Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1566
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

wine_1 kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 12:02 am Tuula Lukkarisen tapaus on se järkyttävin. Tuulan elämä taisi olla kaikista eniten sekaisin näistä tapaukseen yhdistetyistä naisista. Tuulan käytöksessä on täytynyt olla jotain mikä on saanut tekijän sekoamaan täysin. Itse en usko, että tekijä on tuntenut uhrejaan, mitä on myös spekuloitu.
Ehkä se on ollut Lukkarisen lapsi, ja ehkä JSM ei ole kyennyt muodostamaan edes seurustelusuhdetta, jotta olisi voinut päästä perheelliseksi konservatiivisessa mielessä kunniallisella tavalla. Kuka näistä sekopäistä tietää, vaikkei sarjamurhaajaprofiloinnin mukaista olisikaan. Harvemmin profiilointi kaikissa asioissa 100 prosenttisen oikeaan osuu, jos koskaan.

Voisinkin tähän liittyen kertoa vähän lisää epäilemästäni henkilöstä. Tämä dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä (DID) pahasti kärsivä mieshenkilö ilakoi eräällä keskustelufoorumilla 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä sinällään hänelle täysin tuntemattoman henkilön lapsenlapsen kuolemalla. Se ei varmasti ole normaali, terve reaktio vain toisen henkilön erilaiseen mielipiteeseen.

Eri mieltä DID-tapauksen kanssa ollut henkilö asuu lähellä Järvenpään linja-autoasemaa, minkä DID-tapaus on tietyistä syistä varmasti tiennyt. Käsitykseni mukaan Järvenpään linja-autoasema on todennäköisesti ollut se paikka, jossa JSM:n auto on ollut pysäköitynä hänen mentyä kysymään Meriläiseltä (ja hyvin mahdollisesti Lukkariselta) kyydin tarvetta Riihimäen suuntaan kulkevien junien laiturilta. DID-tapaus on myös muilla sairailla tavoilla nettivainonnut reilusti yli 10 vuoden ajan em. henkilöä ilman mitään järkevää syytä.

Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.

DID-tapaukseen ja toimintaansa liittyy myös muita erikoisia ja epäilyttäviä yhteensattumia JSM:n tapahtumasarjan kanssa. Mikään niistä ei toisaalta todistaisi oikeudessa mitään, mutta ne todellakin antavat aiheen epäillä häntä.

Jos epäilemäni henkilö on kätkenyt Haantien ruumiin esimerkiksi sukulaistensa kesämökille tai muun häneen yhdistettävän kiinteistön alueelle, hän jää lähes varmasti kiinni. Suomessa kiinteistökaupat ja lainhuudot arkistoidaan niin maan perusteellisella tavalla, että se on vain hidaste, vaikka kesämökki tontteineen olisi myyty jo vuosikymmeniä sitten suvun ulkopuolisille henkilöille. Ja Haantien ruumis todistaisikin sitten jo todella paljon.

Haantien ruumis on voitu tietenkin kätkeä aivan muuallekin. Lukkarisen ruumiin dumppaaminen samaan paikkaan, jossa löi Meriläistä puukolla, antaa kuitenkin syyn epäillä, että JSM:n turvallisiksi mieltämät paikat operoida ovat vähissä.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am
wine_1 kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 12:02 am Tuula Lukkarisen tapaus on se järkyttävin. Tuulan elämä taisi olla kaikista eniten sekaisin näistä tapaukseen yhdistetyistä naisista. Tuulan käytöksessä on täytynyt olla jotain mikä on saanut tekijän sekoamaan täysin. Itse en usko, että tekijä on tuntenut uhrejaan, mitä on myös spekuloitu.
Ehkä se on ollut Lukkarisen lapsi, ja ehkä JSM ei ole kyennyt muodostamaan edes seurustelusuhdetta, jotta olisi voinut päästä perheelliseksi konservatiivisessa mielessä kunniallisella tavalla. Kuka näistä sekopäistä tietää, vaikkei sarjamurhaajaprofiloinnin mukaista olisikaan. Harvemmin profiilointi kaikissa asioissa 100 prosenttisen oikeaan osuu, jos koskaan.

Voisinkin tähän liittyen kertoa vähän lisää epäilemästäni henkilöstä. Tämä dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä (DID) pahasti kärsivä mieshenkilö ilakoi eräällä keskustelufoorumilla 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä sinällään hänelle täysin tuntemattoman henkilön lapsenlapsen kuolemalla. Se ei varmasti ole normaali, terve reaktio vain toisen henkilön erilaiseen mielipiteeseen.

Eri mieltä DID-tapauksen kanssa ollut henkilö asuu lähellä Järvenpään linja-autoasemaa, minkä DID-tapaus on tietyistä syistä varmasti tiennyt. Käsitykseni mukaan Järvenpään linja-autoasema on todennäköisesti ollut se paikka, jossa JSM:n auto on ollut pysäköitynä hänen mentyä kysymään Meriläiseltä (ja hyvin mahdollisesti Lukkariselta) kyydin tarvetta Riihimäen suuntaan kulkevien junien laiturilta. DID-tapaus on myös muilla sairailla tavoilla nettivainonnut reilusti yli 10 vuoden ajan em. henkilöä ilman mitään järkevää syytä.

Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.

DID-tapaukseen ja toimintaansa liittyy myös muita erikoisia ja epäilyttäviä yhteensattumia JSM:n tapahtumasarjan kanssa. Mikään niistä ei toisaalta todistaisi oikeudessa mitään, mutta ne todellakin antavat aiheen epäillä häntä.

Jos epäilemäni henkilö on kätkenyt Haantien ruumiin esimerkiksi sukulaistensa kesämökille tai muun häneen yhdistettävän kiinteistön alueelle, hän jää lähes varmasti kiinni. Suomessa kiinteistökaupat ja lainhuudot arkistoidaan niin maan perusteellisella tavalla, että se on vain hidaste, vaikka kesämökki tontteineen olisi myyty jo vuosikymmeniä sitten suvun ulkopuolisille henkilöille. Ja Haantien ruumis todistaisikin sitten jo todella paljon.

Haantien ruumis on voitu tietenkin kätkeä aivan muuallekin. Lukkarisen ruumiin dumppaaminen samaan paikkaan, jossa löi Meriläistä puukolla, antaa kuitenkin syyn epäillä, että JSM:n turvallisiksi mieltämät paikat operoida ovat vähissä.
Moi ja huomenta Jassehames. Pitkästä aikaa. Pitääpä tutustua tuohon DID häiriöön millainen se oikein on koska usein mainitset tämän henkilön jolla kyseinen DG on.

-Minua alkoi kiinnostamaan tämä kiinteistön omistus suhteiden selvittäminen koska minua kuljettaneella miehellä oli joku mesta rixun läheisyydessä jonnekka hän halusi minut viedä. Miehen nimen tiedän ja syntymä ajan ja paikan,koulutuksen,molemmat työsuhteet,avioon vihkimis ajan ja puolisoiden nimet ja tyttönimet ensimmäisen syntymä vuoden ja silloisen ammatin. Noh nämä kiinteistöt joille hänellä olisi ollut pääsy 70 luvun puolessa välissä kiinnostaisivat minua. Mies on helpompi jäljittää kuin esimerkiksi jonkun sukulaisen tai tutun omistama kiinteistö jota minua kuskannut mies tarkoitti..En mainitse nyt sitä paikka kuntaa mihin hän aikoi minut viedä.

-Mainitset usein tekijän omistaman /omistamat vapaa ajan kiinteistöt,jeps hyvä pointti!. Voipi hyvinkin näin ollakkin koska aikas rauhassa saisi kenties puuhastella. Mutta tämä riski et kroppa löytyisi sotii hiukan varovaisen harkitsevan tekijän toiminta tapaa vastaan. Olen kylläkin ajatellut näinkin et hän on voinut haudata ruumiit paikkaan jossa on voinut välillä käydä huomaamatta muistelemassa tekojaan. Istunut vaikkapa kivellä hiekka kuopan reunalla poltellen ja muistellen tekojaan. eli hänellä on voinut olla oman laisensa salainen puutarha jota väliin kävi tsekkaamassa. Tämä voisi olla tietty missä vaan esmes vapaa ajan kiinteistöllä.

-Kykenisitkö sinä tai joku muu lukija selvittämään paikan missä joku on suorittanut ase palveluksen 70 luvun vaihteessa minun epäiltyni on syntynyt 1952. Kuollut 5.2010.

-Entä paikan missä on opiskellut? esimerkiksi ensiapukoulutuksen,ammatin ja sivu ammattiin liittyvät koulutukset.?

-Miksi haluaisin nämä saada tietooni ja joidenkin muidenkin tällä palstalla on tämä. Mies on syntynyt rixussa ja asunut niillä nurkilla ikänsä pois sulkien asepalveluksen ja opiskelun ym koulutukset. Eli mitä on voinut tapahtua matkalla Rixusta opiskelupaikkaan,varuskuntaan ja sukulaisiin. Onko näiden reittien varrella tapahtunut katoamisia ja selvittämättömiä naisten surmia.

-Hieman minua ihmetyttää myös miehen käytös koska on avioitunut V 1974 mutta samoiila vuosilla ajelutti minua murros ikäistä pitkätukkaista nuorukaista. mut erehtyi hieman minun suhteeni,niin tai sitten ei..Asuiko mies jo silloin oitissa jos ei niin rixussa kuitenkin. Ajoi muuten joka arki päivä Rixuun töihin oli kaksi vuorotyössä jossa oli helppo sanoa olevansa ylitöissä...noh Oitista rixuun joka työpäivä.

-En usko et JSM teko ja dumppaus paikat olivat vähissä. Oitti järvenpää välillä esimerkiksi on paljon mestoja mihin hävittää ruumis. Lukkarisen löytöpaikan läheisyydessäkin on useita pieniä ja isompiakin hiekkakuoppia ym mestoja touhuta ja hävittää ruumis.

-Mitäs vielä. Niin minua täs aamukahviani nautiskellessa alkoi huvittamaan tämä ajatus?. Eli jos joku tietäisi minun henkilöhistoriani niin mikä jottei minuakin voitaisiin epäillä vaikka miksi. ja kyllähän ne tietävät.

-Niin ja sitten tämä toinen mies on myös mielenkiintoinen ja elossa. Hän onkin sit oma tarinansa tämä kekkoslasipäinen mies.
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am
wine_1 kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 12:02 am Tuula Lukkarisen tapaus on se järkyttävin. Tuulan elämä taisi olla kaikista eniten sekaisin näistä tapaukseen yhdistetyistä naisista. Tuulan käytöksessä on täytynyt olla jotain mikä on saanut tekijän sekoamaan täysin. Itse en usko, että tekijä on tuntenut uhrejaan, mitä on myös spekuloitu.


Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.

DID-tapaukseen ja toimintaansa liittyy myös muita erikoisia ja epäilyttäviä yhteensattumia JSM:n tapahtumasarjan kanssa. Mikään niistä ei toisaalta todistaisi oikeudessa mitään, mutta ne todellakin antavat aiheen epäillä häntä.

Mielestäni tämä sinun epäilemäsi henkilö kuvittelee asioita ja saattaa hyvinkin olla vain tapauksesta kiinnostunut. Itse ajattelen, että tekijä on psykopaatti. Tekijä on varmaankin oman persoonallisuutensa vanki ja tietty kaava toistaa itseään. Oleellista on se kyydin tarjoaminen humaltuneille naisille. Nämä kyyditsijät saattavat ajaa pitkiäkin matkoja niin kuin tiedetään esimerkkinä Leppisen tapaus.

Itse näkisin, että tekijä on luottanut siihen, että kun naiset ovat riittävän humalassa, niin ne eivät muista tapauksesta mitään. Tässä on sitä suunnitelmallisuutta. Haantie oli ollut kovassa humalassa eikä ollut päässyt ravintolaan sisään. Eli Haantie on ollut helppo uhri. Samanlaisia uhrejä on ollut tietysti Lukkarinen ja tilanteesta selvinnyt Hellu.
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.
Mitä tämä IT-osaaminen käytänössä tarkoittaa? Onko sinulla ollut pääsy hänen koneelleen tai verkkoon jossa hän käyttää konetta?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:27 pm
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.
Mitä tämä IT-osaaminen käytänössä tarkoittaa? Onko sinulla ollut pääsy hänen koneelleen tai verkkoon jossa hän käyttää konetta?
Mietin aivan samaa. Olisiko saanut ip osoitteen ja sitä kautta onkinut tiedot. Täällä olijoillehan suositellaan salaus ohjelmaa joka salaa ip osoitteen. tietysti eri juttu jos kertoo asioita joista voi vetää johtopäätöksiä. Minä itse olen kertonut tällaisia tietoja joista esmes Jessehames voisi päätellä kuka olen,mutta oma valintani ja tyylini..Hitto nuo kaksois pisteet.. noh en aina viitsi korjata niitä,heh.
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

Wolff kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:42 pm
riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:27 pm
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.
Mitä tämä IT-osaaminen käytänössä tarkoittaa? Onko sinulla ollut pääsy hänen koneelleen tai verkkoon jossa hän käyttää konetta?
Mietin aivan samaa. Olisiko saanut ip osoitteen ja sitä kautta onkinut tiedot. Täällä olijoillehan suositellaan salaus ohjelmaa joka salaa ip osoitteen. tietysti eri juttu jos kertoo asioita joista voi vetää johtopäätöksiä. Minä itse olen kertonut tällaisia tietoja joista esmes Jessehames voisi päätellä kuka olen,mutta oma valintani ja tyylini..Hitto nuo kaksois pisteet.. noh en aina viitsi korjata niitä,heh.
Ei sillä IP-osoitteella ulkopuolinen vielä paljon mitään tee. Ei käyttäjät esimerkiksi täällä näe mistä IP-osoitteista muut ottavat yhteyttä. Jälkien peittäminen auttaa siihen, että viranomaiset eivät välttämättä pääse kirjoittajan jäljillä tai vastaavasti tietojärjestelmiin murtautujat eivät pääse jäljille. Pääsääntöisesti jos haluaa teknisesti päästä selville toisen käyttäjän internet toimista pitää saada yhteys kyseisen henkilön laitteeseen tai verkkoon, saada liikenne kiertämään laitteen kautta johon itsellä on hallinta, päästä kiinni palveluntarjoajan järjestelmiin tai esimerkiksi web-servereihin jossa palvelut pyörivät. Tietysti käyttäjän viestien sisällöin perusteella tai kirjoitus ajankohdista voi päästä selville asioista, mutta se on enemmän datan analysointiin perustuvaa kuin käyttäjän yhteystietoihin perustuvaa tietoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 3:06 pm
Wolff kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:42 pm
riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:27 pm

Mitä tämä IT-osaaminen käytänössä tarkoittaa? Onko sinulla ollut pääsy hänen koneelleen tai verkkoon jossa hän käyttää konetta?
Mietin aivan samaa. Olisiko saanut ip osoitteen ja sitä kautta onkinut tiedot. Täällä olijoillehan suositellaan salaus ohjelmaa joka salaa ip osoitteen. tietysti eri juttu jos kertoo asioita joista voi vetää johtopäätöksiä. Minä itse olen kertonut tällaisia tietoja joista esmes Jessehames voisi päätellä kuka olen,mutta oma valintani ja tyylini..Hitto nuo kaksois pisteet.. noh en aina viitsi korjata niitä,heh.
Ei sillä IP-osoitteella ulkopuolinen vielä paljon mitään tee. Ei käyttäjät esimerkiksi täällä näe mistä IP-osoitteista muut ottavat yhteyttä. Jälkien peittäminen auttaa siihen, että viranomaiset eivät välttämättä pääse kirjoittajan jäljillä tai vastaavasti tietojärjestelmiin murtautujat eivät pääse jäljille. Pääsääntöisesti jos haluaa teknisesti päästä selville toisen käyttäjän internet toimista pitää saada yhteys kyseisen henkilön laitteeseen tai verkkoon, saada liikenne kiertämään laitteen kautta johon itsellä on hallinta, päästä kiinni palveluntarjoajan järjestelmiin tai esimerkiksi web-servereihin jossa palvelut pyörivät. Tietysti käyttäjän viestien sisällöin perusteella tai kirjoitus ajankohdista voi päästä selville asioista, mutta se on enemmän datan analysointiin perustuvaa kuin käyttäjän yhteystietoihin perustuvaa tietoa.

KIITOKSIA INFOSTA RIIHITONTTU!!
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1566
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:27 pm
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 2:09 am Lisäksi mainittakoon DID-tapauksen esiintyneen jo pari vuotta ennen Haantietä käsitellyttä Kadonneet-sarjan jaksoa nimimerkillä Maarit. Tämä asia on selvitetty yhdistelemällä eri seikkoja sekä IT-osaamisella.
Mitä tämä IT-osaaminen käytänössä tarkoittaa? Onko sinulla ollut pääsy hänen koneelleen tai verkkoon jossa hän käyttää konetta?
Proseduuri oli pääpiirteissään tällainen:

Kyseinen henkilö kirjoitteli nyt jo vuosia sitten laukkautetulle keskustelufoorumille muillakin nimimerkeillä kuin Maarit. Tein skriptin, joka kirjasi 5 minuutin välein eri nimimerkkien statusta sisäänkirjautumisesta, joka oli selvitettävissä foorumin lähdekodista. Käytännössä skripti nouti foorumin tiettyjen sivujen lähdekoodin 5 minuutin välein. Filtteröin lähdekoodidatasta sitten vain oleellisen tiedon.

Kävi ilmi, että Maarit kirjautui sisään lähes poikkeuksetta hyvin lyhyen ajan sisällä siitä kuin eräs suhteellisen aktiivisesti kirjoittanut nimimerkki oli kirjautunut ulos. Nämä kaksi nimimerkkiä eivät myöskään koskaan olleet kirjautuneena sisään samanaikaisesti. Tekstianalyysi ja viestien tietynlainen muu sisältö antoivat aiheen jo aiemmin epäillä nimimerkkien takaa löytyvän yhden ja saman henkilön.

Henkilön olisi ollut helppo välttää tällainen seuranta käyttämällä kahta eri selainta mutta eipähän vain osannut. Liekö DID myös vaikuttanut siinä asiassa, sillä kun sivupersoona ottaa henkilön käyttäymisen hallintaansa, niin se tapahtuu tahdosta riippumattomasti.

Kirjoitusten aiheesta ja tyylistä, käsittämättömän pakkomielteisestä jankuttamisesta ja muustakin epäterveestä toiminnastaan oli huomattavissa, että sama henkilö kirjoitteli eräälle toisellekin foorumille. Sille foorumille taas pystyi lisäämään kuvia eri paikoista netistä samalla tavalla kuin tännekin. Laitoin viesteihini yhden pikselin kokoisia läpinäkyviä kuvia omalta HTTP-palvelimeltani, jonka lokeja tutkiskelin. Lokeista oli helposti ja nopeasti viestien kirjoitusajankohtia ym. foorumitietoja vertailemalla selvitettävissä kyseiseen henkilön käyttämän nimimerkin IP-osoite, joka viittasi kiinteään ADSL-liittymään. Tämän sai paikannettua kaupungin tarkkuudella Riihimäelle.

On asiallista myös kertoa, kuinka em. seuranta vältetään: poistetaan selaimesta ulkoisten kuvien lataaminen.

Loppu onnistuikin sitten yhdistelemällä erilaisia muita tietoja, joista osa oli henkilön itsestään tavalla tai toisella kertomia. Henkilöllisyys selvisi melko helposti, vaikka läheskään kaikkea en asiasta tänne kirjoita.

Olisin kyllä onnistunut ilman oikeaa IP-osoittettaankin jäljityksessä. Yksilöivää tietoa oli muutenkin riittävän paljon.
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:02 pm Proseduuri oli pääpiirteissään tällainen:

Kyseinen henkilö kirjoitteli nyt jo vuosia sitten laukkautetulle keskustelufoorumille muillakin nimimerkeillä kuin Maarit. Tein skriptin, joka kirjasi 5 minuutin välein eri nimimerkkien statusta sisäänkirjautumisesta, joka oli selvitettävissä foorumin lähdekodista. Käytännössä skripti nouti foorumin tiettyjen sivujen lähdekoodin 5 minuutin välein. Filtteröin lähdekoodidatasta sitten vain oleellisen tiedon.

Kävi ilmi, että Maarit kirjautui sisään lähes poikkeuksetta hyvin lyhyen ajan sisällä siitä kuin eräs suhteellisen aktiivisesti kirjoittanut nimimerkki oli kirjautunut ulos. Nämä kaksi nimimerkkiä eivät myöskään koskaan olleet kirjautuneena sisään samanaikaisesti. Tekstianalyysi ja viestien tietynlainen muu sisältö antoivat aiheen jo aiemmin epäillä nimimerkkien takaa löytyvän yhden ja saman henkilön.
Ok, eli periaatteessa tiedonkeruulla ja data-analytiikalla saatiin luotua profiilit joilla nimimerkit saatiin yhdistettyä. Varsin luotettava menetelmä kun käyttäjä toimii säännönmukaisesti.
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:02 pm Henkilön olisi ollut helppo välttää tällainen seuranta käyttämällä kahta eri selainta mutta eipähän vain osannut. Liekö DID myös vaikuttanut siinä asiassa, sillä kun sivupersoona ottaa henkilön käyttäymisen hallintaansa, niin se tapahtuu tahdosta riippumattomasti.
Helppo, mutta aika harva normikäyttäjä tätä tekee luonnostaan.
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:02 pm Laitoin viesteihini yhden pikselin kokoisia läpinäkyviä kuvia omalta HTTP-palvelimeltani, jonka lokeja tutkiskelin. Lokeista oli helposti ja nopeasti viestien kirjoitusajankohtia ym. foorumitietoja vertailemalla selvitettävissä kyseiseen henkilön käyttämän nimimerkin IP-osoite, joka viittasi kiinteään ADSL-liittymään. Tämän sai paikannettua kaupungin tarkkuudella Riihimäelle.
Eli tämä menee kategoriaan, että sait liikennettä kulkemaan jossain määrin hallitsemasi järjestelmän kautta. Kuulostaa varsin toimivalta ratkaisulta ja kohtuu helppo vielä toteuttaa vaikka itselleni tämä ei tullut edes mieleen. En ole lukenut lainsäädäntöä, että onko tämä enää täysin sallittua kyseisessä tarkoituksessa. Tällä tavalla tietoa kerätään verkossa kuitenkin ihan yleisesti varmaan yrityksienkin toimesta, joten kategorisesti se ei ole laitonta.
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:02 pm On asiallista myös kertoa, kuinka em. seuranta vältetään: poistetaan selaimesta ulkoisten kuvien lataaminen.
Jos tietää mitä tekee ja noudattaa sitä ilman poikkeusta, niin verkossa voi toimia ilman, että siitä jää tunnistettavia jälkiä. Toki sen jälkeen edelleen pystyy analysoimaan viestien sisältöä jos niitä verkkoon laittaa.
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:02 pm Loppu onnistuikin sitten yhdistelemällä erilaisia muita tietoja, joista osa oli henkilön itsestään tavalla tai toisella kertomia. Henkilöllisyys selvisi melko helposti, vaikka läheskään kaikkea en asiasta tänne kirjoita.

Olisin kyllä onnistunut ilman oikeaa IP-osoittettaankin jäljityksessä. Yksilöivää tietoa oli muutenkin riittävän paljon.
Osaavasti toimittu.

Nyt sitten heräsi kysymys, että tiedätkö mistä suunnalta minä kirjoitan? Jos tiedät laita yksityisviesteihin se paikka, mutta älä laita sitä julkiselle puolelle.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1566
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:58 pm Nyt sitten heräsi kysymys, että tiedätkö mistä suunnalta minä kirjoitan? Jos tiedät laita yksityisviesteihin se paikka, mutta älä laita sitä julkiselle puolelle.
En tiedä, mistä kirjoitat, eikä minulla ole motiivia yrittää selvittää.

Vuosien aikana on ilmennyt riittävää määrää enemmänkin epäilyttäviä yhteensattumia epäilemääni henkilöön, joten nykyään keskityn vain siihen, löytyykö jostain oikeudessa pitäviä todisteita häntä vastaan. Poliisi tietenkin pystyisi selvittämään, onko henkilöllä tai lähipiirillään ollut käytössä JSM:n kuvaukseen sopivaa autoa, mutta sekään ei riittäisi oikeudessa mihinkään asti. Epäilemäni tapauksen henkilöhistoria jopa selittäisi tekojen loppumisen Haantien katoamisen jälkeen.

Sen verran pitää vielä kommentoida em. IP-metodia, että nykyään internetin käyttäjät ovat yleensä mobiililiittymien takana, joiden yksittäiset IP-numerot paikantuvat netin työkaluilla usein pitkän välimatkan päähän käyttäjän tosiasiallisesta sijainnista. Näinkin saatuja useampia sijaintitietoja voidaan toisaalta analysoida joukkona ja sitä kautta saada selville parempaa tietoa oikeasta sijainnista.

Tiedän, että epäilemäni henkilön perheellä on ollut kesämökki, jota he ovat käyttäneet vielä 1990-luvulla, joten ennen pitkää se kyllä löytyy.
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:32 pm
Vuosien aikana on ilmennyt riittävää määrää enemmänkin epäilyttäviä yhteensattumia epäilemääni henkilöön, joten nykyään keskityn vain siihen, löytyykö jostain oikeudessa pitäviä todisteita häntä vastaan. Poliisi tietenkin pystyisi selvittämään, onko henkilöllä tai lähipiirillään ollut käytössä JSM:n kuvaukseen sopivaa autoa, mutta sekään ei riittäisi oikeudessa mihinkään asti. Epäilemäni tapauksen henkilöhistoria jopa selittäisi tekojen loppumisen Haantien katoamisen jälkeen.
Sopisiko kyseinen henkilö Hellun antamiin tuntomerkkeihin? 2017 rikospaikkaohjelmassa Töyräs pohti, että voisiko tekijä olla Riihimäeltä. Onkohan pohdinnan takana enemmänkin syitä kuin pelkkä Riihimäen sopiva sijainti tapahtumapaikkaan sekä uhrien liikkeisiin/asumapaikkaan nähden?

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:32 pm Tiedän, että epäilemäni henkilön perheellä on ollut kesämökki, jota he ovat käyttäneet vielä 1990-luvulla, joten ennen pitkää se kyllä löytyy.
Oliko mökkikin Riihimäen seudulla?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1566
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:41 pm
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:32 pm
Vuosien aikana on ilmennyt riittävää määrää enemmänkin epäilyttäviä yhteensattumia epäilemääni henkilöön, joten nykyään keskityn vain siihen, löytyykö jostain oikeudessa pitäviä todisteita häntä vastaan. Poliisi tietenkin pystyisi selvittämään, onko henkilöllä tai lähipiirillään ollut käytössä JSM:n kuvaukseen sopivaa autoa, mutta sekään ei riittäisi oikeudessa mihinkään asti. Epäilemäni tapauksen henkilöhistoria jopa selittäisi tekojen loppumisen Haantien katoamisen jälkeen.
Sopisiko kyseinen henkilö Hellun antamiin tuntomerkkeihin? 2017 rikospaikkaohjelmassa Töyräs pohti, että voisiko tekijä olla Riihimäeltä. Onkohan pohdinnan takana enemmänkin syitä kuin pelkkä Riihimäen sopiva sijainti tapahtumapaikkaan sekä uhrien liikkeisiin/asumapaikkaan nähden?
En tule koskaan kirjoittamaan tänne kaikkia tietojani asiasta. Epäilen tiettyjen seikkojen perusteella, että saatamme puhua Töyräksen kanssa samasta henkilöstä. Korostan vielä, että epäilen näin, en todellakaan tiedä.
riihitonttu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:41 pm
JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 5:32 pm Tiedän, että epäilemäni henkilön perheellä on ollut kesämökki, jota he ovat käyttäneet vielä 1990-luvulla, joten ennen pitkää se kyllä löytyy.
Oliko mökkikin Riihimäen seudulla?
Lähden siitä oletuksesta, että mökki löytyy joko isovanhempiensa asuinseuduilta ja/tai Riihimäen seudulta. En ole vielä saanut selville asian kannalta tarpeellisia tietoja. Usein kesämökkien tapauksissa käy myös siten, että perinnönjakotilanteessa joku sisaruksista perheineen lunastaa koko kiinteistön. Sukunimenvaihdos avioliiton myötä voi hieman hidastaa oikean kiinteistön löytämistä.

Jos tehdään sellainen hypoteesi, että epäilemäni henkilö on JSM ja että hänen pitäisi siirtää Haantien ruumis, missä se ikinä onkaan, niin hän ei kykenisi siihen tätä nykyä ilman jonkun toisen henkilön apua.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

Kovat faktat, joilla epäiltyjä voidaan yhdistää tekoihin:

1. Tekijän paikallisuus, tekijä on asunut tuolla tietyllä alueella Keski-Pohjois-Uudellamaalla, tai Etelä-Hämeessä.
2. Tekijällä tulee olla yhteys hiekkakuopille.
3. Tekijä on liikkunut alueella erittäin paljon autolla.
4. Tekijä on ottanut naisia auton kyytiin ja aktiivisesti pitkällä aikavälillä kytännyt autossaan baarien ja rautatieasemien edustoilla.
5. Käytössä kuvauksen kaltainen auto, eli vaaleaa, tai valkoista porrasperäistä autoa pitäisi löytyä.
6. Tekijä on tuntenut päihdeongelmaiset naiset. Hän on ollut tällaisten naisten kanssa tekemisissä(parisuhteessa, tai äiti?).
7. Mies on ollut lyhyehkö, noin 170cm ja hänellä on ollut olkapäille ulottuvat tummat kiharat hiukset.
8. Mies on ollut syntynyt noin 1950-1960.
9. Ei ollut 8-16 työssä Hellun ja Lukkarisen tapausten aikoihin 1990-1991.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

JasseHames kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 6:31 pm En tule koskaan kirjoittamaan tänne kaikkia tietojani asiasta. Epäilen tiettyjen seikkojen perusteella, että saatamme puhua Töyräksen kanssa samasta henkilöstä. Korostan vielä, että epäilen näin, en todellakaan tiedä.

Ei niitä tänne tarvitse laittaakaan. Jos päädyt siihen, että kyseinen henkilö on mahdollinen tekijä, niin suosittelen laittamaan vihjeet keskurikospoliisi vihjesähköpostiin ja kertomalla siinä selvästi mihin tapaukseen vihje liittyy sekä oleelliset tiedot tekijästä ja miksi hän voisi olla tekijä. Ellet sitä jo ole tehnyt. Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin antaisin vihjeen vaikka todennäköisyys ei olisi kuin 1-10%. Jos näin pitkän ajan kuluttua osumatarkkuus on yksi sadasta tai yksi kymmenestä, niin se on jo iso. Eli vihjeen antamiseksi ei tarvita 100% varmuutta tai edes lähelle sitä. Kyseessä on kuitenkin vain vihje ei rikosilmoitus tai syytös, jota voi vielä erikseen korostaa vihjeen yhteydessä. Toki huvin vuoksi täysin perusteettomia vihjeitä en kehota ketään antamaan. Lähtökohta on kuitenkin se, että poliisi on pyytänyt vihjeitä, joten niitä voi antaa, kun siihen on perusteltu syy.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

dazu kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 6:54 pm Kovat faktat, joilla epäiltyjä voidaan yhdistää tekoihin:

1. Tekijän paikallisuus, tekijä on asunut tuolla tietyllä alueella Keski-Pohjois-Uudellamaalla, tai Etelä-Hämeessä.
2. Tekijällä tulee olla yhteys hiekkakuopille.
3. Tekijä on liikkunut alueella erittäin paljon autolla.
4. Tekijä on ottanut naisia auton kyytiin ja aktiivisesti pitkällä aikavälillä kytännyt autossaan baarien ja rautatieasemien edustoilla.
5. Käytössä kuvauksen kaltainen auto, eli vaaleaa, tai valkoista porrasperäistä autoa pitäisi löytyä.
6. Tekijä on tuntenut päihdeongelmaiset naiset. Hän on ollut tällaisten naisten kanssa tekemisissä(parisuhteessa, tai äiti?).
7. Mies on ollut lyhyehkö, noin 170cm ja hänellä on ollut olkapäille ulottuvat tummat kiharat hiukset.
8. Mies on ollut syntynyt noin 1950-1960.
9. Ei ollut 8-16 työssä Hellun ja Lukkarisen tapausten aikoihin 1990-1991.
Moi Dazu. Minun pitää tehdä korjaus tuon kekkoslasipäisen miehen suhteen jos tämä mainitsemasi henkilön pituus on lähellä totuutta. Hiukset muuttuvat iän myötä ja näin tämän henkilön 90 luvun lopulla joten hänen olemuksensakkin oli muuttunut tukevammaksi. Jos haluat voin yksärinä laittaa tarkempaa tietoa tästä miehestä. Niin ja tästä edesmenneestä hepusta myös. On vaan niin jäänyt mieleen kahvitauolla käyty keskustelu jonka kekkoslasi mies aloitti,lähtien haantien katoamisesta ja erään naisen kysymykseen lukkarisen kohdalla. Nainen ihmetteli miksei ole jäänyt yhtään todisteita,siihen minua kuljettanut mies tiuskaisi et jättihän se. Keskustelun aloittaja oli tämä kekkoslasi mies. Joku jännä juttu siinä oli kun tämän toisen piti tiuskaista et jättihän se. muuten tämä mies seisoi selin keskustelijoihin ja poltteli tupakkaansa. Mielestäni ei ihan normi käytöstä. Keskustelu käytiin olisko 98-99..
Vastaa Viestiin