Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Olli Töyräs toimii tällä hetkellä tapauksen tutkinnanjohtajana. Hän on myös kommentoinut tutkimuksia aktiivisesti. Muun muassa Maikkarin Rikospaikka-ohjelmassa hän paljasti julkisuuteen neljännen tapauksen, jonka uskotaan liittyvän tähän rikoskokonaisuuteen.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Anteeksi vaan mutta itse en oikein jaksa uskoa tuossa ylen uutisessa oikein mitään, kun muutkin "tiedot" ovat tätä luokkaa... :(

"Tekijän nimi ja syntymäaika ovat poliisin tiedossa..." Tuolloin jo siis tiedettiin tämä tekijä??
Vuonna 2011 uutisessa on kerrottu, että vielä silloin ei tiedetä onko epäilty elossa. Kai se olisi nyt seitsemässä vuodessa selvinnyt. Ja juttu ratkennut?


Höpönlöpöä, tekisi mieli sanoa :(
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Minäkin olen ihmetellyt tuota asia että tekijän nimi on tiedossa syntymäaikaa myöten, muttei tiedetä onko elossa. Tästä omasta kokemuksestani ja kyyditsijästä olen kertonut muutama vuosi tuon uutisen jälkeen. Tämä minun epäiltyni on ollut 8 vuotta kuolleena, tiedon sain puhelin tiedustelulla. Hautansa haluaisin nähdä.
Se on kumma miten ihmiselle jää mieleen joitain sivustakin seurattuja keskustelun pätkiä,
kuin myös itse tuon kyyditsijän kanssa käymiäni keskusteluja ajelun aikana, sekä myöhemmin sinä aikana kun olin myöhemmässä elämässäni miehen kanssa tekemisissä. Kumpikin meistä loppu viimeksi taisi tajuta kenen kanssa oli tekemisissä mutta siitä ei suoraan puhuttu, aikaahan tuon miehen ja minun autoajelusta oli kulunut silloin yli 20 vuotta ja kohtaamisestamme uudelleen, siitäkin kohta kaksikymmentä vuotta eli automatkastani on aikaa hiukan yli neljäkymmentä vuotta. Aina ajoittain se on vaivannut minua koska tämä mies olisi vienyt minut 15 vuotiaan tai alle paikasta A yli sadan kilometrin päähän paikkaan B jossa hänellä oli kämppä mihin menisimme. Vasta ajelulla ollessamme alkoi tuota ehdottamaan. Se ei näin jälkikäteen tuntunut oikein normaalilta toiminnalta, vaikka kysyikin minulta lähtisinkö kanssaan sinne, no olinhan minäkin tyhmän rohkea kun kyytiinsä lähdin. Viina pullokin oli kuvioissa mukana, joka oli autossa ja siitä pieniä huikkia otin. Mutta nuorehko mies silloin päättikin tuoda minut takaisin sinne mistä oli kyytiinsä pyytänytkin,( syystä jonka muutama henkilö tietää.) Hän oli minulle tuolloin täysin tuntematon, henkilöllisyytensä selvisi minulle sitten myöhemmässä vaiheessa elämääni kun tapasin hänet uudelleen.

Minua on vaivannut tuo köyden pätkä joka löytyi ruumiin löytö paikalta. Muistaisiko kukaan tähän keissiin paremmin perehtynyt milloin köydestä on annettu tietoa julkisuuteen? heti alusta alkaen, vai vasta myöhemmin ja jos niin milloin. Mieleeni on jäänyt erääseen aikoinaan käytyyn ja tähän keissiin liittyvään keskusteluun heitetty sivu huomautus ,joka saattaa liittyä tuohon köyteen. Koitan itsekin etsiä tietoa.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Minusta sinä isoäiti voisit voisit kertoa tänne vaikka koko tarinan tuosta autoajelusta kaikkine yksityiskohtineen. Enpä usko, että siitä olisi kenellekään mitään haittaa, että asian täällä kerrot. Poliisinkaan kannalta yksityiskohdilla ei ole enää mitään merkitystä, jos äijä vielä kaikenlisäksi kuollut.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

isoäiti kirjoitti:Minua on vaivannut tuo köyden pätkä joka löytyi ruumiin löytö paikalta. Muistaisiko kukaan tähän keissiin paremmin perehtynyt milloin köydestä on annettu tietoa julkisuuteen? heti alusta alkaen, vai vasta myöhemmin ja jos niin milloin.
Itse en muista lukemistani lehtijutuista tai näkemistäni ohjelmista/videoista mitään mainintaan köydenpätkästä. Tosin en varmasti kaikkia yksityiskohtia esimerkiksi 10 vuoden takaisista lehtijutuista enää muista. Videossa, jonka linkkasin tänne vähän aikaan sitten, Kopra kommentoi parilla sanalla Lukkarisen löytöpaikkaa rikospaikkakuvien perusteella, niiden komenttien perusteella jää mielikuva, että ruumiin löytöpaikalta ei löytynyt muuta tekijään viittaavaa kuin auton renkaan jäljen painautuma kanervikossa. Lumihan oli ilmeisesti satanut paikalle vasta sen jälkeen kuin ruumis oli sinne tuota ja haittasi rikospaikkatutkintaa.

Linkki Kopran kommentteihin tässä uudestaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000933115.html

Köydestä olen lukenut tällä palstalla, mutta lähde mihin se tieto perustuu on jäänyt epäselväksi. Jos lähde olisi poliisin virallinen tiedotus, niin melko sekavalta linjalta tuntuisi, että rikospaikalta annettaisiin ensin jotain yksityiskohtia tietoon ja sen jälkeen niistä vaiettaisiin. Luulisi, että poliisin linja olisi johdonmukaisempi. Eli on epätodennäköistä, että lähde olisi ainakaan poliisin virallinen tiedotus.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Minun silmiini köysi sattui ensimmäisen kerran Tosielämän Sherlokkien jaksossa, jossa siitä oli kuvakin. Aikaisemmin en ollut siitä lukenut mistään tai nähnyt sitä missään TV-ohjelmassa. Naru on loppujen lopuksi aika yleistä oranssia pyykkinarua, jota (tai ainakin samannäköistä) K-rauta myy tänäkin päivänä. Köyteen oli solmittu lenkki toiseen päähän ja pää oli poltettu umpeen, ettei köysi purkaudu. Se näytti likaiselta tai tahraiselta. Ei varsinainen ihme, kun ajattelee, missä käytössä se on ollut kuopalla.
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

tj_eme kirjoitti:Minun silmiini köysi sattui ensimmäisen kerran Tosielämän Sherlokkien jaksossa, jossa siitä oli kuvakin. Aikaisemmin en ollut siitä lukenut mistään tai nähnyt sitä missään TV-ohjelmassa. Naru on loppujen lopuksi aika yleistä oranssia pyykkinarua, jota (tai ainakin samannäköistä) K-rauta myy tänäkin päivänä. Köyteen oli solmittu lenkki toiseen päähän ja pää oli poltettu umpeen, ettei köysi purkaudu. Se näytti likaiselta tai tahraiselta. Ei varsinainen ihme, kun ajattelee, missä käytössä se on ollut kuopalla.
Onko jakso edelleen katsottavissa netin kautta?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Huomenta. Kiitos vaivan näöstänne tuohon köysi juttuun.
Yhdeksänkymmentä luvun lopulla kuuntelin keskustelua jossa keskusteltiin haantiestä ja lukkarisesta sekä ravintola Zapatasta jossa haantie viimeksi nähtiin. Samassa keskustelussa pohdittiin myös sitä kuka olisi mahdollinen tekijä. Tuohon tuo minua kyydinnyt mies harmistuneena tiuskaisi muille keskustelijoille JÄTTIHÄN SE JOHTOLANGAN. Tämä mies kuunteli hiukan sivussa muiden keskustelua. Mutta jotain oli keskustelussa joka sai hänet tuon asian päästämään suustaan,selvästi harmistuneen oloinen oli, jotenkin tuo keskustelu vaivasi häntä ja sai hänet harmistumaan. Muuten hän vain kuunteli harmistuneen oloisena muiden keskustelua,lukuun ottamatta tuota tiuskaisua johtolangasta. Minulle tulee tuosta lauseesta mieleen se köysi, mutta saattoihan hän tarkoittaa muutakin. Mutta jos tarkoitti köyttä niin mistä tiesi jos köydestä ei oltu julkisesti annettu tietoa.

DAZULLE sen verran että asiaan liittyy sellaisia seikkoja joiden takia en nyt tarkemmin voi kertoa. Olen ensimmäisessä keskustelussani krp: vihje puhelimeen maininnut että asiaan liittyy muutakin minun mielestäni outoa. Mutta tuota asiaa en kuitenkaan ole kertonut krp:lle.
Olen kyllä joillekin maininnut kyseisestä asiasta. en kuitenkaan kenellekään minfon jäsenelle.
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

isoäiti kirjoitti:Huomenta. Kiitos vaivan näöstänne tuohon köysi juttuun.
Yhdeksänkymmentä luvun lopulla kuuntelin keskustelua jossa keskusteltiin haantiestä ja lukkarisesta sekä ravintola Zapatasta jossa haantie viimeksi nähtiin. Samassa keskustelussa pohdittiin myös sitä kuka olisi mahdollinen tekijä. Tuohon tuo minua kyydinnyt mies harmistuneena tiuskaisi muille keskustelijoille JÄTTIHÄN SE JOHTOLANGAN. Tämä mies kuunteli hiukan sivussa muiden keskustelua. Mutta jotain oli keskustelussa joka sai hänet tuon asian päästämään suustaan,selvästi harmistuneen oloinen oli, jotenkin tuo keskustelu vaivasi häntä ja sai hänet harmistumaan. Muuten hän vain kuunteli harmistuneen oloisena muiden keskustelua,lukuun ottamatta tuota tiuskaisua johtolangasta. Minulle tulee tuosta lauseesta mieleen se köysi, mutta saattoihan hän tarkoittaa muutakin. Mutta jos tarkoitti köyttä niin mistä tiesi jos köydestä ei oltu julkisesti annettu tietoa.

DAZULLE sen verran että asiaan liittyy sellaisia seikkoja joiden takia en nyt tarkemmin voi kertoa. Olen ensimmäisessä keskustelussani krp: vihje puhelimeen maininnut että asiaan liittyy muutakin minun mielestäni outoa. Mutta tuota asiaa en kuitenkaan ole kertonut krp:lle.
Olen kyllä joillekin maininnut kyseisestä asiasta. en kuitenkaan kenellekään minfon jäsenelle.
Missä paikkakunnalla tämä keskustelu muuten käytiin? Missä yhteydessä baarissa, työpaikalla, yksityisasunnossa?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Metsätontulle: Selvinpäin selvin päin käytyä keskustelua seurasin.
Henkilö vaikutti Hausjärvi Riihimäki akselilla.
Kun liityin minfoon tarkoitukseni oli antaa vihjeitä tuosta heppulista, mutta selvisikin että hän oli menehtynyt 2010.joten vihjeitä ei enää ole tarpeen jaella.

Mutta nythän olisi sellainenkin mahdollisuus että jos saisi tuosta miehestä valokuvan jota voisi esitellä kyydin saaneille ja ahdistelua kokeneille naisille ja kysyä tuntevatko kuvan miehen . Itselläni ei ole hänestä kuvaa mutta jospa viranomaiset sellaisen saisivat jostain. Itse en ole netin maailmasta löytänyt.
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

isoäiti kirjoitti:Metsätontulle: Selvinpäin selvin päin käytyä keskustelua seurasin.
Henkilö vaikutti Hausjärvi Riihimäki akselilla.
Kun liityin minfoon tarkoitukseni oli antaa vihjeitä tuosta heppulista, mutta selvisikin että hän oli menehtynyt 2010.joten vihjeitä ei enää ole tarpeen jaella.

Mutta nythän olisi sellainenkin mahdollisuus että jos saisi tuosta miehestä valokuvan jota voisi esitellä kyydin saaneille ja ahdistelua kokeneille naisille ja kysyä tuntevatko kuvan miehen . Itselläni ei ole hänestä kuvaa mutta jospa viranomaiset sellaisen saisivat jostain. Itse en ole netin maailmasta löytänyt.
Itselläni on kaksi vanhaa havaintoa, jotka saattaisivat liittyä tekoihin. Toisen pystyn ajoittamaan Lukkarisen surman tekoaikaan, mutta toista en pysty enää varmuudella ajoittamaan näin pitkän ajan jälkeen. Kyseinen henkilö on kuitenkin vielä elossa ja sopii monilta osin tekijästä tehtyyn profiiliin.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ihmettelen kyllä sitä, että miksi metsätonttu ja isoäiti eivät kerro havainnoistaan täällä palstalla. Isoäiti kertoo, että on asioita, joita hän ei ole kertonut edes poliisille. Mitä hyötyä tällaisesta tiedon panttaamisesta itsellä oikein on? Nimimerkin turvin voi palstalla kertoa mitä vaan, eikä näistä asioista ole poliisin tutkinnankaan kannalta mitään haittaa, jos kyseinen epäilty henkilö on jo kuollut.

Tässä ketjussahan on aiemminkin ollut erinäisiä nimimerkkejä, jotka ovat joko väittäneet omaavansa jotain sisäpiiritietoa ja sitten kadonneet, tai jotka ovat esittäneet epäilevänsä jotain henkilöä tekijäksi ilman, että ovat halunneet kertoa ks. henkilöstä mitään ja sitten kadonneet palstalta.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

dazu kirjoitti:Ihmettelen kyllä sitä, että miksi metsätonttu ja isoäiti eivät kerro havainnoistaan täällä palstalla. Isoäiti kertoo, että on asioita, joita hän ei ole kertonut edes poliisille. Mitä hyötyä tällaisesta tiedon panttaamisesta itsellä oikein on? Nimimerkin turvin voi palstalla kertoa mitä vaan, eikä näistä asioista ole poliisin tutkinnankaan kannalta mitään haittaa, jos kyseinen epäilty henkilö on jo kuollut.

Tässä ketjussahan on aiemminkin ollut erinäisiä nimimerkkejä, jotka ovat joko väittäneet omaavansa jotain sisäpiiritietoa ja sitten kadonneet, tai jotka ovat esittäneet epäilevänsä jotain henkilöä tekijäksi ilman, että ovat halunneet kertoa ks. henkilöstä mitään ja sitten kadonneet palstalta.
Oma syy on se, että vaikka omat havainnot saisivat loogisen selityksen tekijän kohdalla, niin todennäköisyys sille, että kyseessä todella on tekijä on edelleen pieni.

Ja jos avaan havaintoja täällä julkisella puolella riittävästi, niin tietylle ihmisryhmälle kohdehenkilön henkilöllisyys paljastuu jos sattuvat lukemaan palstaa ja samalla mahdollisesti myös omani. Ja kun todennäköisyys sille on suuri, että kyseinen kaveri on lopulta kuitenkin syytön, niin se olisi aika epäkorrektia syytellä häntä keskustelupalstalla tavalla, jolla hänen henkilöllisyys tulee ilmi.

Omalla kohdalla mahdollinen hyöty on se ettei tule ainakaan kunnianloukkaussyytettä ja foliohattu leimaa.
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

Minka paikkakunnan poliisi suorittu rikospaikkatutkinnan Lukkarinen loytopaikalla?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

dazu kirjoitti:Ihmettelen kyllä sitä, että miksi metsätonttu ja isoäiti eivät kerro havainnoistaan täällä palstalla. Isoäiti kertoo, että on asioita, joita hän ei ole kertonut edes poliisille. Mitä hyötyä tällaisesta tiedon panttaamisesta itsellä oikein on? Nimimerkin turvin voi palstalla kertoa mitä vaan, eikä näistä asioista ole poliisin tutkinnankaan kannalta mitään haittaa, jos kyseinen epäilty henkilö on jo kuollut.

Tässä ketjussahan on aiemminkin ollut erinäisiä nimimerkkejä, jotka ovat joko väittäneet omaavansa jotain sisäpiiritietoa ja sitten kadonneet, tai jotka ovat esittäneet epäilevänsä jotain henkilöä tekijäksi ilman, että ovat halunneet kertoa ks. henkilöstä mitään ja sitten kadonneet palstalta.
Minun syyni on oman henkilöllisyyteni paljastuminen sekä tekijän lähiomaisille aihetuvat haitat jos mies tunnistetaan ja mies onkin syytön muuhun paitsi minun kyyditykseeni.. Olen maininnut asiaan liittyvän muutakin joka osaltaan hillitsee intoani paljastaa tarkemmin yksityiskohtia täällä. Dazu onko sinulla jotain henkilökohtaista kokemusta jostain samankaltaisesta kuin esimerkiksi minulla.? jos tekijä(mahdollinen epäilty elää) niin sekin tekee varovaiseksi.
Vastaa Viestiin