Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Niin, siis tarkoitatko nyt h-junan miestä, vai tätä meidän miestä? Joskin oletan, että kyseessä on sama henkilö ja h-junalla jotain väärää tietoa miehen kuolemasta.
Tämä meidän mies on ainakin tehnyt jotain vuonna 1995 ja h-juna väittää, että hänenkin mies on raiskannut silloin. Jotenkin osuu nämä asiat vaan aika hyvin yhteen...

Kuulostaako h-juna tutulta sellainen, että mies on ottanut naisen auton kyytiin ja raiskannut tämän? Onko sama keissi kyseessä?
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

Kuka muuten se tässä vuoden 2011 uutisessa kerrottu "uusi epäilty" oli: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2011060213814787 ? Oliko tämä se Hakunilan lestadiolaismies, vai joku toinen? Itsellä on käsitys, että olis ollut joku toinen...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

Mua häiritsee tämän Amerilla työskennelleen yhteydessä se fakta, että Hellun kaapanneella miehellä oli autossa LASTENISTUIN. En nää tätä yhteyttä mieheen, joka asuu äitinsä kanssa. Siksi pidän lestadiolaista edelleen vahvimpana kandidaattina JSM:ksi.
H-juna
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 11:33 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja H-juna »

Minun kandidaatti työskenteli Amerilla noihin aikoihin,
Ja asui vaimonsa ja lapsensa kanssa. Ja luultavasti hänen autossaan on ollut lasten turvaistuin.
Hänen äitinsä on ollut kuollut jo tuolloin.
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

Olen lukenut tähän mennessä ainakin kolmesta Amerilla työskennelleestä miehestä, joita epäillään JSM:ksi. Yksi heistä asui ottovanhempiensa kanssa ja sai vanhemmiltaan asuntovaunun, johon muutti sittemmin asumaan. Toinen on tämä H-junan tuntema mies ja kolmas tämä äitinsä kanssa asunut lihanleikkaaja.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Luulen, että tässä ei ole kuin yksi ainut Amerilla työskennellyt mies kyseessä, mutta faktat vaan ovat kirjoittajilla hakusessa.
Juurikin H-juna on itse aikaisemmin kertonut, että Amerilla työskennellyt ja Nuppulinnassa asunut mies olisi asunut äitinsä kanssa. Nyt hän kuitenkin kertoo, että mies asui vaimonsa kanssa ja, että heillä oli lapsi. Samasta henkilöstä on siis kyse.

Tämä ottovanhemmiltaan asuntovaunun saanut mies on eri henkilö. Hän asui Mäntsälässä siinä asuntovaunussa. Oli kuulemma joskus Alibissakin sekoiluittensa takia. Hän oli eronnut ja hänellä oli lapsi, mutta siitä en ole kuullut, että mies olisi ollut töissä Amerilla. Liekö tullut sekaannus, vai oliko hänkin sitten töissä Amerilla?

Jos laitan H-junalle privaattia, niin vastaatko, kun aikaisemmin et ole viesteihini vastannut? Uskon, että se henkilö, jota itse epäilen JSM:ksi ja H-junan mies ovat yksi ja sama henkilö.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

Tuo ottovanhempiensa kanssa asunut on kieltämättä herättänyt mielenkiintoni. Etenkin, jos mies on ollut eronnut jo silloin, kun Hellun pahoinpitely tapahtui. Erostahan JMS oli jotain höpissyt muistaakseni. Sama tyyppi oli siis Alibissa esiintynyt, koska oli polttanut lastaan hehkulampulla ja työntänyt jotain räjähteen tapaisia sen suuhun. Kuulostaa siltä, että miehen omassa lapsuudessa ei kaikki ollut kunnossa. Olisiko asunut äitinsä kanssa ennen sijoitusta ottovanhemmille? Äiti voinut olla tummatukkainen alkoholisti ja tehnyt sekoja juttuja lapselleen. Tietääkö kukaan tapausta? Entä löytyykö mistään tuota Alibin juttua? Ja vielä.. Oliko tällä Amerilla työskennelleellä metsästäjällä myös asuntovaunu?
Turskajaba
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Su Touko 26, 2019 7:55 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Turskajaba »

Moro. Kirjuduin ekaa kertaa tänne nyt. Nuppiksen mies olis kyllä kuumottavaa, kun sieltä olen itsekin. Tuo lestadiolainen täältä kuuleman perusteella voisi olla potentiaalinen omaan makuuni. P.S oliko poliisi kertoo kirjoissa juttua näistä JSM jutuista?
Turskajaba
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Su Touko 26, 2019 7:55 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Turskajaba »

Mua kiinnostanut se Hellu. Kuoli myöhemmin mutta mihin? Onko hänestä tietoa?
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

Tervetuloa keskusteluun Turskajaba! Olen tainnut itse sekoittaa Amerin tuohon mäntsäläläiseen tai sitten olen lukenut väärää tietoa jostain. Aluksi muuten luulin, että Nuppulinnan kaveri ja tämä mäntsäläläinen olisivat olleet yksi ja sama henkilö. Tarkennukseksi vielä, että Nuppulinnassa asunut epäilty harrasti siis metsästystä ja työskenteli Amerilla. Hakunilassa asunut lestadiolainen toimi lihanleikkaajana ja -kuljetuksissa, mutta ei työskennellyt Amerilla. Mäntsäläläisellä oli asuntovaunu mikä on mielestäni kiinnostava seikka, jos vauva-palstan kirjoitus asuntovaunussa tapahtuneesta "hyökkäyksestä" pitää paikkansa. Lisäksi hän oli eronnut. Tosiaan tässä on nyt kolme vahvaa ehdokasta pöydällä.
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Onko tietoa näiden kolmen miehen ulkonäöstä noihin aikoihin? Hellu kertoi miehellä olleen tumma kihara tukka. Ja jos en väärin muista niin oli kertonut vaikeuksista vaimon kanssa, mutta ei että olisi eronnut?
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

Edelleenkin sanon, että tämä lihanleikkaajana toiminut 1962 syntynyt Hakunilan lestadiolaismies ja Mäntsälän asuntovaunumies tuskin liittyvät näihin tekoihin millään tavalla. Hakunilan ukkoahan ei yhdistä Järvenpään suunnalle yhtään mikään, eikä etenkään Hikiälle. Asuntovaunumies on näistä kahdesta minusta ehkä kiinnostavampi.

Ja siitä en nyt tosiaan ole enää varma, että onko H-junan epäilty sama, kuin minun suosikkiepäilty.

Minun suosikkiepäilty on asunut haja-asutusalueella lähellä Kellokoskea ja Järvenpäätä. Kyseessä on autoharrastaja, joka on ollut pidätettynä ja kuulusteltavana hiekkakuoppasurmista useaan otteeseen. Hän on ollut epäiltynä vuonna 1995 tapahtuneesta kyyntiinotosta ja seksuaalirikoksesta. Miehellä on erinomainen paikallistuntemus hiekkakuoppien alueelta. Huhujen mukaan hän olisi ollut töissä maanrakennusalalla ja mahdollisesti kuorma-auton kuljettajana. Hän on edelleen elossa.

H-junan epäilty taas on kuulemma asunut Nuppulinnassa ja ollut Amerilla töissä. H-junan epäilty on syyllistynyt seksuaalirikokseen vuonna 1995. H-junan epäillyllä on samat nimikirjaimet, kuin minun suosikkiepäillyllä. Lisäksi H-junan epäilty on ollut pidätettynä ja kuulusteltavana hiekkakuoppasurmista useaan otteeseen.
H-juna on aiemmin kertonut, että hänen epäiltynsä asui tekojen aikaan vanhan äitinsä kanssa, mutta nyt hän kertoo, että mies asui vaimonsa kanssa ja, että heillä oli lapsi.
H-junan mukaan tämä mies on ollut pitkään hoitokodissa ja olisi nyt jo kuollut.

Sitten on vielä esimerkiksi UglyBettyn epäilty, joka asui äitinsä kanssa haja-asutusalueella lähellä Kellokoskea ja työskenteli maanrakennusalalla, mutta on jo kuollut. UglyBettyn epäilty ei ole sama, kuin minun suosikkiepäilty.

Sitten on vielä yksi haja-asutusalueella lähellä Kellokoskea asuva mies, josta paikalliset kellokoskelaiset kuulemma tietävät varmaksi, että tämä on tekijä. Kyseinen mies asuu lähes minun suosikkiepäillyn naapurissa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Itse olen sitä mieltä, ettei tekijä ole koskaan ollut toden teolla epäiltynä tai kuulusteltuna Lukkarisen murhasta tai muistakaan tähän mahdollisesti liittyvistä teoista. Oma ajatteluni pyörii eniten Lukkarisen tapauksessa ja en ehkä ole edes kovin kiinnostunut kahdesta muusta, kuin viitteenä Lukkariselle.

Oma(t) ehdokkaa(t)ni (en siis pidä varmana, että mukana olleita on vain yksi) ovat sen verran kunnollisia, etteivät erotu riittävän vahvasti arjessa ollakseen jokaisen epäilyjä. Tekijällä on vahva menneisyys ankarana eläinrääkkääjänä, koiria on potkittu hengiltä, isompia eläimiä hakattu astaloilla pois päiviltä jne. Suhteet naisiin ovat ongelmallisia, on julkista nöyryyttämistä, kutsutaan kaverit panemaan tyttistä kimpassa kertomatta tyttikselle, vaikeuksia tulla toimeen alkoholin ja sen vaikutuksen alaisina olevien kanssa, harrastetaan suurriistan metsästystä eksottiisissa lokaatioissa, sotilastouhuja maailmalla, puhutaan hurmoksella ruumiskasoista, joita on maailmalla nähty.

Tämän lisäksi tokikin tunnetaan Järvenpään päihdepiireissä pyöriviä naisia runsaasti ja mielellään kehuskellaan, ketä kaikkia niistä on pantu. Mutta koskaan ei ole oltu poliisin kannsa tekemisissä, ei mielisairaalassa tai mitään muutankaan hörhöä. Siksi ei ole jääty kiinni. Niin ja tietysti asutaan ja on asuttu vuosikymmenet parin kilometrin päässä Lukkarisen viimeisestä asuinpaikasta. Mikäpä parasta hyvin läheisiä miehiä on ollut duunissa hiekkakuoppien alueella.

Mutta siis vain epäily, eikä voi olla varma onko tekijä. Jokaisella on hyviä ehdokkaita ja vähän erilaisiakin.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Onko sinun epäillyllä ollut tummat kiharat hiukset, tai vaalea porrasperäinen auto?

Minua vähän hämää nämä panomiehet ja seksuaalirikolliset tässä jutussa, koska tekijähän sai seksuaalisen tyydytyksen naisen silpomisesta teräaseella. Tällaiset silpojat ovat yleensä olleet impotentteja, tai vähintäänkin seksuaalisesti vaikeasti ongelmaisia.
Luulisi siis, että jos tekijä olisi raiskaaja, niin tekoihin liittyisi nimenomaan raiskaus. Tällainen tj_emen kuvaama mies voisi sopia anger excitation -luokan sarjaraiskaajaksi, joka pitää uhria vankinaan ja raiskaa tätä jopa päivien ajan ennen, kuin surmaa.

Muuten emen kuvaamasta henkilöstä tulee mieleen parikin tietämääni miestä. Eräs Helsingissä asuva virolaismies esimerkkinä. Kova panomies, jonka ympärillä pyörii suomi24ssa ja Facebookissa jonkinlainen ihalijakerho. Mies on syyllistynyt useisiin erittäin väkivaltaisiin ja pitkäkestoisiin raiskauksiin, mutta ei ole koskaan jäänyt kiinni.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuo teoria lestadiolaismiehestä kannattaa unohtaa. Se oli mielenkiintoinen teoria, joka ei ole kuitenkaan vuosien aikana saanut mitään vahvistusta.

Todellinen tekijä ei ole voinut pitää sairasta puoltaan niin piilossa, että kukaan hänen lähipiirissään ei tietäisi siitä. Joku muukin kuin varsinaiset uhrit ovat saaneet kärsiä hänen kanssaan eläessään. Sadistisen psykopaatin on mahdotonta pitää hurjaa luonnettaan salassa.

Siltikään välttämättä tekijä ei ole tehnyt sellaista rikosta, että olisi joutunut poliisin kanssa tekemisiin. Siinä olen tj_emen kanssa samaa mieltä. Mutta jollakin tavalla hänen tapa metsästää naisia on näkynyt. Siksi en olisi yllättynyt, jos hän olisi ollut vähintäänkin epäiltynä raiskauksesta tai ahdistelusta. Toisaalta vuodesta 1990 laskien Keski-Uudellamaalla on elänyt monia hänen kaltaisiaan pervoja, jotka eivät ole kuitenkaan tappaneet ihmistä.

Olen tämän kuluneen vuosikymmenen aikana käyttänyt pikkuisen liikaa aikaani sen selvittämiseen, miksi ihmisestä tulee sarjamurhaaja. Tämä Järvenpään murhaaja ei ole varsinainen sarjamurhaaja, mutta sarjamurhaajan tavoin hän on toiminut. Psykopatologian selvittäminen on dazun erikoisalaa. Itse olen pyrkinyt lähinnä pelkistämään, mitä yhteisiä tekijöitä sarjamurhaajilla on.

Kaksi piirrettä nousee mielestäni ylitse muiden. Ensinnäkin sarjamurhaajilla esiintyy lähes poikkeuksetta melko nuorella iällä väkivaltaisia fantasioita, joihin aika usein liittyy väkivaltainen seksi. Ajan myötä fantasiaan tulee mukaan uhrin murhaaminen. Toinen tyypillinen piirre on sadismi eläimiä kohtaan, jota myös esiintyy nuorella iällä. Lukkarista murhatessaan hiekkakuoppamies on toteuttanut omaa sairasta fantasiaansa. Todennäköisesti Haantien kohdalla hän on tehnyt samoin, mutta jostakin syystä hän on päätynyt hävittämään Haantien ruumiin. Jos fantasiaan on liittynyt kannibalismi, niin se voi selittää, että hän on ottanut Haantien "säilöön". Kannibalismi on sarjamurhaajilla yllättävän yleistä.

Noiden nimeltä tiedettyjen epäiltyjen kanssa kannattaa aina ilmoittaa poliisille, jos poliisilla ei olisi tietoa epäillyistä. Ei ole mikään salaisuus, että keskustelijat tietävät sen, että poliisilla on ollut ihan viraliisia epäiltyjä tässä asiassa. Meillä nettisalapoliiseilla tulee kuitenkin aika nopeasti seinä vastaan, kun meillä ei ole sitä kaikkea tietoa, mikä poliisilla on.
Vastaa Viestiin