Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 6:14 pm
Väitteeni oli, että tapahtumahetkellä tämä tiirikoinnin väitetty helppous ja äänettömyys ovat kiistanalaisia ja perustelujesi jälkeen pitkälti sitä mieltä, että väite on paskapuhetta.
Siinähän väität.

Minä puolestani väitän yhä edelleen, että luultavimmin 1980-luvulla rakennetun Rytkösen omakotitalon etu- ja/tai takaovessa oli hyvinkin mahdollisesti ajalle tyypillinen Abloy-lukko, jonka telki ei ollut säädetty takalukitukselle, ja mikäli ovessa ei ollut telkin peittävää murtosuojalistaa, niin tekijä olisi mahdollisesti päässyt muutamassa sekunnissa miltei äänettömästi sisälle taloon, jälkiä lukkoon tai oveen jättämättä.

Minun mielestäni nikki Korpiksen ei pitäisi niin kovin keskittyä väitteisiini, vaan omiinsa.
Niin ja onko Rytkösillä ollut ykskään ovi koskaan edes lukossa? JA onko tiedossa, että olisi ovia edes ollut? Lehtikuvien perusteella kenties pari, mutta onko muita? Ota nyt huomioon, että kesällä vähän uhkailtu, niin mitäs sitä ovia hankkimaan tai lukitsemaan? Todennäköisintä on, että Veikko ajatellut pistoolin riittävän.

Sehän on myös mahdollista, että Rissanen sattunut vähän pidemmälle ilta-ajelulla ja päättänyt mennä ns "koklaamaan", että onko ketään kotona. Ei kuitenkaan toisaalta mahdotonta, että Kirkkonummen kolmoissurmaaja olisi myös Bodomilla riehunut. Sitä pidän huomionarvoisena, että murhaaja helpostikin psykoottinen henkilö eikä ns tavallinen tallaaja.

Omat väitteeni olen perustellut liiankin moneen kertaan. Pakko kai keskittyä myös sinun väitteisiisi, koska joka toinen viesti alkaa olla sinulta ja tämä on ymmärtääkseni keskustelufoorumi.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Korpisoturi kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 6:53 pm
LexVeritas kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 6:14 pm
Väitteeni oli, että tapahtumahetkellä tämä tiirikoinnin väitetty helppous ja äänettömyys ovat kiistanalaisia ja perustelujesi jälkeen pitkälti sitä mieltä, että väite on paskapuhetta.
Siinähän väität.

Minä puolestani väitän yhä edelleen, että luultavimmin 1980-luvulla rakennetun Rytkösen omakotitalon etu- ja/tai takaovessa oli hyvinkin mahdollisesti ajalle tyypillinen Abloy-lukko, jonka telki ei ollut säädetty takalukitukselle, ja mikäli ovessa ei ollut telkin peittävää murtosuojalistaa, niin tekijä olisi mahdollisesti päässyt muutamassa sekunnissa miltei äänettömästi sisälle taloon, jälkiä lukkoon tai oveen jättämättä.

Minun mielestäni nikki Korpiksen ei pitäisi niin kovin keskittyä väitteisiini, vaan omiinsa.
Niin ja onko Rytkösillä ollut ykskään ovi koskaan edes lukossa? JA onko tiedossa, että olisi ovia edes ollut? Lehtikuvien perusteella kenties pari, mutta onko muita? Ota nyt huomioon, että kesällä vähän uhkailtu, niin mitäs sitä ovia hankkimaan tai lukitsemaan? Todennäköisintä on, että Veikko ajatellut pistoolin riittävän.

Sehän on myös mahdollista, että Rissanen sattunut vähän pidemmälle ilta-ajelulla ja päättänyt mennä ns "koklaamaan", että onko ketään kotona. Ei kuitenkaan toisaalta mahdotonta, että Kirkkonummen kolmoissurmaaja olisi myös Bodomilla riehunut. Sitä pidän huomionarvoisena, että murhaaja helpostikin psykoottinen henkilö eikä ns tavallinen tallaaja.

Omat väitteeni olen perustellut liiankin moneen kertaan. Pakko kai keskittyä myös sinun väitteisiisi, koska joka toinen viesti alkaa olla sinulta ja tämä on ymmärtääkseni keskustelufoorumi.
Ota nyt huomioon
- Että "perustelusi" (joille on tyypillistä loppua kysymysmerkkiin) eivät välttämättä tyydytä kovin monia muita paitsi itseäsi.

- Ettet sinäkään varmaan tiedä, missä esim. Rissanen tuolloin asui, jos asui missään.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Olet jälleen kerran oikeassa: perustelun laadukkuus on riippuvainen välimerkistä, johon lause loppuu! Otetaanpas uudestaan:

1. Mikään Kirkkonummen kolmoissurmassa ei viittaa teon pitkäaikaiseen suunnitteluun tai henkilökohtaiseen kaunaan. Aivan varmasti kyseessä on satunnainen tekijä ja varmasti Rissanen tai Bodomin murhaaja!

2. Uhkailujen takia Veikko tullut siihen tulokseen, että ovia ei kannata lukita. Ollut vain 2 ovea, jotka näkyvät lehtikuvissa ja muuten pelkät pressut.

3. Rissanen ja Bodomin murhaaja ovat tulleet taloon tiirikoimalla lukon 2,7 sekunnissa äänettömästi. Itse asiassa toinen tullut lukon tiirikoimalla ja toinen pressun alta.

"luultavimmin 1980-luvulla rakennetun Rytkösen omakotitalon etu- ja/tai takaovessa oli hyvinkin mahdollisesti ajalle tyypillinen Abloy-lukko, jonka telki ei ollut murhien tapahtuma-aikaan säädetty takalukitukselle, ja mikäli ovessa ei ollut telkin peittävää murtosuojalistaa, niin tekijä olisi mahdollisesti päässyt muutamassa sekunnissa miltei äänettömästi sisälle taloon, jälkiä lukkoon tai oveen jättämättä."

=> sivuhuomio: kuka olikaan spekulatiivinen kirjoittaja?

4. Tekijä on psykopaatti.

5. lässynlässyn piste

Ymmärtänet varmaan, että eihän tälläistä palstaa olisi olemassa, jos jokaisen kirjoituksen taso olisi tälläistä luokkaa? Edes jonkinlainen tapaukseen perehtyminen, ketjun osittainen läpilukeminen, perustellut kirjoitukset jatkokysymyksineen ja kriittisinen suhtautuminen myös omiin teorioihin ja kirjoituksiin ovat elinehto, että tämä foorumi olemassa. Jos on liian vaikeaa, niin älä kirjoita.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Kummallisia väitteitä sinulla. Mielestäni täällä jälleen joku muu täyttää houreenomaisella jaarittelulla palstaa kuin minä. Kauhia poru koko ajan Korpiksella minun spekulaatioistani. Koittais ny rauhottua tahi mennä ite poies. Alan käyttää itsekin huuto- ja kysymysmerkkejä, jos se kerran on suotavaa:

Murhaaja saattoi tietää Veikon käyttäneen mahdollisesti unilääkkeitä?!?!?

Perustelen tämän huutaen kysyvästi: Käyttikö Veikko unilääkkeitä? Hänellä ehkä oli resepti unilääkkeeseen! Murhaaja oli ehkä saattanut kuulla vVeikon kuorsauksen!?!
Viimeksi muokannut LexVeritas, Su Marras 28, 2021 8:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 7:55 pm
^ Kummallisia väitteitä sinulla. Mielestäni täällä jälleen joku muu täyttää houreenomaisella jaarittelulla palstaa kuin minä. Kauhia poru koko ajan Korpiksella minun spekulaatioistani. Koittais ny rauhottua tahi mennä ite poies. Alan käyttää itsekin huuto- ja kysymysmerkkejä, jos se kerran on suotavaa:

Murhaaja saattoi tietää Veikon käyttäneen mahdollisesti unilääkkeitä?!?!?
Ei ne oikeastaan ole väitteitä, vaan parodiaa väitteistäsi ja hyväksi pitämästäsi tavasta kirjoittaa. Kysymysmerkkiä on suotavaa käyttää, jos kyseessä on kysymys.

Täydennän huudahduskysymystäsi:

Rissanen tiennyt Veikon käyttävän unilääkkeitä! Satunnainen ryöstömurhaaja tiennyt Rytkösen käyttävän unilääkkeitä!

Ei ole kysymyksiä näiden suhteen. Varmaa tietoa.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ai se olikin parodiaa...

Rissanen tai Bodomin murhaaja oli ehkä kuullut oven takaa Veikon kuorsauksen!!!

Hällä oli ehkä hyvä kuulo tai Veikon kuorsaus kovaäänistä?!?

Hän otti taskustaan harvojen tunteman erikoistyökalun nimeltään telkikielenluiskauttaja, joka tunnetaan myös mahdollisesti nimellä esim. veitsi, tai muu teräase?
Pian jo livahti sisään takaovesta! Kenties Rissanen kera Bodomin murhaajan, joka skitsahti! Rissanen pölli keittöstä fyrkat!!?!
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Murheli »

LexVeritas kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 6:14 pm
Väitteeni oli, että tapahtumahetkellä tämä tiirikoinnin väitetty helppous ja äänettömyys ovat kiistanalaisia ja perustelujesi jälkeen pitkälti sitä mieltä, että väite on paskapuhetta.
Siinähän väität.

Minä puolestani väitän yhä edelleen, että luultavimmin 1980-luvulla rakennetun Rytkösen omakotitalon etu- ja/tai takaovessa oli hyvinkin mahdollisesti ajalle tyypillinen Abloy-lukko, jonka telki ei ollut murhien tapahtuma-aikaan säädetty takalukitukselle, ja mikäli ovessa ei ollut telkin peittävää murtosuojalistaa, niin tekijä olisi mahdollisesti päässyt muutamassa sekunnissa miltei äänettömästi sisälle taloon, jälkiä lukkoon tai oveen jättämättä.

Minun mielestäni nikki Korpiksen ei pitäisi niin kovin keskittyä väitteisiini, vaan ehkä välillä omiinsa.
Kummallista, että poliisi ja lehdistö ihmetelleet asiassa murtojäljettömyyttä, kun kerran syy on ihan ilmeinen: joka toinen osaa murtautua äänettömästi muutamassa sekunnissa vastaavaan taloon? Oletko ollut poliisin yhteydessä ja kertonut, että tässä murtojäljettömyydessä ei ole mitään ihmeellistä?
En ole ollut yhteydessä, koska pidän itsestäänselvyytenä, että he tietävät seikan muutenkin. Siis sen, että mikäli takalukitus ei ole ollut päällä ja murtosuojalistaa ei ole ovessa ollut, niin sisälle pääseminen nopeasti, äänettömästi ja jälkiä jättämättä on ollut hyvin helppoa.
Ja kesällä vielä muita vuoden aikoja helpompaa, kun puurunkoiset ovet ovat kuivia, ja karmin välit suurenee
Voi voi, kun päättyi elämän koi

A
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 10:59 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja A »

Etuoven lukon tyypistä ja muusta aiheeseen liittyvästä on keskusteltu aiemminkin. Ketjun sivulle 82 liitin tarkimman löytämäni kuvan ulko-ovesta. Tässä vielä toinen:

Ovi2.JPG
Ovi2.JPG (119.18 KiB) Katsottu 598 kertaa
Kuten voimme todeta, murtosuojarautaa ei ole.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Tarkka nosto sekä kuva. Murtosuojalistaa ei todellakaan näytä olevan, rako on tavanomaisen suuri, erillistä varmuuslukkoa ei näytä olevan. Lukko lienee malliltaan 80-luvun alkupuolinen, jossa säädettävä on-off takalukitus mahdollisuus?!? Tuskin takaovi on sen paremmin varusteltu?!?
On toki mahdollista, että ovessa oli sisäpuolella jokin ketju, tai haka?!
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Jopas oli mennyt itseltänikin loistava kuva ohi, vaikka tämä asia jotenkin kaivaa.


LexVeritaksen kanssa olen samoilla tiedoilla, olen siis kuullut että sisään on noista menty nopeasti ja äänettömästi ja siksi alettiin laittamaan tuo pelti estämään pikku moka.

Yosin itse en tajunnut kakarana edes kokeilla, vaikka vastaavia oli vaikka kuinka lapsuudessa ainakin.
Murheli kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 8:46 pm
Ja kesällä vielä muita vuoden aikoja helpompaa, kun puurunkoiset ovet ovat kuivia, ja karmin välit suurenee
 Rako on kyllä ihan valtavan näköinen tuossa kuvassa!

Eihän siitä mitään jälkiä jää, jos tuollaisen oven aikaisee. Eihän sen avaajan tarvitse olla edes yhtä kovaa materiaalia, jolloin naarmuista voisi yrittää päätellä jotain ja kuka niistäkin jäljistä muutenkaan kertoo, mikä tullut vaikkapa asennuksessa noihin aikoihin?

Muistan itse, että meillä oli 80-luvulla pienempi, jossain vaiheessa tuli se rauta, mutta ei ihan ekojen vuosien aikaan.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

A
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 10:59 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja A »

Siinä vielä se takaovi, jonka alunperin kerrottiin olleen auki poliisin mennessä paikalle.

Takaovi.JPG
Takaovi.JPG (55.8 KiB) Katsottu 565 kertaa

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja MEG »

Keskustelu on siis edennyt päätelmään ,että taloon on voinut tunkeutua avaamalla etuovi ,ilman avainta. Toki on voinut murhaaja tulla myös avaimella tai koputtamalla ovelle.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Aika erikoinen on poliisin hämmästely siitä, että murtojälkiä ei näy. Kun näkee tuon kuvan
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Seuraa tietoisku!?!

Asuntomurroista suurin osa tehdään päivisin takalukitsemattomien ovien kautta. Takalukitsematon lukko avataan esim. piikillä. Piikistä jää usein telkiin piste tai naarmu. Omakotitaloon murtaudutaan useinmiten takaoven kautta. Neljäsosa murroista tehdään yöllä, joskus jopa asukkaiden ollessa kotona. Usko pois!!!

Takalukitus tarkoittaa lukon teljen eli kielen lukittumista ulos -asentoon siten, että lukon saa auki ulkopuolelta ainoastaan avaimella tai sisäpuolelta vääntönupista.
Telkeä ei voida silloin esim. erikoistyökalu telkikieliluiskauttajan ts. esimerkiksi veitsen avulla painaa takaisin lukkorungon sisään. Takalukitusta on syytä käyttää aina, mutta etenkin asunnosta poistuttaessa. Yleensä kai ulos, no shit!?!

Lukko voidaan säätää lukon rintalevyssä sijaitsevalla valintanapilla joko päiväkäyttö- tai lukitusasentoon.

Valintanapin ollessa päiväkäyttöasennossa siis ala-asennossa, lukko voidaan äärimmäisen pakottavassa hätätilanteessa esim. avainten unohduttua sisälle, avata millä tahansa sopivalla erikoisluiskautuspainiketyökalulla!!! Avaamista helpottaa huomattavasti, mikäli murtosuojarautaa ei ole ovessa.



MEG kirjoitti:
Keskustelu on siis edennyt päätelmään, että taloon on voinut tunkeutua avaamalla etuovi, ilman avainta. Toki on voinut murhaaja tulla myös avaimella tai koputtamalla ovelle.
Hyvin kiteytetty mielestäni!

Mikäli ovien sisäpuolelle ei oltu asennettu varmuusketjuja, hakoja, säppiä tms. niin näyttää vahvasti siltä, ettei Rytkönen ollut ainakaan ovien varustelun puolesta varautunut mihinkään.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Jostain syystä ihmiset luottaa kovasti siihen, että kun ovi vain on "lukossa", on talo turvassa murroilta, ja noihin aikoihin luotettiin vielä enemmän. Se on jo sinällään hyvin valheellista turvallisuuden tunnetta, kun lähes aina on ikkunatkin olemassa, jos joku ihan välttämättä haluaa sisälle
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Vastaa Viestiin