Itse en ihan päässyt kiinni mitä paikkaa tässä tarkoitat. Kankaan (itse vierastan harju-termiä tässä tapauksessa, koska korkeuserot ovat aika vaatimattomia alueella vaikkakin niitä "Hellun hiekkakuopan" kohdalla onkin) läpi menevältä maastouralta pääsee kahdelle hiekkakuopalle. Ensimmäinen on Hikiän tieltä käännyttäessä vasemalla heti tien läheisyydessä. Se on autolla ajettava ura. Toinen on sitten kankaan läpi kulkevalta uralta vasemmalle kohdasta jossa toinen suunta oikealle vie taloille. Tämä toinen hiekkakuoppa on pieni ja oletan, että sieltä on haettu hiekkaa traktrorilla.Peugeotti kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 7:41 pmSikäli vielä, että tuolloin oli kartta , jossa paikaksi oli merkitty harjun läpi kulkevan uran, (jota kait tieksi voi sanoa, koska se on ollut kulkureittinä tieltä toiselle,) vasemmalle kääntyvän uran vasen laita. Uralta menee tie hiekkakuopalle, joten on siitä ainakin joskus autolla päässyt. Paikka oli kuitenkin aivan sama, joksi sitä olin itsekin ajatellut.
Itse perustan sen, että auto olisi käännetty kankaan läpi menevällä uralla siihen, että Ismo Kopra on kommentoinyt yhtä rikospaikka kuvaa, niin että sammaleeseen jäänyt auton renkaan jälki on lähes ainoita jälkiä, joita tekijä on jättänyt paikalle ja siinä kohtaa olisi auto käännetty. Tosin edelleen sitäkään kuvan paikkaa ei pysty määrittelemään.
Käsittääkseni tähän teoriaan on tultu Pietilän lehdessä olleiden komenttien perusteella ja sitä on esittäneet ne, jotka eivät paikalla ole tilannetta käyneet arvioimassa tarkemmin.
Tästä on tosiaan ollut ristiriitaista tietoa, mutta viimeisimpien tietojen ja rikospaikkakuvien perusteella voi olettaa, että löytöpaikka on sen 150-200 metriä hikiäntiestä ja ehkä korkeitaan joitakin kymmeniä metrejä läpikulkevasta urasta.Peugeotti kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 7:41 pmEi tuolla tosiaan kolmiota voi ajaa, enkä niin väittänytkään, kerroin vain, että urat eivät käänny Hikiäntiehen nähden 90-asteen kulmassa toisiinsa vaan enemmänkin 60-asteen kulmassa, jolloin ne muodostavat kolmion. Yleisesti on mediassa eri aikoina kerrottu, että löytöpaikka on melko lähellä Hikiän tietä. Siksi en ymmärrä, miksi tekijä olisi satoja metrejä autollaan metsässä huristellut, kuten myös kerrotaan.
On niin ristiriitaista, että vaikea ottaa selkoa.
Suosittelen lämpimästi paikalla käyntiä ja jos intoa riittää, niin suosittelen käymään siellä myös pimeän aikaan jolloin saa kuvaa siitä missä olosuhteissa tekijä on toiminut ja mikä näkyvyys silloin on ollut.
Jos on päättänyt tehdä henkirikoksen ja jättää ruumiin metsään, niin ei ainakaan kannattaisi ottaa lisäksi riskiä, että myös auto jää paikalle, koska silloin kiinnijäämisen riski on jo erittäin iso. Toinen asia on se, että poliisi on tosiaan kommentoinut, että maastoon olisi jäänyt vain yksi renkaan jälki, jos siellä olisi ajettu heikosti ajokelpoisilla tai ajokelvottimilla urilla tai jostain ihmeen syystä maastossa, niin jälkiä lienee jäänyt selkeästi enemmän. Vaikkakin tutkintaa vaikeuttikin alkanut lumisade.Peugeotti kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 7:41 pmTuosta, että tekijä olisi tarkkaan miettinyt pääseekö autolla polkua pitkin ja takaisin olen kyllä eri mieltä. Omasta kokemuksesta tiedän henkilön, joka on ajanut ihan perushenkilöautolla ihan pitkin metsiä ja kallioita. Ei toki ollut tuolloin murhia tekemässä, mutta kerrankinyli-innostui, kun joku mainitsi, että ei tuosta autolla pääse. Hänelle tuli outo "tila" päälle ja alkoi ajamaan pitkin metsää hullunkatse silmissä. Muuten oli ihan "normaali" tyyppi. Ei ole kait mitään todisteita tai merkkejä, että Lukkarisen surmaaja olisi ollut joku kylmäverinen, kaikkeen rauhallisesti ja loogisesti joka hetki ajatteleva henkilö, vaan on hänkin voinut mennä paniikkiin tai jonkinlaiseen "tilaan" tapahtuma-aikana, jolloin ajatukset eivät olisikaan olleet niin harkittuja. Jos autossa on kylliksi maavaraa, kuten monissa autoissa vielä 80-luvulla oli (90-luvulla alkoivat yleisesti madaltua ilmanvastuksen laskemisen vuoksi), ja joissakin ranskalaisissa vielä joustovaraakin, pääsee sillä uskomattoman pahoista paikoista.
Se on myös poliisin arvio, että tekijä on täytynyt tuntea alue jollain tavalla. Se on sitten eri asia millä se tuntemus on hankittu. Toki kun olen sanonut, että alue on jo valittu ennen kuin sinne on Hellun kanssa päädytty ja ettei sinne yöllä sattumalta osuta maantienopeuksista, niin jos siitä paikasta ajetaan kohtuu usein ohi esimerkiksi päiväsaikaan, niin kyllähän se tien olemassa tulee selväksi. Luultavasti tien havaitsee Hikiän tien suunnasta tultaessa hieman paremmin, mutta Hellun kanssa sinne saavuttiin oletukseni mukaan Hyvinkään suunnasta.