Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Minullakin on muistikuva, että olisin nähnyt kuvan. Pahoittelut, jos muistan väärin/sekoitan toiseen tapaukseen. Tämä kuva, jota muistelen, on sellainen, jossa nainen makaa lumessa osittain mahallaan. Takki muistaakseni punainen. Oliko Wolf sinun muistikuvasi tämän kaltainen?

Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

En itse ainakaan ole törmännyt autenttiseen kuvaan Lukkarisesta löytöpaikalta. Ehkä kuva on jäänyt joillekin päähän Kadonneet-sarjan jaksosta, joka käsitteli Maarit Haantietä? Mielestäni ei siitä olisi ainakaan haittaa, jos virkavaltakin avaisi tätä juttua jo enemmän, vaikka kuvin tai joiltain yksityikohdilta, jotka on jätetty vain mahdollisen tekijän kuulustelutilaisuuteen...

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Mariangel kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 4:47 pm
Minullakin on muistikuva, että olisin nähnyt kuvan. Pahoittelut, jos muistan väärin/sekoitan toiseen tapaukseen. Tämä kuva, jota muistelen, on sellainen, jossa nainen makaa lumessa osittain mahallaan. Takki muistaakseni punainen. Oliko Wolf sinun muistikuvasi tämän kaltainen?
Mulla sellanen muistikuva et olisi jotenkin kyljellään. Täällä mainittiin tosi elämän sherlokit ja siinä esitetyt pätkät rikos paikalta. Itekkin epäilin et olen televisiosta nöhnyt jossain ohjelmassa,kuvia rikos paikalta

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Joakim J kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 6:06 pm
En itse ainakaan ole törmännyt autenttiseen kuvaan Lukkarisesta löytöpaikalta. Ehkä kuva on jäänyt joillekin päähän Kadonneet-sarjan jaksosta, joka käsitteli Maarit Haantietä? Mielestäni ei siitä olisi ainakaan haittaa, jos virkavaltakin avaisi tätä juttua jo enemmän, vaikka kuvin tai joiltain yksityikohdilta, jotka on jätetty vain mahdollisen tekijän kuulustelutilaisuuteen...
Moi. minulla sama muistikuva et jossain ohjelmassa olisi vilahtanut niitä kuvia lukkarisesta dumppaus paikalta, Totta jotain tietoa olisi hyvä saada koska onhan sitä jo aikanaankin jaettu tv ohjelmassa. Virkavalta voisi jotain laittaa julkisuuteen. noh vaikka median kautta joko kuvia tai tämän ohjelman jossa kuvia olisi. Minua kiinnostaisi eniten se mitä uhrille tehtiin kun vatsa oli avattu?taitaa olla vaan sellasta tietoa joka salataan..

baneheia62
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 7:19 pm

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja baneheia62 »

Minulla on myös mielikuva, että olen nähnyt Tuula Lukkarisesta kaksi kuvaa vainajana. Molemmat mustavalkoisia. Toinen on kasvokuva edestä, jossa hänellä on silmät auki, pään vammoja, mustelmia, ja kaulan poimuja/viiltoja. Tätä kuvaa on muutamia kertoja pyöritelty ja spekuloitu ihan viime vuosinakin täällä. Toisessa kuvassa hän makaa oikealla kyljellään, käsi tai kädet koukussa edessään, hiukset selän puolella lumihangessa. Kuvasta ei näy koko kehoa, vaan vyötäröstä ylöspäin, takki kylläkin päällään.

Molemmat kuvat olivat tämän ketjun alkusivuilla, muistaakseni sivuilla 2-5. Nyt en niitä ole löytänyt. Katsoin myös JSM:n molempien ketjujen alkusivut, enkä löytänyt sieltäkään.
Olisiko käynyt niin, että kuvien postaaja on lopettanut murhainfoilun ja saanut kaikki postauksensa poistettua (tämähän on mahdollista, olen ymmärtänyt)?
Minun pitää tunnustaa, että yksityiselämässäni en kärsi hulluja alkuunkaan. - Sigmund Freud

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Joakim J kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 6:06 pm
En itse ainakaan ole törmännyt autenttiseen kuvaan Lukkarisesta löytöpaikalta. Ehkä kuva on jäänyt joillekin päähän Kadonneet-sarjan jaksosta, joka käsitteli Maarit Haantietä? Mielestäni ei siitä olisi ainakaan haittaa, jos virkavaltakin avaisi tätä juttua jo enemmän, vaikka kuvin tai joiltain yksityikohdilta, jotka on jätetty vain mahdollisen tekijän kuulustelutilaisuuteen...
Miten Haantien jaksossa olisi näytetty vainajaa? En osaa itse yhdistää mitenkään siihen.

Samaa mieltä olen, että tapausta voisi avata enemmänkin, liian paljon salaperäisyyttä.

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

baneheia62 kirjoitti:
Pe Tammi 01, 2021 8:38 pm
Minulla on myös mielikuva, että olen nähnyt Tuula Lukkarisesta kaksi kuvaa vainajana. Molemmat mustavalkoisia. Toinen on kasvokuva edestä, jossa hänellä on silmät auki, pään vammoja, mustelmia, ja kaulan poimuja/viiltoja. Tätä kuvaa on muutamia kertoja pyöritelty ja spekuloitu ihan viime vuosinakin täällä. Toisessa kuvassa hän makaa oikealla kyljellään, käsi tai kädet koukussa edessään, hiukset selän puolella lumihangessa. Kuvasta ei näy koko kehoa, vaan vyötäröstä ylöspäin, takki kylläkin päällään.

Molemmat kuvat olivat tämän ketjun alkusivuilla, muistaakseni sivuilla 2-5. Nyt en niitä ole löytänyt. Katsoin myös JSM:n molempien ketjujen alkusivut, enkä löytänyt sieltäkään.
Olisiko käynyt niin, että kuvien postaaja on lopettanut murhainfoilun ja saanut kaikki postauksensa poistettua (tämähän on mahdollista, olen ymmärtänyt)?
Muistan tuon kasvokuvan myöskin. Rävähti silmille täällä haluamatta. Kyllä kuvat vainajista pitäisi olla linkin takana. Tämä kuva oli mustavalkoinen. Olen miettinyt joskus, että mitenkä ihmeessä se on päätynyt tänne, ruumishuoneella otettu kuva?

Lumihankikuvana muistan tuon toisen, mutta värillisenä. Onko ollut jossain vanhassa Alibissa.. Harmi kun en ole säästänyt niitä.

wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Mariangel kirjoitti:
Pe Tammi 01, 2021 11:51 pm
Joakim J kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 6:06 pm
En itse ainakaan ole törmännyt autenttiseen kuvaan Lukkarisesta löytöpaikalta. Ehkä kuva on jäänyt joillekin päähän Kadonneet-sarjan jaksosta, joka käsitteli Maarit Haantietä? Mielestäni ei siitä olisi ainakaan haittaa, jos virkavaltakin avaisi tätä juttua jo enemmän, vaikka kuvin tai joiltain yksityikohdilta, jotka on jätetty vain mahdollisen tekijän kuulustelutilaisuuteen...
Miten Haantien jaksossa olisi näytetty vainajaa? En osaa itse yhdistää mitenkään siihen.

Samaa mieltä olen, että tapausta voisi avata enemmänkin, liian paljon salaperäisyyttä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/09/1 ... it-haantie

Katso kohdasta 19:50 alkaen. Siinä esitetään miltä Tuula Lukkarinen näytti löydettäessä. Maarit Haantien katoaminen on yhdistetty Tuula Lukkarisen ja Helena Meriläisen tapauksiin. Poliisi epäilee samaa tekijää. Puhutaan Hausjärven hiekkakuoppasurmista.

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

wine_1 kirjoitti:
La Tammi 02, 2021 12:37 am
Mariangel kirjoitti:
Pe Tammi 01, 2021 11:51 pm
Joakim J kirjoitti:
To Joulu 31, 2020 6:06 pm
En itse ainakaan ole törmännyt autenttiseen kuvaan Lukkarisesta löytöpaikalta. Ehkä kuva on jäänyt joillekin päähän Kadonneet-sarjan jaksosta, joka käsitteli Maarit Haantietä? Mielestäni ei siitä olisi ainakaan haittaa, jos virkavaltakin avaisi tätä juttua jo enemmän, vaikka kuvin tai joiltain yksityikohdilta, jotka on jätetty vain mahdollisen tekijän kuulustelutilaisuuteen...
Miten Haantien jaksossa olisi näytetty vainajaa? En osaa itse yhdistää mitenkään siihen.

Samaa mieltä olen, että tapausta voisi avata enemmänkin, liian paljon salaperäisyyttä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/09/1 ... it-haantie

Katso kohdasta 19:50 alkaen. Siinä esitetään miltä Tuula Lukkarinen näytti löydettäessä. Maarit Haantien katoaminen on yhdistetty Tuula Lukkarisen ja Helena Meriläisen tapauksiin. Poliisi epäilee samaa tekijää. Puhutaan Hausjärven hiekkakuoppasurmista.
Olen tietoinen, mistä kokonaisuudesta tässä on kyse. Kiitos linkistä, tuo ei ole kuitenkaan sama, kuin kuva jonka olen nähnyt.

SahaPekka
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 3:36 pm

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja SahaPekka »

Mariangel kirjoitti:
La Tammi 02, 2021 1:05 am
wine_1 kirjoitti:
La Tammi 02, 2021 12:37 am
Mariangel kirjoitti:
Pe Tammi 01, 2021 11:51 pm

Miten Haantien jaksossa olisi näytetty vainajaa? En osaa itse yhdistää mitenkään siihen.

Samaa mieltä olen, että tapausta voisi avata enemmänkin, liian paljon salaperäisyyttä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/09/1 ... it-haantie

Katso kohdasta 19:50 alkaen. Siinä esitetään miltä Tuula Lukkarinen näytti löydettäessä. Maarit Haantien katoaminen on yhdistetty Tuula Lukkarisen ja Helena Meriläisen tapauksiin. Poliisi epäilee samaa tekijää. Puhutaan Hausjärven hiekkakuoppasurmista.
Olen tietoinen, mistä kokonaisuudesta tässä on kyse. Kiitos linkistä, tuo ei ole kuitenkaan sama, kuin kuva jonka olen nähnyt.
Olen myös täällä nähnyt kasvokuvan ruumiista. Lienee siis poistettu.

Commando
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Syys 11, 2012 3:29 pm

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Commando »

Ite olen nähnyt yhden kasvokuvan, ilmeisesti ruumishuoneelta ja sitten sen Kadonneet rekonstruktion.

hanamies
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Elo 22, 2018 10:25 pm

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja hanamies »

Etenkin tätä Hausjärven keissiä on tullut seurattua useita vuosia ja itsellänikin on sama mielikuva että kasvo kuva sekä kuva uhrista makaamassa lumihangessa on ollut joskus täällä. Olen niitä joskus aiemmin yrittänyt etsiä, mutta en ole enää löytänyt mistään. Hyvin mahdollista, että olivat peräisin vanhasta alibista.

Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

Eetu88 kirjoitti:
La Tammi 02, 2021 1:51 am
Olen myös täällä nähnyt kasvokuvan ruumiista. Lienee siis poistettu.
Jos nyt tuota kasvokuvaa haluaa vielä katsella, niin löytyy Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 1) -sivu 21

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

hanamies kirjoitti:
Ma Tammi 04, 2021 4:41 am
Etenkin tätä Hausjärven keissiä on tullut seurattua useita vuosia ja itsellänikin on sama mielikuva että kasvo kuva sekä kuva uhrista makaamassa lumihangessa on ollut joskus täällä. Olen niitä joskus aiemmin yrittänyt etsiä, mutta en ole enää löytänyt mistään. Hyvin mahdollista, että olivat peräisin vanhasta alibista.
Hyvä, etten ole yksin muistikuvani kanssa!

Avatar
Irene Huss
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 1:37 am

Re: Tuula Lukkarisen murha vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Irene Huss »

Onko kukaan teistä sattumoisin lukenut Tess Gerritseninkirjaa nimeltä KIRURGI?

kuvaa hyvin samantapaista tekotapaa kuin Tuula Lukkarisen murha.

Hyytävän jännittävä, suosittelen.
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.

Vastaa Viestiin