David Hollowayn surma, Helsinki -84

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

poepporoo kirjoitti:Kysyin hoitoalan ammattilaiselta tuosta pyörätuoli asiasta. Kuulemma murtuneella jalalla ei yleensä lennellä, verisuonitukoksen vaaran takia. Lisäksi eiköhän kipsi olisi huomattu ja tällöin, ei ihmeteltäisi tuolin käyttöä. Tosin kainalokepeillä olisi vaikeaa asioida lentokentällä. Avustajan olisi ilm. joka tapauksessa tarvinnut itselleen. Miksi skypessä ollut nainen ei kysynyt Lindalta, miksi tämä käytti tuolia??
Kova henkinen järkytys voi aiheuttaa supisteluja ja keskenmenon vaaran, jolloin raskaana oleva voidaan määrätä lähes liikkumattomuuteen keskenmenoriskin minimoimiseksi. Tästä lienee kysymys.

Oliko muuten tuolloin edes tietoisuutta lentojen veritulppariskeistä samalla tavalla kuin nykyisin?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Sherlock John Holmes kirjoitti: Köyhän miehen profilointi teorian todennäköisyyksien mukaan kohdistuu Helsingissä asuneeseen, mahdollisesti itäblokista kotoisin olevaan 30-50 vuotiaaseen mieheen, jolla yhteyksiä järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Hyvin todennäköisesti varmuuden vuoksi karistanut Helsingin pölyt jaloistaan tapahtuman jälkeen.
Ennen NL:n hajoamista ja Berliinin muurin kaatumista itäblokista ei muutettu ulkomaille, vaan ns. loikattiin oman hengen kaupalla. Vielä 80-luvulla itäblokissa syntyneet lännessä olivat siksi harvinaisuus ja käytännössä usein hengenvaarassa, elleivät suunnanneet suoraan rapakon taakse. Kannattaa lukea vaikka kauniin viulistin Viktoria Mullovan loikkauksesta, se oli iso juttu aikoinaan ja aika tyypillinen.

Samaten aika oli toinen siinäkin suhteessa, että kommunistisessa onnelassa ei ollut järjestäytynyttä rikollisuutta (lue: ei saanut olla rikollisia ollenkaan ja salainen poliisi esti aivan kaikenlaisen järjestäytymisen tehokkaasti). Itäblokin mafia ja nykyiset omistusjärjestelyt ovat syntyneet 90-luvulta alkaen.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja skoone »

Peräkylän Maigret kirjoitti:Ennemmin kuin ase- tai huumesalakuljetukseen uskoisin pyörätuolin käytön liittyneen vain siihen että Linda oli loukannut jalkansa.Itse huvila on korkealla mäellä ja en yhtään ihmettele että keväisin jäisiä kulku-uria pitkin kulkeva kompuroi. Ja ovathan kadutkin liukkaat vaikka toki tuohon kunnon maailman aikaan niitä hiekoitettiin paremmin.

Kipsijalkainenkin voi matkustaa koneella mutta kipsi on halkaistava lennon ajaksi jotta verenkierto-ongelmilta vältytään.
Voi olla, että Linda oli nyrjäyttänyt jalkansa, mutta:

Mulle tuli ns älynväläys :) David ammuttiin kevättalvella 1984, hän oli tullut Suomeen jonkun makrobioottisen asian takia ja färsaarelaisen tyttöystävänsä kanssa jonkun suomalaisen (liikemiehen?) rohkaisemana.

Samana kesänä Pohjois-Ruotsin Appojauressa surmattiin hollantilainen pariskunta Marinus ja Jenni Stegehuis pariskunnan yöpymistelttaan.

Muistini mukaan (haen tiedot myöhemmin) tämä pariskunta oli matkustanut Appojaureen Suomen kautta! Ja että myös heillä oli jotain "makrobioottisia" harrastuksia!

Appojauressa epäiltiin mm yhtä (itä)saksalaista tuosta puukotuksesta, mutta T Quick "tunnusti" teon ja tutkimukset jäivät silleen. Kuten tiedämme tänään, TQ ei tuota(kaan) tekoa tehnyt...
Muista lähdekritiikki!

Iitu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 2:00 am

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Iitu »

Minusta on vähän outoa, että raskaana oleva nainen pyörii jossain baareissa. Jos siis on ollut jo tietoinen siitä tuolloin. (ja jos siis huhu pitää paikkansa). Humalassa ei ainakaan luulisi olleen. Vaikka onhan meitä moneen junaan tietenkin.

Edit. Lisäsin tuon sulkeissa olevan, koska virallista tietoahan meillä ei ole.

bullitt
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Su Joulu 27, 2009 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja bullitt »

Iitu kirjoitti:Minusta on vähän outoa, että raskaana oleva nainen pyörii jossain baareissa. Jos siis on ollut jo tietoinen siitä tuolloin. (ja jos siis huhu pitää paikkansa). Humalassa ei ainakaan luulisi olleen. Vaikka onhan meitä moneen junaan tietenkin.

Edit. Lisäsin tuon sulkeissa olevan, koska virallista tietoahan meillä ei ole.
Aikaisemmin jo tästä sanoinkin,eihän missään ole oikeasti vahvistettu tätä raskautta,se on vain muuttunut ikävästi jo jutuissa faktatiedoksi! Jos nyt edes yritettäisiin pysyä niissä!

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Kotimatkan hitaudesta
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 65#p588764

Cafe Socis oli muistaakseni myöhään auki ja kaksi muuta kahvilaa muistaakseni koko yön, olisiko toinen ollut Hotelli Presidentin kahvila (oliko rakennettu jo silloin) ja toinen Hakaniemessä, viiimeksi mainittu ei ainakaan sovi reittiin. Oliko laukku aseman säilytyksessä?

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Moderaattori poisti viestini jossa mainittiin ulkomaisia tiedustelupalveluja (80-luvulla Helsinki oli tunnetusti täynnä agentteja) Lisäksi epäilin villassa asuneen tunnetun taiteilijan olleen eräs I.B.

Jos tämäkin viesti poistuu alkaa varmistua CIA/KGP-kytkentä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja joey »

rantakoski kirjoitti: Ja aika paljon kai saa pössytellä että saa todella isot ja ylitsepääsemättömät velat aikaiseksi.
Perinteisesti nuo surmiin johtaneet velat ovat olleet sellaista 20€ luokkaa.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Ehkä Holloway oli agentti. Olo Suomessa oli vähintäänkin epäilyttävää: makrobiootista energiaa...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Loppu ainakin oli agentin loppu: .22 -kuti otsaan. Holloway oli Kanukki, 2 viikkoa oli vieraillut Yhdysvalloissa. Sitten Tanskan kautta Suomeen. Suomessa noin 3kk ja pimeällä tiellä nappi otsaan. Saattaisiko olla selvittämätön henkirikos?
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Iitu kirjoitti:Minusta on vähän outoa, että raskaana oleva nainen pyörii jossain baareissa. Jos siis on ollut jo tietoinen siitä tuolloin. (ja jos siis huhu pitää paikkansa). Humalassa ei ainakaan luulisi olleen.
Edit.
Todellakin outoa että tietoisesti raskaana ollut nainen olisi pyörinyt baareissa Helsingissä. Taitaa tämäkin raskaanaolo olla tullut selville Tanskassa/ Fäor-Saarilla.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Tuuri laukauksessa aseen tarkkuudella ei ole mitään tekemistä osuman kanssa, kiinnostavampaa olisi tietää miltä etäisyydeltä tuon kaltainen ase on tappavan tehoinen.

Mutta oli mulla muutakin.
Tää vaikuttaa ihan C- luokan dekkarifilmiltä, mutta kun millään ei muutenkaan eteen päin päästä niin mieleeni tuli että. Entä jos D.H. piti vaientaa koska hän saattoi olla jonkun toisen murhan joko kuvitteellinen tai todellinen silminäkijä, jonka vaientamisen D.H.n murhaaja katsoi aiheelliseksi. Eli siis murhaaja saattoi joko tietää tai luulla että D.H. tiesi hänen mahdollisesti tekemästään aiemmasta murhasta.

padlock
Martin Riggs
Viestit: 619
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja padlock »

Tutkittiinkohan Davidin veljen Ralphin osuutta rikokseen missään vaiheessa? Entäs jos Linda oli raskaana, ja David tiesi siitä ja kertoi siitä veljelleen Ralphille. Silloin Ralphille olisi tullut hätä käteen että varakkaat vanhemmat antavat koko perintönsä Davidille ja tämän lapselle, joten veli piti tappaa ennenkuin ehtii varmistamaan isyyden.

Veli oli narkomaani joka oli ollut syytettynä taposta ampumalla, mutta tekijäksi tuomittiin sitten toinen mies porukasta. Vanhemmat olisivat hyvinkin saattaneet jättää Ralphin ilman perintöä. Sitten kun toinen poika on surmattu, jäljellä on jäänyt vain Ralph, jonka saamiseksi takaisin Kanadaan on tarvittu suurlähetystöä joka poliisin mukaan sotkettiin juttuun mukaan. Ehkä häntä epäiltiin mutta ei löydetty todisteita.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Raskaudesta: Luulisi että noin nuoret henkilöt bylsivät niin taajaan tahtiin ettei isästä tulisi ainakaan alkuraskaudesta kysettä. Tokihan nämä makrobioottiset hipit ovat voineet vetää jotain selibaattiakin, ei olisi yllätys.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

padlock
Martin Riggs
Viestit: 619
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: David Hollowayn surma, Helsinki -84

Viesti Kirjoittaja padlock »

En tarkoittanutkaan että isyydestä olisi epävarmuutta. Mutta isyyttä ei voi virallisesti vahvistaa ennenkuin vauva on syntynyt. Tuohon aikaan ei tunnettu edes dna-testejä, joten isyyttä ei olisi voinut vahvistaa eikä varmistaa edes syntymän jälkeen ellei isä olisi ollut tunnustamassa.

Nythän siihen on tulossa muutos Suomen lakiin, jolloin isyyden voi vahvistaa jo raskausaikana.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna

Vastaa Viestiin