Uunisurma. Kokemäki 1960

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

^Lapset oli kuitenkin kaikki huostaanotettu jo melko pieninä.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)

Kratanghar
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 11:02 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kratanghar »

No kerrotaan nyt oma miete koko asiasta.
Eli kirjan kirjaa en ole lukenut vaan teidän tekstinne. Laitan tekstin siinä järjestyksessä miten olen sen muistiooni laittanut.
Oliko nainen yrittänyt tappaa itseänsä?
Miten mies käyttäytyi lasten kanssa?
Olisko nainen mennyt karkuun kännistä äijää?
Oliko naisella sukulaisia kylillä?
Olikohan se viimeinen "temppu naiselta" järkätä kakarat pois kodista?
Ottiko koville kun lapset lähti vai oliko "murha" jo mietittynä, äijähän tais rakastaa kiduttamista?
Naisen pakottaminen uuniin on se missä kohta mun vaaka väräjää. Sopis tohon diktaattorin imagoon helvetin hyvin.
Tiesivätkö lapset vuosien kidutuksesta, itse olen ainakin lyönyt äitiä hakkaavaa isääni nojatuolilla. Ihme että lapset olivat kunnossa, tai ainakin ymmärsin näin.
Tää nyt vähän pomppii ja joihinkin tosiaan löytyy vastaus, mutta en jaksanu eritellä.
Olisinko tehnyt toisin?

Gumshoe
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Gumshoe »

Tuo Saarinen oli papallani apumiehenä muurarin hommissa. Äitini muistaa kerran tavanneensa ko. kaverin lapsena. Oli kuulemma tullut juovuksissa käymään kutsumatta. Papan kanssa olivat istuneet kahvittelemassa, kun Saarinen oli alkanut tuijottaa mummuani ja syyttämään tätä "kyyläämisestä". Mutsi muisti, miten pappa oli hänelle hyvin epätyypillisesti ottanut Saarisen takin ja mennyt ovelle. "Saarinen menee nyt kotiin" oli pappa todennut ja pienen tuijotuksen jälkeen oli Saarinen noussut ja poistunut.
Siinäkin maailmassa, missä joka toisella sodasta palanneella oli jotain vikaa vikaa, Saarista pidettiin poikkeuksellisen hankalana ja arvaamattomana miehenä.

synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

Gumshoe kirjoitti:Tuo Saarinen oli papallani apumiehenä muurarin hommissa... Siinäkin maailmassa, missä joka toisella sodasta palanneella oli jotain vikaa vikaa, Saarista pidettiin poikkeuksellisen hankalana ja arvaamattomana miehenä.
Kiitos valaisevasta kommentistasi, Gumshoe! Tuo antaa oman lisänsä Saarisen luonnekuvaukseen. Ei ollut tämä Saarinen mikään mukava mies selvin päinkään. Tuli mieleen, että Saarinen taisi kumminkin olla sitä ikäluokkaa, joka ei itse ollut ollut rintamalla? Näin muistaisin, täytyy tarkistaa.

Melkoinen rikoslaboratorio Suomi on sodan jäljiltä ollut, maa täynnä rikki revittyjä ihmisiä, aseita vähän joka nurkassa, hermot riekaleina, ei tietoa tulevasta... Villin lännen meininki. Kaikki jutut tuskin ovat edes tulleet päivänvaloon.
.

kaukana poissa


.

Jirza
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 5:21 pm

Viesti Kirjoittaja Jirza »

Välillä kyllä laittaa ihmettelemään miten edes joutui tuollaisen miehen kanssa naimisiin?
Oliko mies ollut aina väkivaltainen vai yhtäkkiä alkanut muuttumaan yhä vaan väkivaltaisemmaksi avioliiton aikana?

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Jirza kirjoitti:Välillä kyllä laittaa ihmettelemään miten edes joutui tuollaisen miehen kanssa naimisiin?
Oliko mies ollut aina väkivaltainen vai yhtäkkiä alkanut muuttumaan yhä vaan väkivaltaisemmaksi avioliiton aikana?
Jotkut naisetkin saattavat olla vähän niin kuin "vietävissä".
Muista lähdekritiikki!

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Jirza kirjoitti:Välillä kyllä laittaa ihmettelemään miten edes joutui tuollaisen miehen kanssa naimisiin?
Oliko mies ollut aina väkivaltainen vai yhtäkkiä alkanut muuttumaan yhä vaan väkivaltaisemmaksi avioliiton aikana?
Perheväkivalta yleensä pahenee ajan myötä, kun molemmat turtuvat tilanteeseen. Ja tuohon aikaan muutettiin useimmiten yhteen vasta naimisiinmenon jälkeen, joten karu totuus lienee paljastunut vasta, kun vaimo on ns. kannettu kynnyksen yli.
Every ship must sail a world.

joli
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 12:53 am
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja joli »

missäpäin kokemäkeä tönö sijaitsee? :?:

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

joli kirjoitti:missäpäin kokemäkeä tönö sijaitsee? :?:
Krootilan kylässä.

Jostain olen kuullut, että osoite olisi Muurarintie...

Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Aizerbaidzan kirjoitti:
joli kirjoitti:missäpäin kokemäkeä tönö sijaitsee? :?:
Krootilan kylässä.

Jostain olen kuullut, että osoite olisi Muurarintie...
Olen jostain syystä jäänyt sellaiseen ajatukseen, että ko. talo olisi jo purettu. :?:
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)

joli
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 12:53 am
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja joli »

taidan käydä huomenna kattoon tönöä muurarintiellä

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Suolasta: Muistan kemianmaikkani kertoneen että suola on tosiaan tappavaa. Homma perustuu siihen että suolainen aines ei imeydy osmoottisesti kehoon ennenkuin se on liuennut tarpeeksi. Eli suola saa aikaan sen että ihmisen kehon nesteet alkavat imeytymään vatsalaukkuun laimentamaan suolaliuosta. Näin ihminen ikään kuin kuolee janoon.

Mutta homma ei ole niin yksinkertainen. Suola (liika suola) vatsalaukussa saa aikaan sen että ihminen laattaa sen pois. Eli oksentaa.

Tämä taas on osa sitä kokonaisuutta mikä on evoluutio muokannut nykyihmisestä. Jos ei ole moista oksetamisrefleksiä, niin ei suku jatku pitkäänkään.

Sittemmin on tietty saatu aikaan myrkkyjä joihin ihminen kuolee nopeastikin, mutta ne taas eivät ole vanhoja asioita kuten suola. Evoluutio ei ole ehtinyt sopeuttaa ihmistä niihin.

Mutta kaikenkaikkiaan kun ihminen on joskus hamaassa menneisyydessä tullut syöneeksi jotain myrkyllistä niin on ollut kaksi vaihtoehtoa. a) kuolee siihen myrkkyyn b) oksentaa sen myrkyn ulos.

Se ei sitten liene enää ongelmallista arvata kumpien jälkeläiset ovat maailaan ilmaantuneet ja kumpia ominaisuuksia ovat jälkeläisten geenit suojanneet.

Suola on tappava myrkky (jonka osoittaa jo se että suolalla voitiin ja voidaan säilöä) mutta nykyihminen ei liian suurta suolamäärää pysty pitämään sisällään. Suolalla voidaan tappaa vain jos se saadaan väkisin pidettyä sisällä. Kidutuskeinona toimii kyllä.

litmanen

Viesti Kirjoittaja litmanen »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uunisurma

Tuli syksyllä tehtyä jutusta oma otsikko Wikipediaan, tosin monet ihmiset ovat muokkailleet tekstiäni sen jälkeen.

Kuulin tapauksesta ensimmäistä kertaa pari vuotta sitten kuin luin Hannes Markkulan "Kuusi suomalaista murhaa" ja täytyy sanoa, että tapaus on varmasti järkyttävin Suomessa tehty rikos yhdessä Jammu-sedän tekosten kanssa.
Spider kirjoitti:^Itseasiassa nyt kun tuota kuvaa (ruumiista) katson, voi hyvinkin olla että päälaki ja kengät ovat olleet "pinnalla". Muu osa onkin ihan rappauksen peitossa, ettei ihmiseksi tunnistaisi..
Ei tarvi skannata kuvaa tänne, mutta kuvaile vähän tarkemmin sitä...olitko saada sydärin kun avasit kyseisen sivun, vai saitko hyvin unta jo samana yönä? :)
Eli oliko suurinpiirtein Norman Batesin äidin näköinen vai pahempi?

Joku muuten väitti minulle kerran että ruumiista olisi ollut aikoinaan kuvia myös paikallisessa sanomalehdessä, mutta aika vaikea minun on uskoa sellaista.

Mahtaa kyseinen tönö olla suosittu vierailukohde Kokemäen jännitystä hakevien nuorien parissa, varmaan samaa luokkaa kuin Bodominjärven surmapaikka.
Kysyin netin kautta kerran Kokemäen poliisilta, että saako tönössä vierailla vai omistaako joku tönön tontin, ja vastaus oli että alue lienee kaupungin omistuksessa...

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

litmanen kirjoitti:]Joku muuten väitti minulle kerran että ruumiista olisi ollut aikoinaan kuvia myös paikallisessa sanomalehdessä, mutta aika vaikea minun on uskoa sellaista.

Eipä sitä tiedä vaikka olisi ollutkin. Ennen nuo lehdet julkaisi nimetkin avoimesti ym.
Eikä tästä niin kauan aikaa ole kun vielä Alibissakin oli ruumihien kuvia siinä sijoillaan mihin olivat jääneet tapahtumien tiimellyksessä. :?

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Minulla ainakin on kyseinen kuva jossakin..

Olisiko PP-kertoo kirjasta?
Muumoitunut vainaja sikiöasennossa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Vastaa Viestiin