Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Se on silti sanottava taas, että jos töihin mennään naureskellen iloisena höpötellen "hiljattain yllättäen käyttöön saadusta autosta" (Veikon auto?) ja myöhemmin sanotaan että tapahtuma oli niin traumaattinen ettei opinnoista tullut mitään, niin joku käryää kyllä jossain. Onko se savuava ase vai pelkkä palanut leipä, se on sitten toinen juttu. Mutta tuollaisella outoilulla kyllä imee epäilyksiä itseensä kuin sieni.

Niemellehän hän sanoi olevansa katkera poliisille pidätyksestä. Ei kai kukaan sentään pakottanut olemaan hilpeä teon jälkeen. Muuten olis hänellekin varmaan katkera.

Huom. useat Veikon sisaruksista olivat teosta niin palasina, että saivat saikkua samantien. Ymmärrettävästi. Tuo podcastin maininta saa ihan uuden valon, jos miettii tietyltä kannalta. Olen vasta jälkeenpäin tajunnut, miten paljon tuosta podcastin kutosjaksosta saa irti, jos katsoo asiaa tietystä vinkkelistä!

Yksi asia, joka on ilmeisesti merkittävä, mutta on saanut vähän huomiota täällä, on paikalle jäänyt jalan/kengänjälki. Ilmeisesti sen pohjalta MR todettiin syyttömäksi, ja kyseessä on ollut selvästi jonkun talon ulkopuolisen jättämä jälki, ehkä jopa verinen, jolloin olisi varmasti tekijän jättämä. Tämä lienee niitä asioita, jotka on jätetty vain poliisin ja tekijän tietoon, että oikean osuessa kohdalle tulee tulosta.

Eli ei haluta antaa mitään tietoa jalkineesta tai koosta. Tämäkin tietysti on jotain kertonut poliisille tekijästä. 48 tuskin on naisen koko. Ja perus miestenkoot jos ei natsaa, niin ehkä tekijä on ollut jotain 48-luokkaa, eli varmaan iso mies. Otetaan sen verran aiempia takaisin, etten minäkään usko tekijän jättäneen kengänkoon 35 jälkeä. Heh....
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
La Touko 20, 2023 3:37 pm
Se on silti sanottava taas, että jos töihin mennään naureskellen iloisena höpötellen "hiljattain yllättäen käyttöön saadusta autosta" (Veikon auto?) ja myöhemmin sanotaan että tapahtuma oli niin traumaattinen ettei opinnoista tullut mitään, niin joku käryää kyllä jossain. Onko se savuava ase vai pelkkä palanut leipä, se on sitten toinen juttu. Mutta tuollaisella outoilulla kyllä imee epäilyksiä itseensä kuin sieni.

Niemellehän hän sanoi olevansa katkera poliisille pidätyksestä. Ei kai kukaan sentään pakottanut olemaan hilpeä teon jälkeen. Muuten olis hänellekin varmaan katkera.

Huom. useat Veikon sisaruksista olivat teosta niin palasina, että saivat saikkua samantien. Ymmärrettävästi. Tuo podcastin maininta saa ihan uuden valon, jos miettii tietyltä kannalta. Olen vasta jälkeenpäin tajunnut, miten paljon tuosta podcastin kutosjaksosta saa irti, jos katsoo asiaa tietystä vinkkelistä!

Yksi asia, joka on ilmeisesti merkittävä, mutta on saanut vähän huomiota täällä, on paikalle jäänyt jalan/kengänjälki. Ilmeisesti sen pohjalta MR todettiin syyttömäksi, ja kyseessä on ollut selvästi jonkun talon ulkopuolisen jättämä jälki, ehkä jopa verinen, jolloin olisi varmasti tekijän jättämä. Tämä lienee niitä asioita, jotka on jätetty vain poliisin ja tekijän tietoon, että oikean osuessa kohdalle tulee tulosta.

Eli ei haluta antaa mitään tietoa jalkineesta tai koosta. Tämäkin tietysti on jotain kertonut poliisille tekijästä. 48 tuskin on naisen koko. Ja perus miestenkoot jos ei natsaa, niin ehkä tekijä on ollut jotain 48-luokkaa, eli varmaan iso mies. Otetaan sen verran aiempia takaisin, etten minäkään usko tekijän jättäneen kengänkoon 35 jälkeä. Heh....
Nostin erikseen tuon hilpeyden esiin podcastin jälkeen, koska se ei ole linjassa sen kanssa, että surun murtamana ei voi opiskella Hankenilla. Nimenomaan on epäilyttävää kuin mikä.

MR:ää ei ole ymmärtääkseni todettu syyttömäksi. Spidermania kompaten uskon, että on edelleen poliisin ykkösepäilty.

MIelestäni tuo jalkine on hivenen sivuun. Jos lähtisin itse murhahommiin, niin totta vitussa laittaisin jalkaan numeron pari normaalista koosta poikkeavat kengät.Sinnehän voi laittaa sukkaa väliin siten, että mahdollisessa kamppailutilanteessa vaikutus on olematon. Siihen päälle tietysti poikkeavat vaatteet ja vähän väriä tukkaan ja parta pois jne. Vaikka onkin OT, niin tsoudiakki ollut mestari habitusmanipuloinnissa. Sen takia höpistään kaikenlaista useamman tsoudiakin teoriaa ja se ns. "thö kuva/luonnos" on helvetin virheellinen.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
La Touko 20, 2023 5:18 pm
Nostin erikseen tuon hilpeyden esiin podcastin jälkeen, koska se ei ole linjassa sen kanssa, että surun murtamana ei voi opiskella Hankenilla. Nimenomaan on epäilyttävää kuin mikä.

MR:ää ei ole ymmärtääkseni todettu syyttömäksi. Spidermania kompaten uskon, että on edelleen poliisin ykkösepäilty.

MIelestäni tuo jalkine on hivenen sivuun. Jos lähtisin itse murhahommiin, niin totta vitussa laittaisin jalkaan numeron pari normaalista koosta poikkeavat kengät.Sinnehän voi laittaa sukkaa väliin siten, että mahdollisessa kamppailutilanteessa vaikutus on olematon. Siihen päälle tietysti poikkeavat vaatteet ja vähän väriä tukkaan ja parta pois jne. Vaikka onkin OT, niin tsoudiakki ollut mestari habitusmanipuloinnissa. Sen takia höpistään kaikenlaista useamman tsoudiakin teoriaa ja se ns. "thö kuva/luonnos" on helvetin virheellinen.
No ei ole ei. Teon jälkeen ollaan itsevarmoja ja hilpeitä, ja sitten 1992 heitetään hanskat tiskiin, kun perhetragedian takia on vaikea keskittyä? Joko tässä on liioiteltua toisen käden tietoa (täysin mahdollista), tai sitten pahasti mätää.

Niemen mukaan on poistettu epäillyistä, mutta epäilen nyt että Niemi tarkoituksella jätti syyllistämättä suoraan, mutta kylvi kutosjakson täyteen epäilyttäviä asioita, jotka ei aukea ihan ekalla kuuntelulla. Eli tullaan tähän turvallisuudentunteen manipuloimiseen.

Mä en itse usko, että tässä on ihan noin mestarillinen kriminaali ollut asialla. Se vesisänky ja kuluneet päivät auttoivat ratkaisevasti. Jos itse tahallaan iski vesisänkyn paskaksi, niin se oli neronleimaus. Mutta epäilen että se oli huti vedetty isku tai Veikon väistämä. Eli luonnollinen kamppailuhuti.

Itse jättäisin tappohommiin mennessä kaiken omaan ulkonäköön liittyvän ylimääräisen säädön minimiin, just sen takia ettei vaikuta suoritukseen. En viitsisi alkaa kolme numeroa liian isoissa kengissä hommiin. Enkä peruukki tai iso huppu päässä. Panostaisin ennemmin vaikka pakomatkaan ja feikkialibiin.

Zodiacin myönnän olleen aika velho, tosin hän myös narsistisena persoonana laittoi siihen lapin lisää ja varmasti myös valehteli ja liioitteli paljon. Siitä olen varma, että Stinen murhan jälkeen hommat loppuivat (ainakin virallisessa muodossa), koska kiinnijääminen oli erittäin lähellä. Uskon siis, ettei hän aivan täysin itseään osannut naamioida, vaan valehteli olevansa erinäköinen, koska pelästyi nähtyään luonnoksen olevan hyvä. Eli mielestäni uskomalla hänet superkriminaaliksi uskot hänen esittämänsä roolin. Todellisuudessa uskon hänen olleen kaikkea muuta kuin itsevarma. Lake Berryessan asu tietysti oli hyvä veto, mutta ei siinä mitään erityisen ovelaa ollut. Huom. maailma ei edes tietäisi siitä, ellei Hartnell olisi selvinnyt. Eli hän teki sen omaksi ilokseen.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »



NIemi lopettaa tämän kautensa (ennen extra-jaksoja) MR:ää suoraan syyllistävään jaksoon. Vahingossa tai ei.

Kolme numeroa on jo toki aika paljon, mutta esim. 1 numero ei juuri mitään eikä juurikaan vaikuta mihinkään.

Vähän oteeta, mutta Zodiacia kuvaavat silminnäkijähavainnot ovat hyvin eri suuntaisia (toki niitä on vähän). Uskon hänen manipuloineen habitustaan melkoisesti tekoja varten. En minä pidä häntä superkriminaalina ei tosin mikään lihapääkään (FBI:n profiili varmaan oikean suuntainen).

Stinen tapaus todennäköisesti säikytti, koska meinasi jäädä kiinni. Itse uskon hänen jatkaneen tekojaan epävirallisesti vielä Stinen tapauksen jälkeen. Luonnoksen en usko olevan lähelläkään oikeaa.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
La Touko 20, 2023 6:20 pm
Vähän oteeta, mutta Zodiacia kuvaavat silminnäkijähavainnot ovat hyvin eri suuntaisia (toki niitä on vähän). Uskon hänen manipuloineen habitustaan melkoisesti tekoja varten. En minä pidä häntä superkriminaalina ei tosin mikään lihapääkään (FBI:n profiili varmaan oikean suuntainen).

Stinen tapaus todennäköisesti säikytti, koska meinasi jäädä kiinni. Itse uskon hänen jatkaneen tekojaan epävirallisesti vielä Stinen tapauksen jälkeen. Luonnoksen en usko olevan lähelläkään oikeaa.
No selitys voi olla aika simppeli. Hartnellin selvittyä ja kuvailtua silmänrei'istä näkyvät kikkarat, hän sheivasi itselleen crew cutin ja lähti Presidioon tappamaan Stinen. Mikäs sen helpompaa. Jos tätä teemaa jatketaan, niin Gaikowski nimenomaan oli 1970 tekojen jälkeen eräässä kuvassa aivan täydessä kokoparrassa ja puolipitkässä reuhkatukassa vuosi Zodiacin tekojen jälkeen. Ja juuri tuolloin mieleltään kaikkein eniten sekaisin. Loistava valeasu kyllä, vaikka olisi tahatonkin, en siitä näkemästäni kuvasta edes kunnolla tunnistaisi Gaikowskia, ellen tietäisi että se on hän. Ja Gaikilla nimenomaan oli eri kuvissa crew cuttia, vähän pidempää, jne....
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
La Touko 20, 2023 6:48 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
La Touko 20, 2023 6:20 pm
Vähän oteeta, mutta Zodiacia kuvaavat silminnäkijähavainnot ovat hyvin eri suuntaisia (toki niitä on vähän). Uskon hänen manipuloineen habitustaan melkoisesti tekoja varten. En minä pidä häntä superkriminaalina ei tosin mikään lihapääkään (FBI:n profiili varmaan oikean suuntainen).

Stinen tapaus todennäköisesti säikytti, koska meinasi jäädä kiinni. Itse uskon hänen jatkaneen tekojaan epävirallisesti vielä Stinen tapauksen jälkeen. Luonnoksen en usko olevan lähelläkään oikeaa.
No selitys voi olla aika simppeli. Hartnellin selvittyä ja kuvailtua silmänrei'istä näkyvät kikkarat, hän sheivasi itselleen crew cutin ja lähti Presidioon tappamaan Stinen. Mikäs sen helpompaa. Jos tätä teemaa jatketaan, niin Gaikowski nimenomaan oli 1970 tekojen jälkeen eräässä kuvassa aivan täydessä kokoparrassa ja puolipitkässä reuhkatukassa vuosi Zodiacin tekojen jälkeen. Ja juuri tuolloin mieleltään kaikkein eniten sekaisin. Loistava valeasu kyllä, vaikka olisi tahatonkin, en siitä näkemästäni kuvasta edes kunnolla tunnistaisi Gaikowskia, ellen tietäisi että se on hän. Ja Gaikilla nimenomaan oli eri kuvissa crew cuttia, vähän pidempää, jne....
Menee vähän ooteeksi, mutta tässä on ihan mielenkiintoinen asiaan liittyvä linkki:

http://www.zodiackillerfacts.com/Descriptions.htm

Siis lähinnä sillä, että ne useamman zodiacin spekulaatot ovat mielestäni höpöä ja lähes varmuudella hän muokkasi habitustaan suht onnistuneesti.

https://zodiackillerfacts.com/PsychPortraits.htm

Tässä "psykoprofiiliin liittyen" ihan mielenkiintoisia ajatuksia.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Sitä tossa jäin vain miettimään, että miten tuo vanhemman veljen iloisuus on ilmennyt ja miten pitkään jatkunutta se on ollut. Joskushan esimerkiksi nauruun räjähtäminen surullisen asian kuultuaan voi olla shokkireaktio, mutta tässä nyt ei varmaan juuri senkaltaisesta ole kyse. Mutta onhan isän kuolema saattanut laittaa mielenterveyden koetukselle, ja se on ilmennyt epäsopivana iloisuutena. Ehkä mahdollista, olisi tietysti tunnettava tapaus tarkemmin. Tosin jos muilta sukulaisilta on asiasta viranomaisten taholta kuultu niin onhan se epäilyttävää.
Jos tosiaan järkkyneen mielen reaktio niin ei silloin olisi ristiriidassa myöhemmän opintojen häiriintymisen kanssa. Ja en siis väitä mitään, pelkkää spekulaatiota. Eiköhän kaikki täällä toivo tapauksen mahdollisimman pikaista ratkaisua.
Tässä häiritsee tosi paljon se, että tapettiin myös puoliso ja vauva. Onneksi sentään kaksoset säästyivät. Voisiko sekin olla yksi tapauksen avaimista, tappava taho tiesi kaksosten yökylästä ja pisti toimeksi?
Eih bennek, eih blavek

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
La Touko 20, 2023 7:49 pm

Siis lähinnä sillä, että ne useamman zodiacin spekulaatot ovat mielestäni höpöä ja lähes varmuudella hän muokkasi habitustaan suht onnistuneesti.

https://zodiackillerfacts.com/PsychPortraits.htm

Tässä "psykoprofiiliin liittyen" ihan mielenkiintoisia ajatuksia.
Tottakai ovat höpöhöpöä, mikään järkiseikka ei tätä tue. Ja saman jampan ääni niissä puheluissa kuitenkin kuultiin, sama käsiala kirjeissä jne., ja vaikka silminnäkijähavainnoissa on pientä heittoa, kyllä siitä yleisilme selviää. Mike Mageau katseli auton sivupeilistä pimeässä samalla kun häntä ammuttiin, ei se nyt ihan vertaudu. Veikkaan itse että Berryessalla nähty kivannäköinen kyttääjä oli Zodiac, ilman laseja vaan. Selvästi kyttäili niitä tyttöjä uhreiksi, mutta arvioi tilanteen liian vaikeaksi. Shepard ja Hartnell olivat sopivan etäällä muista. Ja ehkä parien kimppuun meneminen oli se juttu.

Tosiaan, tuo hiustenleikkuu viikolla Berryessan ja Stinen välissä melko selkeä homma. Ja helppo toteuttaa. Ja välillä rillit, välillä ei. Ehkä myös onnistui lihomaan siinä vuoden aikana. Esim. mielialalääkkeethän turvottavat.

Jos sama tyyppi iskee 85-kiloisena pitkähköhiuksisena ilman laseja heinäkuun alussa, ja lokakuussa 100-kiloisena siilitukkana lasit päässä, on ns. tilanne päällä tehdyissä havainnoissa varmasti eroa.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Mariadekka
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Marras 18, 2022 9:25 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Mariadekka »

Varmaa siis on että tappaja on tullut etuovesta ja poistunut Takaovesta. Jälkiä on siis ollut varmasti enemmänkin mitä poliisi on julkisuuteen kertonut. Veikko oli tunnettu jämptiydestään ja osasi pelätä jotakin. Kulkihan käsiase mukanaan työkeikoille. Oli tutulleen todennut että jos edestäpäin tulee pysähtyy.
Podcastissä Marko oli saanut kaivettua tiedon että ulko-oven lukko oli jotenkin rikki. Mutta sen kuvan mitä veikosta saan persoonana ja tietäen että ”pelkäsi”jotain ei nukkumaan ole menty ilman että ovi on lukossa !
Mitä lehtileikkeestä ulko-ovea zoomasin on ihan tavallinen lukko kyseessä mitä meilläkin oli 90 luvulla omakotitalossa. Siinä myös lukko reistasi mutta ränkkäämällä sen sai lopulta aina yöksi lukkoon. En mitenkään jaksa uskoa että lukko olisi auki.
ilmeisesti myös beritin avaimet olivat kadonneet muutamaa päivää aiemmin näin omainen kertoo podcast jaksossa. Murtojälkiä ovissa ei ollut. Siksi uskon hyvin vahvasti että teon takana on ihan lähipiiriin kuulunut henkilö ja tämä on poliisin tiedossa jo. Vain ihan raskauttavin todistetaakka vielä puuttuu.myös poliisin vaitonaisius asiasta julkisuuteen kertoo että jutussa ollaan jo pitkällä.

Olisiko mahdollista että kaksosien kotiavain olisi ollut beritin ex miehen saatavilla ? Hänen tiedetään varmuudella uhkailleen beritiä ja kytänneen heitä. Tämä. Kertoi omainenkin nähdeen auton siinä talon lähellä. Veikko olis sanonut katso nyt siellä se kyttää..

Tämä kaikki on vain minun spekulaatioa ! Ja tosiaan ainut varma tieto on että tekijä tullut sisään ilman murtamista etuovesta !

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
La Touko 20, 2023 9:05 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
La Touko 20, 2023 7:49 pm

Siis lähinnä sillä, että ne useamman zodiacin spekulaatot ovat mielestäni höpöä ja lähes varmuudella hän muokkasi habitustaan suht onnistuneesti.

https://zodiackillerfacts.com/PsychPortraits.htm

Tässä "psykoprofiiliin liittyen" ihan mielenkiintoisia ajatuksia.
Tottakai ovat höpöhöpöä, mikään järkiseikka ei tätä tue. Ja saman jampan ääni niissä puheluissa kuitenkin kuultiin, sama käsiala kirjeissä jne., ja vaikka silminnäkijähavainnoissa on pientä heittoa, kyllä siitä yleisilme selviää. Mike Mageau katseli auton sivupeilistä pimeässä samalla kun häntä ammuttiin, ei se nyt ihan vertaudu. Veikkaan itse että Berryessalla nähty kivannäköinen kyttääjä oli Zodiac, ilman laseja vaan. Selvästi kyttäili niitä tyttöjä uhreiksi, mutta arvioi tilanteen liian vaikeaksi. Shepard ja Hartnell olivat sopivan etäällä muista. Ja ehkä parien kimppuun meneminen oli se juttu.

Tosiaan, tuo hiustenleikkuu viikolla Berryessan ja Stinen välissä melko selkeä homma. Ja helppo toteuttaa. Ja välillä rillit, välillä ei. Ehkä myös onnistui lihomaan siinä vuoden aikana. Esim. mielialalääkkeethän turvottavat.

Jos sama tyyppi iskee 85-kiloisena pitkähköhiuksisena ilman laseja heinäkuun alussa, ja lokakuussa 100-kiloisena siilitukkana lasit päässä, on ns. tilanne päällä tehdyissä havainnoissa varmasti eroa.
Niin ovat höpöä. Minäkin veikkaan, että Berryassan "kyttääjä" oli zodiac, tosin jälleen hivenen eri näköisenä. En vähättelisi Mageaun havaintoa, etteikö se pääpiirteittäin olisi oikein.

Ainakin hiukset ja silmälasit Zodiacin "naamiointivälineenä", mutta mahdollisesti muutakin.

Btw, minun arvaukseni on, että "salakirjoitus" ja armeijatausta ovat avainasemassa. Tekijä on joku sellainen, jolla armeijatausta ja todennäköisesti siellä opittu "salakirjoitustaitto". Jollain tavalla seonnut (lopullisesti) ja potkittu vittun armeijasta. Tällä taustalla tekijä löytynee kuka sitten onkaan.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
Su Touko 21, 2023 3:16 pm
Btw, minun arvaukseni on, että "salakirjoitus" ja armeijatausta ovat avainasemassa. Tekijä on joku sellainen, jolla armeijatausta ja todennäköisesti siellä opittu "salakirjoitustaitto". Jollain tavalla seonnut (lopullisesti) ja potkittu vittun armeijasta. Tällä taustalla tekijä löytynee kuka sitten onkaan.
Olen tankannut keissiä sen verran, että myönnän tämän olevan yksi noin puolestasadasta hyvästä teoriasta. En sen enempää. :lol:

Voi olla harrastelijakin. Tuohon aikaan moinen puuhailu oli vielä arvossaan, kun älyluurit ja netit ei vieneet kaikkea aikaa. Esim. Paul Doerr on kuitenkin onneton haku epäiltynä. Siinä vaiheessa kun aletaan kiertämään kaikkia roolipelikerhoja joiden logossa on crosshair-symboli, mennään sinne tuttuun metsään.

Mun mielestä Gaikowski on coolein epäilty, koska teoissa olisi seksuaalisen turhautumisen ohella myös tavallaan ideologinen/anarkistinen motiivi. Lisäksi hänen kohdallaan aihetodisteet ovat omalla tavallaan yhtä osuvia kuin Allenin. Pidän hänestä kandidaattina, mutta en uskalla liikaa olla varma.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
Su Touko 21, 2023 7:58 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
Su Touko 21, 2023 3:16 pm
Btw, minun arvaukseni on, että "salakirjoitus" ja armeijatausta ovat avainasemassa. Tekijä on joku sellainen, jolla armeijatausta ja todennäköisesti siellä opittu "salakirjoitustaitto". Jollain tavalla seonnut (lopullisesti) ja potkittu vittun armeijasta. Tällä taustalla tekijä löytynee kuka sitten onkaan.
Olen tankannut keissiä sen verran, että myönnän tämän olevan yksi noin puolestasadasta hyvästä teoriasta. En sen enempää. :lol:

Voi olla harrastelijakin. Tuohon aikaan moinen puuhailu oli vielä arvossaan, kun älyluurit ja netit ei vieneet kaikkea aikaa. Esim. Paul Doerr on kuitenkin onneton haku epäiltynä. Siinä vaiheessa kun aletaan kiertämään kaikkia roolipelikerhoja joiden logossa on crosshair-symboli, mennään sinne tuttuun metsään.

Mun mielestä Gaikowski on coolein epäilty, koska teoissa olisi seksuaalisen turhautumisen ohella myös tavallaan ideologinen/anarkistinen motiivi. Lisäksi hänen kohdallaan aihetodisteet ovat omalla tavallaan yhtä osuvia kuin Allenin. Pidän hänestä kandidaattina, mutta en uskalla liikaa olla varma.
Olen minäkin tankannut ja vähän liiaksikin. Ei tuo varsinaisesti ole teoria lainkaan edes. Noilla kriteereillä tekijäehdokkaita on vielä vaikka kuinka paljon. Lisäisin arvailuuni sen (armeijataustan lisäksi), että tyyppi ollut mielisairaalassa tai jollain tavalla "hullujen rekisterissä". Eikä siis tietenkään "salakirjoitus" ole ainoa syy epäillä armeijataustaa, vaan ainoastaan yksi monista.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Arthur Leigh Allenia pidän samantasoisena epäiltynä kuin Veikon vanhempaa poikaa - asiaan liittyy sellaisia outouksia, ettei häntä voi sulkea pois ellei tapaus selviä.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ultra-Violence
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2023 7:34 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ultra-Violence »

Jos mallikeikan yhteydessä esitellään hirnunaurun ja pepsodent-hymyn kera jotain isän äkillisen traagisen kuoleman myötä käyttöön tullutta takaspoileri-Mersua, niin ei muuta kun rautoihin.

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Ultra-Violence kirjoitti:
Ma Touko 22, 2023 7:03 pm
Jos mallikeikan yhteydessä esitellään hirnunaurun ja pepsodent-hymyn kera jotain isän äkillisen traagisen kuoleman myötä käyttöön tullutta takaspoileri-Mersua, niin ei muuta kun rautoihin.
Hirnunauruinen pepsodentti tekijänä tai ei, niin kyllä minä veikkaan, että tekijä on tiennyt kaksosten lähteneen pois viikonlopuksi.

Se vaan, että ei varmuudella tiedetä kuinka kauan ennen tekoa tämä on ollut "yleisessä tiedossa". Ts mielestäni täällä ketjussa on vedetty mutkaa suoraksi olettamalla, että "ei tämä ole voinut olla kovin monen tiedossa" tai "on pitänyt kytätä puskassa viikkotolkullta/salakuunnella tyyliin talon lankapuhelinta (jos edes ollut mahdollista)". Mielestäni sekin on ihan mahdollista, että Veikko tai Berit ovat puhuneet asiasta "kylillä" ja tieto levinnyt tätä kautta. Siis jompi kumpi (tai molemmat) kertoneet esim. tulevan viikonlopun suunnitelmistaan kaverilleen, "kaverilleen", työukolleen, työakalleen tai pisneskumppanille. Siinä sitten suoraan tekijä tai tekijä kuullut tätä kautta.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Vastaa Viestiin