Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^oma oletukseni on, että hänen on kenties pitänyt lähteä jatkoille koskenmäkeen, johonkin siihen sen aikaisen pyryn kioskin, nykyisen karelian, kulmille mihin taksikin on hänet ja tämän toisen miehen jättänyt. Jatkot onkin peruuntuneet joten Mallat on lähtenyt kävellen takaisin kohti keskustaa ja kotiaan. Kyseisen kävelytienhän kautta se on suorin ja nopein reitti keskustan suuntaan joten josko siinä olisi looginen syy sille miksi on kyseiselle kävelytielle päätynyt.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Mistään en ole löytänyt mainintaa siitä, puhuiko tämä kolmihenkinen taksiseurue mitään matkan aikana taksissa. Entä miten he sopivat taksiin noustessa matkan pään? Onko ollut edes siitä keskustelua, maksoiko aiemmin autosta noussut henkilö oman osuutensa, vai maksoiko siis Mallat koko kyydin?
Erikoista, jos seurue on vain istunut hiljaa koko matkan. Ajattelin, josko noista keskusteluista olisi voinut päätellä jotain jatkosuunnitelmista.
bayron
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 12:26 am

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja bayron »

irmuska kirjoitti:^oma oletukseni on, että hänen on kenties pitänyt lähteä jatkoille koskenmäkeen, johonkin siihen sen aikaisen pyryn kioskin, nykyisen karelian, kulmille mihin taksikin on hänet ja tämän toisen miehen jättänyt. Jatkot onkin peruuntuneet joten Mallat on lähtenyt kävellen takaisin kohti keskustaa ja kotiaan. Kyseisen kävelytienhän kautta se on suorin ja nopein reitti keskustan suuntaan joten josko siinä olisi looginen syy sille miksi on kyseiselle kävelytielle päätynyt.
Jos näin on niin Mallat on todella tuntenut reitit..
Kuten jo mainitsin paikkoja tuntevani, olisin silti itse valinnut saman reitin kun mitä taksilla tultiin kmäkeen päin. (Vaahterakatua orelinkadulle jne.)
Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Itselleni tulee mieleen, että muutama halunnut hyödyntää ilmaisen taksikyydin. Jälkimmäinen luvannut jatkot luonaan, mutta poistunut taksista heti sen pysähdyttyä olettaen, että Mallat jää sovitusti maksamaan eikä saa enää poistunutta kiinni eikä lähde pidemmälti peräänkään. Toisin on sitten käynyt ja Mallat on mahdollisesti hermostunut tajuttuaan joutuneensa maksumieheksi tai seuraa luvannut kimmastunut ylipäätään perään tulleesta väärää sukupuolista suuntautumista edustaneesta.
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

^Tällaisessa tapauksessa luulisi Mallatin ilmaisseen tämän taksikuskillekin, tyyliin "mihis tuo nyt lähti, se lupasi maksaa osansa" tms. Luulisi taksikuskille tällaisen jääneen mieleen, kuitenkin muisti tilanteesta muita yksityiskohtia (kuten sen mihin suuntaan ensin taksista lähtenyt tuntemattomaksi jäänyt lähti ja että Mallat lähti perään).
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja irmuska »

bayron kirjoitti: Jos näin on niin Mallat on todella tuntenut reitit..
Kuten jo mainitsin paikkoja tuntevani, olisin silti itse valinnut saman reitin kun mitä taksilla tultiin kmäkeen päin. (Vaahterakatua orelinkadulle jne.)
Oletan että on. Kävelytien kautta pääsee nopeiten ja suorimmin esim Nokian kirkon kupeeseen ja sehän taas sijaitsee Kankaantaan alueen vieressä. Eli kävelytie-turuntien reunaa (kävelytie siinäkin) ja kohta onkin jo kirkon risteyksessä. Itse en sille puolelle nokiaa lähtisi kävellen muuta reittiä edes kulkemaan, eri asia jos tarkoitus olisi kävellä vaikka kavolinmäkeen. Oikaisee aika hyvin ja kuten sanoin, oletan että Mallat vanhana nokialaisena on takuulla tallannut kylän kerran jos toisenkin ristiin ja rastiin.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja carapalo »

Ailar kirjoitti:Mistään en ole löytänyt mainintaa siitä, puhuiko tämä kolmihenkinen taksiseurue mitään matkan aikana taksissa. Entä miten he sopivat taksiin noustessa matkan pään? Onko ollut edes siitä keskustelua, maksoiko aiemmin autosta noussut henkilö oman osuutensa, vai maksoiko siis Mallat koko kyydin?
Erikoista, jos seurue on vain istunut hiljaa koko matkan. Ajattelin, josko noista keskusteluista olisi voinut päätellä jotain jatkosuunnitelmista.
Ne puheet taksissa on poliisin tiedossa.Tottakai.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja Ailar »

carapalo kirjoitti:Ne puheet taksissa on poliisin tiedossa.Tottakai.
No näin epäilenkin, koska jutun selvittämiseksi on kokeiltu jopa hypnoosia.
Ajattelinkin, olisiko näistä taksikeskusteluista tihkunut julkisuuteen tietoja, koska ne saattaisivat hyvinkin avata juttua siitä, miksi Mallat ylipäätään ajautui tuonne päinvastaiseen suuntaan kotoaan.
Koska tiedät, että ne tottakai-on-tiedossa, kerrotko, mistä tämän tiedät? Ja tiedätkö, mitä keskusteltiin?
Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Kat_Revolver kirjoitti:^Tällaisessa tapauksessa luulisi Mallatin ilmaisseen tämän taksikuskillekin, tyyliin "mihis tuo nyt lähti, se lupasi maksaa osansa" tms. Luulisi taksikuskille tällaisen jääneen mieleen, kuitenkin muisti tilanteesta muita yksityiskohtia (kuten sen mihin suuntaan ensin taksista lähtenyt tuntemattomaksi jäänyt lähti ja että Mallat lähti perään).
Ei, kun ajatukseni oli, että Mallat on alunperin ollut halukas maksamaan kyydin jonkun toisen mainostaessa jatkoja / mulla on viinaa. Ei ole siis ollut maksuvaiheessa mitään tarvetta alkaa huudella toista maksamaan. Mutta kun "peräänjuoksun" jälkeen on käynyt ilmi, että mitään jatkoja tai muuta luvattua ei olekaan tarjolla, niin fiilis on voinut olla luokkaa "otit sit mut mukaan vaan maksumieheksi, maksat kyllä oman osuutesi".
peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 572
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja peteme »

Olis kiva kuulla etä muistaako taksi suhari mistä nämä keskustelivat kyydin aikana vai keskustelivatko mistään.
Ensimmäisenä tulisi mieleen:
Nuorisio työntekijä saattoi baarin jälkeen olla "valvomassa" tilannetta, jotta mahdollisesti huomaisi huumeiden/viinan välittäjän. Lyöttäytyi ehkä tämän seuraan esiintyen ostajana, ja sovittiin kaupoista joita ei ollut tarkoitus tehdäkkään mikä selvisi paikanpäällä.
Toinen vaihtoehto olisi että viimeksi nähnyt on syyllinen eli taksisuhari on hakannut ja jättänyt maksamattoman asiakkaan oman onnensa nojaan ja mysteerimiestä ei ole olemassakaan.
Ehkäpä ei olisi kuitenkaan suostunut tällöin hypnoosiin.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Ailar kirjoitti:Mistään en ole löytänyt mainintaa siitä, puhuiko tämä kolmihenkinen taksiseurue mitään matkan aikana taksissa. Entä miten he sopivat taksiin noustessa matkan pään? Onko ollut edes siitä keskustelua, maksoiko aiemmin autosta noussut henkilö oman osuutensa, vai maksoiko siis Mallat koko kyydin?
Erikoista, jos seurue on vain istunut hiljaa koko matkan. Ajattelin, josko noista keskusteluista olisi voinut päätellä jotain jatkosuunnitelmista.

Niin, tämä olisi kiinnostavaa tietää. No ainakin ovat puhuneet, missä kukakin on jäämässä kyydistä? Ehkä he olivat baarin ulkopuolella puhuneet jo suunnitelmansa jatkojen suhteen selväksi? Varsinkin jos kyse oli vähän "salatummista" suunnitelmista esim.sekstailu..? Tällöin Mallat ei olisi varmaankaan kehdannut alkaa ihmettelemään kaverin karkaamista taksista. Ja ehkä siksi taksissa ollaan oltu aika hiljaista poikaa.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 572
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja peteme »

Kappas, muka luin ketjun läpi niin olihan tätä tosiaan aikasemminkin jo pohdittu.
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja carapalo »

Ailar kirjoitti:
carapalo kirjoitti:Ne puheet taksissa on poliisin tiedossa.Tottakai.
No näin epäilenkin, koska jutun selvittämiseksi on kokeiltu jopa hypnoosia.
Ajattelinkin, olisiko näistä taksikeskusteluista tihkunut julkisuuteen tietoja, koska ne saattaisivat hyvinkin avata juttua siitä, miksi Mallat ylipäätään ajautui tuonne päinvastaiseen suuntaan kotoaan.
Koska tiedät, että ne tottakai-on-tiedossa, kerrotko, mistä tämän tiedät? Ja tiedätkö, mitä keskusteltiin?
Tuota noin...jos poliisi kertomansa mukaan on puhuttanut taksikuskia.Taksikuski on ollut aikas vaivaton jäljittää .Tästä vois ehkä vetää semmoset johtopäätökset, että poliisi on kysynyt taksikuskilta mitä he puhuivat.Ja taksisuhari on varmasti kertonut sen mitä on kuullut.Enhän mä mitään tiedäkään,yritän vain päätellä.Ei tää nyt niin ylivoimaisen vaikea päättelytehtävä voinut olla.
matti meikäläinen
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 12:41 am

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja matti meikäläinen »

Laitoin tähän 30.11. viestini HuuHaa -palstalle:
---
Olen 8.1. kirjoittanut Kyllikki Saaren ketjuun siitä tapauksesta näkemäni unen. Samalla olen selvittänyt myös enneunien näkemisiäni, joista osa on siis toteutunut.

Näin alkuviikosta unen, jossa olin Nokialla. Aamulla vähän ihmettelin, miksi näin tuollaisen unen. Kun sitten illalla huomasin täältä m-infosta Markku Mallatin tapauksen (henkirikokset kotimaa, selvittämättömät tapaukset), niin heti oli selvää, että tuota tapausta uneni koski. Olin joskus aikaisemmin tapauksesta lukenut, mutta sen jo unohtanut.

Unessa olin aluksi mukana taksissa. Sitten olin miehen seurassa (Mallatin kanssa taksissa ollut mies?). Hän oli huomattavan pitkä, mahdollisesti yli 190 cm. Mies näytti minulle pelipaitansa, mahdollisesti koripallojoukkueen, tai jonkin muun palloilujoukkueen paita mainoksineen.
Hänellä oli paitoja iso nippu (jonkin joukkueen huoltaja?)
Nyt kun uneni jälkeen yritin googlettamalla löytää tietoja, niin Nokialla tuntuu olleen melkoinen koripallo-buumi noina vuosina (Mallatin surma 1996).
Ketjussa mainittiin, että taksinkuljettaja muisteli toisen taksissa olleen miehen etutukassa olleen "raitoja". Tuli mieleeni, että jotkut palloilujoukkueiden fanit alkoivat joskus 80- tai 90-luvuilla värjäämään tukkaansa suosikkijoukkueen värit. Tuo tapa taisi kyllä jäädä pian pois muodista.
Unessa näkemääni mieheen liittyi myös, että hänellä oli äärioikeistolaisia mielipiteitä.
Olisiko niistä tullut riitaa Mallatin kanssa?
---
Laitoin viestin tuonne palstalle, koska en itse voi tietää, oliko se pelkkä uni, joka johtui siitä kun olin lukenut tapauksesta, vaikka en sitä heti silloin muistanutkaan. Noista unieni toteutumisista olen lyhyesti kirjoittanut Kyllikki Saaren -ketjuun noin vuosi sitten, ovat nyt sivulla 31.
kid

Re: Markku Mallatin surma Nokialla 1996

Viesti Kirjoittaja kid »

Kiintoisaa, matti meikäläinen. Näetkö useinkin tällaisia unia, jotka voisivat liittyä johonkin? Itse olen muistaakseni vain kerran nähnyt, Raisa Räisäseen liittyen tosin joten en ala sitä tänne sen enempää selvittämään.
Vastaa Viestiin