Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Vähemmän huudeltu totuus on, että keskustelupalstojen ulkopuolella liikkuu runsaasti huhuja siitä, kuka on tämä Järvenpään murhaaja. Itse kenelläkin on omat kanvansa hankkia sellaista tietoa, mikä on liian tulenarkaa julkisesti kirjoitettavaksi. Monella on ihan tarkasti tiedossa epäilty nimeä myöten, sehän on käynyt vuosien varrella selväksi. Tärkeintä on, että poliisilla on tekijästä kaikki se tieto, mitä palstalaisten päässä liikkuu.

En oikein jaksa uskoa, että tekijä olisi ollut tekojen aikaan hikiäläinen. Hän on tuntenut Hikiän, mutta en jaksa uskoa kenenkään hikiäläisen uskaltaneen raahata uhreja "takapihalleen". Mielestäni paras heitto tekijän asuinpaikasta on Järvenpään pohjoisosan ja Hanko-Hyvinkää -tien (tie 25) välinen maasto. Jos tekijä on tuolta seudulta, hänet saadaan helposti rajattua.

7.6. 2011 rattijuoppo ajoi 71-vuotiaan naispyöräilijän päälle Hikiäntiellä sillä seurauksella, että nainen kuoli. Maaliskuussa 2012 tuomion saatuaan rattijuoppo oli 44-vuotias. Tapaus ei siis liity mitenkään näihin murhiin. Tämä tapaus pääsi aikanaan murha.infoonkin keskusteltavaksi: https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=10883

https://www.aamuposti.fi/artikkeli/7112 ... ensa-autoa
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Minä tarkoitin iäkkäällä Hikiäntiellä kuolleella naisella vuoden 2012 tapausta, jossa autolla liikkunut iäkäs nainen kuoli törmäyksessä sementtirekan kanssa: https://yle.fi/uutiset/3-6223335

Tekijän asuinpaikasta varmaa on mielestäni se, että mistään kaukaa hän ei tullut. Stadin kaupunkialueelta käsin tekijä ei operoinut, eikä esim. Hämeenlinnasta, Porvoosta, tai Lahdesta käsin.
Jossain maaseudulla se mies asui ja tuli itselleen lähimpiin ja tutuimpiin kaupunkeihin, eli Järvenpäähän, Hyvinkäälle ja Riihimäelle etsimään uhreja. Isommat kauppareissut, sairaalareissut ja baarireissut mies teki johonkin noista kolmesta kaupungista.
Joku pienempi paikka, kuten Jokela, tai Mäntsälä olisi myös sopinut miehen asuinpaikaksi.
En sulkisi kuitenkaan Hikiääkään kokonaan pois laskuista, joskin olen samaa mieltä siinä, että aivan tekopaikan vieressä tekijä ei kyllä asunut.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

En nyt osallistu sen enempää Ciccarellin ja isoäidin sananvaihtoon. Tarkoitukseni oli jo aikaisemmin kysyä isoäidiltä tästä viestistä, jonka hän oli laittanut osittain vahingossa Piia Ristikankareen ketjuun. Viesti on kopioitu alle. Viestissä viitataan Hikiän Nastakiventiehen, joka sijaitsee oikeastaan ihan prikulleen keskellä sitä metsäaluetta, missä Lukkarinen tapettiin, Hellu puukotettiin ja minne Haantien ruumiin epäillään haudatun. Lukkarisen murhapaikka on tarkemmin muutaman kilometrin päässä ja selvästi lähempänä ohi vilisevää liikennettä kuin Nastakiventie (Hikiäntie 729 kohdalla).

Kuten isoäiti kirjoittaa, Nastakiventie päättyy keskellä metsää olevaan autiotilaan, joka sijaitsee pellon reunassa. Paikan nimi on Nastakivi. Satelliittikuvassa näkyy autiotalon katto. Vieressä on navetta tai ulkorakennus, joka ei näy ilmakuvassa. Nastakivestä hieman vasemmalla on hyväkuntoinen rakennus, joka saattaa olla asuinkäytössä tai ainakin sitä on pidetty kunnossa paremmin. Oma veikkaukseni on, että varsinainen Nastakivi on ollut autio jo 90-luvun alussa, tosin pää- ja ulkorakennus eivät ole kasaan romahtaneita. Hikiäntieltä mennään Nastakiventielle suuren hiekkakuopan vierestä. Hiekkakuopan reunoilta näkee melko kauas.

Mistä isoäiti keksit tämä Nastakiventien? Keksitkö sen katsomalla karttaa itseksesi vai onko sinulla jotakin tietoa kyseisestä paikasta?

Sen verran voin paljastaa, että minulla on vuosien varrella tullut alueesta kokemusta murhaturistin roolissa, pelkkää karttaa katsomalla ei kertomiani asioita näe.
isoäiti kirjoitti:
Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... start=2115

https://www.google.fi/maps/place/12240+ ... 24.9530415
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

hannu hanhi kirjoitti:En nyt osallistu sen enempää Ciccarellin ja isoäidin sananvaihtoon. Tarkoitukseni oli jo aikaisemmin kysyä isoäidiltä tästä viestistä, jonka hän oli laittanut osittain vahingossa Piia Ristikankareen ketjuun. Viesti on kopioitu alle. Viestissä viitataan Hikiän Nastakiventiehen, joka sijaitsee oikeastaan ihan prikulleen keskellä sitä metsäaluetta, missä Lukkarinen tapettiin, Hellu puukotettiin ja minne Haantien ruumiin epäillään haudatun. Lukkarisen murhapaikka on tarkemmin muutaman kilometrin päässä ja selvästi lähempänä ohi vilisevää liikennettä kuin Nastakiventie (Hikiäntie 729 kohdalla).

Kuten isoäiti kirjoittaa, Nastakiventie päättyy keskellä metsää olevaan autiotilaan, joka sijaitsee pellon reunassa. Paikan nimi on Nastakivi. Satelliittikuvassa näkyy autiotalon katto. Vieressä on navetta tai ulkorakennus, joka ei näy ilmakuvassa. Nastakivestä hieman vasemmalla on hyväkuntoinen rakennus, joka saattaa olla asuinkäytössä tai ainakin sitä on pidetty kunnossa paremmin. Oma veikkaukseni on, että varsinainen Nastakivi on ollut autio jo 90-luvun alussa, tosin pää- ja ulkorakennus eivät ole kasaan romahtaneita. Hikiäntieltä mennään Nastakiventielle suuren hiekkakuopan vierestä. Hiekkakuopan reunoilta näkee melko kauas.

Mistä isoäiti keksit tämä Nastakiventien? Keksitkö sen katsomalla karttaa itseksesi vai onko sinulla jotakin tietoa kyseisestä paikasta?

Sen verran voin paljastaa, että minulla on vuosien varrella tullut alueesta kokemusta murhaturistin roolissa, pelkkää karttaa katsomalla ei kertomiani asioita näe.
isoäiti kirjoitti:
Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
.

https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... start=2115

https://www.google.fi/maps/place/12240+ ... 24.9530415
Aika syrjäinen paikka, ihan vieressä ei ole naapuria. Maastokartat sovelluksen satelliittikuvan perusteella talon lähellä oleva pelto on viljelty. Olen 90-luvun alussa kulkenut talon läheltä. En muista varmasti, mutta sellainen mielikuva minulla on, että talo olisi ollut silloin asuttu, mielikuva saattaa olla hyvinkin väärä. Aamupostissa oli jokunen vuosi sitten juttu Ilveksestä, joka tuli samaan paikkaan lähelle taloa istumaan toistuvasti. Silloin karttaa tutkiessani mietin, että olisiko kyseessä ollut tämä kyseinen talo, mutta todennäköisesti siinä puhuttiin jostakin Kurun kylässä olevasta talosta jos tuo on jo silloin ollut autio talo.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

HANNU HANHELLE NASTAKIVENTIESTÄ.
Moi ja kiitos kysymästä. Olen googlen satelliittikartan avulla tsekkaillut Lukkarisen löytöpaikan läheisyydessä olevia hiekkakuoppia näkyisikö niissä jotain erikoista.

Joku kirjoitti jossain täällä sellaisen spekun murhaajasta että se on voinut haudata ruumiin paikkaan josta voi käydä huomaamattomasti tsekkaamassa hauta paikkaa joten tsekkailin siltäkin pohjalta kuoppia. Tuossa hiekkakuopassa jonka ohi nastakiventie menee on hyvät rinteet ja autolle pysäköinti paikka tien laidassa montun vieressä. Olen satelliittikuvista nähnyt auton parkissa tien varressa joka ohittaa hiekkakuopan.

Päätin sitten kerran seurailla tuota tietä satelliittikartan avulla ja löysin tuon aution tilan. Todellakin mielenkiintoisen näköinen ja ehkäpä tsekkaamisen arvoinen paikka. Samoin tuo hiekka kuoppa jonka ohi nastakiventie menee.

Olen tsekkaillut muitakin mahdollisuuksia välillä Hyvinkää Hausjärvi. Mielenkiintoinen paikka on Ruduksen hiekkakuoppa jossa on vanha jätemaa penkka aivan liki tietä. Jos olisi kroppa autossa ja se pitää hävittää niin ei olisi pitkä matka kantaa penkereen juureen hiukan peittää ja kuorma autot hoitaisivat lopun. Näytti olevan pieniä sivuteitäkin joista pääsee autolla lähemmä kuoppaa ja hiukan piiloon.

Samoin ovat ryteikkö rantaiset pienet lammet. Ryteiköt muutenkin teiden varsilla paikassa jossa voi rauhassa dumpata kropan yö aikaan,esimerkiksi mutkan tai mäen jälkeen alkava pitkä suora joka loppuu toiseen mutkkaan tai mäkeen,auton valot varoittavat hyvissä ajoin jonkun tulevan ja voi olla olevinaan kusella ja jatkaa taas kun auto on mennyt.

Niin itse en ole ollut murhapaikka turistina kuin Kyllikki Saaren haudalla, mutta tuo hiekkakuoppa olisi mielenkiintoista tsekata paikan päällä ,vielä kun olisi koira joka osaisi etsiä kalmoja.

Milloinkohan niillä main olevia turvesoita on alettu kaivella, niissä on myös mielenkiintoisen näköisiä, oletettavasti jätekasoja johon voisi kadottaa kropan.

Mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani surffailen tuolla googlen satelliitti kartalla se avaa toisella lailla näkymiä esimerkiksi mahdollisista ruumiin dumppaus paikoista.

Juupasjuu. Niin kävi että tämä Nastakiven tie livahti vähän niin kuin vahingossa tuohon Pia Ristikankareen sivulle kun keskusteltiin ruumiin dumppauksesta.

Vielä tämä jotta jos on kyseessä tekijä joka on surmannut useamman, silloin tekijällä voi olla jo valmiiksi katsottuna paikka mihin ruumiin vie kun sopiva uhri sattuu kohdalle.
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

isoäiti kirjoitti:HANNU HANHELLE NASTAKIVENTIESTÄ.
Moi ja kiitos kysymästä. Olen googlen satelliittikartan avulla tsekkaillut Lukkarisen löytöpaikan läheisyydessä olevia hiekkakuoppia näkyisikö niissä jotain erikoista.

Joku kirjoitti jossain täällä sellaisen spekun murhaajasta että se on voinut haudata ruumiin paikkaan josta voi käydä huomaamattomasti tsekkaamassa hauta paikkaa joten tsekkailin siltäkin pohjalta kuoppia. Tuossa hiekkakuopassa jonka ohi nastakiventie menee on hyvät rinteet ja autolle pysäköinti paikka tien laidassa montun vieressä. Olen satelliittikuvista nähnyt auton parkissa tien varressa joka ohittaa hiekkakuopan.

Päätin sitten kerran seurailla tuota tietä satelliittikartan avulla ja löysin tuon aution tilan. Todellakin mielenkiintoisen näköinen ja ehkäpä tsekkaamisen arvoinen paikka. Samoin tuo hiekka kuoppa jonka ohi nastakiventie menee.

Olen tsekkaillut muitakin mahdollisuuksia välillä Hyvinkää Hausjärvi. Mielenkiintoinen paikka on Ruduksen hiekkakuoppa jossa on vanha jätemaa penkka aivan liki tietä. Jos olisi kroppa autossa ja se pitää hävittää niin ei olisi pitkä matka kantaa penkereen juureen hiukan peittää ja kuorma autot hoitaisivat lopun. Näytti olevan pieniä sivuteitäkin joista pääsee autolla lähemmä kuoppaa ja hiukan piiloon.

Samoin ovat ryteikkö rantaiset pienet lammet. Ryteiköt muutenkin teiden varsilla paikassa jossa voi rauhassa dumpata kropan yö aikaan,esimerkiksi mutkan tai mäen jälkeen alkava pitkä suora joka loppuu toiseen mutkkaan tai mäkeen,auton valot varoittavat hyvissä ajoin jonkun tulevan ja voi olla olevinaan kusella ja jatkaa taas kun auto on mennyt.

Niin itse en ole ollut murhapaikka turistina kuin Kyllikki Saaren haudalla, mutta tuo hiekkakuoppa olisi mielenkiintoista tsekata paikan päällä ,vielä kun olisi koira joka osaisi etsiä kalmoja.

Milloinkohan niillä main olevia turvesoita on alettu kaivella, niissä on myös mielenkiintoisen näköisiä, oletettavasti jätekasoja johon voisi kadottaa kropan.

Mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani surffailen tuolla googlen satelliitti kartalla se avaa toisella lailla näkymiä esimerkiksi mahdollisista ruumiin dumppaus paikoista.

Juupasjuu. Niin kävi että tämä Nastakiven tie livahti vähän niin kuin vahingossa tuohon Pia Ristikankareen sivulle kun keskusteltiin ruumiin dumppauksesta.

Vielä tämä jotta jos on kyseessä tekijä joka on surmannut useamman, silloin tekijällä voi olla jo valmiiksi katsottuna paikka mihin ruumiin vie kun sopiva uhri sattuu kohdalle.
Tarkkaan olet tutkinut Google mapsin satelliittikuvaa. Kuvaus tuosta hiekkakuopan reunan näkymistä oli niin konkreettinen, että olin jo varma, että olet käynyt tsekkaamassa paikan. :)
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

metsätonttu kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:HANNU HANHELLE NASTAKIVENTIESTÄ.
Moi ja kiitos kysymästä. Olen googlen satelliittikartan avulla tsekkaillut Lukkarisen löytöpaikan läheisyydessä olevia hiekkakuoppia näkyisikö niissä jotain erikoista.

Joku kirjoitti jossain täällä sellaisen spekun murhaajasta että se on voinut haudata ruumiin paikkaan josta voi käydä huomaamattomasti tsekkaamassa hauta paikkaa joten tsekkailin siltäkin pohjalta kuoppia. Tuossa hiekkakuopassa jonka ohi nastakiventie menee on hyvät rinteet ja autolle pysäköinti paikka tien laidassa montun vieressä. Olen satelliittikuvista nähnyt auton parkissa tien varressa joka ohittaa hiekkakuopan.

Päätin sitten kerran seurailla tuota tietä satelliittikartan avulla ja löysin tuon aution tilan. Todellakin mielenkiintoisen näköinen ja ehkäpä tsekkaamisen arvoinen paikka. Samoin tuo hiekka kuoppa jonka ohi nastakiventie menee.

Olen tsekkaillut muitakin mahdollisuuksia välillä Hyvinkää Hausjärvi. Mielenkiintoinen paikka on Ruduksen hiekkakuoppa jossa on vanha jätemaa penkka aivan liki tietä. Jos olisi kroppa autossa ja se pitää hävittää niin ei olisi pitkä matka kantaa penkereen juureen hiukan peittää ja kuorma autot hoitaisivat lopun. Näytti olevan pieniä sivuteitäkin joista pääsee autolla lähemmä kuoppaa ja hiukan piiloon.

Samoin ovat ryteikkö rantaiset pienet lammet. Ryteiköt muutenkin teiden varsilla paikassa jossa voi rauhassa dumpata kropan yö aikaan,esimerkiksi mutkan tai mäen jälkeen alkava pitkä suora joka loppuu toiseen mutkkaan tai mäkeen,auton valot varoittavat hyvissä ajoin jonkun tulevan ja voi olla olevinaan kusella ja jatkaa taas kun auto on mennyt.

Niin itse en ole ollut murhapaikka turistina kuin Kyllikki Saaren haudalla, mutta tuo hiekkakuoppa olisi mielenkiintoista tsekata paikan päällä ,vielä kun olisi koira joka osaisi etsiä kalmoja.

Milloinkohan niillä main olevia turvesoita on alettu kaivella, niissä on myös mielenkiintoisen näköisiä, oletettavasti jätekasoja johon voisi kadottaa kropan.

Mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani surffailen tuolla googlen satelliitti kartalla se avaa toisella lailla näkymiä esimerkiksi mahdollisista ruumiin dumppaus paikoista.

Juupasjuu. Niin kävi että tämä Nastakiven tie livahti vähän niin kuin vahingossa tuohon Pia Ristikankareen sivulle kun keskusteltiin ruumiin dumppauksesta.

Vielä tämä jotta jos on kyseessä tekijä joka on surmannut useamman, silloin tekijällä voi olla jo valmiiksi katsottuna paikka mihin ruumiin vie kun sopiva uhri sattuu kohdalle.
Tarkkaan olet tutkinut Google mapsin satelliittikuvaa. Kuvaus tuosta hiekkakuopan reunan näkymistä oli niin konkreettinen, että olin jo varma, että olet käynyt tsekkaamassa paikan. :)
ISOÄIDIN VASTAUS: Ok. Eräs epäili minua jo lukkarisen surmaajaksikin ihan aamenen kera.
Mielenkiintoista olisi kyllä paikan päälläkin käydä.
Trina
Harjunpää
Viestit: 336
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 12:45 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Trina »

isoäiti kirjoitti:
metsätonttu kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:HANNU HANHELLE NASTAKIVENTIESTÄ.
Moi ja kiitos kysymästä. Olen googlen satelliittikartan avulla tsekkaillut Lukkarisen löytöpaikan läheisyydessä olevia hiekkakuoppia näkyisikö niissä jotain erikoista.

Joku kirjoitti jossain täällä sellaisen spekun murhaajasta että se on voinut haudata ruumiin paikkaan josta voi käydä huomaamattomasti tsekkaamassa hauta paikkaa joten tsekkailin siltäkin pohjalta kuoppia. Tuossa hiekkakuopassa jonka ohi nastakiventie menee on hyvät rinteet ja autolle pysäköinti paikka tien laidassa montun vieressä. Olen satelliittikuvista nähnyt auton parkissa tien varressa joka ohittaa hiekkakuopan.

Päätin sitten kerran seurailla tuota tietä satelliittikartan avulla ja löysin tuon aution tilan. Todellakin mielenkiintoisen näköinen ja ehkäpä tsekkaamisen arvoinen paikka. Samoin tuo hiekka kuoppa jonka ohi nastakiventie menee.

Olen tsekkaillut muitakin mahdollisuuksia välillä Hyvinkää Hausjärvi. Mielenkiintoinen paikka on Ruduksen hiekkakuoppa jossa on vanha jätemaa penkka aivan liki tietä. Jos olisi kroppa autossa ja se pitää hävittää niin ei olisi pitkä matka kantaa penkereen juureen hiukan peittää ja kuorma autot hoitaisivat lopun. Näytti olevan pieniä sivuteitäkin joista pääsee autolla lähemmä kuoppaa ja hiukan piiloon.

Samoin ovat ryteikkö rantaiset pienet lammet. Ryteiköt muutenkin teiden varsilla paikassa jossa voi rauhassa dumpata kropan yö aikaan,esimerkiksi mutkan tai mäen jälkeen alkava pitkä suora joka loppuu toiseen mutkkaan tai mäkeen,auton valot varoittavat hyvissä ajoin jonkun tulevan ja voi olla olevinaan kusella ja jatkaa taas kun auto on mennyt.

Niin itse en ole ollut murhapaikka turistina kuin Kyllikki Saaren haudalla, mutta tuo hiekkakuoppa olisi mielenkiintoista tsekata paikan päällä ,vielä kun olisi koira joka osaisi etsiä kalmoja.

Milloinkohan niillä main olevia turvesoita on alettu kaivella, niissä on myös mielenkiintoisen näköisiä, oletettavasti jätekasoja johon voisi kadottaa kropan.

Mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani surffailen tuolla googlen satelliitti kartalla se avaa toisella lailla näkymiä esimerkiksi mahdollisista ruumiin dumppaus paikoista.

Juupasjuu. Niin kävi että tämä Nastakiven tie livahti vähän niin kuin vahingossa tuohon Pia Ristikankareen sivulle kun keskusteltiin ruumiin dumppauksesta.

Vielä tämä jotta jos on kyseessä tekijä joka on surmannut useamman, silloin tekijällä voi olla jo valmiiksi katsottuna paikka mihin ruumiin vie kun sopiva uhri sattuu kohdalle.
Tarkkaan olet tutkinut Google mapsin satelliittikuvaa. Kuvaus tuosta hiekkakuopan reunan näkymistä oli niin konkreettinen, että olin jo varma, että olet käynyt tsekkaamassa paikan. :)
ISOÄIDIN VASTAUS: Ok. Eräs epäili minua jo lukkarisen surmaajaksikin ihan aamenen kera.
Mielenkiintoista olisi kyllä paikan päälläkin käydä.
No, oletko surmaaja? Ei olisi mikään ihme jos surmaaja haluaisi itse keskustella surmatyöstään esim Minfossa.
- Kasvatan omenoita ja haluan antaa sinullekin yhden. Katso, leikkaan omenan kahtia ja syön itse toisen puolen - näet, että omena ei voi olla myrkytetty!
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

No jos olisin jollain lailla epäilty niin krp olisi jo ovelle koputellut.

Olen TRINAN kanssa samaa mieltä siitä että lukkarisen surmaaja saattaa olla täällä minfossa,
ja jos tämä surmaaja täällä nikkinä on niin hän koittaisi viedä tutkintaa harhaan.
Avatar
Irene Huss
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 1:37 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Irene Huss »

isoäiti kirjoitti:Minäkin olen ihmetellyt tuota asia että tekijän nimi on tiedossa syntymäaikaa myöten, muttei tiedetä onko elossa. Tästä omasta kokemuksestani ja kyyditsijästä olen kertonut muutama vuosi tuon uutisen jälkeen. Tämä minun epäiltyni on ollut 8 vuotta kuolleena, tiedon sain puhelin tiedustelulla. Hautansa haluaisin nähdä.
Se on kumma miten ihmiselle jää mieleen joitain sivustakin seurattuja keskustelun pätkiä,
kuin myös itse tuon kyyditsijän kanssa käymiäni keskusteluja ajelun aikana, sekä myöhemmin sinä aikana kun olin myöhemmässä elämässäni miehen kanssa tekemisissä. Kumpikin meistä loppu viimeksi taisi tajuta kenen kanssa oli tekemisissä mutta siitä ei suoraan puhuttu, aikaahan tuon miehen ja minun autoajelusta oli kulunut silloin yli 20 vuotta ja kohtaamisestamme uudelleen, siitäkin kohta kaksikymmentä vuotta eli automatkastani on aikaa hiukan yli neljäkymmentä vuotta. Aina ajoittain se on vaivannut minua koska tämä mies olisi vienyt minut 15 vuotiaan tai alle paikasta A yli sadan kilometrin päähän paikkaan B jossa hänellä oli kämppä mihin menisimme. Vasta ajelulla ollessamme alkoi tuota ehdottamaan. Se ei näin jälkikäteen tuntunut oikein normaalilta toiminnalta, vaikka kysyikin minulta lähtisinkö kanssaan sinne, no olinhan minäkin tyhmän rohkea kun kyytiinsä lähdin. Viina pullokin oli kuvioissa mukana, joka oli autossa ja siitä pieniä huikkia otin. Mutta nuorehko mies silloin päättikin tuoda minut takaisin sinne mistä oli kyytiinsä pyytänytkin,( syystä jonka muutama henkilö tietää.) Hän oli minulle tuolloin täysin tuntematon, henkilöllisyytensä selvisi minulle sitten myöhemmässä vaiheessa elämääni kun tapasin hänet uudelleen.

Minua on vaivannut tuo köyden pätkä joka löytyi ruumiin löytö paikalta. Muistaisiko kukaan tähän keissiin paremmin perehtynyt milloin köydestä on annettu tietoa julkisuuteen? heti alusta alkaen, vai vasta myöhemmin ja jos niin milloin. Mieleeni on jäänyt erääseen aikoinaan käytyyn ja tähän keissiin liittyvään keskusteluun heitetty sivu huomautus ,joka saattaa liittyä tuohon köyteen. Koitan itsekin etsiä tietoa.
Vinkkimiehet-jaksossa taisi olla uusin Info Lukkarisesta ja oliko se juuri siinä jaksossa, kun tuotiin esille, että nimi tiedetään. Jakso oli juuri se, jossa Hellun oikea nimi mainittiin ekan kerran. Tämä, oliko nimi Roivas, kertoi, että on tullut esiin yksi tapaus lisää, jossa kyyditys ollut samanlaista.

Isoäiti, jospa siinä tarkoitettiin juuri sinun KRP:n vihjepuhelimeen antamaasi vinkkiä kyyditsijästäsi?



Ot: ei liity tähän keissiin mutta mistä saa tietää, mihin joku henkilö on haudattu?
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

HEI IRENE HUS: Enpä tiedä kenen vihjeestä ohjelmassa on puhuttu. Olen itsekin sen varmasti katsonut.
Etsimällä ja kysymällä saa tietoa. Minulla oli onni mukana syntymäajan löytymisessä.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

isoäiti kirjoitti:HEI IRENE HUS: Enpä tiedä kenen vihjeestä ohjelmassa on puhuttu. Olen itsekin sen varmasti katsonut.
Etsimällä ja kysymällä saa tietoa. Minulla oli onni mukana syntymäajan löytymisessä.
Virallisia teitä kuitenkin niin että pitäisi olla varma tieto.
Avatar
Irene Huss
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 1:37 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Irene Huss »

isoäiti kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:HEI IRENE HUS: Enpä tiedä kenen vihjeestä ohjelmassa on puhuttu. Olen itsekin sen varmasti katsonut.
Etsimällä ja kysymällä saa tietoa. Minulla oli onni mukana syntymäajan löytymisessä.
Virallisia teitä kuitenkin niin että pitäisi olla varma tieto.
Se jakso saattaa olla vielä Katsomossa katsottavissa, oli kuitenkin edellisen tuotantokauden jaksoja, ei tämä uusin tuotantokausi, joka alkoi hiljattain. Olisiko ollut keväällä?
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Aika kumma homma että tää o vaa lopettanu, tekotapa viittaa siihe ettei helposti lopeta. En yllättys jos ois kuollu näide parin murhan jälkeen
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 916
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Zimbabven lento-onnettomuuden mainingeissa tuli taas mieleen, että tämä olisi hyvin voinut siirtää tarpeensa "metsästämiseen" ulkomaille. En kuitenkaan missän tapauksessa väitä, että tuolla kuolleet olisivat missään tekemissä näiden tapausten kanssa.

Ehkä jossain lähellä näitä paikkoja on joku, joka käy metsästelemässä epämääräisissä paikoissa eläinten lisäksi paikallisia ylijäämänaisia.
Vastaa Viestiin