Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

Jos poliisilla on tekijän dna hallussa, voisivat käyttää erästä sukututkimussivustoa apuna, niinkuin jenkeissä käytettiin ja napattiin Golden State Killer 40 vuoden jälkeen... Tosin ei taida suomalaiset olla paljon käyttäneet tuota sivustoa, toisin kuin jenkeissä...
Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

Varasto työhön nuo kengät sopii hyvinkin mutta edelleenkin väitän ettei kukaan ravintola-alalla oleva käytä tuollaisia kenkiä kuumassa ja kosteassa työssä jota ravintolat on. Ravintoloissa käytetään sandaalin mallisia sievin tai muun merkkisiä kenkiä.
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Calamity Jane kirjoitti:Varasto työhön nuo kengät sopii hyvinkin mutta edelleenkin väitän ettei kukaan ravintola-alalla oleva käytä tuollaisia kenkiä kuumassa ja kosteassa työssä jota ravintolat on. Ravintoloissa käytetään sandaalin mallisia sievin tai muun merkkisiä kenkiä.
Ei mikään kiveen kirjoitettu totuus. Juuri kävin eräässä hampurilaismestassa ja silmät sattuivat harhailemaan alkuperäisestä kiintopisteestään noin 80 senttiä alaspäin, eli työntekijän jalkoihin. Ihan oli umpinaiset turvakengät tytöllä jaloissaan.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

^ Mutta oliko kengät takaakin umpinaiset?
Käret pitää nykyään ollakin umpinaiset. Mutta ei vielä tuolloin 2002v , sai silloin olla avonaiset edestä ja takaa ja usein myös sandaalin mallisia kenkiä käytettiin.

Nuo kuvassa olevat kengät ovat ulko käyttöön tarkoitetut nuo ei missään tapauksessa ole ravintola-alan työkengät.Itse en ole ikinä törmännyt tuonlaisiin kenkiin ravintola-alalla.Työnantaja joka ostaa kengät myös katsoo niiden soveltuvuuden alalle. Ei sinne mennä mitä tahansa monoja ostelemaan.Kyse on työ turvallisuudesta ja vakuutus ei mitään ala korvaamaan jos kengät ei ole soveltuvat alalle.
Minä voisin veikata noita Pasin murhassa käytettyjä monoja jopa teurastamolle sopiviksi. Sinne ne sopii kyllä.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2583
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja MEG »

Olen itsekin kuvan kenkiä ulkotöissä käyttänyt. Työnjohto otti muistaakseni kahdesti vuodessa kengännumerot ylös ja tilasi kengät. Jos vanhat olivat ehjät ,saattoi uusia käyttää siviilissä , rautakärkihän sopi vaikka itsepuolustukseen. Mutta elokuun kengiksi vaikuttavat kyllä raskailta ja hiostavilta.
Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Olin Ale-Bar Pikajunassa kaverini kanssa 2. tai 3.8.2002 ja viereemme istui mies, josta aistin heti, että hän on homoseksuaali. Hänellä oli muistaakseni korville tai niskaan ulottuvat mustahkot hiukset. Hän esitteli itsensä nimellä Börje. Tässä käymämme keskustelu:

Börje: "Oletteko te håkaneita"?
Minä: "Emme...kuinka niin?"
Börje: "Kun istutte noin lähekkäin"
Minä: "Oletko itse håkani?"
Börje "En"

Börjen seurassa oli vaaleahiuksinen, mahdollisesti hivenen tukeva mies, joka oli tilanteesta vaivautunut.

Sitten paikalle saapui Kolmas Mies, ristiverinen lyhythiuksinen mies, jota Börje tervehti muistaakseni hymyillen ja tuttavallisesti. Kun elo-syyskuun vaihteessa uutiset henkirikoksesta tulivat julki kera uhrin kuvan ja muiden tietojen, pidin melko todennäköisenä, että kolme viikkoa ennen henkirikosta Ale-Barissa näkemäni Kolmas Mies oli Pasi Aaltonen.

Ensimmäisessä Poliisi-TV:ssä jossa käsiteltiin Aaltosen kohtaloa, sanottiin, että surmaan saattaa liittyä seksuaalinen motiivi. Sen jälkeen meni kuitenkin (muistaakseni) muutama vuosi kunnes sanottiin että Aaltonen oli homo, vaikka tokihan suurin osa ihmisistä sen oli voinut päätellä.
Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

MEG kirjoitti:Olen itsekin kuvan kenkiä ulkotöissä käyttänyt. Työnjohto otti muistaakseni kahdesti vuodessa kengännumerot ylös ja tilasi kengät. Jos vanhat olivat ehjät ,saattoi uusia käyttää siviilissä , rautakärkihän sopi vaikka itsepuolustukseen. Mutta elokuun kengiksi vaikuttavat kyllä raskailta ja hiostavilta.
Samaa mieltä tästä!!
Toinen ammatti mikä minulla tulee noista monoista mieleen on sähkömies. Eräällä sähkömies tutullani on työkengät jotka on rautakärkiset. Olisivat nuo monot aivan varmasti liian hiostavat kosteaan ja kuumaan ravintola työhön.

Muoks! Teurastajilla on kengän kärjet vahvistettu kun eläimet saattaa asua varpaille. Teurastamot ovat myös viileitä. Joten sopii sinne nuo kengät.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Calamity Jane kirjoitti:
MEG kirjoitti:Olen itsekin kuvan kenkiä ulkotöissä käyttänyt. Työnjohto otti muistaakseni kahdesti vuodessa kengännumerot ylös ja tilasi kengät. Jos vanhat olivat ehjät ,saattoi uusia käyttää siviilissä , rautakärkihän sopi vaikka itsepuolustukseen. Mutta elokuun kengiksi vaikuttavat kyllä raskailta ja hiostavilta.
Samaa mieltä tästä!!
Toinen ammatti mikä minulla tulee noista monoista mieleen on sähkömies. Eräällä sähkömies tutullani on työkengät jotka on rautakärkiset. Olisivat nuo monot aivan varmasti liian hiostavat kosteaan ja kuumaan ravintola työhön.

Muoks! Teurastajilla on kengän kärjet vahvistettu kun eläimet saattaa asua varpaille. Teurastamot ovat myös viileitä. Joten sopii sinne nuo kengät.
Tuohon aikaan tuon malliset turvakengät oli tutulla, joka opiskeli ammattikoulun hitsarilinjalla. Just tuolloin samana syksynä niitä hankittiin sinne. Sitä oliko Sievit, en tiedä. Tuo miespuolinen tuttava käytti välillä arkenakin niitä turvakenkiä. Kertomansa mukaan oli joskus piipahtanut Mixeissäkin, vaikka oli täysin heteromies eikä tippaakaan ollut kiinnostunut miehistä. Eikä olisi pitänyt, jos joku mies olisi yrittänyt iskeä. Monikin heteromies on kertonut piipahtaneensa Mixeissä. Tuohon aikaan, kun Pasi surmattiin, Mixeissä pyöri heterojakin ja sellaisia, joille homostelu ei ollut millään tavoin miellyttävä ajatus.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

Pasista on vähän ristiriitaista tietoa, hänen sanottiin "harrastavan" varattuja käsittääkseni heteroita ja sitten, että vieraita ei olisi päästänyt kotiinsa. Missä hän sitten harrasti näitä varattuja, jos ei kotonaan? Muutenkin homot harrastaa irtosuhteita enemmän kuin heterot...
Tappajaksi sopii hyvin hetero, jonka motiivi on homoviha. Pasi on voinut houkutella jonkun heteron vain drinkille tai katsomaan koiriaan ja vasta asunnossa on ruvennut ehdottelemaan seksiä ja vaikka strippaaman, jolloin heterolla on pimahtanut tuhoisin seurauksin.
Niin ja tuosta pelosta sain sen kuvan, että se liittyi johonkin sairauteen, ei niinkään pelkoon, että joku tekisi hänelle pahaa...
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

peniskateus kirjoitti:Pasista on vähän ristiriitaista tietoa, hänen sanottiin "harrastavan" varattuja käsittääkseni heteroita ja sitten, että vieraita ei olisi päästänyt kotiinsa. Missä hän sitten harrasti näitä varattuja, jos ei kotonaan? Muutenkin homot harrastaa irtosuhteita enemmän kuin heterot...
Tappajaksi sopii hyvin hetero, jonka motiivi on homoviha. Pasi on voinut houkutella jonkun heteron vain drinkille tai katsomaan koiriaan ja vasta asunnossa on ruvennut ehdottelemaan seksiä ja vaikka strippaaman, jolloin heterolla on pimahtanut tuhoisin seurauksin.
Niin ja tuosta pelosta sain sen kuvan, että se liittyi johonkin sairauteen, ei niinkään pelkoon, että joku tekisi hänelle pahaa...
Mää luulen että peniskateus johti tähän kuolemaan. Pasilla oli isompi kulli, ja se vitutti tekijää. Et kai sinä ole surmaaja?
"Those who want respect, give respect."
Avatar
Petu
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 2:46 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Petu »

Taskinen tuntuu vähän kaukaa haetulta. Olen tietysti ihan amatööri, mutta kai ne ovat eri miehet, jotka surmaavat lääkkeillä.
Totta, surmatapa on täysin erilainen mitä Taskinen sovelsi. Toisaalta ko. herra oli jo ennenkin "listinyt" miehiä, juurikin Tampereella. Tai ainakin siis yhden ja yhden sitten myöhemmien vuonna 2005, Heinolassa tosin. Ja itsekin oli/on homoseksuaali. Herrasta on luonnollisesti oma ketjukin täällä Minfossa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Taskinen
..(täsmäävätköhän ravintolahenkilökunnan antamat tuntomerkit tähän kadulla kengät kädessä nähtyyn?)
Tämä olisi kyllä hyvä tietää, mutta jos tutkija pitää ykkösoletuksenaan, että tekijä istui Aaltosen kanssa ravintola Mixeissä, niin luulisi tukkatyyliin täsmäävän tähän kenkienpiilottelijaan?
Aaltonen istui Mixeissä ikkunapöydässä ja jutteli jonkun miehen kanssa. Rikosylikonstaapeli Vesa Mäkinen kertoo, että kukaan ei ole kertonut tunteneensa miestä.

–Minun veikkaukseni on, että siinä istui tekijä, Mäkinen sanoo.
Silminnäkijä kiinnitti huomiota miehen hiuksiin. Ne olivat ruskeat, ja näytti siltä, että mies oli parturin tarpeessa.
Kun googlettaa tämän kyseisen herran, niin ylikasvanut ruskea tukkahan hänellä.. Mutta eiköhän hänet ole suljettu pois mahdollisena tekijänä. Olisi ollut nimittäin helppo näyttää kaverin kuvaa silminnäkijälle (kenkien piilotus) ja baarin henkilökunnalle.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Petu kirjoitti:
Taskinen tuntuu vähän kaukaa haetulta. Olen tietysti ihan amatööri, mutta kai ne ovat eri miehet, jotka surmaavat lääkkeillä.
Totta, surmatapa on täysin erilainen mitä Taskinen sovelsi. Toisaalta ko. herra oli jo ennenkin "listinyt" miehiä, juurikin Tampereella. Tai ainakin siis yhden ja yhden sitten myöhemmien vuonna 2005, Heinolassa tosin. Ja itsekin oli/on homoseksuaali. Herrasta on luonnollisesti oma ketjukin täällä Minfossa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Taskinen
..(täsmäävätköhän ravintolahenkilökunnan antamat tuntomerkit tähän kadulla kengät kädessä nähtyyn?)
Tämä olisi kyllä hyvä tietää, mutta jos tutkija pitää ykkösoletuksenaan, että tekijä istui Aaltosen kanssa ravintola Mixeissä, niin luulisi tukkatyyliin täsmäävän tähän kenkienpiilottelijaan?
Aaltonen istui Mixeissä ikkunapöydässä ja jutteli jonkun miehen kanssa. Rikosylikonstaapeli Vesa Mäkinen kertoo, että kukaan ei ole kertonut tunteneensa miestä.

–Minun veikkaukseni on, että siinä istui tekijä, Mäkinen sanoo.
Silminnäkijä kiinnitti huomiota miehen hiuksiin. Ne olivat ruskeat, ja näytti siltä, että mies oli parturin tarpeessa.
Kun googlettaa tämän kyseisen herran, niin ylikasvanut ruskea tukkahan hänellä.. Mutta eiköhän hänet ole suljettu pois mahdollisena tekijänä. Olisi ollut nimittäin helppo näyttää kaverin kuvaa silminnäkijälle (kenkien piilotus) ja baarin henkilökunnalle.
Tästä ei minulla tarkempaa faktatietoa ole, mutta Pasi Aaltosen surman aikaan Taskinen ei tainnut vielä olla poliisin asiakaskuntaa? Jos ei ollut, mistäpä poliisi olisi keksinyt tutkia Taskista? Ellei sitä ole jälkeenpäin tehnyt, kun Taskinen on muista surmatöistä epäiltynä joutunut poliisiin kuultavaksi. Kyllä tuo Taskinen tosiaan näyttää sopivan tuntomerkkeihin kuvien perusteella ja jos ottaa huomioon, miten on kohdellut miesystäviään, niin kyllä poliisin kannattaisi penkoa läpikotaisin Taskisen tekemiset ja liikkeet Aaltosen surman aikoihin.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Tästä ei minulla tarkempaa faktatietoa ole, mutta Pasi Aaltosen surman aikaan Taskinen ei tainnut vielä olla poliisin asiakaskuntaa? Jos ei ollut, mistäpä poliisi olisi keksinyt tutkia Taskista? Ellei sitä ole jälkeenpäin tehnyt, kun Taskinen on muista surmatöistä epäiltynä joutunut poliisiin kuultavaksi. Kyllä tuo Taskinen tosiaan näyttää sopivan tuntomerkkeihin kuvien perusteella ja jos ottaa huomioon, miten on kohdellut miesystäviään, niin kyllä poliisin kannattaisi penkoa läpikotaisin Taskisen tekemiset ja liikkeet Aaltosen surman aikoihin.
Taskinen on tuottanut kuoleman ensimmäisen kerran tiettävästi 1996.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Alkinto kirjoitti:
Tästä ei minulla tarkempaa faktatietoa ole, mutta Pasi Aaltosen surman aikaan Taskinen ei tainnut vielä olla poliisin asiakaskuntaa? Jos ei ollut, mistäpä poliisi olisi keksinyt tutkia Taskista? Ellei sitä ole jälkeenpäin tehnyt, kun Taskinen on muista surmatöistä epäiltynä joutunut poliisiin kuultavaksi. Kyllä tuo Taskinen tosiaan näyttää sopivan tuntomerkkeihin kuvien perusteella ja jos ottaa huomioon, miten on kohdellut miesystäviään, niin kyllä poliisin kannattaisi penkoa läpikotaisin Taskisen tekemiset ja liikkeet Aaltosen surman aikoihin.
Taskinen on tuottanut kuoleman ensimmäisen kerran tiettävästi 1996.
Tuomittu vasta 2006. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000111259.html: "Melkein vuosikymmen ehti kulua ennen kuin 29-vuotias Taskinen joutui vastuuseen ensimmäisestä uhristaan."
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Pasi Aaltonen -surmattu Tampereella v.2002

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Tuomittu vasta 2006. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000111259.html: "Melkein vuosikymmen ehti kulua ennen kuin 29-vuotias Taskinen joutui vastuuseen ensimmäisestä uhristaan."
Aivan. Taskinen on pelannut henkirikoksissaan lääkkeiden kanssa ja motiivina ilmeisesti
saada perintöä, joten hän on hyvin epätodennäköinen syyllinen.
Vastaa Viestiin