Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

GreenDotBlue kirjoitti: Pe Helmi 02, 2024 7:28 pm Saisi aika runsaasti olla velkaa, että kylmäksi, pidempi maksamattomuus jne.

Helasvuo kävi töissä.
Jos pitäisi eritellä yksittäinen yleisin syy suomalaiseen henkirikokseen, niin huumevelka on varmaan jopa kaikkein yleisin. Toki jaottelu on teennäinen, koska esim. huumevelka saattaa aiheuttaa myös ihmissuhdeongelmia, häpeää ja raivoa, jolloin on mahdoton eritellä ainoastaan yhtä tai kahta syytä.
Toki jos tiedettäisiin uhrin olleen täysin nuhteeton kuoropoika, niin sekaantuminen huumekauppaan olisi melko epätodennäköistä.

Ei velan/asian tarvitse olla huumepiireissä mitenkään erityisen suuri, että joku menettää sormen, mielenterveyden tai henkensä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0734 ... 8957916cbf

https://yle.fi/a/3-12445667

https://www.aamuposti.fi/uutissuomalainen/6289227

Logiikkahan menee niin, että toimitusketjut saattavat olla pitkiä ja piuhalle myydään isojakin summia. Jos joku kusee tai jää kiinni tai vasikoi, niin siellä on helposti useampi tyyppi kopissa ja velkasummat suuria.

Sitten jos tyyppi ei kosta ja/tai peri väkivaltaisesti, niin tyyppiä pidetään ihan pellenä, eikä sulle kukaan maksa ikinä mitään koskaan. Näin se ikävä kyllä menee.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Totta tosiaankin Helasvuon ruumiin piilottaminen muoviin pakattuna viittaa mielestäni siihen, että tekijä on halunnut saada itselleen ajallista etumatkaa, ja lähinnä ehtiäkseen paeta ulkomaille.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Kummallista tapauksessa on, että teko on ollut ilmeisen raivokas, mutta samalla organisoidusti toteutettu kokonaisuutena. Ensin raivon vallassa uhri hengiltä ja sen jälkeen useamman tunnin perusteellinen siivousurakka. Ihmeellistä, että kamppailutilanteesta ei olisi kuulunut ääniä naapuriasuntoihin.
Jää sellainen vaikutelma, että ruumista olisi mahdollisesti ollut tarkoitus siirtää myöhemmin. Katosiko asunnolta avain?

Ykkösteoriani on edelleen huumekauppaan liittyvä motiivi. Toisaalta jonkinlainen ihmmisuhdekuviokin voisi tulla kyseeseen tekotapa ja tekopaikka huomioiden. Oliko Helasvuo muuten esim. hetero, homo vai bi?

Ehkäpä Helasvuolla olisi ollut seksisuhde johonkin Bockin piireissä pyörineeseen homo-korstoon? Ensin vedelty kakkoseen ja sitten tullut kränää ja lopulta toiselta lähtenyt henki? Homokorsto kenties ollut siivousintoileva.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Tosiaankin ehdottelin pari sivua sitten, että Helasvuon kuolemaan liittyisi Bockin porukoissa liikkunut ulkomaalainen homo. Kiitän ideani saamasta kannatuksesta.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti: La Helmi 03, 2024 11:38 pm ^Tosiaankin ehdottelin pari sivua sitten, että Helasvuon kuolemaan liittyisi Bockin porukoissa liikkunut ulkomaalainen homo. Kiitän ideani saamasta kannatuksesta.
En mä valitettavasti ole sinusta ja viesteistäsi niin kiinnostunut kuin oletat. Homoteoria on siis myös itse keksimäni kakkosteoria.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Erinomaisen uniikisti keksitty itse, että Helasvuon kuolemaan liittyi mahdollisesti huumekytkös ja ehkä jonkinlainen ihmissuhdekuvio. On todellakin mahdollista myös, että kaikki Bockin piireissä eivät olleet huumevastaisia.

Sen lisäksi, että tekijä saattoi olla homo, niin hän saattoi käyttää ja jopa myydä huumeita. Nämä asiat eivät mielestäni sulje pois toisiaan.
Murhapaikan järjestelmällisen pikkutarkka siistiminen viittaa saksalaisuuteen.
Ounastelen, että Helasvuon murhasi psykedeelejä käyttänyt viiksekäs, pedantti natsihomo, joka tunsi hänet.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti: Ma Helmi 05, 2024 12:54 am Erinomaisen uniikisti keksitty itse, että Helasvuon kuolemaan liittyi mahdollisesti huumekytkös ja ehkä jonkinlainen ihmissuhdekuvio. On todellakin mahdollista myös, että kaikki Bockin piireissä eivät olleet huumevastaisia.

Sen lisäksi, että tekijä saattoi olla homo, niin hän saattoi käyttää ja jopa myydä huumeita. Nämä asiat eivät mielestäni sulje pois toisiaan.
Murhapaikan järjestelmällisen pikkutarkka siistiminen viittaa saksalaisuuteen.
Ounastelen, että Helasvuon murhasi psykedeelejä käyttänyt viiksekäs, pedantti natsihomo, joka tunsi hänet.
Niin, minulla ei ole tavoitteena keksiä mahdollisimman hullua ja kummallista teoriaa, kuten olen jo useasti maininnutkin. Rissanen ei oikein voi olla tekijä, joten ehdotan Helasvuon kuolleen vahinkolaukauksen seurauksena (sorsastaja). Tekijä on lisäksi voinut olla pedantti ja huumehöyryinen sionistihomo.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mutta tähän tapaukseen liittyen, niin en tosiaan keksi kovin montaa syytä piilotella vainajaa muovikelmuihin omaan asuntoonsa kuin lisäajan hankkiminen pakenemista varten. Näyttäisi peräti siltä, että tekijällä ollut vahva käsitys joutumisestaan ennen pitkää epäillyksi.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »



Veikkaan, että Helasvuo on ollut tarkoitus siirtää muualle. Ehkä tekijä ei ole esim. saanut kannettua Helasvuota autoon, ja/tai asunnolle palaaminen on tuntunut tekijästä/tekijöistä liian riskialttiilta toiminnalta.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Totutun ristiriitaisesti Helasvuo on siis paketoitu järjestelmällisen pedantisti piiloon odottamaan poiskuljetusta, jota ei kuitenkaan aiottu suorittaa?
Kyl maar mä edelleen näkisin, että jemmailun tarkoitus on ollut hankkia lisäaikaa pakenemiseen ulkomaille.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti: Ti Helmi 06, 2024 3:20 pm ^Totutun ristiriitaisesti Helasvuo on siis paketoitu järjestelmällisen pedantisti piiloon odottamaan poiskuljetusta, jota ei kuitenkaan aiottu suorittaa?
Kyl maar mä edelleen näkisin, että jemmailun tarkoitus on ollut hankkia lisäaikaa pakenemiseen ulkomaille.
Totuttua poikkeuksellisen älykästä ymmärryskykyä! Silti voisit lukea viestini uudestaan:

"Veikkaan, että Helasvuo on ollut tarkoitus siirtää muualle. Ehkä tekijä ei ole esim. saanut kannettua Helasvuota autoon, ja/tai asunnolle palaaminen on tuntunut tekijästä/tekijöistä liian riskialttiilta toiminnalta."
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Mielestäni Helasvuon ruumista ei ole ollut tarkoitus siirtää ulos asunnosta alun perinkään. Body on piilotettu hämäyksellisin tarkoitusperin.

Noudattikohan Helasvuo makrobioottista ruokavaliota?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vihtavakoilu
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Loka 12, 2023 12:59 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Vihtavakoilu »

Kiitos kaikille spekuloijille! Kahlasin ketjun läpi ja jostain syystä tämä ei ole kiinnostanut aiemmin. Ehkä valkoinen nais/tyttöuhri puuttui :D . Huumeiden käyttelijät sulkisin pois siitä syystä, että ovat usein sotkuista väkeä ja eivät pysty pitkiin ajatusketjuihin. Siivous ja muoviin kääriminen vaatii kärsivällisyyttä. Siis pääsääntöisesti. Kannabis väki on kai aika passiivista eli he eivät juurikaan murhaile.
Myyjät sitten erikseen.

Itse luulen, että motiivi ja tekijä löytyy perinnön ympäriltä. Jussi siis peri/ oli perimässä mittavan summan ,koska ei voinut pitää tietoa sisällään ja oli ilmeisesti iloinen asiasta.Jos kertoillaan perinnöstä eikä kuolemasta on kyse jostain muusta kuin omasta isästä tai rakkaasta läheisestä. Tästä päästäänkin itse rahan kulkuun: Perintö on "kuulunut" jollekin muulle alun perin ja se on testamentilla siirretty Jussille. Kuka on menettänyt perinnön ja katsonut sen kuuluvan itselleen eikä hippihuumehomolle joka tuhlaa sen homoiluun ja huumeisiin!. Jotain on vituttanut ja rankasti. Joku joka on nähnyt kuinka kovalla työllä rahat on aikoinaan kerätty. Olettanut saavansa itse jotakin ja jäänyt täysin ilman vaikka on autellut perinnön antajaa kenties vuosia. Follow the money! Kuka perii perijän?

Isä, sisko, isän uusi vaimo on ottanut asiakseen järjestellä asiat uudelleen? Perintö raha saa ihmiset täysin sekaisin. Kaikki lapsuuden kärsimyksistä lähtien pitäisi hyvittää rahalla ja "mummi lupasi kuparipannun minulle" kerrotaan muille perjöille. Murhaaja on sivuutettu sukulainen/läheinen joka olisi hyötynyt suoraan tai välillisesti Jussin saamasta perinnöstä.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Voisi olla niinkin.

Ehkäpä tekijä aikoi siirtää ruumiin pois asunnosta ja hävittää sen. Mutta hän päätyikin muuttamaan suunnitelmaa. Hän on voinut pelätä tulevansa huomatuksi ruumisrta siirtäessä, ruumis on voinut olla liian raskas, aika loppui kesken tai sitten ei ollut ajoneuvoa. Tai sitten vaan punninnut, että on vaan sittenkin järkevämpää jättää ruumis asuntoon.

Olen ennenkin esittänyt, että tämä voisi olla hyvin tavallinen suomalainen kännitappo. Mutta se, mitä tapahtui tapon jälkeen ei ole niin tavallista.

Vai arvioiko tekijä alunperinkin, että piilottamisesta saatava lisäaika on parempi vaihtoehto kuin vain poistua nopeasti ja vähin äänin paikalta. Jos hän haki muovit jostain antoi aika paljon vihjettä itsestään. Kylmähermoinen kaveri kyllä. Intuitiivisesti tuntuisi kyllä, että se pidätettynä ollut kaveri voisi hyvinkin olla tekijä. Jos näin on, niin kyllähän se lisäaika tuo paljon etua kuulusteluihin kun pääsee rauhoittumaan verrattuna siihen, että joutuisi verekseltään housut nilkoissa kuultavaksi.
LexVeritas kirjoitti: Ma Helmi 05, 2024 11:29 pm Mutta tähän tapaukseen liittyen, niin en tosiaan keksi kovin montaa syytä piilotella vainajaa muovikelmuihin omaan asuntoonsa kuin lisäajan hankkiminen pakenemista varten. Näyttäisi peräti siltä, että tekijällä ollut vahva käsitys joutumisestaan ennen pitkää epäillyksi.
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

vasikka kirjoitti: La Helmi 10, 2024 1:13 am Voisi olla niinkin.

Ehkäpä tekijä aikoi siirtää ruumiin pois asunnosta ja hävittää sen. Mutta hän päätyikin muuttamaan suunnitelmaa. Hän on voinut pelätä tulevansa huomatuksi ruumisrta siirtäessä, ruumis on voinut olla liian raskas, aika loppui kesken tai sitten ei ollut ajoneuvoa. Tai sitten vaan punninnut, että on vaan sittenkin järkevämpää jättää ruumis asuntoon.

Olen ennenkin esittänyt, että tämä voisi olla hyvin tavallinen suomalainen kännitappo. Mutta se, mitä tapahtui tapon jälkeen ei ole niin tavallista.

Vai arvioiko tekijä alunperinkin, että piilottamisesta saatava lisäaika on parempi vaihtoehto kuin vain poistua nopeasti ja vähin äänin paikalta. Jos hän haki muovit jostain antoi aika paljon vihjettä itsestään. Kylmähermoinen kaveri kyllä. Intuitiivisesti tuntuisi kyllä, että se pidätettynä ollut kaveri voisi hyvinkin olla tekijä. Jos näin on, niin kyllähän se lisäaika tuo paljon etua kuulusteluihin kun pääsee rauhoittumaan verrattuna siihen, että joutuisi verekseltään housut nilkoissa kuultavaksi.
LexVeritas kirjoitti: Ma Helmi 05, 2024 11:29 pm Mutta tähän tapaukseen liittyen, niin en tosiaan keksi kovin montaa syytä piilotella vainajaa muovikelmuihin omaan asuntoonsa kuin lisäajan hankkiminen pakenemista varten. Näyttäisi peräti siltä, että tekijällä ollut vahva käsitys joutumisestaan ennen pitkää epäillyksi.
Niin, onkohan asunnnosta löytynyt pulloja? Jotenkin vaikea kuvitella, että tekijä lähtisi pullokassia kilisyttelemään käytävään, mutta mistäs sitäkään voi varmuudella tietää.
Hapetan kyttätyyliin
Vastaa Viestiin