Helena Jämiäluoman murha Kankaanpäässä 1972!

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

onkos vaaka kuulunu mitää? (melkein varma ettei oo ees viittitty sulle soittaa) :roll: on ne niin asiallisia kyttiä tääpäin
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä! Siis useat henkilöt paikallista poliisia myöten tietää Helenan murhaajan, mutta KRP mukaan lukien, kellään, paitsi Vaaka69, ei ole m..naa tehdä asialle jotain?! Oon tätä foorumia seuranneena huomannut, että just paikalliset tietää ja "tietää" jutut ja tekijät, mutta miksi koko seurakunta sitten suojelee omiaan? Ei kukaan menetä mitään, jos laulaa tietonsa poliisille. Ainoa joka jotain on menettänyt on tässä tapauksessa Helena, menetti nimittäin henkensä.

Sulla vaaka69 on varmasti kaunaa isääsi kohtaan, mutta olet rohkea, jos olet todella viemässä asiaa eteen päin.

Ärsyttää sekin, että poliisi ruinaa, että ilmoittakaa pienetkin muistonne, tietonne jne, mut käytännössä ei näille ilmoituksille anneta paljonkaan painoa..
Vaaka69
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 12:01 pm

Viesti Kirjoittaja Vaaka69 »

Tervehdys pitkästä aikaa taas.

EIPÄ ole MITÄÄN kuulunut..oikeasti tosissaan olen ihmetellyt ettei mitään yhteydenottoa ole tapahtunut.

Jotenkin tuntuu melkoisen turhauttavalta edes ajatella koko juttua,muttamutta,siittä huolimatta en aio luovuttaa,en!

Pienen hetken jo mietin että olkoon.

MUTTA.

Kaikkeni aion tehdä asian eteen.Kiitos erään henkilön joka tukenut asiassa...

Tiedä sitten miten lähteä lisää penkomaan asiaa mutta jotenkin.Mietintämyssy pitänee ottaa käyttöön ja Pelle Pelottoman pajavasara :twisted:

Ajatuksiakin otetaan suurella kiitollisuudella vastaan.



ps.Kiitos tuesta jokaiselle..
"silmä silmästä..."
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

STT:n uutinen ao. surmasta seuraavan päivän, 19.8.-72, lehdessä, (lehden nimeä en muista, todennäköisesti Lahdessa ilmestyvä Etelä-Suomen Sanomat).

Tässä ei varsinaisesti ole mitää uutta jo tiedossa olevaan, mutta edustaa tuon ajan uutista.

Neitonen surmattuna Kankaanpään keskustassa

Neitonen löydettiin raa´asti surmattuna torstaiaamuna Kankaanpään keskustasta. Poliisi luonnehtii tekoa seksuaalirikokseksi. Surmattu on 17-vuotias kauppakoululainen Helena Hannele Jämiäluoma. Hän oli kotoisin Jämijärveltä, mutta asui Kankaanpäässä.

Ketään ei vielä torstai-iltana ollut pidätetty, mutta poliisi kertoi tiettyjä epäilyjä olevan.
-Surmatyön oletetaan tapahtuneen klo 2:n aikaan torstain vastaisena yönä. Sitä ennen neitonen oli liikkunut kaupungin keskustassa nuorisojoukossa. Hänet löysi aamulla klo 6:n aikaan eräs ohikulkija, kertoi konstaapeli Reijo Mäenpää.

Löydettäessä surmattu oli lähes alaston. Hän oli kuollut polisin arvion mukaan voimakkaisiin päähän suunnattuihin ruhjeisiin. Tylppää surmaesinettä ei ole vielä löydetty.

Ruumiin löytöpaikka sijaisti sadan metrin päässä keskustasta puistikossa, johon oli Kuninkaanlähteenkadulta matkaa parikymmentä metriä. Vielä ei ole selvinnyt, onko löytöpaikka sama kuin surmapaikka. Se sijaisti neitosen kotireitin varrella. Varmaa ei veilä torstai-iltana ollut oliko tekijöitä yksi tai useampia.

Tutkimuksia johtaa keskusrikospoliisin Turun ja Porin lääninosastolta komisario Pentti Harju. Ruumiinavaus toimitetaan perjantaina, jolloin tarkka kuolinsyy selvinnee.

Tapauksella ei tiettävästi ole silminnäkijöitä. Poliisi pyytää ilmoittamaan vihjeistä puhelinnumeroon 930-21074.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-Hale-
Poliisikoira Rex
Viestit: 275
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja -Hale- »

Vaaka69 kirjoitti:Tervehdys pitkästä aikaa taas.

EIPÄ ole MITÄÄN kuulunut..oikeasti tosissaan olen ihmetellyt ettei mitään yhteydenottoa ole tapahtunut.
Aika ihmeellistä, ettei minkäänlaista yhteydenottoa ole tullut. Luulisi poliisien ainakin sellaisen ilmoittavan, jos Ukko on todettu varmuudella syyttömäksi.
pappi
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: säästöpankki

Viesti Kirjoittaja pappi »

onko mitään uutta?
taattua satakuntalaista poliisitoimintaa....
Vaaka69
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 12:01 pm

Viesti Kirjoittaja Vaaka69 »

...Ikävää hiljaisuutta...
"silmä silmästä..."
Suurimaalta minäkin
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Suurimaalta minäkin »

En paljoa nettiä kts, kohta 50v ihmsenä en niin osaakkaan.. Mutta oli "pakko", lukea mitä Helenasta ja surullisesta asiasta kirjoitellaan.
Itse Helenan tunteneena, samaa koulua 7v.asti käyneenä - asia on usein tullut mieleen. Aikanaan sain melkein "shokin"kun lehdestä siloin luin, olin onneksi silloin jo "ymmärtänyt" :lol: , tuppukylästä pois lähteä.
Muistan uteliaiden töllötyksen, hautausmaalla, ja ne jutut ,joita puhuttiin. En ikinä ole ymmärtänyt sitä juorujen ja pahan suopuuden määrää jota ,ainakin minun ja samoissa porukoissa pyörineneiden keskuudessa olevien korviin tuli.
Olisi hyvä jos tekijä ,vihdoin, löytyisi, uskon monia helpottaisi asian selviäminen.
Kun noin kerran vuodessa, pika piipahdan Jämijärven hautausmaalla, useimmiten viemme, kukan tai kynttilän, Helenan haudalle. En voi ikinä unohtaa, kivoja juttuja, kaveruutta,kaikea sitä kivaa, mikä silloin oli...
Ehkä tekijän omatunto joskus alkaa painamaan..
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Suurimaalta minäkin kirjoitti: En ikinä ole ymmärtänyt sitä juorujen ja pahan suopuuden määrää jota ,ainakin minun ja samoissa porukoissa pyörineneiden keskuudessa olevien korviin tuli.
Mitäs pahaa ne siellä kylällä sitten puhui?

Olipa mielenkiintoinen topicci, mikä mennyt minulta täysin ohi.

PS. Tervetuloa palstalle!
Suurimaalta minäkin
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Suurimaalta minäkin »

Kun ajattelee ,porukka jota koti-kylässämme asui silloin /osahan jo ikänsä takia kuollut, nyt , järkevimmät :lol: muuttaneet vissiin pois. Kaikilla oli kova vaiva saada asiasta "tietoa",levitellä hulluja huhuja,ja arvostella mm.Helenan elämän tapaa jne. (joka nuoreksi,nätiksi naiseksi oli aivan normaali tapainen ihminen)
Mummut muisteli ja vähän nuoremmatkin: Jo Kansakolussa pisti päälleen "h....n ,mittaisen hameen ja se päällä keikisteli... Itsekkin ko.hameen hyvin muistan , olin itse kovin katellinen kun minun kodissani -ei sellaista mini-pituutta ei päälle olisi 14v suvaittu. Ja siitä kylä jaksoi louskuttaa...ämmien puheista ei meinannut loppua tulla!
Sitten kun siirryttiin oikein kirkonkylään,kansalaiskouluun, olikin Helenalla pian poikaystävä. Ja me tyttö porukka luonnollisesti vähän siksi syrjemmälle jäätiin..Oli kouluauton odotusta, joskus tuntejakin kun Patrakan taksin ajat lipsui :lol: ,silloin juteltiin henkeviä ja parannettiin mailmaakin.Ne oli aikoja , silloin niitä hetkiä ei tajunnut arvostaa niinkuin nyt osaisi.
Helenan poikafrendistä louskutti koti pitäjä ja varsinkin kotikylä. Muorit hoki ,että kohta tommoisesta jumalattomasta touhusta, pahaa seuraa ja manaisvat kaikkkia pirullisia asioita tuleviksi.
Mutta näin pikku kylässä jossa kaikki tunki ,varsinkin silloin, nenäs kaikkien asioihin ,se lieni ja lienee edelleenkin näin.
Olin opiskelemassa Tampereella silloin, haudalla olin, sittenkin - vaikka porukat varmaan näki ,että silloin 16v oli tarpeeksi kamalaa olla haudalla- muorit ja vaarit ja nuoremmatkin uteliaat vaan ei rauhaa antaneet.. Tiekö miksi ja millainen se tyttö oli jne.. Sanoin varmaan useille aika pahasti..mutta en ole koskaan tykännyt ihmisten uteliasiuudesta.
Nykyisiä ,viimosen 20v huhuja ja juttuja en ole seurannut, mielessä on ollut useinkin.En ole missään tekemisissä sukuni kanssa, elämässäni on paljon muutakin ..Mutta nyt en voinut olla kts tätä palstaa, olikohan minulla-ajatus-josko kuulen jotain uutta?
mONESTI OLEN MIETTINYT SITÄKIN-Pitäisikö meidän järjestää joku ,tapaaminen, yhdessä ..käydä asiaa läpi? SIIS SILLOISEN PORUKAN JOKA TAVALLA TAI TOISELLA OLI HELENAN KANSSA TEKEMISISSÄ. Ilman että miksikään dekkareiksi kumminkaan aletaan.
Luokkakokous kutsua kasaan, mutta kun ei tiedä missä kukin enää asuu tai vaikuttaa..
Minulla on lluki häiriö ja siksi teksteistäni voi olla vaikea tolkkua saada

:oops:
Elias
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 23, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Elias »

Suurimaalta minäkin kirjoitti:..
Minulla on lluki häiriö ja siksi teksteistäni voi olla vaikea tolkkua saada

:oops:
Ainakin minä sain ihan hyvin tolkkua kirjoituksestasi.
Niinhän se on, että kaikilla meistä ajatus ainakin ajoittain pätkii.
Mielestäni ei kannata stressata liikaa jostain pienestä lukihäiriöstä.
Ei muuta kuin tsemppiä ja kirjoittele vaan rohkeasti aina silloin kun siltä tuntuu! :D
Vaaka69
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 12:01 pm

Viesti Kirjoittaja Vaaka69 »

Juu tervetuloa kovasti vaam palstalle täältäkin.Teksti oli mitä parhaiten selkoa antavaa joten huoli pois.
"silmä silmästä..."
Ranta-Suutari
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 4:01 am
Paikkakunta: Hämy-Linna

Viesti Kirjoittaja Ranta-Suutari »

Tämä juttuhan tapahtui vuonna 1972. Olin silloin sotaväessä Niinisalon varuskunnassa, joka sijaitsee noin kymmenen kilometrin päässä Kankaanpäästä. Ja tietysti Niinisalon varusmiehet kävivät iltalomillaan juuri Kankaanpäässä, koska muutakaan rilluttelupaikkaa ei lähitienoilla ollut.

Tämä murhahommahan tapahtui keskiviikon iltana, ja keskiviikkonahan varusmiehilläkin olivat iltalomat; siis että oli mahdollisuus käydä esimerkiksi kaljoilla ravintelissa. Ja tapahtuikin juuri sinä päivänä, että joukko-osaston vääpeli käskynjaolla torstaiaamuna käski pari patteriston "venkulaa" rivin eteen.

Olivat velloset syyllistyneet puntiksiin (luvaton poistuminen) ja erinäisiin muihinkin juttuihin. No väpä pisti pojille arestia ja alkoi vihjeellisesti kertoilla Kankaanpäässä edellisenä yönä tapahtuneista jutuista? Vääpeli kertoi hän, että viime yönä Kankaanpäässä oli murhattu nuori nainen ja siinä mielessä näihin puntiksiin pitää suhtautua hieman tarkemmalla silmällä?

Vääpeli ei missään vaiheessa yhdistänyt näitä kahta vellosta tapahtumaan, mutta koska heistä hänelle oli alituinen riesa, niin nähdäkseni halusi heitä näin rivin edessä näpäyttää? Ja mielestäni eivät he ollenkaan sellaisia olleetkaan, että kyseiseen tekoon lainkaan olisivat syyllistyneet? Tottakai poliisi kävi läpi joten kuten kaiken Niinisalon varuskunnan porukankin, mutta jos syyllinen sieltä olisi ollutkin, niin määrältään onnetontahan tuo seulonta olisi ollut?
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Tavallaan tämä juttu on saanut ihmeen vähän huomiota julkisuudessa. Kun vertaa esim. Kyllikki Saaren tapaukseen, nuoria neitosia kuitenkin molemmat.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
pappi
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: säästöpankki

Viesti Kirjoittaja pappi »

no kuka nyt kankaanpäästä olisi kiinostunut?
Vastaa Viestiin