Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Kiitokset Quille tiedoista, tuollaisia ulostuloja täällä kaivataan. Toivottavasti joku muukin M.R:n joskus tuntenut tulee tänne vielä kirjoittelemaan. Omissa papereissani M.R on hyvin todennäköinen tekijä, eivätkä nuo Quin antamat tiedot ainakaan vähennä epäilyjäni. Uskon myös poliisin edelleen pitävän häntä tekijänä, eikä tuo taannoin annettu lausuma uusista näkökulmista viittaa nähdäkseni mihinkään uuteen teoriaan. Kyllä nuo poliisin puheet julkisuudessa on olleet sellaisia, että pientä painetta halutaan mallipojan suuntaan antaa. Siltikin, hyvin vaikeaa taitaa olla enää saada aineksia syytteen nostamiseen, ellei tunnusta tai puhu jollekin ohi suunsa. Tuskinpa puhuu.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Sitten tosiaan ihan sekin, että olisi tuollainen teko kontollaan, mutta sitten ei enää myöhemmin tekisi mitää isommin kriminaalia.
Tämän jutun ympärillä on ollut niin hiljaista, että emme me varmaan tietäisi vaikka jompikumpi pidätetyistä olisi sittemmin vaikka tappanut, raiskannut saatikka pahoinpidellyt jonkun. Kun ei kukaan omaisista ole uskaltanut avautua, lukuunottamatta Margittia vuonna 1990. Ainakaan he eivät ole alibin kanteen päätyneet, mutta se onkin ainoa mitä voi sanoa
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 7:58 pm
Sitten tosiaan ihan sekin, että olisi tuollainen teko kontollaan, mutta sitten ei enää myöhemmin tekisi mitää isommin kriminaalia.
Tämän jutun ympärillä on ollut niin hiljaista, että emme me varmaan tietäisi vaikka jompikumpi pidätetyistä olisi sittemmin vaikka tappanut, raiskannut saatikka pahoinpidellyt jonkun. Kun ei kukaan omaisista ole uskaltanut avautua, lukuunottamatta Margittia vuonna 1990. Ainakaan he eivät ole alibin kanteen päätyneet, mutta se onkin ainoa mitä voi sanoa
Aivan varmasti tiedettäisiin. Kyllä siitä olisi lehdissä ollut ja sana kiirinyt.

Edit: tietysti vain jos tuomittu.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Stobbart kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 7:48 pm
Kiitokset Quille tiedoista, tuollaisia ulostuloja täällä kaivataan. Toivottavasti joku muukin M.R:n joskus tuntenut tulee tänne vielä kirjoittelemaan. Omissa papereissani M.R on hyvin todennäköinen tekijä, eivätkä nuo Quin antamat tiedot ainakaan vähennä epäilyjäni. Uskon myös poliisin edelleen pitävän häntä tekijänä, eikä tuo taannoin annettu lausuma uusista näkökulmista viittaa nähdäkseni mihinkään uuteen teoriaan. Kyllä nuo poliisin puheet julkisuudessa on olleet sellaisia, että pientä painetta halutaan mallipojan suuntaan antaa. Siltikin, hyvin vaikeaa taitaa olla enää saada aineksia syytteen nostamiseen, ellei tunnusta tai puhu jollekin ohi suunsa. Tuskinpa puhuu.
Voi olla näinkin, mutta paine on siinä tapauksessa nimenomaan pientä. Jos MR on tekijä, niin luultavasti häntä ei poliisin ulostulot hetkauta suuntaan eikä toiseen. Tietänee poliisikin tämän ihan hyvin.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

spiderman83
Sabrina Duncan
Viestit: 371
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 9:56 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja spiderman83 »

Hesarin uutinen miehen vangitsemisesta:

Kuva

Ollut näköjään tuttu nimi tuomarina.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Ei voitu esittää todennäköisiä syitä... Eli aika heikoilla eväillä pidätys taidettiinkin tehdä, koitettiin vain josko tunnustaisi murhat tehneensä. Pidätettiin vain, kun muutakaan ei keksitty, ja jotta näyttäisi että poliisi tekee jotain? Kas kun ei vielä todisteita "löydetty" :mrgreen:
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

No jos tuolla tavalla käyttäytyi tekojen jälkeen, verisiä vaatteita pyöri siellä täällä, oli umpiveloissa, sormenjälki makuuhuoneessa, viimeinen perheen elossa nähnyt, hyötyi teosta taloudellisesti (kuinka paljon, emme tiedäkään, 20 tonniahan oli vain "käsiraha"), huonoissa väleissä Veikon kanssa, tyttöystävä sattumalta viikonlopun poissa, sisään menty ilman murtojälkiä, kyseli naapureilta onko ne nähneet mitään, laittoi kuolinpäivän itse jne., niin hyvä että poliisit edes yrittivät saada irti tunnustuksen. Ketä itse epäilisit? :lol:

Seuraavaksi parhaat epäillyt taitavat olla teon jälkeen välittömästi pidätetty ja nopeasti vapautettu mies, sekä mies jonka entinen rikoskumppani väitti alibissa hänen yrittäneen värvätä häntä Rytkösen tappamiseen. Huom. Rytkösen, ja bisnessyistä.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 12:08 pm
No jos tuolla tavalla käyttäytyi tekojen jälkeen, verisiä vaatteita pyöri siellä täällä, oli umpiveloissa, sormenjälki makuuhuoneessa, viimeinen perheen elossa nähnyt, hyötyi teosta taloudellisesti (kuinka paljon, emme tiedäkään, 20 tonniahan oli vain "käsiraha"), huonoissa väleissä Veikon kanssa, tyttöystävä sattumalta viikonlopun poissa, sisään menty ilman murtojälkiä, kyseli naapureilta onko ne nähneet mitään, laittoi kuolinpäivän itse jne., niin hyvä että poliisit edes yrittivät saada irti tunnustuksen. Ketä itse epäilisit? :lol:

Seuraavaksi parhaat epäillyt taitavat olla teon jälkeen välittömästi pidätetty ja nopeasti vapautettu mies, sekä mies jonka entinen rikoskumppani väitti alibissa hänen yrittäneen värvätä häntä Rytkösen tappamiseen. Huom. Rytkösen, ja bisnessyistä.
Näin juuri ja tiesi Veikon syväunisuudesta ja lisäksi tunsi talon ja lähialueen.

Lähtökohtaisesti kuitenkin: näkisin, että teoriassa/paperilla tämä uhkaileva exä ollut paras kandi. Siksi pidätetty nopealla aikataululla. Jos tilastoja analysoi, niin erittäin paljon todennäköisemmin exä kylmää entisen puolison kuin lapsi vanhempansa. Toivottavasti ne perusteet, joilla hänet nopeasti vapautettiin ovat varmuudella syynätty huolellisesti ja täysin pitävät.

Pesämiehen juttuja en osta sellaisenaan. Se kuitenkin lienee totta, että Veikolla ollut vihamiehiä.

Ja kuten useasti todettu, niin erittäin harvoin Suomessa bisneskuvioiden takia kylmätään sivullisia.

Mutta:

Onko kovin yleistä, että lapsi tappaa vanhemman (ja kaksi muuta, joista toinen ainakin täysin sivullinen)? Tietysti voidaan saivarrella onko vauvan osalta kyseessä kuolemantuottamus, tappo vai surma.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Niin, unohtui vielä toi syväunisuus. Se sopii täydellisesti kuvioon, koska kevytunisen kanssa koko homma olisi voinut mennä pieleen tuolla tavalla toteutettuna. Ja poika tunsi talon ja tiesi paikat. Aika epätodennäköistä, että se joku muu olisi.

Ja tuskin toi mikään "täydellinen rikos" on, se Paanasen kirje on voinut sattumalta tulla silloin, ei se harhautuksena ratkaisevasti auttaisi. Kerrankos sitä urakoista riidellään tai niitä tilaillaan. Yrittäjät on aina töissä.

Sitähän itse myös sanoin aiemmin, että noin paperilla exän on paljon helpompi hoitaa moinen homma. Mutta kun kuvioon lisätään pojan älytön käytös, niin tulee sellainen fiilis, että tässä on poikkeuksellisen päin v-ttua hoidettu uusioperhekuvio taustalla, ja se olisi luonut saman luokan jännitteet kuin petetty rakkaus.

Pesämiehen puheissa muuten se ilmiantava virhe lienee se, että hän itsekin sanoi tämän maansiirtomiehen sanoneen "Rytkönen JA SEN MUIJA pitää tappaa" - miksi ihmeessä AVOvaimo, jos Veikolle oli velkaa? Siksi, että koko juttu on valhe ja Pesämies keksi sen muijan siihen mukaan, koska tiesi koko perheen kuolleen. Mutta liikesyistä ei muijaa tarvitsisi tosiaan tappaa.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ainiin, yksi asia unohtui vielä:


-Beritin 9-vuotiaat kaksoset lähtivät yllättäen isänsä luokse surmaa edeltäneenä lauantaina. Heidän ei alun perin pitänyt mennä sinne laisinkaan, mutta olivatkin yllättäen päättäneet lähteä. Tästä lähdöstä olivat tietoisia kotiväen lisäksi vain Veikon vanhin poika Mika, joka sattui käväisemään isänsä luona silloin kun lapset lähtivät.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

viikari
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2021 11:19 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja viikari »

Ehkä Berit ns. tiesi missä mennään, jolloin eloon jäädessään olisi voinut hyvin osata nimetä tekijän / teon tilaajan. Tai sitten hämärässä makuuhuoneessa ei varmuudella nähnyt kummalla puolella sänkyä varsinainen kohde makasi, joten oli parempi tuikata molemmat hengiltä. Mahdollisesti jopa sattumalta ensin Berit, jonka ansiosta Veikko olisi ehtinyt herätä ja alkaa könytä ylös sängystä ennen omaa vuoroaan.

Uusioperhekuviot vaikuttaa minusta sikäli hieman kaukaa haetulta, että -66 syntynyt poika on vuonna -90 ollut jo 24-vuotias. Tuon ikäisenä ei kai yleensä enää edes lasketa itseään varsinaisesti mukaan vanhempien perheeseen. Eikä vanhempien uudet suhteet tai uusioperheet enää sillälailla hetkauta kuin ehkä nuorempia lapsia. Oma perhe ja oma elämä yleensä kiinnostaa nuoria aikuisia paljon enemmän kuin vanhempien edesottamukset.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

No, jokainen tietysti katsoo asiaa omasta sosiaalisesta vinkkelistään. Mä olen itse nähnyt 18-vuotiaita, jotka asuivat omillaan omasta tahdostaan. Mutta olen myös nähnyt 10v tuota vanhempia, jotka asuivat yhä vanhemmillaan tai olivat muuten tosi oidipaalisessa suhteessa molempiin tai toiseen vanhemmistaan. Että sikäli hankala yleistää. Ja jos kyseessä on ollut vaan paskat välit + kosto + rahapula, niin eihän se edes katso sitä.

Ihan näin esimerkiksi: jos pojalla on ollut TOSI läheiset välit äitiin (ei harvinaista), ja isä on vaikka tehnyt tosi vittumaisella tavalla eron hänestä, niin kyllä siitä voi rakentua vaikka mitä, jos on rakentuakseen. Ja vittuilua veloista jne jne... ja vaikka uusi hankala muija, vauva...

Myös nämä kertomukset epäillyn käytöksestä maalailevat kuvaa melko eksenterisestä kaverista, jonka mielenliikkeiden arvailu lie ainakin tuolloin ollut hankalaa.

Ette kai te nyt sentään pidä normaalina, että jos isäukkonne silvotaan, niin sanotte naureskellen töissä että "sukulaiset" on tapettu.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

viikari
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2021 11:19 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja viikari »

Mistä päättelit, että on sanonut naureskellen että isänsä on tapettu. Eikös täällä juuri kerrottu, ettei ollut maininnut isälleen tapahtuneesta sanallakaan ja hoitanut työkeikan rutiinilla. Sen sijaan kertoja oli kuullut myöhemmin toiselta keikalla olleelta henkilöltä, että tälle oli kertonut tapauksesta. "Sukulaiset tapettu" oli siis toisen henkilön kertomaa, eikä sanatarkka lainaus pojan itsensä sanomasta. Näin ollen emme pysty tietämään miten poika itse oli asiasta puhunut.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Ja vaikka olisi puhunut miten, ei siitä oikein mitään voi päätellä, koska tuollainen tilanne aiheuttaa joka tapauksessa jonkinlaisen shokki-reaktion. Ja ihminen voi käyttäytyä hyvinkin irrationaalisesti
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Eikös täällä juuri kerrottu, ettei ollut maininnut isälleen tapahtuneesta sanallakaan ja hoitanut työkeikan rutiinilla.
No joo. Mutta toi ei pidä kuulemma sittenkään paikkaansa.

Oli se maininnut tapahtuneesta isälleen kuulemma.

Isä vastasi:

"VITTUAKO ENÄÄ MAINITSET TÄSTÄ MINULLE, VITUN HOMO, KUN MINUT TAPETTIIN NUKKUESSANI, VOI VITTU, LOPETA SE SPIRITISMIN PELAAMINEN, HALUAN NUKKUA RAUHASSA!"

Ei olisi kannattanut mainita enää isälle.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Vastaa Viestiin