Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Su Touko 08, 2022 9:58 pm
Mielestäni tässä Kirkkonummen kolmoissurmassa ei ole kyse mistään satunnaisesta tekijästä, vaan mahdollisesti seutukuntain sen ajan kenties tunnetuimmasta (silloin vielä tuntemattomasta) sadistisesta ryöstömurhaajasta, joka omien myöhempien sanojensa mukaan teki noihin aikoihin mm. satoja murtoja. Ihmettelen todella itsekin, ettei tähän mahdollisuuteen perustuen kukaan muu edes yritä keksiä mitään skenaarioita.

Kyllä, ehkä ymmärrät asian vielä. Mikäli väittää jotain, niin se tulisi perustella. Se, että mielestäni Rissanen sopii esim. rikoshistoriansa puolesta Kirkkonummen kolmoissurman tekijäksi, voidaan perustella sillä hänen rikoshistoriallaan.

Aihehan on vakava, toki.



*poistettu ketjuun kuulumatonta nokittelua. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode

"toiminut huumepäissään/psykoosissa ilman suurempia luottamisia, tai ylipäätään suunnitelmallisuutta". Tätä olet hokenyt erittäin pitkään perustelematta. Ainoastaan olen pyytänyt perustelemaan argumentit, jotta niistä voidaan keskustella.

En kyllä enää jatka Rissanen-jankkaamista, joten tee sitä jonkun toisen kanssa ja mielelläään jossain muussa ketjussa...
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

poepporoo kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 12:48 pm

No tokkopa kukaan kauempaa matkan varrelta on nyt tajunnut katsella mitään autoliikennettä aamuyön tunteina.
No tässä pointtini kiteytettynä. Ei nyt helvetissäkään kukaan yöpimeällä kiinnitä huomiota random autoon, ellei ole syytä. Havaintoja on ollut, joo, mutta ei sellaisia joita muistaisi kukaan tai jotka johtaisivat mihinkään. Tekijäähän on auttanut se, että alue on harvaan asuttu. Ja pääosa säännöllisesti tuohon aikaan valvovista on jotain yötyöläisiä tai bilettäjiä. Tuohon aikaan kylänraitin autoja kyttää ehkä jotkut no lifer-mummot, mutta ei ne rekkareita tai kasvoja näe. Ja aikamoinen sattuma olisi, jos joku mummeli olisi juuri tämän kuskin nähnyt, kun autoja tulee ja menee. Ei tästä kannata vääntää asiaa. Jos minä olisin tuolloin ajanut tätä autoa vastaan vaikka jossain 10km päässä, en ikimaailmassa osaisi jälkeenpäin kuvailla näkemääni, tai edes ajatella että tuo auto liittyisi murhiin.

Lasilapsen juttuja pidin ketjun ykkösantina pitkään aikaan, koska ne sentään antavat jonkinlaisen mahdollisuuden ratkaisuun ja uusiin näkökulmiin. Suurin osahan tästä ketjusta on toisena kopitetun epäillyn pohdiskelua, ja mielestäni sitä on jo kasassa lähes 100 sivua.
Viimeksi muokannut Quorthon, Ma Touko 09, 2022 1:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Murheli kirjoitti:
Su Touko 08, 2022 10:42 pm
Korpisoturi kirjoitti:
Su Touko 08, 2022 4:38 pm
Quorthon kirjoitti:
Su Touko 08, 2022 4:18 pm


Itsehän tuossa kerrot, että siellä kulkee autoja paljonkin. Eihän niihin kukaan silloin mitään huomiota kiinnitä. Asia olisi ihan eri, jos niitä ei lainkaan normaalisti menisi
Mikä on paljon autoja? Mielestäni kerran tunnissa tai puolessa tunnissa ei paljon (näin siis kirjoitin). Onko sinusta?

Jos saivarreellaan, niin juuri sen verran, että ei ole autio korpi keskellä ei mitään, mutta ei mikään Mannerheimintiekään. Rautalangasta: ei ole mahdotonta, että olisi havainto tekijästä/autosta.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

poepporoo kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 12:48 pm
[quote=Korpisoturi post_id=1302049 time=1652031580 user_id=42897

En tietenkään anna. Annat sellaisen kuvan, että et osaa lukea. Jos pitää rautalangasta vääntää: jos tekijä on ajanut esim Helsingin suunnasta (tai Kirkkonummen suunnasta), niin on tarvinnut ajaa satojen talojen ohitse. 90-luvun alussa on ollut käytännössä 2 reittiä talolle (ellei ole tullut metsää pitkin/metsän läpi). Nykyään voi tulla 3 pääsuunnasta. Jos saivarrellaan (mikä minfossa ominaista), niin onhan myös voinut tulla järven läpi veneellä/uiden/uimarenkaalla kelluen.
Ei minulle tarvitse mitään ratakiskoa vääntää, paikalla käynnit ovat riittäneet asian hahmottamiseen. No tokkopa kukaan kauempaa matkan varrelta on nyt tajunnut katsella mitään autoliikennettä aamuyön tunteina. Pidä toki ajatuksestasi kiinni ja muutenkin jatkakaa pojat pohdiskeluanne ja saivartelun etsimistä ennen kaikkea. Harmi, että Murhelin ja muidenkin tekstit hukkuu tänne paskatulvaan, mutta minä olen ne ainakin lukenut, jos heitä lohduttaa yhtään. Voimia<3
[/quote]

MIstä helvetin ajatuksesta? Ei minulla ole mitään väittämää tässä eikä kovin tarkkaa ajatustakaan. Erehdyin analysoimaan melko vähiin jäänyttä näkökulmaa (lähialue, poistuminen, silminnäkijähavainot), kun pitäisi vaan heittää onelinereita ja spämmätä. Sori siitä.

Kun et tiennyt minkä kokoisesta kylästä on kysymys, niin herää epäilys, että oletko siellä silloin koskaan käynyt (sori siitäkin).

Mutta siis ei ole mahdollista, että 4 järvellä (jotka noin 1 km päässä tapahtuma-paikasta), olisi ollut kalastaja/ihmisiä muuten liikenteessä kesäyönä/kesäaamuna.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 1:30 pm
poepporoo kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 12:48 pm

No tokkopa kukaan kauempaa matkan varrelta on nyt tajunnut katsella mitään autoliikennettä aamuyön tunteina.
No tässä pointtini kiteytettynä. Ei nyt helvetissäkään kukaan yöpimeällä kiinnitä huomiota random autoon, ellei ole syytä. Havaintoja on ollut, joo, mutta ei sellaisia joita muistaisi kukaan tai jotka johtaisivat mihinkään. Tekijäähän on auttanut se, että alue on harvaan asuttu. Ja pääosa säännöllisesti tuohon aikaan valvovista on jotain yötyöläisiä tai bilettäjiä. Tuohon aikaan kylänraitin autoja kyttää ehkä jotkut no lifer-mummot, mutta ei ne rekkareita tai kasvoja näe. Ja aikamoinen sattuma olisi, jos joku mummeli olisi juuri tämän kuskin nähnyt, kun autoja tulee ja menee. Ei tästä kannata vääntää asiaa. Jos minä olisin tuolloin ajanut tätä autoa vastaan vaikka jossain 10km päässä, en ikimaailmassa osaisi jälkeenpäin kuvailla näkemääni, tai edes ajatella että tuo auto liittyisi murhiin.

Lasilapsen juttuja pidin ketjun ykkösantina pitkään aikaan, koska ne sentään antavat jonkinlaisen mahdollisuuden ratkaisuun ja uusiin näkökulmiin. Suurin osahan tästä ketjusta on toisena kopitetun epäillyn pohdiskelua, ja mielestäni sitä on jo kasassa lähes 100 sivua.
Siinä vaiheessa kun verinen mies ajaa vastaan, niin saattaa se jäädä mieleen. Minä en kuitenkaan väitä, että olisi havaintoja yöltä. Toin vain esiin sen mahdollisuuden, että niitä saattaa olla ja tekoon liittyi tekijän kannalta jonkinlainen riski siitäkin, että joku hänet näkisi ja vielä muistaisi.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Korpisoturi kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 1:41 pm

Siinä vaiheessa kun verinen mies ajaa vastaan, niin saattaa se jäädä mieleen. Minä en kuitenkaan väitä, että olisi havaintoja yöltä. Toin vain esiin sen mahdollisuuden, että niitä saattaa olla ja tekoon liittyi tekijän kannalta jonkinlainen riski siitäkin, että joku hänet näkisi ja vielä muistaisi.
Kyllä, ilman muuta. Selvittämättömiin murhiin usein liitetään myyttejä, pitkälle vietyjä teorioita, puheita siitä kuinka murhaaja on liikkunut kuin aave, jne... kaikki tämä on omiaan lisäämään tiettyä mystiikkaa teon ympärillä.

Täydellisiä rikoksia ei juuri olekaan, tämän teon tekijän mielenlaatu on jo itsessään ollut riski monille muillekin kuin hänen uhreilleen. Näin uskon. Eli tottakai tuuria on ollut mukana.

Uskooko joku, että tekijä ei olisi iskenyt fyysisesti, aseella tai ilman, muita ihmisiä elämänsä aikana? Pidän lottovoittoanikin todennäköisempänä... vähintään kapakoissa lyönyt hampaita suusta, tms... tästäkin syystä "tykkäsin" lasilapsen epäillystä, siinä tuntui kaikki natsaavan.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Korpisoturi kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 1:29 pm
LexVeritas kirjoitti:
Su Touko 08, 2022 9:58 pm
Mielestäni tässä Kirkkonummen kolmoissurmassa ei ole kyse mistään satunnaisesta tekijästä, vaan mahdollisesti seutukuntain sen ajan kenties tunnetuimmasta (silloin vielä tuntemattomasta) sadistisesta ryöstömurhaajasta, joka omien myöhempien sanojensa mukaan teki noihin aikoihin mm. satoja murtoja. Ihmettelen todella itsekin, ettei tähän mahdollisuuteen perustuen kukaan muu edes yritä keksiä mitään skenaarioita.

Kyllä, ehkä ymmärrät asian vielä. Mikäli väittää jotain, niin se tulisi perustella. Se, että mielestäni Rissanen sopii esim. rikoshistoriansa puolesta Kirkkonummen kolmoissurman tekijäksi, voidaan perustella sillä hänen rikoshistoriallaan.

Aihehan on vakava, toki.

Mutta lisääntynyt hymiöiden käyttösi kertoo minulle, että pissis-kohtauksesi on jälleen toteutunut tosiasia.


"toiminut huumepäissään/psykoosissa ilman suurempia luottamisia, tai ylipäätään suunnitelmallisuutta". Tätä olet hokenyt erittäin pitkään perustelematta. Ainoastaan olen pyytänyt perustelemaan argumentit, jotta niistä voidaan keskustella.

En kyllä enää jatka Rissanen-jankkaamista, joten tee sitä jonkun toisen kanssa ja mielelläään jossain muussa ketjussa...
Äläpäs vääristele. Olet jättänyt tuosta lainaamastasi kirjoituksestani alun pois. Olen ehdottanut, että teossa ei välttämättä ollut erityistä suunnitelmallisuutta, tekijä on mahdoillisesti toiminut huumepäissään tai psykoosissa jne. En ole väittänyt asian olevan ehdottomasti niin.

Argumentoinnista: Kysymyshän oli siitä, että nikki lällällää- Q vaati minun perustella argumenttiani, jota hän ei toisaalta sanomansa mukaan kuitenkaan pitänyt argumenttina. Mielestäni se oli ristiriitaista. Hänen olisi tullut ensin päättää, oliko kirjoittamani argumentti vai ei.

Olen täällä jo joskus aiemmin luennoinut argumentointivirheistä.


*poistettu ketjuun kuulumatonta nokittelua. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode


Kun väitetään, että mahdollisesti "kääpiö" olisi ottanut mahdottoman ison riskin tunkeutuessaan asuntoon, niin ei oteta huomioon, että piripäissään ihminen saattaa ottaa ulkopuolisen silmissä tarpeettomilta vaikuttavia riskejä. Lisäksi unohtuu se mahdollisuus, että "kääpiö" saattoi olla aseistautunut esim. katkaistulla haulikolla tai 1700-luvun musketilla.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

MissMonk
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: La Touko 02, 2015 4:42 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

Uskon että tietty pieni piiri tietää jostakin henkilöstä (murhaajasta?) sellaista, mitä ulkopuolinen taikka poliisi ei voisi edes kuvitella. Voisiko Beritillä olla ollut esim sukulainen, josta vain muutama on tiennyt, esim isänsä kautta velipuoli?

Olikohan Beritillä muuten sisaruksia tai vanhempia elossa? Tämä ehkä kerrotaankin täällä jossain, mutten jaksaisi alkaa 155 sivua kahlaamaan..

Lisäksi mieleeni on jäänyt pyörimään ajatus siitä, kun täällä on kerrottu että paikalla liikkuu öisin takseja. Olisiko murhaaja saattanut tulla paikalle juurikin taksilla? Taksikuski nuori ja kokematon, ja kun tätä on tarpeeksi uhkailtu, ei välttämättä ikinä olisi uskaltanut kertoa tietojansa kellekään.

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

*poistettu ketjuun kuulumatonta keskustelua kirjiottajista. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

*poistettu ketjuun kuulumatonta nokittelua. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode

Eräs syy pitää mahdollisena, että tekijä toimi ilman erityistä suunnitelmallisuutta, on pienokaisen hukkuminen vesisänkyyn. Tosin voi periaatteessa olla mahdollista sekin, että hänen hukkumisensa oli ennalta suunniteltu.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ma Touko 09, 2022 4:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 1:46 pm
Korpisoturi kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 1:41 pm

Siinä vaiheessa kun verinen mies ajaa vastaan, niin saattaa se jäädä mieleen. Minä en kuitenkaan väitä, että olisi havaintoja yöltä. Toin vain esiin sen mahdollisuuden, että niitä saattaa olla ja tekoon liittyi tekijän kannalta jonkinlainen riski siitäkin, että joku hänet näkisi ja vielä muistaisi.
Kyllä, ilman muuta. Selvittämättömiin murhiin usein liitetään myyttejä, pitkälle vietyjä teorioita, puheita siitä kuinka murhaaja on liikkunut kuin aave, jne... kaikki tämä on omiaan lisäämään tiettyä mystiikkaa teon ympärillä.

Täydellisiä rikoksia ei juuri olekaan, tämän teon tekijän mielenlaatu on jo itsessään ollut riski monille muillekin kuin hänen uhreilleen. Näin uskon. Eli tottakai tuuria on ollut mukana.

Uskooko joku, että tekijä ei olisi iskenyt fyysisesti, aseella tai ilman, muita ihmisiä elämänsä aikana? Pidän lottovoittoanikin todennäköisempänä... vähintään kapakoissa lyönyt hampaita suusta, tms... tästäkin syystä "tykkäsin" lasilapsen epäillystä, siinä tuntui kaikki natsaavan.
Minulla ainakin on tapana "maaseudulla" katsella vastaantulevia autoja ja niiden kuljettajia (hyvällä näkyvyydellä kesäyönä voi kyllä aika tarkkaakin nähdä jopa yksityiskohtia). Jos tekijä yltä päältä veressä, niin kyllä sellaisen voisi huomata. Toki voinut ehtiä siistiä itseään/olla suojautunut tekoa tehdessään, olla pimeää (teko lähempänä yötä kuin aamua jne)...

Tässähän on tekijä joka tapauksessa ottanut ison riskin. Vaikkakin on ollut suunnitelmallinen ja onnistunut toteutuksessaan, niin ei ammattilainen hoitaisi hommaa vetsellä ja kirveellä (nämä kai suht varmasti aseina). Joku sinällään "tavis" selkeästi asialla.

Kysymyksesi on hyvä. Tämä myös ainakin jonkin verran hälventää epäilyjä pojan osalta. Tosin kyllä minulle tulee mieleen ihan kuuluisia (niitä kaikkein kuuluisimpiakin) suomalaisia murhatapauksia, jossa tekijä on kerran tehnyt vastaavanlaisen teon ja sitten jatkanut elämäänsä töissä käyden ilman suurempia rikoksia (ja elänyt elämäänsä ennen tekoa ilman suurempia rikoksia). Tähän olisi kiva kuulla muiden ajatuksia.

ON SIIS HARVINAISTA, ETTÄ TEKEE VAIN KERRAN TÖRKEÄN RIKOKSEN: PERUSTEENA KAIKKI RIKOSTILASTOT. POIKKEUKSIA ON. VIELÄ LISÄPERUSTELUJA? SAA/PITÄÄ HAASTAA!

En minä mitenkään sokeasti poliisin luota. Siellä on isot erot tutkinnajohtajissa. Pakko sanoa, että nykyistä pidän erittäin pätevänä (edustaa sitä kärkipäätä). Uskon, että DNA ratkaisee tämän casen. Tietysti kiinnostaisi tietää mikä vaate ollut kyseessä (epäillyn pojan luota löytynyt verinen vaate), mutta poliisilla voi olla hallussaan jokin muu esine, jossa oletetusti tekijän DNA.

EIKÖ TUTKINNAJOHTAJISSA OLE EROJA? MIHIN PERUSTUU ETTÄ EI OLISI? TIEDÄN MUUTAMAN MUUN CASEN JOTA NYKYINEN HOITANUT ANSIOKKAASTI JA NE LÖYTYVÄT GOGLELLA MINUUTISSA. SAA/PITÄÄ HAASTAA!

Toivon minäkin, että lasilapsi palaisi sen verran (vaikka varauksella suhtaudun juttuihinsa), että selviäisi onko hänen epäillynsä sama henkilö kuin pidätettynä ollut exä (kyllähän tämän saisi hänen avullaan selville yhdessä päivässä). Toivon myös, että tämän pojan hilpeydestä (tapahtuman jälkeen) kertonut kirjoittaja palaisi.

PITÄÄKÖ PERUSTELLA? SIKSI ETTEI ESIM. YKSI HULLU JOSTAKIN LAITOKSESTA KIRJOITA 50% VIESTEISTÄ. SIINÄ YKSI SYY.

2001 poliisi vielä totesi, että tekijästä on erittäin vahva epäily. Kyllä kait tässä epäiltyyn poikaan viitattiin. Vaikka mitä "uusia näkökulmia olisi kerrottu poliisille" 2001 jälkeen, niin mitään uusia pidätyksiä tai ulostuloja konkreettisilla uusilla tiedoilla ei ole sitten 2000-luvun alun.

KUN PIDÄTETTYNÄ ON OLLUT VAIN KAKSI HENKILÖÄ EIKÄ UUSIA PIDÄTYKSIÄ EI OLE, NIIN JOMPI KUMPI KAI TODENNÄKÖINEN HENKILÖ, JOSTA VAHVA EPÄILY? UUSIA PIDÄTYKSIÄ EI OLE JA TÄMÄN ON POLIISI TODENNUT. ENSIMMÄINEN PIDÄTETTY VAPAUTETTIIN 2 PÄIVÄSSÄ.

Tosin on kai sekin vähän outoa, että epäiltyä poikaa ei ole "marssitettu oikeuteen". Jos kerran erittäin vahva epäily on ollut, niin miksi ei ole? Tiedetty, että aihetodisteet eivät tule riittämään ja nyt odotellaan, että verisestä vaatteesta saada "hitti"? Näin tämä tutkinta kai tällä hetkellä "etenee"...

MITEN TÄTÄ TULISI PERUSTELLA? POLIISITUTKINNAN TULOS: ERITTÄIN VAHVA EPÄILY: MIKSI EI YLITY SYYTEKYNNYS? 30V VANHA JUTTU: VARMAAN VAIKEA KASATA RIITTÄVÄ NÄYTTÖ: HALUATKO LISÄPERUSTELUT? LUULISI OLEVAN ILMEISTÄ MUUTENKIN...

POLIISI TODENNUT ETTÄ ODOTTAA DNA-TEKNIIKAN KEHITTYMISTÄ: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006024365.html

"KAI"...TARKOITTAA OMAA ARVAUSTANI

"Keskusrikospoliisilla on Kirkkonummen kolmoissurmaan liittyvää tavaraa arkistossa. Saatan odottaa jopa sitäkin päivää, että dna-tutkimus vielä nykyisestäänkin paranee, Huhta-aho sanoo eikä suostu avaamaan lausumaansa yhtään enempää."

*poistettu ketjuun kuulumatonta nokittelua. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode
Viimeksi muokannut Korpisoturi, Ma Touko 09, 2022 5:13 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Olen samaa mieltä siitä, että tekijä on varmuudella ottanut ison riskin (vapautensa kannalta) tehdessään kaksois- tai kolmoismurhan.

Muu tuosta kaipaisi mielestäni selvennyksiä. Teksti on täynnänsä mutu-olettamuksia, jotka esitetään vähintään "suht varmoina" ilman perusteluja.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 4:24 pm
^Mielestäni voisit selvittää itsellesi myös esimerkiksi indision määritelmän.

Eräs syy pitää mahdollisena, että tekijä toimi ilman erityistä suunnitelmallisuutta, on pienokaisen hukkuminen vesisänkyyn. Tosin voi periaatteessa olla mahdollista sekin, että hänen hukkumisensa oli ennalta suunniteltu.
*poistettu arvioita toisen nimimerkin taustoista*t:mode

Vauvan kuoleman osalta tahallisuuden astetta ei tiedetä. Vaihtoehtoja on useita.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Touko 09, 2022 4:53 pm
^Olen samaa mieltä siitä, että tekijä on varmuudella ottanut ison riskin (vapautensa kannalta) tehdessään kaksois- tai kolmoismurhan.

Muu tuosta kaipaisi mielestäni selvennyksiä. Teksti on täynnänsä mutu-olettamuksia, jotka esitetään vähintään "suht varmoina" ilman perusteluja.
Sittenhän sinun tehtäväsi on osoittaa nämä vääriksi perustellen ja sitten perustelen lisää...tätä kutsutaan keskusteluksi.

*poistettu ketjuun kuulumatonta nokittelua. Sellaisille on Lautamiehet-osio*t:mode
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Nyt ei käsitelty tahallisuutta, vaan (erityistä) suunnitelmallisuutta, jotka eivät ole merkitykseltään sama asia.

Pyynnöstä selvennän esimerkiksi, että:

On tietääkseni mainittu, että teot tehtiin "teräaseella". Siitä ei voida vetää johtopäätöstä, että murha-ase olisi millään validilla varmuuden asteella kirves, joka pääsääntöisesti on ensin lyömäase, toki myös teräase.

*poistettu turha chat*t:mode
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin