ketjun varsinaista aihetta, ja juuri siksi sitä tuossa edellä esitinkin, koska minusta siinä alkoi hieman sen tyyppisiä piirteitä jo esiintyä.

Tämän aiheen siirtoon ei nähdäkseni ole enää tarvetta, sillä ainakaan minulla ei ole enää siihen lisättävää. Toivon, että toivomuksellani (mielenkiintoista sinänsä, että se tulkittiin heti "järjestyksenpidoksi", mikä on kiinnostava reagointitapa, mutten mene syvemmin ko. tematiikkaan tässä yhteydessä) olisi jotain vaikutusta mm. tämän ketjun keskustelunlaadun parantamiseksi, mutta jos ei ole, niin ei voi mitään.

Seuraava postaus toivon mukaan liittyykin sitten taas jo itse aiheeseen eli Tulilahden murhiin.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Koko jankkaamista ei olisi tullut lainkaan jollet olisi sitä itse aloittanut.
Asiasi oli aivan oikea, mutta väärin, provoavasti kirjoitettu ja väärässä paikassa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja pasi »

Valdovas kirjoitti:Toivon, että toivomuksellani (mielenkiintoista sinänsä, että se tulkittiin heti "järjestyksenpidoksi", mikä on kiinnostava reagointitapa, mutten mene syvemmin ko. tematiikkaan tässä yhteydessä)...
Kun nyt kerran kysyit, niin todellisuudessa välitön reaktioni viestiisi oli, että se on pelkästään ylemmyydentuntoista hurskastelua. Minulla ei ole myöskään tarvetta mennä tähän tematiikkaan syvemmälle, koska luulen sinun tekevän sen puolestani muutaman viestin verran.
...missä ao. henkilöt eivät välttämättä edes käy mahdollisia kommentteja lukemassa.
Kommenttien täydellinen huomaamatta jääminen olisi varmasti pahinta, mitä voi tapahtua.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

papillon kirjoitti: Asiasi oli aivan oikea
Olen iloinen siitä, että viestini meni joistain ilmeisistä nikotteluista huolimatta näköjään lopulta sittenkin perille, mikä sen tarkoituskin tietysti oli :) Toivotaan, että meni niille muillekin ja että tosiaan esim. tässä ketjussa voitaisiin jälleen palata normaaliin päiväjärjestykseen. Mitäs uutta sinne Tulilahdelle nyt taas kuuluikaan...?? 8)
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja papillon »

Valdovas kirjoitti:
papillon kirjoitti: Asiasi oli aivan oikea
Olen iloinen siitä, että viestini meni joistain ilmeisistä nikotteluista huolimatta näköjään lopulta sittenkin perille, mikä sen tarkoituskin tietysti oli :) Toivotaan, että meni niille muillekin ja että tosiaan esim. tässä ketjussa voitaisiin jälleen palata normaaliin päiväjärjestykseen. Mitäs uutta sinne Tulilahdelle nyt taas kuuluikaan...?? 8)
Kuten sanottu turhaa provoilua ja nimittelyä, se taitaa olla ominta alaasi.
Kuvittelit kaiketi omaksi asiaksesi käyydä hieman tukistamassa poikia ja sen jälkeen luikkia " palataan päiväjärjestykseen " plaa plaasi taakse.

Koeta itse kertoa jotain uutta Tulilahdesta, äläkä täytä joutavalla rehtoroinnillasi koko palstaa.

Tai pysy pelkkänä lukijana kuten tähänkin asti, hiljaisena sellaisena. :lol:

Siinä kaikki.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

pasi kirjoitti: .......
Kommenttien täydellinen huomaamatta jääminen olisi varmasti pahinta, mitä voi tapahtua.
Kommenttien täydellinen huomaamatta jääminen olisi varmasti parasta, mitä voi tapahtua.

Näin voidaan todeta eräiden kirjoittajien viime kommenteista. Tässä ei ole päästy lainkaan itse asiaan. :D
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:

Täydellisen varma rikoksen tekijästä ei voi olla kun ei ole nähnyt tapausta. Itse jätän ratkaisun avoimeksi suuntaan ja toiseen. Varmaa tietoa on niin niukasti. Se on varmaa, että rikoksen tekijä on ollut paikalla.
Tarkoitat varmaankin näitä omia juttujasi? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Kommenttien täydellinen huomaamatta jääminen olisi varmasti parasta, mitä voi tapahtua.
Arvostaisin tosiaankin sitä, että Sariola jättäisi minun viestini lukematta ja kommentoimatta, kuten hän on julistanut, mutta eihän Sariolaan voi luottaa edes siinä asiassa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 54#p279554
Tässä ei ole päästy lainkaan itse asiaan.
Se tosiaankin nostaa keskustelun tasoa huimasti, että jo toinen kirjoittaja katsoo asiakseen esittää mielipiteensä keskustelun sisällöstä pelkästään nokittelemalla ja toteamalla, etteivät muiden kirjoitukset liity ketjun aiheeseen. Hienoa!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

pasi kirjoitti: .......
Se tosiaankin nostaa keskustelun tasoa huimasti, että jo toinen kirjoittaja katsoo asiakseen esittää mielipiteensä keskustelun sisällöstä pelkästään nokittelemalla ja toteamalla, etteivät muiden kirjoitukset liity ketjun aiheeseen. Hienoa!
Tuo havainto osuu paikalleen. Kannattaa jättää sivuun toisten kirjoittajien ominaisuuksien arvostelu ja puhua itse asiasta. Se on totta. Tehtäköön niin! 8)
helmikuu
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 29, 2009 12:28 pm

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Päiväjärjestykseen palaaminen vaatii varmasti tupakkaa. Ennenvanhaa sanonta oli että tapelkaa niin saatte tupakkaa. Tupakaa saa varmasti Heinäveden kioskilta siitä josta Runar kävi ostamassa lenkkimakkaraa itselleen ja naiskaverilleen, joka asui lähellä Heinäveden nimimiehen asuntoa. Hänet oli nähty hiippailleen useasti heinäveden keskustassa. Tämän tiedon lähde haluaa pysyä salassa eikä halua tulla julkisuuteen. :roll:
Anyone
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 11:15 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Anyone »

helmikuu kirjoitti:Päiväjärjestykseen palaaminen vaatii varmasti tupakkaa. Ennenvanhaa sanonta oli että tapelkaa niin saatte tupakkaa. Tupakaa saa varmasti Heinäveden kioskilta siitä josta Runar kävi ostamassa lenkkimakkaraa itselleen ja naiskaverilleen, joka asui lähellä Heinäveden nimimiehen asuntoa. Hänet oli nähty hiippailleen useasti heinäveden keskustassa. Tämän tiedon lähde haluaa pysyä salassa eikä halua tulla julkisuuteen. :roll:
Mielenkiintoista. Nimismiehen asunto + tupakka + lenkkimakkara + kioski= Runar ja hänen naisystävänsä, vain mitenkä tämä olisi tulkittava :?

Missähän se nimismies Ilmari Rauteva asusteli, en muista nyt. Ei Heinävedellä ollut montakaan kioskia, muistan nyt vain yhden :( Enkä muista ainuttakaan kioskia missään päin maailmaa josta saa ostaa lenkkimakkaraa.

Mutta muuten, mikähän mahtoi olla Runarin naisystävän ammatti, se kiinnostaisi, tulee nimittäin kaksi naista mieleen heti kättelyssä.
Anyone
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 11:15 am

Re: Tulilahti

Viesti Kirjoittaja Anyone »

Runarin kesäisistä käynneistä Heinävedellä vielä sen verran että en aikaisemmin ole ottanut uskoakseni että kertomus Runarin yöpymisistä Heinävedellä olisi ollut lainkaan totta. Pidin kertomusta juoruna. Mutta kuulin että kartanon isäntäväki kertoo vielä nykyäänkin samaa tarinaa Runarin kesäisistä käynneistä. Voihan se olla tottakin mutta siinä voi olla koirakin haudattuna.
Lukittu