Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

tj_eme kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 12:58 pm
Itse kuultuja tai luettuja juttuja on, että Lukkarisen vatsaontelon sisällykset olisi suureksi osaksi nostettu viereensä. Se viittaa, että tekijä on kohtuullisen sairas tyyppi. Bussilippu voi hyvin olla käyttämätön, jos Kellokoskelta onkin päässyt tuon muutaman kilometrin jokun kyydissä. Viinakaupan edestä ei varmaan ollut enää tarkoituskaan mennä sossuun puimaan huoltajuuskysymyksiä.

--Olen nähnyt kuvia uhrista löytö paikalta eikä ole jäänyt mieleeni et olisi ollut sisäelimiä kropan vieressä. Voin toki olla väärässäkin. Muistan poliisin maininneen tehdyn seksuaalista väkivaltaakin ja surmattu raa,alla tavalla. Pari spekua miksi vatsa on avattu. Rankka viha uhria/naisia kohtaan. Poistettu kohtu ja siinä ollut sikiö tai epäilty sellainen. Etsitty suolistosta jotain joka on pitänyt löytää nopeasti. sukuelimiä leikelty ja otettu mukaan. Hämärin juttu olisi jonkinlainen rituaali murha..niillä nurkillahan oli se palottelu surmakin joka oli rituaali murha. Mutta mikä linkittää tuulan maaritiin ja helluun. Aina on jotain mitä ei poliisi kerro. Oliko paikalta löydetyn käsilaukun sisällössä jotain minkä pitikin löytyä.

H-juna
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 11:33 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja H-juna »

Kuten olen jo aikaisemmin maininnut, tuollaisia narunpätkiä käytettiin tuohon aikaan hevostalleilla missä piti kuljetella
enemmän hevosia laitumelle / tarhoihin.
Lukkarisellahan oli hyvin vahva kytkös asuinpaikkansa lähettyvillä olleeseen hevostalliin.

Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1507
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

H-juna kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 10:22 pm
Kuten olen jo aikaisemmin maininnut, tuollaisia narunpätkiä käytettiin tuohon aikaan hevostalleilla missä piti kuljetella
enemmän hevosia laitumelle / tarhoihin.
Lukkarisellahan oli hyvin vahva kytkös asuinpaikkansa lähettyvillä olleeseen hevostalliin.
Näkemättä minkälainen naru (ehkä olen joskus nähnyt kuvan, jos sellainen on olemassa), mutta jos kyseessä lyhyehkö ohut oranssi naru, ja viittaus hevostallille, niin itse muistan, että joskus on heinäpaalit sidottu sellaisilla. Tietysti on voitu käyttää missä vaan muussakin tarkoituksessa, mutta tuli tuosta narun kuvauksesta ja hevostallista mieleen.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Aika arvoitus tämä narun pätkä. Olisikohan se tämä kaivattu johtolanka? Ehkäpä ei ole. Pointtinihan on tämä. Miksi joku puuttuu keskusteluun lukkarisen surmasta ja puuttuvista johtolangoista? Tiuskaisemalla näin: JÄTTIHÄN SE??? tarkoittiko tiuskaisija itseään? keskustelun aloittanutta herraa? vaiko heitä molempia????Outo tiuskaisu muuten hiljaiselta mieheltä? Mikä keskustelussa ärsytti tiuskaisijaa...Seurasin tällaista kahvitauko keskustelua työmaalla 90 luvun lopulla. Keskustelu jäänyt mieleen koska tiuskaisija oli minua 70 luvun puolessa välin kuskannut mies..ja me kumpikin tiesimme sen eli muistimme ja toisemme tunnistimme. Ai niin mikä se työpaikka oli? No KRP tietää. :)

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Aika arvoitus tämä narun pätkä. Olisikohan se tämä kaivattu johtolanka? Ehkäpä ei ole. Pointtinihan on tämä. Miksi joku puuttuu keskusteluun lukkarisen surmasta ja puuttuvista johtolangoista? Tiuskaisemalla näin: JÄTTIHÄN SE??? tarkoittiko tiuskaisija itseään? keskustelun aloittanutta herraa? vaiko heitä molempia????Outo tiuskaisu muuten hiljaiselta mieheltä? Mikä keskustelussa ärsytti tiuskaisijaa...Seurasin tällaista kahvitauko keskustelua työmaalla 90 luvun lopulla. Keskustelu jäänyt mieleen koska tiuskaisija oli minua 70 luvun puolessa välin kuskannut mies..ja me kumpikin tiesimme sen eli muistimme ja toisemme tunnistimme. Ai niin mikä se työpaikka oli? No KRP tietää. :)
Tosi mielenkiintoista. voitko selventää vielä vähän?
"If you aim for a king, you better not miss"

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Dope Boy kirjoitti:
Ke Joulu 23, 2020 9:14 am
Tosi mielenkiintoista. voitko selventää vielä vähän?
Mitenkähän tätä nyt selventäsin. Asia vain on näin kuin kirjoitinkin. Muistan tämän keskustelun ja se on jäänyt vaivaamaan. Kerroin tämän krp:lle..He lukevat näitä juttuja joten tämä tarkennus on heille. Krp tietää keskustelusta ja henkilöiden nimetkin jotka keskusteluun osallistuivat kuin myös aiheen mistä siirryttiin lukkariseen... tarkensin vain pointtiani miksi kerroin tästä keskustelusta. Olen Kysellytkin täällä tuosta narun pätkästä ja maininnut et olen kuullut tämän kertomani keskustelun. Tähän löytyy paloja muista viesteistäni :D esmes missä minua kuskannut mies asui...Olen tarinani kertonut KRP:lle. Kiinnostuivat kovasti,,,mutta tämä minua kuskannut mies on kuollut mutta tuon keskustelun aloittaja elää ja sopisi jsm profiiliin myös. Olen hiukan liiankin avoin ollut 8)

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 906
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Se naru ei oikeasti viittaa mitenkään erityisesti hevostalliin tai hevosiin. Samaa narua myydään edelleen pyykkinaruksia ja sellaisessa käytössä se on ollut yleisesti vuosikymmeniä. Sen merkitys on parhaimmillaan se, että siihen on voinut jäädä joku tunniste tekijästä. Edelleen olen sitä mieltä, että tekijä tai tekijät ovat jollain tasolla olleet Tuulan tuttuja. Koko päivä on viihdytty yhdessä ja surma on tapahtunut vasta pitkän päivän päätteeeksi. Jossain se aika on vietetty ja se ei ole Tuulan koti. Luottamusta on riittänyt johonkin muuaalle menemiseen saakka.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

tj_eme kirjoitti:
Ke Joulu 23, 2020 10:04 pm
Se naru ei oikeasti viittaa mitenkään erityisesti hevostalliin tai hevosiin. Samaa narua myydään edelleen pyykkinaruksia ja sellaisessa käytössä se on ollut yleisesti vuosikymmeniä. Sen merkitys on parhaimmillaan se, että siihen on voinut jäädä joku tunniste tekijästä. Edelleen olen sitä mieltä, että tekijä tai tekijät ovat jollain tasolla olleet Tuulan tuttuja. Koko päivä on viihdytty yhdessä ja surma on tapahtunut vasta pitkän päivän päätteeeksi. Jossain se aika on vietetty ja se ei ole Tuulan koti. Luottamusta on riittänyt johonkin muuaalle menemiseen saakka.
Moi. Totta tuo köysi ei liity tuhon kuulemaani keskusteluun mitenkään koska en muista et köydestä olisi edes puhuttu. Kaveri vain tiuskaisi et jättihän se johtolangan eli mikähän se oli... Köydestä olen kuullut vasta tällä vuosituhannella. Tosin köysi toi minulle mieleen tuon keskustelun ja ajattelin et voisiko se olla tuo köyden pätkä tai narun pätkä paremminkin.

sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Puliukko kirjoitti:
Ke Syys 12, 2018 8:11 pm
Tuossa on kuva siitä köydestä.

Kuva


Onhan tuosta narusta väännetty yhtä sun toista.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »


Kivasti tahroja tuossa narun pätkässä. olisko jonkun 70 cm pitkä. Solmun kohta aika musta,olisko siittä pidetty kiinni kun on kiristetty jonkin ympärille ja sidottu kiinni useammankin kerran. Onhan nuo tahrat tutkittu varmastikkin ja poliisi tietää mitä ainetta tahrat ovat. Pitempi aikasta käyttöä varten tehty sidonta naru,narun pää sulatettu ettei rispaannu.

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Neo7 kirjoitti:
Ke Joulu 02, 2020 6:38 am
H-juna kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 10:22 pm
Kuten olen jo aikaisemmin maininnut, tuollaisia narunpätkiä käytettiin tuohon aikaan hevostalleilla missä piti kuljetella
enemmän hevosia laitumelle / tarhoihin.
Lukkarisellahan oli hyvin vahva kytkös asuinpaikkansa lähettyvillä olleeseen hevostalliin.
Näkemättä minkälainen naru (ehkä olen joskus nähnyt kuvan, jos sellainen on olemassa), mutta jos kyseessä lyhyehkö ohut oranssi naru, ja viittaus hevostallille, niin itse muistan, että joskus on heinäpaalit sidottu sellaisilla. Tietysti on voitu käyttää missä vaan muussakin tarkoituksessa, mutta tuli tuosta narun kuvauksesta ja hevostallista mieleen.
Sama ajatus tuli itsellä tuosta narun pätkästä. Normi pakettinaruksi pikkusen liian stydi, pyykkinaruksi himppasen liian ohut.
Kysymys on miksi narusta ei voisi saada tekijän perimää selville? Olisiko ollut käsineet, tai olosuhteet sellaiset ettei narun dna säilynyt?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Wolff kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 10:14 pm
tj_eme kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 12:58 pm
Itse kuultuja tai luettuja juttuja on, että Lukkarisen vatsaontelon sisällykset olisi suureksi osaksi nostettu viereensä.
--Olen nähnyt kuvia uhrista löytö paikalta eikä ole jäänyt mieleeni et olisi ollut sisäelimiä kropan vieressä.
Voitko kertoa missä tällaisia kuvia olet nähnyt?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

devil_doll kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 4:34 am
Wolff kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 10:14 pm
tj_eme kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 12:58 pm
Itse kuultuja tai luettuja juttuja on, että Lukkarisen vatsaontelon sisällykset olisi suureksi osaksi nostettu viereensä.
--Olen nähnyt kuvia uhrista löytö paikalta eikä ole jäänyt mieleeni et olisi ollut sisäelimiä kropan vieressä.
Voitko kertoa missä tällaisia kuvia olet nähnyt?
Niimpä kun varmasti muistaisin että missä ne kuvat näin. No joko täällä minfossa tai youtubessa ja ehkä joku ohjelma telkasta. Sori ei nyt ole parempaa muistikuvaa. Koitan etsiä youtubesta. Googlen kuva haku voisi olla yksi mesta myös mistä etsiä. alampa etsimään.

asdaski
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: Ma Touko 07, 2018 8:02 pm

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja asdaski »

Wolff kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 12:37 pm
devil_doll kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 4:34 am
Wolff kirjoitti:
Ti Joulu 01, 2020 10:14 pm

--Olen nähnyt kuvia uhrista löytö paikalta eikä ole jäänyt mieleeni et olisi ollut sisäelimiä kropan vieressä.
Voitko kertoa missä tällaisia kuvia olet nähnyt?
Niimpä kun varmasti muistaisin että missä ne kuvat näin. No joko täällä minfossa tai youtubessa ja ehkä joku ohjelma telkasta. Sori ei nyt ole parempaa muistikuvaa. Koitan etsiä youtubesta. Googlen kuva haku voisi olla yksi mesta myös mistä etsiä. alampa etsimään.
Millainen tekopaikan kuva oli? Lukkarisesta taitaa olla tässäkin ketjussa kuva ruumishuoneelta, mutta tekopaikkakuvaan en ole törmännyt, vaikka aktiivisesti olen pitemmän aikaakin googletellut. Enkä nyt haluasi epäillä näkemääsi kuvaa, mutta olen vähän hämmentynyt jos netissä tai televisiossa oleva julkinen kuva on mennyt ohi monelta aktiiviselta minfolaiselta. Sotketko jonkun toisen tapauksen vahingossa tähän?

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

asdaski kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 5:17 am
Wolff kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 12:37 pm
devil_doll kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 4:34 am

Voitko kertoa missä tällaisia kuvia olet nähnyt?
Niimpä kun varmasti muistaisin että missä ne kuvat näin. No joko täällä minfossa tai youtubessa ja ehkä joku ohjelma telkasta. Sori ei nyt ole parempaa muistikuvaa. Koitan etsiä youtubesta. Googlen kuva haku voisi olla yksi mesta myös mistä etsiä. alampa etsimään.
Millainen tekopaikan kuva oli? Lukkarisesta taitaa olla tässäkin ketjussa kuva ruumishuoneelta, mutta tekopaikkakuvaan en ole törmännyt, vaikka aktiivisesti olen pitemmän aikaakin googletellut. Enkä nyt haluasi epäillä näkemääsi kuvaa, mutta olen vähän hämmentynyt jos netissä tai televisiossa oleva julkinen kuva on mennyt ohi monelta aktiiviselta minfolaiselta. Sotketko jonkun toisen tapauksen vahingossa tähän?
Moi. Aloin nyt itsekin epäillä muistiani kropan suhteen, Kuvia on ollut jossain. esmes poliisi sulattamassa lunta löytö paikalta. Käsilaukusta ja jomman kumman lukkarisen tai haantien käsilaukun sisältökin on esitelty. Kun lukkarinen oli tuotu löytöpaikalle niin sen jälkeen oli satanut lunta,tätä aloin miettiä et kropan päällä pitäisi olla lunta..unohdetaan nyt tuo lukkarisen kroppa kuva maastossa vaikka minulla on jonkin lainen muistikuva et se olis näytetty jossai,,

Vastaa Viestiin