Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Pitää vielä lisätä toistona nikki MEGin tyhjentävä toteamus 27.11.2021:
Talon turvakäytäntö vaikuttaa köykäiseltä, kun siellä rahaakin kerrotaan säilytetyn.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Mistä tiedetään, että ei ole ollut esim varmuusketjuja ovissa?

Vähän kummalliselle vaikuttaa, että media ja poliisi toitottaneet murtojäljettömyyttä, jos siinä ei olisi mitään ihmeellistä kyseiset ovet huomioiden.

Mutta ihan hyviä havaintoja. Lisää ei lähipiiri-tekijän todennäköisyyttä, jos tilanne todellakin sellainen, että ovi sekunneissa ja äänettömästi avattavissa.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Kirjoittaja Korpisoturi » Ma Marras 29, 2021 10:40 am

Mistä tiedetään, että ei ole ollut esim varmuusketjuja ovissa?
Siitä emme tosiaan voi olla varmoja, kuten edellisellä sivulla pariin kertaan pähkäilin. Luulen, että poliisi kuitenkin tietää, onko ollut.
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 9:41 pm

On toki mahdollista, että ovessa oli sisäpuolella jokin ketju, tai haka?!
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 11:34 pm

Mikäli ovien sisäpuolelle ei oltu asennettu varmuusketjuja, hakoja, säppiä tms. niin näyttää vahvasti siltä, ettei Rytkönen ollut ainakaan ovien varustelun puolesta varautunut mihinkään.
Kun kirjoitin, että olisi parempi, ettet keskittyisi niin kovin pelkästään minun kirjoituksiini, vaan mieluummin omiisi, niin en nyt aivan tätäkään tarkoittanut.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 12:16 pm
Kirjoittaja Korpisoturi » Ma Marras 29, 2021 10:40 am

Mistä tiedetään, että ei ole ollut esim varmuusketjuja ovissa?
Siitä emme tosiaan voi olla varmoja, kuten edellisellä sivulla pariin kertaan pähkäilin. Luulen, että poliisi kuitenkin tietää, onko ollut.
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 9:41 pm

On toki mahdollista, että ovessa oli sisäpuolella jokin ketju, tai haka?!
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 11:34 pm

Mikäli ovien sisäpuolelle ei oltu asennettu varmuusketjuja, hakoja, säppiä tms. niin näyttää vahvasti siltä, ettei Rytkönen ollut ainakaan ovien varustelun puolesta varautunut mihinkään.
Kun kirjoitin, että olisi parempi, ettet keskittyisi niin kovin pelkästään minun kirjoituksiini, vaan mieluummin omiisi, niin en nyt aivan tätäkään tarkoittanut.
LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 12:16 pm
Kirjoittaja Korpisoturi » Ma Marras 29, 2021 10:40 am

Mistä tiedetään, että ei ole ollut esim varmuusketjuja ovissa?
Siitä emme tosiaan voi olla varmoja, kuten edellisellä sivulla pariin kertaan pähkäilin. Luulen, että poliisi kuitenkin tietää, onko ollut.
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 9:41 pm

On toki mahdollista, että ovessa oli sisäpuolella jokin ketju, tai haka?!
Kirjoittaja LexVeritas » Su Marras 28, 2021 11:34 pm

Mikäli ovien sisäpuolelle ei oltu asennettu varmuusketjuja, hakoja, säppiä tms. niin näyttää vahvasti siltä, ettei Rytkönen ollut ainakaan ovien varustelun puolesta varautunut mihinkään.
Kun kirjoitin, että olisi parempi, ettet keskittyisi niin kovin pelkästään minun kirjoituksiini, vaan mieluummin omiisi, niin en nyt aivan tätäkään tarkoittanut.
Kyseessä taitaa olla keskustelufoorumi, niin keskityn sekä esittämiini ajatuksiin, että muiden esittämiin ajatuksiin. Onko tässä jotakin väärää?

Luulet, että poliisi tietää onko varmuusketjuja ollut. Näin minäkin luulen. Lisäksi luulen, että poliisilla on käsitys siitä, miten todennäköistä tunkeutuminen taloon on ollut jälkiä jättämättä ilman avainta. Kun lehtitietojen mukaan myös poliisia on askarruttanut murtojäljettömyys, niin ihmettelen tätä. Mitäs ihmeellistä siinä on, jos kerran sisään on päässyt tosta noin vaan äänettömästi?

Sitten ihan käytännön järjellä: Veikkoa uhkailtu ja mies pitänyt asetta mukanaan. Aika erikoista olisi, että ei kiinnittäisi tilanteessa huomiota oviin/lukkoihin.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Sitten näihin omiin ajatuksiini:

Veikon sisko tiennyt uhkailuista ja, että Veikolla pistooli mukana päivin ja öin. Ei ole kuitenkaan ilmeisesti tiennyt Veikon epäilyistä uhkailijasta/kuka uhkailee. Luulisi, että olisi itse asiasta kysynyt ja luulisi, että kerrottu uhkailun lisäksi epäilyt uhkailijasta.

Miettikää nyt itse. Teille kertoo lähisukulainen, että häntä uhkaillaan ja hänellä on mutka mukana päivin öin. Ette kysyisi kuka mahtaisi uhkailla? Ei mahdollista. Saisitte tietää muulla tavoin (mikä tämä voisi olla?), että lähisukulaista uhkaillaan ja hänellä on mutka mukana päivin ja öin. Ette ottaisi yhteyttä ja kysyisi tilanteesta? Mahdollista.

Vaihtoehdot nähdäkseni ovat:
- Veikko ei ole osannut epäillä kuka uhkailee (epätodennäköistä: varmasti ollut joku ajatus)
- Veikko tiennyt/epäillyt kuka uhkausten takana, mutta ei kerro epäilyjään/tietoaan siskolleen eikä sisko kysy, mutta Veikko kertoo että uhkaillaan (epätodennäköistä)
- Margit tiennyt Veikon epäillyn uhkaajasta, mutta ei kerro sitä Alibissa (epätodennäköistä)
- Margit tiennyt Veikon epäillyn uhkaajasta ja kertonut Alibin toimittajalle sen (ja poliisille), mutta Alibi ei julkaise sitä (toimittaja ei halua sotkea juttua vaan kirjoittaa sen epäilynä poikaa kohtaan)
- Margit saanut tietää uhkailuista ja aseenkantamisista ilman suoraa kontaktia Veikkoon ja ollut kysymättä tarkemmin (mahdollista)
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja MEG »

Veikko ei tiettävästi kertonut kenellekkään uhkailun sisällöstä eikä uhkailijan vaatimuksista ,jos sellaisia olikaan . Pojan tai vastaavan läheisen uhkailuista olisi varmasti nostanut haloon. Poliisi on tunnistanut Wohlsin puhelin häirikön . Luulisi selvittäneen muutkin Rytköselle soitot. Vai eikö Veikon autopuhelimeen tulleita soittoja saatu jäljitettyä.

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

MEG kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:06 pm
Veikko ei tiettävästi kertonut kenellekkään uhkailun sisällöstä eikä uhkailijan vaatimuksista ,jos sellaisia olikaan . Pojan tai vastaavan läheisen uhkailuista olisi varmasti nostanut haloon. Poliisi on tunnistanut Wohlsin puhelin häirikön . Luulisi selvittäneen muutkin Rytköselle soitot. Vai eikö Veikon autopuhelimeen tulleita soittoja saatu jäljitettyä.
Lähipiiri kuitenkin tiennyt uhkailuista (tai ainakin Margit). Luulisi, että tällöin itsekin kysyy, että kuka sua muuten uhkailee.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Korpisoturi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:00 pm
... Lisäksi luulen, että poliisilla on käsitys siitä, miten todennäköistä tunkeutuminen taloon on ollut jälkiä jättämättä ilman avainta. Kun lehtitietojen mukaan myös poliisia on askarruttanut murtojäljettömyys, niin ihmettelen tätä. ...
On mahdollista, että ei ole poliisin terävimmät kynät ja murtoexpertit olleet paikalla ja toisaalta onko kovin vaativaan ollut tuolloinkaan kykyä oikein missään?

Käsittämätöntä sössintää on nähty joissain tutkinnoissa, eräs toinen omassa kodissa tapahtunut murha tulee mieleen, mikä jäänyt kylmäksi ainakin virallisesti. Tuo vuosi 1990 oli vielä aikaa, milloin itseluottamus oli kenties paljon suurempi kuin kyvyt.

Käytössä myös koko maan rikostutkimus- ja labratekniikka melko alkeellista, jos vaikka tämän hetken huippututkintaan vertaa.

Uhkailut ovat sellaisia juttuja, että nekin saattavat joskus unohtua, kun ei ihminen kykene 24//7 -hälytystilaan kuin yksilöstä sopivia jaksoja. Mutta jos vakavasti uhkailtu olisi, niin miksi ei ole sitten varustellut kotiaan edes hieman paremmin? Voiko selitys uhrin luonteesta, ollut joko todella itsevarma, eräänlainen rämäpää tai sitten välinpitämätön.

Pelkästään jo kiireinen arki ainakin itsellä joskus laittanut todella tärkeitäkin asioita unohtumaan. Ja puhun juuri väkivallan uhasta, se teki minun onneksi ennemmin itsemurhan.

Varmaan osin tuon kokemuksen takia nämä kotiin tunkeutumalla tehdyt murhat ovat erityisen kiinnostavia, kun vaatii tekijältäkin melko paljon toteuttaa vaikkapa tämä Kirkkonummen joukkosurma ja vieläpä, ettei ole asiaan valoa tullut.

Kai tällaisessa käy poliisi läpi standardina muuten "lähelle osuneet" itsemurhat murhan jälkeen ja lähivuosilta? Voisin kuvitella, että sellaisen muiston kanssa eläminen vaatii joko todella sairaan pään tai sitten ei vaan muista tekoaan, syystä tai toisesta?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Korpisoturi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:16 pm
MEG kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:06 pm
Veikko ei tiettävästi kertonut kenellekkään uhkailun sisällöstä eikä uhkailijan vaatimuksista ,jos sellaisia olikaan . Pojan tai vastaavan läheisen uhkailuista olisi varmasti nostanut haloon. Poliisi on tunnistanut Wohlsin puhelin häirikön . Luulisi selvittäneen muutkin Rytköselle soitot. Vai eikö Veikon autopuhelimeen tulleita soittoja saatu jäljitettyä.
Lähipiiri kuitenkin tiennyt uhkailuista (tai ainakin Margit). Luulisi, että tällöin itsekin kysyy, että kuka sua muuten uhkailee.

Liitätkö Korpis. lainauksen tai linkin lehtijuttuun tai muuhun, jossa Margit väittämäsi mukaan väittää tietävänsä Rytköstä uhkaillun!?!

Niin voitaisiin arvioida Margitin tarkkoja sanomisia.

Kyllä minun mielestäni olisi ensimmäiseksi pitänyt tutkia lähivuosina lähialueilla tapahtuneiden murtojen yhteydessä teräaseella tehtyjen silpomisten mahdollinen yhteys kolmoissurmaan. En tiedä muita sellaisia tapauksia olleen kuin Raija Muukkosen ryöstömurha Muuralassa 1987.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ma Marras 29, 2021 2:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

On Anoi Kaa kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:34 pm
Korpisoturi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:00 pm
... Lisäksi luulen, että poliisilla on käsitys siitä, miten todennäköistä tunkeutuminen taloon on ollut jälkiä jättämättä ilman avainta. Kun lehtitietojen mukaan myös poliisia on askarruttanut murtojäljettömyys, niin ihmettelen tätä. ...
On mahdollista, että ei ole poliisin terävimmät kynät ja murtoexpertit olleet paikalla ja toisaalta onko kovin vaativaan ollut tuolloinkaan kykyä oikein missään?

Käsittämätöntä sössintää on nähty joissain tutkinnoissa, eräs toinen omassa kodissa tapahtunut murha tulee mieleen, mikä jäänyt kylmäksi ainakin virallisesti. Tuo vuosi 1990 oli vielä aikaa, milloin itseluottamus oli kenties paljon suurempi kuin kyvyt.

Käytössä myös koko maan rikostutkimus- ja labratekniikka melko alkeellista, jos vaikka tämän hetken huippututkintaan vertaa.

Uhkailut ovat sellaisia juttuja, että nekin saattavat joskus unohtua, kun ei ihminen kykene 24//7 -hälytystilaan kuin yksilöstä sopivia jaksoja. Mutta jos vakavasti uhkailtu olisi, niin miksi ei ole sitten varustellut kotiaan edes hieman paremmin? Voiko selitys uhrin luonteesta, ollut joko todella itsevarma, eräänlainen rämäpää tai sitten välinpitämätön.

Pelkästään jo kiireinen arki ainakin itsellä joskus laittanut todella tärkeitäkin asioita unohtumaan. Ja puhun juuri väkivallan uhasta, se teki minun onneksi ennemmin itsemurhan.

Varmaan osin tuon kokemuksen takia nämä kotiin tunkeutumalla tehdyt murhat ovat erityisen kiinnostavia, kun vaatii tekijältäkin melko paljon toteuttaa vaikkapa tämä Kirkkonummen joukkosurma ja vieläpä, ettei ole asiaan valoa tullut.

Kai tällaisessa käy poliisi läpi standardina muuten "lähelle osuneet" itsemurhat murhan jälkeen ja lähivuosilta? Voisin kuvitella, että sellaisen muiston kanssa eläminen vaatii joko todella sairaan pään tai sitten ei vaan muista tekoaan, syystä tai toisesta?
Olen samaa mieltä, että tämä juttu olisi ollut aikanaan selvitettävissä. Uskon, että tekijä on joku jo aikanaan "seulotuista" ja ratkaisu löytyy poliisin dokumneteista. Kenties väärä alibi tms ja aikoinaan keplotellut itsensä ulos. Kodin varusteluasia näyttämättä.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:43 pm
Korpisoturi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:16 pm
MEG kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 2:06 pm
Veikko ei tiettävästi kertonut kenellekkään uhkailun sisällöstä eikä uhkailijan vaatimuksista ,jos sellaisia olikaan . Pojan tai vastaavan läheisen uhkailuista olisi varmasti nostanut haloon. Poliisi on tunnistanut Wohlsin puhelin häirikön . Luulisi selvittäneen muutkin Rytköselle soitot. Vai eikö Veikon autopuhelimeen tulleita soittoja saatu jäljitettyä.
Lähipiiri kuitenkin tiennyt uhkailuista (tai ainakin Margit). Luulisi, että tällöin itsekin kysyy, että kuka sua muuten uhkailee.

Liitätkö Korpis. lainauksen tai linkin lehtijuttuun tai muuhun, jossa Margit väittämäsi mukaan väittää tietävänsä Rytköstä uhkaillun!?!

Niin voitaisiin arvioida Margitin tarkkoja sanomisia.

Kyllä minun mielestäni olisi ensimmäiseksi pitänyt tutkia lähivuosina lähialueilla tapahtuneiden murtojen yhteydessä teräaseella tehtyjen silpomisten mahdollinen yhteys kolmoissurmaan.
Väität, että olet seurannut tapausta alusta asti ja lukenut ketjun läpi. Lisäksi olet kommentoinut jo aiemmin tähän lehtijuttuun liittyviä viestejäni. Et silti itse löydä alle puolessa minuutissa tuota kyseistä lehtiujuttua tästä ketjusta tai Googlen avulla?

:D :D :D

Sori, mutta nyt on kolmen hymiön paikka.

Jos et ihan oikeasti löydä tämän päivän aikana, niin sitten lupaan auttaa, mutta ensin saat itse harjoitella.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Kehoitin nimenomaan sinua laittamaan linkin tai lainauksen, niin voitaisiin analysoida väittämääsi Margitin väittämää tietoa.
Nyt saattaa herätä epäilys siitä, ettei väitettyä väittämää väitetyn uhkailun väitetystä tietämisestä ehkä olekaan.

Mielestäni sinulla on hyvien väittelytapojen mukaisesti velvoite todistella väittämäsi väite tietämisestä todeksi - ei minulla.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Pääepäillyn pojan alibista on täällä puhuttu moneen otteeseen, eli oli ilmeisesti pubissa yksin, eikä sitä kai pystytty varmentamaan suuntaan tai toiseen. Lehtijutussa jossa Margit kertoilee ajatuksiaan, puhutaan kuitenkin Mikalla olleen teon ajalle ”varma alibi”. Onkohan tämä nyt vain toimittajan käsitys, vai onko poliisi joskus alkuvaiheessa pitänyt pojan alibia varmana. Sittemminhän näin ei ole ollut, koska poliisi on useaan kertaan antanut ymmärtää, että pitävät poikaa todennäköisenä tekijänä.

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 3:16 pm
^ Kehoitin nimenomaan sinua laittamaan linkin tai lainauksen, niin voitaisiin analysoida väittämääsi Margitin väittämää tietoa.
Nyt saattaa herätä epäilys siitä, ettei väitettyä väittämää väitetyn uhkailun väitetystä tietämisestä ehkä olekaan.

Mielestäni sinulla on hyvien väittelytapojen mukaisesti velvoite todistella väittämäsi väite tietämisestä todeksi - ei minulla.
En ole ajatellut, että olisit noin avuton ja et itse löytäisi. Lisäksi osittain uskoin, että olisit tähän tapaukseen tutustunut, kun kerran jopa tuohon haastatteluun liittyviä viestejä kommentoit. Ei käynyt mielessäkään, että edes koko jutusta tietäisi.

Eihän tässä ole kyse siitä, että en olisi väittämiäni todistamassa todeksi, vaan siitä, että esimerkiksi tässä ketjussa on hakutoiminto, jolla voit asiaa itse hakea (löytyy alle minutissa). Lisäksi on olemassa google: www.google.com.

En ota tavaksi alkaa toimimaan minään avuttoman apupoikana, mutta tämän kerran onnistuu:

Mene tämän ketjun sivulle 54. Spidermanin viesti 23.1.2019 klo 15:06. Siinä on koko juttu kuvakaappauksin.

Ole hyvä!
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Stobbart kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 3:23 pm
Pääepäillyn pojan alibista on täällä puhuttu moneen otteeseen, eli oli ilmeisesti pubissa yksin, eikä sitä kai pystytty varmentamaan suuntaan tai toiseen. Lehtijutussa jossa Margit kertoilee ajatuksiaan, puhutaan kuitenkin Mikalla olleen teon ajalle ”varma alibi”. Onkohan tämä nyt vain toimittajan käsitys, vai onko poliisi joskus alkuvaiheessa pitänyt pojan alibia varmana. Sittemminhän näin ei ole ollut, koska poliisi on useaan kertaan antanut ymmärtää, että pitävät poikaa todennäköisenä tekijänä.
Näin minäkin asian näkisin, että ovat poikaa pitäneet hyvin pitkään pääepäiltynä.

2015 annetut lausunnot uudesta aktiivisesta tutkinnasta ja mielenkiintoisista näkökulmista saattavat viitata siihen, että epäilyjen kohde vaihtunut.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Vastaa Viestiin