Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2587
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja MEG »

Uhrit oli surmattu vuoteeseensa. Keskinäisessä tappelussa "voitolle jäänyt"olisi ehtinyt haavoitettunakin laahustaa jonkin matkaa erilleen. Ja kadonneet tavarat taas viittaisivat suunniteltuun murhaan, miten olisi selittänyt ja lavastanut poliisille oman henkiinjäämisensä.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jmit »

Olivatko molemmat todella vuoteessa? On esitetty, että mies olisi ollut löydettäessä vuoteen vieressä. Esitin, että äiti olisi miehen kuoltua ottanut itkevän lapsen syliinsä ja mennyt sänkyyn rauhoittamaan tätä. Miksi tällainen toiminta ei sinusta ole uskottavaa?

Miksi olisi vaikeaa selittää poliisille omaa henkiinjäämistä haavoittuneena? Onhan sitä tapahtunut ennenkin ja täydestä mennyt kuin väärä raha.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jmit »

Olit oikeassa Poliisi-TV:n jutun mukaan kaikki olivat löytöhetkellä sängyssä. Mitä se muuttaa? Miksi uupunut Berit ei silti olisi voinut mennä itkevän lapsen kanssa hetkeksi sänkyyn lepäämään?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ja miksi tekijä olis juuri Berit? Sehän saattoi noilla perusteilla olla Veikkokin?
Vaan enpä usko. :roll:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Waakku
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 3:32 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Waakku »

Edelleen uskon että rahat ja muistikirja viety vain koska oltu paniikissa, itse n.15v sit ku leikki pikkurikollista niin paniikkiin siinä meni, otti käteen vaan sen mitä saa(kaupassa/kioskissa, ei tarvi pelätä et pahempaa tehny), ei ajatellu/kattonu mitä.
Siis mahdollista et muistikirja menee tuon paniikin takia rahojen mukana.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jmit »

Poliisin mukaan Veikko kuoli ensin ja sitten Berit.

Niin et usko. Uskon voimalla näitä juttuja ei kuitenkaan pitäisi ratkaista vaan tosiasioiden pohjalta. Jos uskon mukaan mennään, niin teoista voisi tuomita vaikka Helinäkeijun.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tuskin poliisi kuitenkaan on perustanut tutkimuksiaan uskomiseen ja arvailuun, vaikka me sitä harrastammekin. (Huolimatta Ulvilan tökeröstä tutkinnasta.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

jmit kirjoitti: Teoria tuntui niin hyvältä, että kysyin KRP:stä Beritin vammoista. Eivät anna tietoa, mutta väittävät, että vammat ovat sen kaltaiset, että teorialtani putoaa pohja.
^Eikös se teoriasi Beritistä surmaajana uponnut jo tuossa? Mielestäni tuo teoria Beritistä surmaajana ei ole ollenkaan varteenotettava, sillä se ei sovi oikeastaan mihinkään tiedossa olevaan seikkaan. Ei loogiseen tapahtumien kulkuun (käy makaamaan surmaamansa miehen viereen puhki menneeseen vesisänkyyn vauvansa kanssa ja kuolee?!?), ei omien tietojesi mukaan pariskunnan vammoihin, ei kadonneisiin esineisiin, ei motiivia yms.

Tietysti, jos lähdetään siitä, että poliisi on antanut täysin vääriä tietoja julkisuuteen ja siten tiedot Kirkkonummen kolmoissurman tapahtumista/vammoista/surma-aseista/tapahtumien kulusta/varatetuista tavaroista ovat kaikki vääriä, voisi Beritkin olla tietysti tekijä. Silloin voidaan näet väittää aivan mitä tahansa. Voisin väittää, että UFOt laskeutuivat Rytkösen katolle, kaappasivat perheen ja esineet, ja palauttivat henkilöt myöhemmin silvottuina makuuhuoneeseen. Eikä sitä voida aukottomasti kiistää, jollei mihinkään tietoon voida täysin luottaa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Ei kukaan taistele vesisängyssä jossa nukkuu/parkuu pieni vauva. Poikahan sen teki ja sen tietää poliisikin mutta kun ei ole näyttöä niin ei. :evil:

Olisiko Berit muka vetänyt setelit vessasta alas, jatkanut tappelua vesisängyssä ja sitten menehtynyt itsekin. Tuntuu ihan Ulvilan "Lentävältä vaimolta" mutta kai kaikki on tässä maailmassa mahdollista.

Ja missä on alumiininen tilikirjankansi? Vessanpöntönsäiliössä edelleen? (Jollaisessa Ulvilan kengät ovat edelleen/vaimo hävittänyt tod.näk.)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jmit »

”Ei kukaan taistele vesisängyssä jossa nukkuu/parkuu pieni vauva.”

Ei kukaan ole sellaista väittänytkään.

”Poikahan sen teki ja sen tietää poliisikin mutta kun ei ole näyttöä niin ei.”

Mitä se sellainen ”tietäminen” on, jonka tueksi ei ole näyttöä esittää?

”Olisiko Berit muka vetänyt setelit vessasta alas, jatkanut tappelua vesisängyssä ja sitten menehtynyt itsekin.”

Mistä poliisi ylipäätänsä tietää, että kyseiset esineet olivat talossa ennen surmia? Tekikö poliisi kotietsinnän juuri ennen surmia, vai mistä ihmeestä tuollainen varma tieto voi olla peräisin?

”Mielestäni tuo teoria Beritistä surmaajana ei ole ollenkaan varteenotettava, sillä se ei sovi oikeastaan mihinkään tiedossa olevaan seikkaan.”

Miten niin ei sovi? Yleisimpiä motiiveja on mustasukkaisuus ja esim. yölliset puhelut eivät ainakaan vähennä niitä. On myös synnytyksen jälkeinen masennus. Lievästi puhki mennyt vesisänky toimii täysin uuden veroisena jopa tunteja.

”Voisin väittää, että UFOt laskeutuivat Rytkösen katolle, kaappasivat perheen ja esineet, ja palauttivat henkilöt myöhemmin silvottuina makuuhuoneeseen.”

Niinhän sinä voisit väittää. :)
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jmit »

Tampereen tyttö kirjoitit:"Tuskin poliisi kuitenkaan on perustanut tutkimuksiaan uskomiseen ja arvailuun, vaikka me sitä harrastammekin."

Niinkö uskot? Ulvilan tapaus antaa pientä valaistusta siitä millaiset tomppelit näitä juttuja ammatikseen tutkivat. Ulvilan osalta älykkyysosamäärällä alle 70 olisi kyennyt heti havaitsemaan mm, että kuistin ikkuna oli sisäpuolelta rikottu. Nämä meidän sinällään hellyyttävät sinilakkiset tontut saattavat muuten päätyä vielä siihen, että Jukka S. Lahti teki itsemurhan. :)
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kuka on saanut tuon kirjeen allekirjoitukseksi Paananen? Itse näen selkeän pisteen ylhäällä - i- ja j-kirjaimessa on tällainen, ja koska ensimäinen on p seuraavan on oltava i, ei j. Eli minun silmät näkee siinä lukevan kuin Pirhonen tai jotakin sinne päin... no, en ole tuolla alalla... eikä taitaisi töitä löytyäkään tällä näkökyvyllä. :wink:

http://i252.photobucket.com/albums/hh32 ... nkirje.jpg

Ja lisää epätarkkoja näkemisiä: näen allekirjoituksen tehdyn kaunokirjoituksella - en tekstauksella kuten kirje muuten, ja tämä sotkisi nimikirjoituksen tulkintaa ehkä... no, miten olisi edes Paasonen...?
Alethes doksa meta logu
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sirpa kirjoitti:Kuka on saanut tuon kirjeen allekirjoitukseksi Paananen? Itse näen selkeän pisteen ylhäällä - i- ja j-kirjaimessa on tällainen, ja koska ensimäinen on p seuraavan on oltava i, ei j. Eli minun silmät näkee siinä lukevan kuin Pirhonen tai jotakin sinne päin... no, en ole tuolla alalla... eikä taitaisi töitä löytyäkään tällä näkökyvyllä. :wink:

http://i252.photobucket.com/albums/hh32 ... nkirje.jpg

Ja lisää epätarkkoja näkemisiä: näen allekirjoituksen tehdyn kaunokirjoituksella - en tekstauksella kuten kirje muuten, ja tämä sotkisi nimikirjoituksen tulkintaa ehkä... no, miten olisi edes Paasonen...?
Katteleppa sirpa hieman tuota kirjettä ja siinä olevia kirjaimia, niin saatat hyvinkin saada siiitä tuon paanasen. Allekirjoitus myös yleensä on hieman erinlainen kuin ihmisen normaali kirjoitus. Itse tuosta kyllä helpostikkin saan tuon paanasen, kirjoittaja on ilmeisesti koittanut tehdä allekirjoituksesta selvemmän kuin normaaalisti. Itse ainakin p:een jälkeen kaksi suraavaa kirjainta näen juurikin a:aana, kun vertaan tekstin kirjoitusasua. Noh jokainenhan voi nähdä mitä haluaa ja kuvitella mitä haluaa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Juuri näin Jamppa, kaikki sanoo, että siinä lukee selvästi Paananen, näytin kirjoitusta muillekin - kaikki sanovat, että ihan selvästi se on Paananen... ja perhana minä näin ihan selvästi Pirhonen.... nyt tietysti olen jo epävarmempi kun enemmän tuijotan. Tuo Pirhonen oli sellainen ensireaktio. En ole vielä muuten perehtynyt tähän tapaukseen mitenkään, täytyy lukea ketju.

Jos kuitenkin kirjoittaja oli Pirhonen vaikka kirjoittikin Paananen? :wink:

OT Näemmä keksin enemmänkin olemattomia nimiä, heh. Olen jostakin saanut päähäni sellaisenkin, että tämän Torniossa kuolleen 8-vuotiaan tytön (sikainfluenssa) nimi on Annika (tai Anniina), enkä ole missään edes nähnyt hänen nimeään, että olisin voinut tehdä moisen tulkinnan.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Marras 15, 2009 12:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sirpa kirjoitti:Juuri näin Jamppa, kaikki sanoo, että siinä lukee selvästi Paananen, näytin kirjoitusta muillekin - kaikki sanovat, että ihan selvästi se on Paananen... ja perhana minä näin ihan selvästi Pirhonen.... nyt tietysti olen jo epävarmempi kun enemmän tuijotan. Tuo Pirhonen oli sellainen ensireaktio. En ole vielä muuten perehtynyt tähän tapaukseen mitenkään, täytyy lukea ketju.

Jos kuitenkin kirjoittaja oli Pirhonen vaikka kirjoittikin Paananen? :wink:
Paananen siinä nyt kumminkin lukee, olkoon kirjoittaja omalta nimeltään mikä tahansa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Vastaa Viestiin