Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
KultaKutri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Marras 23, 2020 6:30 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja KultaKutri »

Tarpeeksi landella jos asuu niin ei tule postit ollenkaan postilaatikkoon eikä pihaan vaan ne pitää hakea yhteispostilaatikosta kauempaa. Vaan tuskinpa tuo Volsin kylä ihan niin korvessa on.

On muuten pirun hyvää pohdintaa näkynyt täällä viime aikoina ns. troijanhevosteoriasta ja muustakin. Jotenkin sitä luulisi että virkavallalla olisi jokseenkin selkeä käsitys siitä että onko murhaaja ollut kyläilemässä vai huristellut autolla talolle tappopuuhiin kun isäntäväki nukkuu, mutta toisaalta jos teon ajankohtakaan ei ole tarkkaan tiedossa niin tiiä häntä.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Poliisit lie enimmäkseen jotain juntteja - jotain junantuomia lestadiolaisia, jotka alkaa pläräämään pöytälaatikon papereita, jos ei tekijää saada heti satimeen pääepäillyistä.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Quorthon kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 7:06 pm
Veikon vanhemmasta pojasta en tiedä mitään varmaa, vain villejä huhuja jotka tässä ketjussa on mainittu vuosia sitten.

Nuoremmasta tiedän, että on mukava seuramies ja elää normaalia perhe-elämää. On pärjännyt elämässään kohtuullisen hyvin. Mielestäni hän on epäilyjen ulkopuolella, oli tuolloin myös vasta 19-vuotias.
Mielestäni edelleenkään ketään ei voi sulkea pois epäillyistä niin kauan kun tapaus on ratkaisematta.

Pihassa on maannut se kaatunut postilaatikko..joten se on saatettu paniikissa poistuessa pihasta ajaa autolla nurin tai joku on voinut ohi mennessään (raivoissaan) kiskoa se ylös. Molemmissa arvauksissa tekijä ei olisi välittänyt siitä, tuleeko hän nähdyksi vai eikö..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-

Vekku11
Jane Marple
Viestit: 1012
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 10:54 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Vekku11 »

KultaKutri kirjoitti:
To Kesä 17, 2021 9:29 pm
Tarpeeksi landella jos asuu niin ei tule postit ollenkaan postilaatikkoon eikä pihaan vaan ne pitää hakea yhteispostilaatikosta kauempaa. Vaan tuskinpa tuo Volsin kylä ihan niin korvessa on.

On muuten pirun hyvää pohdintaa näkynyt täällä viime aikoina ns. troijanhevosteoriasta ja muustakin. Jotenkin sitä luulisi että virkavallalla olisi jokseenkin selkeä käsitys siitä että onko murhaaja ollut kyläilemässä vai huristellut autolla talolle tappopuuhiin kun isäntäväki nukkuu, mutta toisaalta jos teon ajankohtakaan ei ole tarkkaan tiedossa niin tiiä häntä.

....
kyl postit tulee landellakin hyvin pitkälle omiin toosiin pihassa tai suht liki pihaa, tai näin ainakin täällä Satakunnassa on ollut. toki on niitä isompia toosarivejä esim navetan seinässä, jossa on usemman lähihuushollin laatikot.
Mutta vain sanomalehdet ja joskus jotain ilmaisjakoo tulee ns heittolaatikoihin, joissa on siis käytännössä sanomalehdet niille tilaajille jotka eivät ole viikonloppuna tai arkipyhänä varhaisjaon piirissä. näitä on siis maseudullakin tasasin välimatkoij tien vieressä josta lehden voi noutaa.

Donniebrasco
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 01, 2021 4:52 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Donniebrasco »

Ja oliko nyt niin, että pariskunnan postilaatikko oli kaadettu samana viikonloppuna? Ihan vaan sillä kysyn, että lehteä ei yleensä jaeta kaatuneeseen/vialliseen laatikkoon/tai jos se on liian täynnä.
Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo rattiin hyppääminen murhan jälkeisessä adrenaliini huumassa. Teoriassa autolla on voitu lähteä liikkeelle ns. "Revittämällä" jäljet ja myös epähuomiossa ajaa postilaatikko nurin. Ihmetyttää jos tuosta postilaatikosta ei ole napattu sormenjälkiä ihan jo Paanasen kirjeen takia. Tämä kertoisi lähinnä vaan lähtösuunnan rikoksen jälkeen.
Teoriassa teko onnistuu yhdeltä tekijältä, mutta tuohon aikaan ei ole tainnut saada tietoa ihmisten tappamisesta ammattimaisesti muualla kuin armeijassa. Tekijän on myös pitänyt olla fyysisesti hyvässä kunnossa.
Mutta riski loukkaantua myös itse kamppailussa on suuri. Ja ehkä jälkien peittelyyn/fyysiseen ylivoimaan on tarvittu kaksi.
Entä jos tilanne olisikin johtanut siihen että tekijät olisivat joutuneet pakenemaan? Miten tähän olisi varauduttu? Kenellä pysyy auto käsissä ja tuntee paikalliset kinttupolut? Tekoa on kaikesta päätellen hyvin suunniteltu, luultavasti on myös plan-b ollut.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Pojat yhdessä selittäisi toki monta asiaa.

Paitsi ehkä rikoksen selviämättömyyden...

Oliko kukaan paikalla hautajaisissa? Luulis olevan jännä tunnelma, kun kaikki miettii että murhaaja istuu keskuudessamme...

Lauletaan "mä taimi olen sun tarhassas" Jessican muistolle, ja murhaaja laulaa mukana.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

A
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 10:59 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja A »

Donniebrasco kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 7:23 pm
Ja oliko nyt niin, että pariskunnan postilaatikko oli kaadettu samana viikonloppuna? Ihan vaan sillä kysyn, että lehteä ei yleensä jaeta kaatuneeseen/vialliseen laatikkoon/tai jos se on liian täynnä.
Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo rattiin hyppääminen murhan jälkeisessä adrenaliini huumassa. Teoriassa autolla on voitu lähteä liikkeelle ns. "Revittämällä" jäljet ja myös epähuomiossa ajaa postilaatikko nurin. Ihmetyttää jos tuosta postilaatikosta ei ole napattu sormenjälkiä ihan jo Paanasen kirjeen takia.
En muista, että postilaatikon kaatamista olisi varsinaisesti käsitelty missään lähteessä. Ainoa viite tähän on Poliisi-TV:n raportin päättävä panorointi, joka tarkentuu pihatien poskessa trukkilavaa vasten makaavaan postilaatikkoon. Otan tästä postilaatikkojutusta osan omalle kontolleni, sillä kirjoitin tämän ketjun sivulla 8 muistelevani, kuinka kevään 1991 Poliisi-TV:ssa "mainittiin" kumoon ajettu postilaatikko, vaikka todellisuudessa laatikosta näytettiin vain kuvaa. Myös tuolloisten omien hämärtyneiden muistikuvieni mukaan laatikko oli kaadettu juuri autolla pihalta lähtiessä, mutta mistään tällaiseen viittaavasta ei ole julkaistu lausuntoja. Lisäksi tämän kumoaisi se, että auton on kerrottu olleen piilotettuna kauemmaksi, mahdollisesti sivulle 85 liittämääni karttaan merkittyyn kohtaan.

Paanasen kirjeen taas kerrotaan Poliisi-TV:ssa löytyneen talon ulko-oven välistä, ei postilaatikosta.

Donniebrasco
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 01, 2021 4:52 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Donniebrasco »

Paanasen kirjeen taas kerrotaan Poliisi-TV:ssa löytyneen talon ulko-oven välistä, ei postilaatikosta.
[/quote]

Ok. Tuossa elävän arkiston jaksossa ei ollut tästä mitään mainintaa. Onko alkuperäinen pätkä katsottavissa jostain?

A
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 10:59 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja A »

Donniebrasco kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 8:32 pm
Ok. Tuossa elävän arkiston jaksossa ei ollut tästä mitään mainintaa. Onko alkuperäinen pätkä katsottavissa jostain?
Ritva-tietokannan katselupisteissä: https://rtva.kavi.fi/cms/page/page/info_katselupisteet . Jakso on lähetetty 3.5.1991.

Donniebrasco
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 01, 2021 4:52 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Donniebrasco »

Pitänee käydä katsomassa, jos vaikka jotain uutta avautuisi.
Vanhemman pojan voi laskea pois epäiltyjen listalta JOS hänen kapakkareissulleen löytyy todistajia. Todennäköisesti löytyy, eihän baareissa yleensä yksin olla. Poliisi on varmasti asian tarkistanut, muuten näyttö olisi varmasti riittänyt jos kerta on siellä samana päivänä käynyt.
Nuorempaa ei ole missään kohtaa edes epäilty tekijäksi. Ja epätietoisuutta pojan tiedoista tekotavasta tukee 2.8.1990 annetut kommentin lehteen.

Yksi asia ihmetyttää eikä suoranaisesti liity tähän mutta.. Miksi veljekset eivät ole fb kavereita keskenään? :D

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Varmaan epäilee toisiaan korvat luimussa... ei kerkee oleen kavereita kun on vihamiehiä... Instagramissa saa Mika seurata Markkua, mutta fb:ssä ei Markku voi kaveerata Mikaa...ainakaan kunnes DNA-näytteet on testattu.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

jotenkin mulle tulee tästä tapauksesta mieleen se Ilmajoen erakko surma, missä tekijät luulivat että erakoituneella lievästi kehitysvammaisella vanhalla miehellä on paljon rahaa. Neljä mannea sitten mätki vanhuksen kuoliaaksi eivätkä löytäneet penniäkään koska mitään rahoja ei koskaan ollutkaan. mun teoria on tämä mannelauman korviin oli kantautunut vihiä että Rytkösellä on hynää ihan kunnolla ja se säilyttää niitä kotonaan. Lopputulos tiedetään...
"If you aim for a king, you better not miss"

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Dope Boy kirjoitti:
Ma Kesä 21, 2021 6:29 am
jotenkin mulle tulee tästä tapauksesta mieleen se Ilmajoen erakko surma, missä tekijät luulivat että erakoituneella lievästi kehitysvammaisella vanhalla miehellä on paljon rahaa. Neljä mannea sitten mätki vanhuksen kuoliaaksi eivätkä löytäneet penniäkään koska mitään rahoja ei koskaan ollutkaan. mun teoria on tämä mannelauman korviin oli kantautunut vihiä että Rytkösellä on hynää ihan kunnolla ja se säilyttää niitä kotonaan. Lopputulos tiedetään...
Juuri näin. Äijä on rehennellyt pätäkällä ja mannet on tulleet ja tuikkineet porukan päiviltä ja pöllineet hynät.

Donniebrasco
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 01, 2021 4:52 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Donniebrasco »

Romanit olis vienyt seinäkellosta lähtien kaiken kiiltävän. Rikospaikalla on tiedetty missä rahaa säilytetään ja osattu sitä keittiöstä etsiä. Jos löytyy rahaa keittiöstä, miksi ei samalla pengottu ja etsitty muualta asunnosta?
Käsittääkseni Volsintiellä on punainen talo jota on romanit asuttaneet jo vuosikymmeniä.(korjatkaa jos olen väärässä). Romanit on ihan yhtä hyvä epäilty kuin esim. Jan Jalutsi. Eikös sekin operoinut Kirkkonummen alueella noihin aikoihin.

matamimimmi
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: To Elo 16, 2018 10:32 am
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja matamimimmi »

joo volsintiellä on mustalais-Santun mökki (punainen)
ja he asuivat 90- luvulla Espoon suvelassa ja heillä oli MB-asuntoauto

Kirstinmäkeläiset-siellä vaikuttaneet ryhmässä fb on varmaan monia jotka nämä ovat tunteneet sieltä voi kysellä noista tosi-asioista.
Murhainfolainen 8) 8)

Vastaa Viestiin