Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3069
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Kulonen on varmaan ollut mullan alla jo tovin, hällähän tulisi 100vee mittariin parin vuoden päästä.
Sen sijaan jos tuo huhu nuoresta pojasta tekijänä pitää paikkansa, ei ole ollenkaan mahdotonta että olisi hengissä. Vaarallisuusaste saattaa kyllä olla melko alhainen jos vielä hengissä on.
Tämä 1972 mainittu nuori mies on syystalvella -67 asunut vajaan kilometrin päässä Saastamoisen talosta. Ilmeisesti sen verran nuori ollut että on jonkun lähistöllä asuneen poika.
Eli Kosken kylän asujaimistoa lähtisin ensimmäisenä selvittelemään jos Hattulassa itse asuisin.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2105
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Vanhoja lehtiä penkoessani sattui osumaan käteen Apu-lehti toukokuulta 1972.Hattulan ryöstömurhasta puhuttiin.Sehän oli tapahtunut paljon aikaisemmin, joulukuussa 1967.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Pecaso
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 03, 2020 1:23 am

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja Pecaso »

Olen itse aikalaisia tälle jutulle. Olin lapsi kun tuo tapahtui. Ihan kaikkea en uskalla kertoa. Mutta muistelisin, että asia meni osapuilleen näin. Ensinnäkin maitoauton kuski löyti leskirouvan ohiajaessaan, tämä oli lyyhistynyt portin lähelle pihapuuta vasten. Ensin siitä ei ollut pidätettynä ketään, kunnes tämä "maankiertäjäksi" nimitetty ensimmäinen syytetty tuomittiin. Ilmeisesti ei osannut tarpeeksi todistaa, että ei ollut paikalla. Tämän miehen syyllisyyttä vastaan oli sekin asia, että leskirouva ei yleensä avannut vieraalle ovea. Sitä en muista oliko tämä mies jo vapautettu, ennenkuin paikkakuntalainen poika tunnusti teon. Eli tuo Sirenin murhabussissa kertoma pitää paikkanssa. Sekin selittäisi leskirouvan oven avaamisen, he kun tunsivat toisensa.Tuo epäilys, että voi tulla paikkakunnalla vastaan, pitää sekin paikkanssa, varsinkin jos käy Parolassa kaupoissa. Siellä tämä silloinen poika edelleen liikkuu, nyt ukkona tosin ikä nyt noin 65 paremmalla puolen. Nämä oli faktoja. Sitten oli huhuja, että leskirouvan naapurissa ollut kärttyisä vanhapiika olisi tilannut tapon, he kun olivat riidoissa. Vanhapiika haki aina eläkepäivänä kaikki rahat pankista, kuitenkaan hän ei rahaa koskaan käyttänyt, siksi kiersi huhua, että poika olisi kiristänyt vanhaapiikaa tämän osallisuudesta asiaan. Tarkemmin en arvaa selvitellä, en halua tulla "tunnistetuksi", koska näen myöskin tuota miestä viikoittain.

Veera84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Elo 20, 2020 12:39 pm

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja Veera84 »

Tämä oli mulle uusi juttu. Meillä on mökki Hattulassa, ei kuitenkaan samalla kylällä kuin tämä tapaus. Harmi, ettei paikallinen sukulaistäti ole enää elossa, niin ei pääse kyselemään mitään. Ei siis puhunut tästä jutusta koskaan mitään mun kuullen ja uskalsi silti asua yksinään maaseudulla.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1932
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Pecaso kirjoitti:
Ma Tammi 06, 2020 2:38 am
Olen itse aikalaisia tälle jutulle. Olin lapsi kun tuo tapahtui. Ihan kaikkea en uskalla kertoa. Mutta muistelisin, että asia meni osapuilleen näin. Ensinnäkin maitoauton kuski löyti leskirouvan ohiajaessaan, tämä oli lyyhistynyt portin lähelle pihapuuta vasten. Ensin siitä ei ollut pidätettynä ketään, kunnes tämä "maankiertäjäksi" nimitetty ensimmäinen syytetty tuomittiin. Ilmeisesti ei osannut tarpeeksi todistaa, että ei ollut paikalla. Tämän miehen syyllisyyttä vastaan oli sekin asia, että leskirouva ei yleensä avannut vieraalle ovea. Sitä en muista oliko tämä mies jo vapautettu, ennenkuin paikkakuntalainen poika tunnusti teon. Eli tuo Sirenin murhabussissa kertoma pitää paikkanssa. Sekin selittäisi leskirouvan oven avaamisen, he kun tunsivat toisensa.Tuo epäilys, että voi tulla paikkakunnalla vastaan, pitää sekin paikkanssa, varsinkin jos käy Parolassa kaupoissa. Siellä tämä silloinen poika edelleen liikkuu, nyt ukkona tosin ikä nyt noin 65 paremmalla puolen. Nämä oli faktoja. Sitten oli huhuja, että leskirouvan naapurissa ollut kärttyisä vanhapiika olisi tilannut tapon, he kun olivat riidoissa. Vanhapiika haki aina eläkepäivänä kaikki rahat pankista, kuitenkaan hän ei rahaa koskaan käyttänyt, siksi kiersi huhua, että poika olisi kiristänyt vanhaapiikaa tämän osallisuudesta asiaan. Tarkemmin en arvaa selvitellä, en halua tulla "tunnistetuksi", koska näen myöskin tuota miestä viikoittain.
Miksi et uskaltaisi kertoa?? :shock: Mitä voisi tapahtua jos kertoisit? Juuri tämänlaisten ajatuksien takia oikeus ei monasti toteudu ja totuus jää pimentöön ihmisten pikkuhiljaa menehtyessä. Rohkeutta on kertoa mitä tietää, pelkuruutta vaieta.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1514
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Leskirouva surmattiin Hattulassa 1967

Viesti Kirjoittaja Tessu »

On jokaisen oma asia kertoa tai olla kertomatta.
Viimeksi eilen kuulin eräältä henkilöltä jutun missä oli pelokas henkilö vaihtanut asuinpaikkaa koska oli saanut seuraajat peräänsä kun joskus muinoin oli sekaantunut johonkin epämääräiseen ja sittemmin yritetty päästellä päiviltään kun mennyt jotain kertomaan.
Eipä kertoillu tuokaan tyyppi sen enempää enkä udellut itsekkään,välillä on ihan oikeasti parempi kun ei tiedä mitään erikoisista tapahtumista niin saapi olla ja elää rauhassa,Suomi suhteellisen pienimaa että aina joku jossain tuntee .
Eikö tuokin ikivanha tapaus ole jo lie selvitetty kun lehdetkin kirjoitellu aikoinaan paljon...

Vastaa Viestiin