Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

En ota sen kummemmin kantaa edellisiin, kuin sanomalla että mielestäni isä-poika suhde on huomattavasti mutkikkaampi henkirikoksen kannalta, kuin mies-entinen mies suhde. Viimeisenä mainittuun ei liity lämpöä.

Minusta siis pojan syyllisyys nousi liian helpoksi ratkaisuksi, koska häntä epäiltiin poliisin toimesta. Margit tuskin tunsi heitä kunnolla?

Ja siis Beritin epäilty ex ei ole lasten isä, vaan on jotenkin ansainnut asemansa epäiltynä. Ei ole tullut lasten luo....

Ainakaan minun isä ei olisi lainannut rahaa tai porakonetta, jos emme olisi olleet väleissä....

"Vaikka rahantarve olisi ilmeinen, niin pitää olla todellista syvää katkeruutta ja raivoa isäänsä (ja Berit plus vauva kohtaan), että tekoon ryhtyy."

Niin just. Ja tämä on rohkea veikkaus. Ei siihen riitä Hanken drop out. On voinut vaan rahat loppua, johon taas Veikko-isi olisi elossa ollessaan voinut auttaa...
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

persearska kirjoitti:
Ke Loka 20, 2021 6:50 pm
Olisiko jäänyt rengille palkkoja pystyyn.
Sekin tietysti mahdollista. "Työukkoja" rampannut alvariinsa: tunteneet talon sisältä ja lähialueen myös. Jäänyt palkkoja pystyyn ja nöyryyttänyt sopivan kilaria ja fyysisesti vahvaa työukkoa.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
Ke Loka 20, 2021 9:15 pm
En ota sen kummemmin kantaa edellisiin, kuin sanomalla että mielestäni isä-poika suhde on huomattavasti mutkikkaampi henkirikoksen kannalta, kuin mies-entinen mies suhde. Viimeisenä mainittuun ei liity lämpöä.

Minusta siis pojan syyllisyys nousi liian helpoksi ratkaisuksi, koska häntä epäiltiin poliisin toimesta. Margit tuskin tunsi heitä kunnolla?

Ja siis Beritin epäilty ex ei ole lasten isä, vaan on jotenkin ansainnut asemansa epäiltynä. Ei ole tullut lasten luo....

Ainakaan minun isä ei olisi lainannut rahaa tai porakonetta, jos emme olisi olleet väleissä....

"Vaikka rahantarve olisi ilmeinen, niin pitää olla todellista syvää katkeruutta ja raivoa isäänsä (ja Berit plus vauva kohtaan), että tekoon ryhtyy."

Niin just. Ja tämä on rohkea veikkaus. Ei siihen riitä Hanken drop out. On voinut vaan rahat loppua, johon taas Veikko-isi olisi elossa ollessaan voinut auttaa...
Veikkaustahan tämä nimenomaan on. Kaikkien keskusteluun osallistuvien osalta.

Päädyn tosiaan pojan syyllisyyden kannalla (veikkauksenani, eikä mitenkään mustavalkoisesti nolla tai ykkönen), niin tuo lainaamasi kohta on se, jota omassa veikkauksessani kritisoin/kyseenalaistan. Eli onko oikeasti ollut tarpeeksi sitä ns vihamotiivia? Ei varmuudella riitä Hanken drop-out yksistään.

Vaaditaan tietynlaista persoonaa ja äärimmäisen huonoa isäsuhdetta, johon kietoutuu katkeruutta ja vihaa. Lisäksi vaaditaan tiettyä fyysisyyttä ja "kykyä" toimia kovassa paineessa. Sitten todennäköisesti vaaditaan vielä jonkinlainen trigger event, mikä se nyt sitten tässä olisi ollut. Akuutti rahapula ja velat gangstereille voisi ainakin edesauttaa.

Sitä juuri tarkoitan, että isäsuhdetta on ihan mahdoton arvioida näillä tiedoin. Se, että lainaillaan porakonetta ja rahaa ei vielä välttämättä tarkoita yhtään mitään. Sehän saattaa olla hyvittelyäkin huonosta vanhemmuudesta. Eikä toisaalta sekään vaikka harvemmin käytäisiin.

Lainaamiseen sellainen, että siinä kohtaa jos oma henki tai terveys on uhattuna, jos ei maksa summaa x johonkin aikamäärään mennessä, niin Rainerin tai Peran kanssa ei välttämättä neuvotella kuten Handelsbankenissa lainalle lisää maksuaikaa. Lisäksi tuskin lähipiirikään tarkasti tienyt mitä Veikolta jää perittäväksi/nettovarallisuus. Tätä on hyvinkin voitu yliarvioida.

Outo persoona ja drop out ei tee kenestäkään perhemurhaajaa. Sanottakoon kuitenkin, että melko harva kauppislainen droppaa opintonsa ja ryhtyy duunariksi. Ei oikeastaan juuri kukaan. Usein vaihdetaan lääkikseen, polille tai jonnekin vastaavaan jos opinnot kauppiksessa jää. Väitän, että lähes kaikilla vastaavilla drop-outeilla on mielenterveydellisiä tai vastaavia ongelmia syynä.

Mutta siis ei droppaaminen ole tässä mielestäni mitenkään erityisen keskeistä. Keskeiset tekijät lueteltu ketjussa jo monta kertaa.

Jos jollain on tiedossa faktoja tästä epäillystä exästä, niin olisi mielenkiintoista kuulla.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Se on tiedossa, että porakonetta ja rahaa on lainailtu, samoin se että kaveri on ollut laatimassa kuolinilmoitusta ja kantamassa arkkua. Ja useamman päivän kopissa kuulusteltavana. Tosi kovapintainen kaveri täytyy olla, että olisi kaiken tuon klaarannut. Kerrotun perusteella saisi vaikutelman ennemminkin nuoresta hurjapäästä, kuin laskelmoivasta paatuneesta kaverista. En siis jaksa uskoa pojan syyllisyyteen. Etenkin kun hän on varmaan se perinpohjimmin tutkittu epäilty.

Ei kai kolminkertainen henkirikos voi missään olosuhteissa olla ainoa ratkaisu asiaan? Jos olisin vaikka huumeveloissa, yrittäisin ensin paeta, piiloutua, hakea apua...

Exän tunteneita ihmisiä, niitä tosiaan kaivattaisi.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Kieltämättä hautajaisista poisjääminen olisi ollut aika epäilyksiä herättävää. Kuolinilmoituksen suhteen taisi olla jotakin erikoista siinä, että olisi valinnut oikean kuolinpäivänkin asiaa varmistamatta. Eivät kuitenkaan mielestäni erityisen olennaisia kokonaisuudessa.

Ei varmaankaan velka voi tosiaan olla se perimmäinen motiivi. Osamotiivi kylläkin.

Mutta joo...onhan se relevantti kysymys, että olisiko epäillyllä pojalla ollut tosiaan niin paljon vihaa isää (plus muut uhrit) kohtaan, että olisi teon tehnyt?

Exän suhteen kaivattaiisiin samanlaista selvitystyötä mitä täällä on tehty toisen "pääepäillyn" osalta.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Jos todella on totta että poliisit alkoi epäillä poikaa jonkun ilmoitetun kuolinpäivän takia, niin usko virkavaltaan ei heikkene, vaan pysyy just niin heikkona mitä se jo on. :mrgreen: Viimeksi viime viikolla itse jouduin vetämään päivämäärän hatusta erääseen dokumenttiin, kun ei todellista tietoa ollut... ikävä kyllä on todettava, että jos Porin poliisi epäili Aueria saatananpalvonnasta kouluvihkoon piirretyn tribaalin takia, niin aivan kaikki on mahdollista.

Pojasta saa rakennettua hyvän epäillyn olemassaolevilla tiedoilla, kun yhdistää ne muutamaan luonnekuvaukseen ja huhuun. Se on tässä ketjussa todistettu. Mutta juurikin sitä tällaisen teon vaatimaa vihaa, sitä on vaikea keksiä tyhjästä isän ja pojan välille. Ei se ihan riitä, että Veikko kirosi että pojat tarvii rahaa, ja että Mikalla oli rahavaikeuksia. Kuulostaa pikemminkin siltä, ettei Margit ole keksinyt parempaakaan kohdetta epäilyilleen. Ei ole ollut parempaa epäiltyä. Poika on kumminkin käynyt talolla muiden vieraiden tavoin, ei kuulosta kovin huonolta suhteelta. Kuvailtu naapurien toimesta hyväkäytöksiseksi jne...

Tosta exästä tiedetään, että oli volkkarien korjaaja, ja samalta paikkakunnalta. Ilman mitään tietoa nimestä on vaikea päästä mihinkään. Ellei tietoa tähän ketjuun ilmesty jostain, niin varmaan ainoa keino olisi kysyä Beritin sisaruksilta suoraan.
Sanottakoon kuitenkin, että melko harva kauppislainen droppaa opintonsa ja ryhtyy duunariksi. Ei oikeastaan juuri kukaan. Usein vaihdetaan lääkikseen, polille tai jonnekin vastaavaan jos opinnot kauppiksessa jää. Väitän, että lähes kaikilla vastaavilla drop-outeilla on mielenterveydellisiä tai vastaavia ongelmia syynä.
No tämä on ihan hyvä pointti. Jos olisi lukenut itsensä lääkäriksi, komppaisitte varmaan kaikki minua. Edelleenkään minusta mies ei näytä kovinkaan poikkeukselliselta 55-vuotiaaksi, ja harvemmin nuoret miesmallit suomessa kuitenkaan ihan Hollywood-tasoa on. Eli ulkonäössä en näe mitään ihmeteltävää. Entisajan standardeilla 55v on jo ihan käpy. Oma isäni oli nuorena naistenkaataja, mutta viisikymppisenä jo kaljuuntunut ylipainoinen virastosetä.

Lisäksi tuskin lähipiirikään tarkasti tienyt mitä Veikolta jää perittäväksi/nettovarallisuus.
Ja juuri siksikin talousmotiivi on toissijainen tai irrelevantti...
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
To Loka 21, 2021 11:38 am
Jos todella on totta että poliisit alkoi epäillä poikaa jonkun ilmoitetun kuolinpäivän takia, niin usko virkavaltaan ei heikkene, vaan pysyy just niin heikkona mitä se jo on. :mrgreen: Viimeksi viime viikolla itse jouduin vetämään päivämäärän hatusta erääseen dokumenttiin, kun ei todellista tietoa ollut... ikävä kyllä on todettava, että jos Porin poliisi epäili Aueria saatananpalvonnasta kouluvihkoon piirretyn tribaalin takia, niin aivan kaikki on mahdollista.

Pojasta saa rakennettua hyvän epäillyn olemassaolevilla tiedoilla, kun yhdistää ne muutamaan luonnekuvaukseen ja huhuun. Se on tässä ketjussa todistettu. Mutta juurikin sitä tällaisen teon vaatimaa vihaa, sitä on vaikea keksiä tyhjästä isän ja pojan välille. Ei se ihan riitä, että Veikko kirosi että pojat tarvii rahaa, ja että Mikalla oli rahavaikeuksia. Kuulostaa pikemminkin siltä, ettei Margit ole keksinyt parempaakaan kohdetta epäilyilleen. Ei ole ollut parempaa epäiltyä. Poika on kumminkin käynyt talolla muiden vieraiden tavoin, ei kuulosta kovin huonolta suhteelta. Kuvailtu naapurien toimesta hyväkäytöksiseksi jne...

Tosta exästä tiedetään, että oli volkkarien korjaaja, ja samalta paikkakunnalta. Ilman mitään tietoa nimestä on vaikea päästä mihinkään. Ellei tietoa tähän ketjuun ilmesty jostain, niin varmaan ainoa keino olisi kysyä Beritin sisaruksilta suoraan.
Sanottakoon kuitenkin, että melko harva kauppislainen droppaa opintonsa ja ryhtyy duunariksi. Ei oikeastaan juuri kukaan. Usein vaihdetaan lääkikseen, polille tai jonnekin vastaavaan jos opinnot kauppiksessa jää. Väitän, että lähes kaikilla vastaavilla drop-outeilla on mielenterveydellisiä tai vastaavia ongelmia syynä.
No tämä on ihan hyvä pointti. Jos olisi lukenut itsensä lääkäriksi, komppaisitte varmaan kaikki minua. Edelleenkään minusta mies ei näytä kovinkaan poikkeukselliselta 55-vuotiaaksi, ja harvemmin nuoret miesmallit suomessa kuitenkaan ihan Hollywood-tasoa on. Eli ulkonäössä en näe mitään ihmeteltävää. Entisajan standardeilla 55v on jo ihan käpy. Oma isäni oli nuorena naistenkaataja, mutta viisikymppisenä jo kaljuuntunut ylipainoinen virastosetä.

Lisäksi tuskin lähipiirikään tarkasti tienyt mitä Veikolta jää perittäväksi/nettovarallisuus.
Ja juuri siksikin talousmotiivi on toissijainen tai irrelevantti...
Ei todennäkäisesti ole ainoa syy epäillä alunperinkään. Mielestäni on kuitenkin jossain määrin outoa, että ei olisi varmistanut poliisilta kuolinpäivää, mutta ei tarkoita, että olisi syyllinen. Ei missään tapauksessa. Joo yhdyn ainakin osittain tähän käsitykseen suomalaisen virkavallan kyvykkyydestä. Ehkäpä enemmänkin niin, että taso vaihtelee suuresti.

Vaikea uskoa, että lähisukulainen lehdissä kertoisi epäilyjään sen takia, että ei olisi keksinyt parempia kohteita epäilylleen. Ei ole kuitenkaan myöhemmin enää noussut julkisuuteen, joten huomionhalusta tuskin kyse.

Itse tiedän monia tapauksia, joissa huonoa vanhemmutta nimenomaan on yritetty korjata rahan antamisella. Ei todista puolesta eikä vastaan. Ei todista vieraileminen tai niiden vähyyskään. Välit pitää olla poikki jos ei ollenkaan käy. Näin ajattelisin asian.

Talousmotiivi ei välttämättä ole irrelevantti vaikka se olisi toissijainen motiivi. Jos tekijä olisi poika, niin saattanut arvoida perittävän omaisuuden selvästi yläkanttiin. Jos tekijänä joku bisnestuttu tai renki, niin voinut arvioida, että kirjetelineessä/talossa muuten huomattavasti enemmän rahaa.
Sitä paitsi...kukaan ei varmuudella tiedä paljonko talosta viety rahaa tai paljonko kirjetelineessä ollut fyrkkaa.

Siis tarkoittaen, että taloudellinen hyöty saattanut osoittautua paljon pienemmäksi kuin tekijä alun perin arvioinut. Oli tekijä sitten kuka tahansa.

Joo, kuten jo kommentoinkin, niin "ihan salskea keski-ikäinen on edelleen". Arvioisin, että keskivertoa jonkin verran komeampi edelleen.

Amerikan psyko -habituksella en viittaa siis (pelkästään) ulkonäköön vaan sellaiseen yleiseen juppi/menestyjä-ysärihabituksiin.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

3 merkkiä
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Syys 08, 2020 9:36 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja 3 merkkiä »

Korpisoturi kirjoitti:
To Loka 21, 2021 11:27 am
Exän suhteen kaivattaiisiin samanlaista selvitystyötä mitä täällä on tehty toisen "pääepäillyn" osalta.
Poliisi on tehnyt sen selvitystyön jo hyvin aikaisessa vaiheessa tutkintaa ja todennut miehen varmuudella syyttömäksi.

Ja mitä pojan motiiviin tulee; pinnallinen mallipoika on tuntenut itsensä syrjäytetyksi, kun Veikon uudet lapset ja vaimo ovatkin arvojärjestyksessä häntä tärkeämpiä.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

No tuommoiset menestyjäpelleydet karisee kummasti iän mukana. Mullakin piti kaksvitosena olla merkkivaatteita, ja auto oli valittu brändin perusteella. Nykyään ajattelen käytännöllisyyden kannalta.

Tuota pohdin tässä ketjussa aiemmin, että voipi olla aika hataraa alkaa arvioimaan paljonko rahaa on viety, kun koko talonväki on tapettu kahta 9-vuotiasta lukuunottamatta. Tulee myös mieleen, että jos lähipiirin murhaaja olisi antanut itse tästä tietoa poliisille kuulusteluissa, niin varmasti olisi yliarvioinut summat saadakseen talousmotiivia enemmän esille vaihtoehtona. Ohjatakseen epäilyjä muualle.

Huonoja vanhempia ja rahalla sen korvaajia olen minäkin nähnyt paljon, mutta uskallan väittää ettei henkirikosta ole vakavasti edes mietitty näissä tapauksissa. Perheenjäsenen tappaminen on aika extremeä kuitenkin vielä nykyäänkin. Ns. perhesurmissakaan motiivi ei juuri koskaan ole mitään muuta kuin velkahelvetti - mutta tässä on kyse kostosta.

Minusta nuo yritykset maalailla 24-vuotiasta jätkää henkirikokseen asti mustasukkaiseksi isästään, ovat jotenkin toisesta maailmasta. Pojan olisi oltava tosi erikoinen, ehkä autistinen tapaus. Minusta tuossa iässä mies on kasvanut tai kasvamassa aikuiseksi, eikä siihen kuulu isässä roikkuminen. Todennäköisemmin olisi äidistä mustis, tosin sekin menee Norman Bates/Kauniit ja Rohkeat-osastolle.

Kaikki näkemäni hemmotellut tuhlaajapojat ovat olleet pikemminkin riippuvaisia vanhemmistaan, kuin halukkaita tappamaan heidät. Luulen itse, että poikia olisi pikemminkin suuresti vituttanut, kun lypsylehmä kuoli. Veikko oli kumminkin paljon arvokkaampi kuin hänen kirjetelineensä rahat - mies joka tahkosi rahaa päivin ja öin. Eli tuotteliaisuudesta.
Viimeksi muokannut Quorthon, To Loka 21, 2021 3:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

3 merkkiä kirjoitti:
To Loka 21, 2021 3:29 pm
Korpisoturi kirjoitti:
To Loka 21, 2021 11:27 am
Exän suhteen kaivattaiisiin samanlaista selvitystyötä mitä täällä on tehty toisen "pääepäillyn" osalta.
Poliisi on tehnyt sen selvitystyön jo hyvin aikaisessa vaiheessa tutkintaa ja todennut miehen varmuudella syyttömäksi.

Ja mitä pojan motiiviin tulee; pinnallinen mallipoika on tuntenut itsensä syrjäytetyksi, kun Veikon uudet lapset ja vaimo ovatkin arvojärjestyksessä häntä tärkeämpiä.
Tarkoitin selvitystyöllä tätä epävirallista selvittämistä,jota täällä tehty itseni ja muutaman muun kirjoittajan toimesta: mitä tekee nykyään, missä asuaa, miltä näyttää, onko naimissisa, onko valmistunut jne.

Olen samassa käsityksessä, että päästettiin nopeasti vapaaksi. Mutta että olisi varmuudella todettu syyttömäksi. Siitä en ole tietoinen.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Kyllä tuota exää kannattaisi edelleen tutkia. Ja erittäin paljon kiinnostaisi, että onko viettänyt viimeiset 30v esim. menestyksekkäänä sydänkirurgina, vaiko Tallinnan alamaailman velkojenperijänä.

:mrgreen:
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

3 merkkiä
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Syys 08, 2020 9:36 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja 3 merkkiä »

Quorthon kirjoitti:
To Loka 21, 2021 3:35 pm

Luulen itse, että poikia olisi pikemminkin suuresti vituttanut, kun lypsylehmä kuoli.
Ehkäpä lypsylehmä "kuolikin" jo Veikon löytäessä Beritin.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Isä ei anna enää rahaa -> Tapetaan se.

Jotenkin ontuva logiikka, ellei sitten poika ole ihan Hannibal Lecter-ainesta.

Paikallinen poliisihan oli sanonut, että veemäinen juttu selvittää, kun Rytkönen riiteli niin monen kanssa. Joku voisi tekstata tänne sen vanhan rikoslehden jutun, jossa sanottiin otsikossa: "Riidanhaluinen oli Rytkönenkin!" tms...
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
To Loka 21, 2021 3:35 pm
No tuommoiset menestyjäpelleydet karisee kummasti iän mukana. Mullakin piti kaksvitosena olla merkkivaatteita, ja auto oli valittu brändin perusteella. Nykyään ajattelen käytännöllisyyden kannalta.

Tuota pohdin tässä ketjussa aiemmin, että voipi olla aika hataraa alkaa arvioimaan paljonko rahaa on viety, kun koko talonväki on tapettu kahta 9-vuotiasta lukuunottamatta. Tulee myös mieleen, että jos lähipiirin murhaaja olisi antanut itse tästä tietoa poliisille kuulusteluissa, niin varmasti olisi yliarvioinut summat saadakseen talousmotiivia enemmän esille vaihtoehtona. Ohjatakseen epäilyjä muualle.

Huonoja vanhempia ja rahalla sen korvaajia olen minäkin nähnyt paljon, mutta uskallan väittää ettei henkirikosta ole vakavasti edes mietitty näissä tapauksissa. Perheenjäsenen tappaminen on aika extremeä kuitenkin vielä nykyäänkin. Ns. perhesurmissakaan motiivi ei juuri koskaan ole mitään muuta kuin velkahelvetti - mutta tässä on kyse kostosta.

Minusta nuo yritykset maalailla 24-vuotiasta jätkää henkirikokseen asti mustasukkaiseksi isästään, ovat jotenkin toisesta maailmasta. Pojan olisi oltava tosi erikoinen, ehkä autistinen tapaus. Minusta tuossa iässä mies on kasvanut tai kasvamassa aikuiseksi, eikä siihen kuulu isässä roikkuminen. Todennäköisemmin olisi äidistä mustis, tosin sekin menee Norman Bates/Kauniit ja Rohkeat-osastolle.
No yleensähän elämä opettaa, mutta tiedän kyllä juurikin noita "menestyjäpellejä" Hankeniltä, jotka edelleen näyttävät menestyjäpelleiltä Hankenilta. Eivät ehkä 25-vuotiailta enää, mutta jopa enemmänkin habitukseltaa sellaisia "katsokaa kun on paljon rahaa", kuin nuorempina. No niistä kyllä osalla on rahaa tolkuttomasti ja ovat sellaisissa paikoissa töissä, että todennäköisesti piirteet vaan vahvistuu.

Mielestäni vaihtoehtoja rahan arvioimiselle telineessä on useita ja lopputulema-arvio voi olla sellainen hybridiarvio.

Itse näkisin että jos poika olisi tekijä, niin ketju menisi jotakuinkin näin:

taustatekijät:

Sopivat geenit henkirikosta varten + tekijät varhaislapsuudessa/lapsuudessa (esim kokenut tai nähnyt väkivaltaa) + vastoinkäymisiä nuoruudessa (kiusaamista tms) => ongelmia aikuisena

päälle erityistekijät:

ylivelkaantuminen (väärille tyypeille) + riidat V (ja B kanssa) + väärinarvioitu rikoshyöty + päälle joku muu tekijä (esim joku nöyryytys B tai V toimesta tai ongelmat seurustelusuhteessa tai muissa suhteissa)

Mutta joo...tämähän on vaan spekua niin kuin lähes kaikki muukin tällä foorumilla. Lähinnä vaan, että lopulta se isäsuhdekin on vaan yksi tekijöistä. Ei ainoa tekijä.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Kahdelta henkilöltä olen kuullut, että Veikon poika olisi ollut mukava seuramies baarissa murhien jälkeisinä vuosina. Ei ikinä olisi uskonut hänestä siis olevan tekijäksi sosiaalisen kohtaamisen perusteella. Saa siis nämä trauma-mentaaliongelma-väkivalta vaihtoehdot tuntumaan epäuskottavilta.

Mulla oli suuriakin riitoja isäni kanssa nuorena. Emme todellakaan olleet lämpimissä väleissä, ja menimme joskus painien pitkin pihojakin. Sanoisin silti, ettei kukaan normijätkä suunnittele teurastusta isänsä kotitaloon, ja vielä toteuta sitä kunnon criminal mastermindin tavoin. Se on jo next level-hommaa. Sellainen tyyppi jää kiinni ainakin ihmisten mielissä, kun he tuntevat tällaisen ihmisen luonteen. Voi sanoa, että henkirikosten takana on tavallisia ihmisiä ja riitoja, mutta Kirkkonummen jutussa mennään jo ihan eri tasolle. Vauvakin tapettiin!

En minä usko hetkeäkään, että tässä lähti perheriita käsistä kesken korttipeli-illan. Kyllä tässä hyökättiin yöllä taloon tappamaan. Ammattitappaja sopisi muuten, mutta ne ei yleensä sotke menemään noin. Mä en usko, että Veikon poika olisi kyvykäs tähän tekoon tällä tavalla. Lisäksi kun Korpisoturi kerroit, että naiset juoksi hänen perässään aikanaan, niin mun mielestä tämmöinen ihminen elää kuitenkin ns. hyvää elämää, hän on suosittu... hänellä on mitä menettää. Tämä teko on pikemminkin ruman ja eksyneen kuin komean ja suositun ihmisen teko. Syrjäytyneen katkeran ihmisen viimeinen kosto.

Yksi skenario mitä pyörittelin joskus, oli että perhe olisi surmattu jonkun salaisuuden suojelemiseksi, tai kostoksi sen paljastumisen takia. Ja asiaan saattoi liittyä jokin siihen salaisuuteen liittyvä nöyryytys. Esim. se, että tekijä olisi homoseksuaali. Elettiin kuitenkin toisia aikoja kuin nykyään.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Vastaa Viestiin