Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

http://yle.fi/uutiset/miestappo_riihima ... si/8442494

"Kanta-Hämeen käräjäoikeus on tuominnut 27-vuotiaan miehen miehen 1 vuodeksi 3 kuukaudeksi vankeuteen törkeästä pahoinpitelystä.
Riihimäen kesäkuinen miestappo muuttui Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa törkeäksi pahoinpitelyksi."
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Vilttitossu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:47 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Ei voi ymmärtää.
Eivät ole voineet antaa tuomiota, koska eivät ole pystyneet todistamaan sitä, kumpi on käyttänyt teräasetta. Eikö tälläsissä tapauksissa sitten vois molemmat tuomita?!?
Tuntuu niin pahalta Jeren läheisten puolesta. :(

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Olisiko sinusta oikein että joutuisit vankilaan toisen tekemästä taposta kun ei voisi todistaa kumpi sen teki?

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Vilttitossu kirjoitti:Ei voi ymmärtää.
Eivät ole voineet antaa tuomiota, koska eivät ole pystyneet todistamaan sitä, kumpi on käyttänyt teräasetta. Eikö tälläsissä tapauksissa sitten vois molemmat tuomita?!?
Tuntuu niin pahalta Jeren läheisten puolesta. :(
Ilmeisesti on pystyneet ainakin todistamaan että J ei ole koskenut laatikkoon missä teräasetta on säilytetty.
Ihmettelen jos ei ole tullut mitään korvauksia tuosta (lehtijutun mukaan ei). Jos ei, niin tuo tuomio on olematon ja haistatus omaisille (onhan se muutenkin).
Yleensä näitä "ei voi ymmärtää" -tuomioita tulee raiskaustapauksissa jossa yleinen oikeudentaju ja tuomio ei kohtaa.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

parasetamoli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 121
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 5:59 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja parasetamoli »

Ensikertalaisena vielä istuu puolet eli ennen ensi kesää jo vapaana? Eipä ollut kummonen tuomio..

soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

parasetamoli kirjoitti:Ensikertalaisena vielä istuu puolet eli ennen ensi kesää jo vapaana? Eipä ollut kummonen tuomio..
Tuomio oli EHDOLLISTA vankeutta 1v3kk. Eli tyyppi on jo vapaalla jalalla. Ja toinen vapautettiin syytteistä kokonaan. Vähän niinku taputus olkapäälle molemmille, "ei se pojat mitään, vahinkoja sattuu". Tämä on niin käsittämätöntä! Ihmishengellä ei näytä olevan mitään arvoa, ainakaan meillä täällä Suomessa. Mä todellakin toivon, että juttu viedään korkeammalle taholle.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

soivapeli kirjoitti:
parasetamoli kirjoitti:Ensikertalaisena vielä istuu puolet eli ennen ensi kesää jo vapaana? Eipä ollut kummonen tuomio..
Tuomio oli EHDOLLISTA vankeutta 1v3kk. Eli tyyppi on jo vapaalla jalalla. Ja toinen vapautettiin syytteistä kokonaan. Vähän niinku taputus olkapäälle molemmille, "ei se pojat mitään, vahinkoja sattuu". Tämä on niin käsittämätöntä! Ihmishengellä ei näytä olevan mitään arvoa, ainakaan meillä täällä Suomessa. Mä todellakin toivon, että juttu viedään korkeammalle taholle.
Toista on vaikea syyttää jos on sattunut olemaan vain paikalla. S pääsi siis eilen 9. päivä vapauteen ja J:n syyttömyys on ollut "huhuna" jo tiedossa pari viikkoa, eli ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen.

Tilaisin oikeudenkäsittelyn asiakirjat (mitkä lie viralliselta nimeltään), mutta taitavat maksaa jonkun euron, enkä halua tuhlata tähän keissiin yhtään senttiä.

Edit: Jos olisi ollut ehdotonta, niin S olisi päässyt ensikertalaisena jo alkuvuodesta pois, kun eikös se tutkintavankeusaikakin oteta huomioon?
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Vilttitossu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:47 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Anom, otetaan juu.

Jeren äitihän on laittanut nyt asiaa eteenpäin, ei ollut tuomioihin tyytyväinen. Ei varmaan yllätä ketään..

soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Vilttitossu kirjoitti:Anom, otetaan juu.

Jeren äitihän on laittanut nyt asiaa eteenpäin, ei ollut tuomioihin tyytyväinen. Ei varmaan yllätä ketään..
No ihan arvattavissahan tuo olikin ja hyvä vaan. Kyllä tuosta kunnon tuomio pitää saada, eikä pelkkää ehdollista. Uhrin äitiä muuten on haastateltu johonkin julkkislehteen asian tiimoilta. Oliskohan sitten ensi viikon Seiskassa? Vai tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Kawa
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Heinä 31, 2015 7:39 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Kawa »

Millaisen tuomion hovioikeus tästä antoi?

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... ml?ref=rss

Että sillein. Saulin tuomio putosi 1v3kk ehdollista --> 50 päiväsakkoa = 1500€.
Halpaa on nistin elämä tänä päivänä.
Iltasanomat kirjoitti: Nuorehko mies puukotettiin kuoliaaksi terassille. Käräjäoikeus ja hovioikeus hylkäsivät kahden miehen tapposyytteet, koska puukottajaa ei saatu selville. Ulkopuolista tekijää terassilla ei hovioikeuden mukaan ollut. Teräasetta ei koskaan löydetty.
Nuorehko mies puukotettiin kuoliaaksi asunnon terassilla Riihimäellä kesäkuussa 2015. Taposta epäiltiin kahta kolmikymppistä miestä, mutta kummankin tapposyytteet hylättiin, ensin käräjäoikeudessa ja torstaina Helsingin hovioikeudessa. Miesten syyllisyydestä jäi varteenotettava epäily.

Miehiä syytettiin ensisijaisesti taposta. Syyttäjän mukaan toinen miehistä olisi ensin kuristanut uhria käsin kaulasta, minkä jälkeen yli 30-vuotias mies olisi pistänyt teräaseella uhria kaulaan. Uhrin peruskuolinsyy oli kaulan pistohaava ja vasemman kaulalaskimon vaurio ja verenvuoto.

Vaikka ulkopuolisen tekijän mahdollisuus on Helsingin hovioikeuden mukaan alusta pitäen poissuljettu, miesten osuus uhrin menehtymiseen johtaneisiin tapahtumiin on jäänyt esitetyn näytön perusteella luotettavasti selvittämättä.

Toinen miehistä tuomittiin hovioikeudessa uhrin pahoinpitelystä 50 päiväsakkoon, koska hän oli puristanut uhria kaulasta. Mies joutuu maksamaan 1 500 euron sakot. Käräjäoikeus oli tuominnut saman miehen törkeästä pahoinpitelystä yhden vuoden ja kolmen kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen eli hovioikeus alensi rangaistusta tuntuvasti. Hovioikeuden mukaan kaulan puristamisesta uhrille aiheutuneet vammat jäivät selvittämättä. Uhrin tunkeutuminen ”oikeudettomasti” miehen terassille ja uhrin provosoiva käytös vähensivät hovioikeuden mukaan teon moitittavuutta.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1089
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Ihan oli pakko nostaa vielä vanhaa ketjua kun pisti silmään tämmönen.

https://www.is.fi/digitoday/esports/art ... 75689.html

Onkohan tässä kyse samasta herrasta joka sai luistettua tästä taposta kuin koira veräjästä?

Pysyykö Digi-kortit paremmin hallussa kuin elämänkortit?
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.

Piiparinen
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Marras 03, 2015 2:04 am

Re: Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja Piiparinen »

Onkos näistä veijareista mitään tietoa nykyään??olisiko tässä jutussa ollut kuitenki tuo sauli tekijä ja päässyt isänsä avustuksella pälkähästä..jokuhan näistä on viennyt myös teko välineen pois paikalta..

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Kirsti heräsi yöllä outoon kipuun – selvisi, että hänen poikansa oli tapettu samaan aikaan eikä tappajaa saada koskaan tuomiolle

6220d1e1fff84c8e8d3040881f679a70.jpg
6220d1e1fff84c8e8d3040881f679a70.jpg (135.76 KiB) Katsottu 5356 kertaa
f3670f537f164db586a698bad2ec41cc.jpg
f3670f537f164db586a698bad2ec41cc.jpg (61.61 KiB) Katsottu 5356 kertaa
Kirsti Leskenmaa ja hänen poikansa Jere kuvattuna Riihimäki Rockissa 26.6.2015. Seuraavana yönä Jere joutui henkirikoksen uhriksi kuvassa näkyvällä terassilla.

Julkaistu: 31.8. 18:02

Jere pistettiin teräaseella kuoliaaksi. Kahta syytettiin taposta. Tekijä ei ikinä selvinnyt, vaikka oikeuden mielestä se ei voinut olla kukaan ulkopuolinen.
Riihimäkeläinen äiti Kirsti Leskenmaa heräsi outoon tuntemukseen.

Kello oli noin kuusi lauantaiaamuna kesäkuussa 2015.

– Heräsin hirveään tunteeseen, että mun sydän halkeaa.

– Mulla ei ole koskaan ollut sydänvaivoja. Mä kävelin ja kävelin ympäriinsä kotonani. Ajattelin, että nyt on jotain hirveää, Leskenmaa sanoo kyynelehtien.

Hän harkitsi ambulanssinkin soittoa. Syytä oudoille oireille hän ei ymmärtänyt eikä tiennyt.

Hänen poikansa Jere, 26, tapettiin samoihin aikoihin teräaseella Riihimäellä.

– En tiennyt tästä mitään.

Leskenmaa jatkoi nukkumista vielä jonkun aikaa ja ryhtyi puolen päivän aikoihin tavoittelemaan Jereä. Äiti ja poika olivat viettäneet edellisenä iltana yhdessä aikaa Riihimäki Rockissa.

– Ajattelin ensin, että en herätä poikaa, jos hän on ollut festareiden jälkeen vielä jossain viihteellä. Sitten soitin, mutta mitään ei kuulunut. Laitoin viestiäkin, että voitko soittaa mulle. Yleensä hän soitti mulle päin, kun hän näki, että olin soittanut, Leskenmaa sanoo.

Leskenmaa muuttui entistä levottomammaksi.

Sitten Jeren kaveri soitti pahaenteisen puhelun.

– Yksi Jeren kaveri soitti mulle, että tiesinkö, jotta Riihimäellä on kuollut nuori mies ja että mun poika olisi otettu yhtenä epäiltynä kiinni. Mähän tulin entistä levottomammaksi. Sitten soitti muutama muukin ihminen, Leskenmaa kertaa.

Leskenmaa yritti kaivella lisätietoja.

– Soitin muutamalle mun pojan kaverille. Molemmat sanoivat mulle, että älä suotta ole huolissasi, sun poika ei ole tehnyt mitään, se ei ole väkivaltainen. En tiennyt oikein, mitä tehdä.

Leskenmaa istui kotonaan. Noin iltaseitsemän aikoihin poliisit tulivat paikalle.

– Mä olin niin tyhmä, että sanoin poliiseille, että tulkaa sisälle vaan ja että tiedän, miksi te ootte tullut. Sanoin, että kyllä mä tiedän, jotta mun poika on pidätetty, Leskenmaa kertaa.

Poliisien ilme vakavoitui.

– Poliisit vaan sanoivat, että on tapahtunut tämmöinen väkivaltatapaus, ja että mun poika on ollut siinä uhrina.

– En oikein muista siitä hirveästi mitään. Mä rupesin huutamaan kauheasti, että ”ei, ei, ei, ei” ja juoksin ympäri sitä huushollia. Varmaan naapurikin kuuli, kun huusin niin hirveästi ja itkin. Mä olin tosi shokissa, mutta poliisit olivat ihania siinä suhteessa, että he kysyivät, tarvitsenko apua, Leskenmaa sanoo.

Hän sai myöhemmin läheisiltä apua tuskaansa.

Leskenmaa muistaa hyvin poikansa viimeiset sanat, jotka hän kuuli festivaalialueen liepeillä.

– Poika sanoi mulle, että ”sä oot äiti rakas” ja halasi mua. Tästä voi kuvitella, minkälaiset välit meillä oli.

Mutta mitä tuona kesäkuisena yönä tapahtui? Miksi Jere tapettiin? Kuka hänet tappoi?

Jere vietti festareiden jälkeen kaveriporukan kanssa aikaa hyvinkääläisessä ravintolassa.

Illanvieton päätteeksi vuonna 1985 syntynyt A sekä vuonna 1988 syntynyt B menivät taksilla erään naisen luo, jonka jälkeen nainen ajoi miehet B:n rivitaloasunnolle Riihimäelle.

Ravintolaan jäänyt Jere oli näihin kahteen mieheen yhteydessä. Jere tuohtui siitä, kun hänet jätettiin yksin Hyvinkäälle.

Jere saapui myöhemmin jääkiekkohanskat käsissään asunnon terassille, jonka aidan hän rikkoi. Tilanne äityi väkivaltaiseksi.

Jere kuoli siihen, kun häntä pistettiin teräaseella kaulaan. Myötävaikuttava kuolinsyy oli myös Jeren päihtymistila ja häneen kohdistunut voimakas kuristaminen.

Syyttäjän mielestä teräaseella iski A. Syyttäjän mukaan B oli tappoon tekijäkumppani, koska tämä kuristi uhria kaulasta hieman ennen teräaseen iskua.

Ongelmaksi muodostui se, että henkirikoksessa käytetty teräase jäi kateisiin. Naapurustossa asuneet todistajat tekivät havaintoja vain kuulolla, eivätkä he nähneet itse puukotusta. Myöskään dna-tulokset eivät tuoneet selvyyttä henkirikokseen.

Oikeus totesi kylläkin, että kaikki kolme osallistuivat terassilla ”käsikähmään”, mutta kuka puukotuksen teki, ei selvinnyt veritahroistakaan.

Kummatkin syytetyt kiistivät oman syyllisyytensä ja vierittivät syytä toisen niskoille.

Esimerkiksi A:n mukaan B uhkasi tappaa Jeren, jos tämä tulisi asunnolle. A:n mukaan B käyttäytyi myös uhkaavasti ja kielsi häntä soittamasta hätäkeskukseen sekä puhumasta terassin tapahtumista kenellekään.

B väitti puolestaan, että oli pyytänyt A:tä terassinujakassa apuun ja että A oli iskenyt veitsellä Jereä kuolettavasti kaulaan.

Kuva

Veriteko tapahtui terassilla. (KUVA: Poliisi)

Oikeus piti syytettyjen kertomuksia veriteosta epäluotettavina.

Oikeuden mukaan henkirikokseen johtaneet tapahtumat jäivät epäselviksi. Oikeus totesi syytetyt syyttömiksi, vaikka oikeuden mukaan tekijä ei voinut olla kukaan ulkopuolinen.

Oikeus ei osannut päätellä, kuka iski kuolettavat iskut, eikä Suomessa voi tuomita ketään varmuuden vuoksi. Tekijöistä jäi ainoastaan varteenotettava epäily, eikä sen perusteella voi tuomita.

ec9b2613187842118c7a6609d8741175.jpg
ec9b2613187842118c7a6609d8741175.jpg (93.75 KiB) Katsottu 5356 kertaa
Toinen syytetyistä laittoi veriset vaatteet pesukoneeseen. (KUVA: Poliisi)

– Keskeisiin rikosoikeudellisiin periaatteisiin kuuluu syyttömyysolettama ja se, että epäselvässä näyttötilanteessa asia on ratkaistava syytetyn eduksi.

– Yhteenvetona esitystä näytöstä hovioikeus toteaa, että vaikka ulkopuolisen tekijän mahdollisuus on asiassa ollut alusta pitäen poissuljettu, (A:n) ja (B:n) osuus (Jeren) menehtymiseen johtaneisiin tapahtumiin on jäänyt esitetyn näytön perusteella luotettavasti selvittämättä, Helsingin hovioikeus totesi.

Kuva

Uhrin tavaroita, jotka oli siirretty lavuaarille. Kuvassa näkyy muun muassa jääkiekkohanskat, jotka uhri oli pukenut käsiinsä, kun hän tunkeutui terassille. (KUVA: Poliisi)

Helsingin hovioikeuden antama tuomio on lainvoimainen, koska korkein oikeus ei myöntänyt omaisille valituslupaa. Poliisi ei selvitä enää asiaa. Tappaja jäi selvittämättä, eikä se todennäköisesti selviä koskaan.

B sai tosin terassinujakasta pahoinpitelytuomion. Hän kuristi Jereä kaulasta oikealla kyynärtaipeella heti, kun Jere oli tunkeutunut terassille. B yritti vedota hätävarjeluun. B sai 50 päiväsakkoa, joka teki hänen tuloillaan 1 500 euroa. Uhrin kuolemaan vaikuttanut kuristaminen tapahtui useita minuutteja myöhemmin, ja siihen B:tä ei voitu osoittaa syylliseksi.

Eli tänä päivänäkään Jeren omaiset eivät ole saaneet oikeutta. Jeren äiti on pettynyt oikeusjärjestelmään.

– Se viha, joka mulla on ollut ja on olemassa, niin onhan se ihan hirveätä yhteiskunnan oikeusjärjestelmää kohtaan, Leskenmaa sanoo.

– Oikeusjärjestelmä Suomessa on suoraan sanottuna perseestä, kun ihminen ei saa tämmöisessä asiassa oikeutta, Leskenmaa tuskastuu.

Helsingin hovioikeuden antamasta tuomiosta on kulunut jo yli 2,5 vuotta. Silti asian taustoihin palataan ainakin vielä kerran lähitulevaisuudessa. Toinen syytetyistä vaatii nimittäin lisää rahaa.

Syytetyt istuivat taposta epäiltynä vankilassa 125 ja 125,7 päivää. Kumpikin sai Valtiokonttorilta 200 euron kärsimyskorvauksen jokaiselta vankivuorokaudelta.

B sai siten 25 000 euroa ja lähes 12 500 euron ansiomenetyskorvaukset, A sai puolestaan 25 140 kärsimyskorvauksen. B tyytyi summaan, mutta A ei.

A nosti asiasta riitakanteen käräjäoikeudessa. Hän vaati summaa korotettavaksi 88 200 euroon.

A hävisi kanteensa käräjäoikeudessa, mutta hän valitti tuomiosta Helsingin hovioikeuteen sekä toisti vaatimuksensa. A perustelee korvauksen korotusta sillä, että häneen kohdistui ”huomattavaa ja törkeää” kirjoittelua sosiaalisessa mediassa, mihin hän ei voinut vaikuttaa.

A:n kertoman mukaan hänen terveytensä huonontui vankeuden aikana, ja hän joutui aloittamaan lääkityksen. Hän pelkäsi henkilökohtaisen turvallisuutensa puolesta vankilassa ja vapautumisen jälkeen. Hänen fyysistä koskemattomuutta uhattiin. A joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle.

– Kun vielä otetaan huomioon vapaudenriiston kesto, ei nyt tuomittua 200 euron päiväkorvausta voida mitenkään pitää oikeana ja oikeudenmukaisena korvauksena tästä vapaudenriistosta, A:n hovioikeuteen jättämässä valituksessa muun muassa lukee.

Helsingin hovioikeus ei ole vielä päättänyt, myöntääkö se A:lle asiassa jatkokäsittelyluvan.

Kirsti Leskenmaa yrittää elää tapahtuneen kanssa päivä kerrallaan, vaikka pojan kuolema jätti ikuiset jäljet sekä aiheutti järkytystä ja henkistä kärsimystä. Tuskaa on lisännyt se, että hänen toinen tyttärensä menehtyi sairauskohtaukseen vain noin vuosi ennen Jeren kuolemaa.

Jeren kuoleman jälkeen Leskenmaa osti mökin Lopelta. Jeren muistolle. Siellä hänen mielensä ja sielunsa lepää. Mökki oli hänen ja Jeren yhteinen haave. Rauhoittumisessa auttavat hänen miehensä sekä tytär.

– Mökki on henkireikä mulle. Mä nautin olla siellä. Siellä on ihanan rauhallinen tunne.

– Kun me mentiin katsomaan mökkiä, se oli ensimmäinen, ja ihan kuin joku olisi sanonut, että ”tämä on mun paikka”. Ja mä uskon, että se oli mun pojan henki, Leskenmaa sanoo.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006222246.html

Kolmen kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-

originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Mitä tää muuten tekee selvitetyissä henkirikoksissa?

Siirretty selvittämättömiin
-NILS-

Vastaa Viestiin