Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
tutkimusnoviisi
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 7:14 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja tutkimusnoviisi »

En ymmärrä kun Minfon ketjussa toisaalla luki että Iines Kastemaan katoaminen 3pv ajaksi oli vapaudenriisto Turussa ja tekijä on tunnustanut teon.Tekijä jutun mukaan sama joka on tunnustanut Sari Liinaharjan tapon.Istunut siitä ja toisesta taposta lähes toistakymmentä vuotta yhteensä.Miksi mediassa ei ole kerrottu että Liinaharjan ja Katariina Leinosen tappaja on sama mies? Edes mediassa ei ole näkynyt tietääkseni että molemmat surmat ratkaistu.Kansalaisilla olisi oikeus tietää kuka on ollut tekijä ja on tunnustanut ne. Istunut tuomionsa ja on vapaalla.
Kyseessä jutun mukaan tämä mies:
https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/art- ... 64066.html

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Eiköhän nuo jutut ole pelkkää spekulaatiota. Salomaan saamat tuomiot ovat tulleet muista tapoista.
Minfo: Turun kaksoissurma 2008.
Viimeksi muokannut Tampereen Tyttö, La Tammi 23, 2021 7:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2370
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

Iltasanomien viikonlopun (23.-24.1.2021) paperiversiossa on Sarin siskon haastattelu:

Kuka surmasi siskoni Sarin, 17?

Kristiina Liinaharjan sisko Sari, 17, katosi 33 vuotta sitten. Ruumis löytyi puoli vuotta myöhemmin metsästä. Perheen isä kuoli hautajaispäivän iltana.

"Haluaisin katsoa tekijää silmiin"

Tammelalaisen Kristiina Liinaharjan sisko Sari, 17, katosi 33 vuotta sitten. Sari lähti kotoaan bussipysäkille illalla 6. helmikuuta 1987. Ystävät odottivat häntä Forssan keskustassa. Lunta tuprutti ja bussi oli myöhässä. Sari ei enää noussut kyytiin, kun bussi tuli. Saria kyyditti joku muu kohti kuolemaa.

Miksi?

Sitä vastausta Kristiina Liinaharja odottaa yhä. Täsmälleen puoli vuotta hän, veli ja vanhemmat joutuivat odottamaan Sarin löytymistä. Noin 30-vuotiaaksi asti Kristiina Liinaharja vielä uskoi, että Sarin surmaaja jää kiinni. Pariinkymmeneen vuoteen hän ei ole aktiivisesti ajatellut asiaa enää rikoksena, vaan suruna, joka seuraa elämässä mukana.

-Syy miksi puhun nyt on toive siitä, että Sarin surma katsottaisiin vielä kerran läpi. Minä haluaisin katsoa tekijää silmiin ja kysyä, mitä hän siellä metsässä teki. Miksi hän teki tämän sisarelleni, Kristiina Liinaharja sanoo kotitilallaan Tammelassa.

Kristiina Liinaharja on suvun 38. sukupolvi 500 vuotta vanhan tilan hoitajana.
Perhe muutti Tammelaan Kivijärveltä muutama vuosi ennen Sarin katoamista. Äiti ja isä olivat opettajia. Yrjö-isä oli jo tuolloin sairaseläkkeellä. Äiti tuli Tammelaan töihin ja teki vielä pitkän uran kyläkoulun opettajana. Musikaalinen isä oli myös kulttuuripersoona.

-Siinä katoamisillassa ei ollut mitään erikoista. Minä olin omien ystävieni luona. Sari oli korjaillut sukkahousujaan ja sanonut sitten äidille hei ja lähtenyt bussipysäkille. Nuoret kokoontuivat siihen aikaan Forssan torilla. Moni saattoi tarjota myös kyytiä Forssaan, jos huomasi bussipysäkillä ihmisiä. Siinäkään ei ollut mitään epätavallista, että joku otti pysäkiltä kyytiin, jos oli itsekin menossa Forssaan, Kristiina Liinaharja kertoo.

Sari ei osannut pelätä vaaraa, sillä se autossa vaani.

-Kävimme täällä Tammelassa Sarin kanssa yhdessä rippikoulun, vaikka olin häntä vuoden vanhempi. Olin äidin kanssa OAJ:n bussimatkalla Euroopassa sinä kesänä, kun olisin ikäni puolesta voinut päästä jo ripille, Kristiina Liinaharja kertoo.

Parintuhannen asukkaan Kivijärveltä tulleet tytöt ymmärsivät vasta Tammelassa, mitä nuorisokulttuuri oli.

-Sari lähti tapaamaan ystäviään hyvillä mielin. Siinä ei ollut mitään riitaa kotiväen kesken. Se on ainoa hyvä asia tässä kauheudessa.

Sari oli siskonsa Kristiinan tavoin heppatyttö, hyvin eläinrakas. Hänen piti hoitaa hevoset seuraavana aamuna, koska Kristiina oli ystäviensä luona.
-Minä huolestuin heti, koska Sari ei olisi koskaan jättänyt hevosten hoitoa väliin. Minun siskoni ei ollut sellainen. Sari olisi hoitanut tallivuoronsa. Muistan soitelleeni hänen ystävilleen, kun tulin kotiin eikä Saria näkynyt missään. Sari lähti perjantaina ja muistan soittaneeni poliisille sunnuntaina.

-Poliisin asenne oli vähän sellainen, että kyllä routa porsaat kotiin ajaa ja nuoret nyt karkailevat aina välillä. Poliisilaittoi silloin asian vain tiedoksi. Kun Sari ei ilmaantunut kouluunkaan maanantaina, huoli oli jo kova, Kristiina Liinaharja kertoo.

Poliisi aloitti etsinnät, tutki perheen tilukset, pihakaivot ja Pyhäjärven rantaa. Toivo alkoi vaihdella epätoivon kanssa, kun päivät kuluivat toisensa jälkeen eikä mikään tuonut Saria kotiin. Niihin päiviin ajoittuvat Kristiinan penkkarit.

-Minä olin abiturientti ja Sari lukion toisella, kun hän katosi. Minusta on kuva, jossa kyyhötän penkkareissa istualtani. Vielä silloin halusin ajatella, että jos Sari olisi vain karannut.
-Muistan, että olen mennyt kirjoituksiin suoraan poliisikuulustelusta. Muistan myös menneeni kirjoituksiin aamutakissa tai pyjamassa. Se oli aika sekavaa ja onhan siitä jo yli 30 vuotta, joten muistikuvat saattavat pettää.

Kirjoitusten jälkeen Kristiina pääsi töihin taidekeskus Retrettiin Punkaharjulle.
-Ostin ylioppilasrahoilla Rellu vitosen ja ajelin sillä Punkaharjulle. Kävin aika usein kotona kääntymässä. Minulla oli varmasti helpompaa Itä-Suomessa, kun nimeäni ei näkynyt missään. Jos Savonlinnassa kuittasin pankkikorttikuitin, minulta kysyttiin siskoni katoamisesta. Sukunimemme on sellainen, että se jää mieleen.
-Minä pääsin ikäänkuin turvaan Savonlinnaan. Perheelläni oli paljon vaikeampaa täällä. Toimittajia parveili. Sarin etsintäkuulutus oli lehdissä ja se oli annettu Interpolillekin.

Kesän loputtua Kristiina palasi kotiin. Sukulaisen koira sai syyskuussa pentuja. Kristiina oli auttanut niitä maailmaan yöllä, kun aamulla pihaan tulivat poliisit siviiliautossa ja siviilivaatteissa.

-Oli varhainen aamu. Näin heti, ettei Sari ole poliisiautossa. Minulla oli koiranpennut käsissäni. Näin naapurin poliisin ilmeen, kun hän nousi autosta. Tajusin, että nyt on tapahtunut se, mitä on pelätty. Minulle tuli niin voimakas huono olo, että menin oksentamaan. Poliisit pyysivät herättämään äidin ja isän. He heräsivät aamuun, jolloin viimeinenkin toivo kuoli.

-Minulle on kerrottu, että Sarin löysi alunperin lapsi, joka meni kertomaan marjassa olleelle isälleen, että metsässä on eläimen luuranko. Isä oli tullut katsomaan ja sanonut, että ei se ole eläin, kun sillä on saappaat jalassa. Sari tunnistettiin hampaiden perusteella, Kristiina Liinaharja kertoo yksityiskohdista, jotka satuttavat vieläkin.

Sari löytyi metsätien varrelta Forssan Koijärven Rekirikosta. Poliiseja oli löytöpaikalla hämännyt kello, jossa luki Mari.
-Sari oli löytänyt kellon pari vuotta aiemmin ja vienyt sen poliisilaitokselle. Kun kukaan ei tullut sitä noutamaan, hän sai pitää kellon. Se oli hänen ranteessaan, kun hän katosi. Kertomuksesta tulee tuska läpi. Minkälainen ihminen tekee pahaa 17-vuotiaalle tytölle, jättää metsään ja elää 33 vuotta teko tunnollaan?

-Meidän perhe meni rikki. Siihen aikaan ei ollut debriefingiä, traumaterapiaa eikä mitään muutakaan. Jäimme aika lailla oman onnemme nojaan. Poliisi kuulusteli myös perheenjäseniä.
-Me olimme kaikki useamman päivän poliisitutkinnassa Sarin löytymisen jälkeen. Ymmärrän, että poliisin piti tehdä näin. Niinhän tehdään tänäänkin, että läheiset kuulustellaan, Kristiina Liinaharja sanoo.
-Poliisi keräsi kaikki maailman näytteet vaatteista, kotieläimistä, pehmoleluista ja ihan kaikesta. Sekin kuuluu tähän kuvioon.

Kotiin soitettiin, kun Sarin oikeuslääketieteelliset tutkimukset oli tehty.
-Vain minä olin silloin kotona kun poliisi soitti ja sanoi, että ruumiin saa hakea Hämeenlinnasta. Silloin ei ollut kännyköitä. Muistelen, että isä oli Kivijärvellä ja äiti opettajien täydennyskoulutuksessa. Olin vasta 19-vuotias. En osannut kysyä poliisilta, että voiko Sarin haku odottaa, kun äiti ja isä tulevat kotiin. Minä vain aloin toimia.
-Otin pihalta Opelin. Muistin, että vanhemmat olivat sanoneet, että meidän suvun asiat hoidetaan Sarasmäen hautaustoimistossa. Huomasin ystäväni kadulla ja pyysin hänet mukaani. Hautaustoimiston väki oli sydämellistä ja he neuvoivat kuinka toimia.
-Oli hirvittävää katsella arkkuja ja ajatella, millaisesta arkusta siskoni olisi pitänyt. Minä valitsin arkun, joka oli tyttömäinen. Halusin hakea hänet hautaustoimiston Chevroletilla, kun Sari tykkäsi jenkkiautoista.

Sarin hautajaisissa oli useita siviilipukuisia poliiseja.

-Poliisilla oli siellä useita kameroita kirkossa ja hautausmaalla. Kaikki ihmiset, jotka tulivat, olivatpa hautajaisvieraita tai eivät, kuvattiin. Poliisi analysoi kuvat ja meiltä kysyttiin, kuka missäkin kuvassa on. Eihän me kaikkia tunnettu, kun hautajaisiin tuli kutsumattomiakin. Poliisilla oli sellainen ajatus, että joskus surmaaja saattaa tulla hautajaisiin tai jos surmaaja on jokin meille tuttu, hänen käyttäytymisensä saattaa olla omituista, Kristiina Liinaharja kertoo.

Sarin muistotilaisuus pidettiin perheen kotona. Muistotilaisuuden jälkeen Kristiina lähti ystäviensä luo. Perheen tueksi jäi sukulaisia. Kristiina huomasi ystävän ikkunalaudalla istuessaan ambulanssin.
-Minulle tuli outo etiäinen, että se meni meille. Ambulanssi tuli takaisin eikä sillä ollut edes hälytysvaloja päällä. Ambulanssi kuljetti Kristiinan isää sairaalaan. Siltä reissulta isä ei enää palannut. Hän kuoli Sarin hautajaispäivän iltana.
-Äiti oli yrittänyt antaa isälle mukaan kylpytakkia ja hammasharjaa. Isä oli sanonut, että ei hän niitä tarvitse, hän lähtee Sarin luo. Niin siinä kävi, Kristiina Liinaharja kertoo.
Kristiina heräsi ystävänsä luona aamulla puhelimen soittoon.
-Minä vastasin. Siellä oli äiti, joka kertoi, että isä oli kuollut. Tuli tunne, että minulta lähtee taas ilmat pihalle.
-Me emme koskaan saaneet nähdä Sarin ruumista. Perhepappimme oli viisas. Hän sanoi, että nyt olisi hyvä käydä katsomassa isää sairaalassa. Me saimme hyvästellä isän, joka näytti rauhalliselta ja kauniilta. Siitä jäi hyvä muisto.

Sarin surmaa käsiteltiin Poliisi-tv:ssä 2000-luvun alussa. Se jakso poiki vinkkejä.
-Sarin katoamisyönä valkoinen Toyota oli suistunut ojaan. Se oli autettu takaisin tielle. Kuljettaja oli ollut hermostunut.

Yksi auttajista huomasi, että autosta puuttui sisätilamatto. Suistumispaikka oli noin kolmen kilometrin päässä Sarin ruumiin löytöpaikasta. Sarin ruumiin läheltä löytyi auton sisätilamatto. Toinen sisätilamatto oli löytynyt aiemmin Rekirikontieltä.
-Yhden epäillyn kohdalla asia juuttui esitutkintaan. Näyttö ei riittänyt syytteeseen asti. Poliisi on tehnyt valtavasti työtä. Tiedän, että apuna on käytetty hypnoosiakin, Kristiina Liinaharja kertoo.

Samana vuonna tapahtuneesta Viking Sallyn henkirikoksesta on hiljattain nostettu syytteet.
-Se tuo toivoa, että jonakin päivänä Sarinkin henkirikos selviäisi. Tiedän, ettei oikeudenkäynti toisi koskaan sisartani takaisin. Toivon silti, että jonakin päivänä asia etenee oikeuteen asti.

Kristiina Liinaharja kertoo perheen raskaasta ajasta.
-Kotiin tuli uhkaussoittoja Sarin löytymisen jälkeen. Minä olen saanut tappouhkauksia toimiessani paikallispolitiikassa. Ajattelevatko nämä uhkailijat, miltä se tuntuu, kun meidän perheenjäsenistä yksi on oikeasti kuollut henkirikoksen uhrina?

Kristiina Liinaharja on kolmen aikuisen pojan äiti. Hän suree sitä, etteivät hänen poikansa koskaan saaneet tuntea tätiään.
-Voin vain aavistaa, miltä äidistäni tuntuu, kun hänen oma lapsensa on surmattu. Sisaruussuhteen pitäisi olla suhteista pisin. Minä sain tuntea sisareni vain 17 vuotta, Kristiina Liinaharja kertoo.

Ikävä on kova.


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007756055.html

Linkki lisätty.
-NILS-
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra

Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

tutkimusnoviisi kirjoitti:
La Tammi 23, 2021 3:45 pm
En ymmärrä kun Minfon ketjussa toisaalla luki että Iines Kastemaan katoaminen 3pv ajaksi oli vapaudenriisto Turussa ja tekijä on tunnustanut teon.Tekijä jutun mukaan sama joka on tunnustanut Sari Liinaharjan tapon.Istunut siitä ja toisesta taposta lähes toistakymmentä vuotta yhteensä.Miksi mediassa ei ole kerrottu että Liinaharjan ja Katariina Leinosen tappaja on sama mies? Edes mediassa ei ole näkynyt tietääkseni että molemmat surmat ratkaistu.Kansalaisilla olisi oikeus tietää kuka on ollut tekijä ja on tunnustanut ne. Istunut tuomionsa ja on vapaalla.
Nyt suosittelen lukemaan Kastemaan ketjun viestit uusiksi, sillä olet käsittänyt väärin. Kastemaan ketjun yhteydessä otetaan puheeksi selvittämättömiä tyttösurmia ja viime vuonna vankilasta vapautunut henkilö, MUTTA kukaan ei yhdessäkään viestissä väitä, että nämä liittyisivät millään tavalla toisiinsa! Lisäksi ketjussa viitataan tästä Sarin ketjustakin löytyvään huhuun, jonka mukaan ko. mies olisi joskus tunnustanut jollekin yksityishenkilölle Sarin ja Katariinan surmat. Kastemaan kaappauksen ainoa tiedossa oleva fakta on, että tapaksesta on vangittu viisikymppinen mies. Hänen henkilöllisyytensä selvinnee kyllä aikanaan.

Ja ketjun aiheeseen: hienoa, että myös Sarin tapaus nostettiin sisaren haastattelun kautta taas esille!!
Viimeksi muokannut Tähtisade, La Tammi 23, 2021 8:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Saaris
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 12:21 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Saaris »

Muistaako kukaan siitä piirroksesta millaiset sen auton ojaan ajaneen miehen tuntomerkit olivat? Tumma vai vaalea, pitkä vai pätkä? Muita erityisiä tuntomerkkejä?

Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

Sarin sisaren haastattelu Omaisen ääni -sarjassa löytyy myös netistä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007756055.html

Sieltä löytyy myös pari kuvaa Sarista.

Saaris
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 12:21 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Saaris »

Minusta on merkillepantavaa että sisko sanoo haluavansa katsoa murhaajaa silmiin. Hän ei siis selvästikään usko murhaajan olevan se itsemurhan tehnyt mies. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä hän sitten ajattelee. Hän mainitsee Sarin vaatetuksen, m.m. hameen, jota hän ei tavallisesti käyttänyt ja joka ei myöskään sopinut ulkoilmaan. Hame myös vaati sukkahousujen korjauksen, eli ihan ex temporevalinta se ei ole voinut olla. Oliko Sarilla tapaaminen sinä iltana? Oliko tarkoitus mennä ravintolaan jonkun kanssa, kun pukeutumiseenkin panostettiin tällä tavalla (ehkä haluttiin näyttää yli 18-vuotiaalta?)? Miksi tapaaminen oli näin myöhään illalla? Oliko se jollain lailla salainen (esim. varattu mies) kun Sari ei hiiskunut siitä kenellekään?

Saaris
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 12:21 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Saaris »

Toisaalta jo se sisätilamattojuttu pitää paikkansa niin silloinhan juttu on melko selvä. Silloin valkoista Toyotaa ajanut mies on todennäköisesti syyllinen. Miksiköhän sisko ei usko siihen?

Lylle
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 16, 2021 10:35 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Lylle »

Saaris kirjoitti:
La Tammi 23, 2021 9:16 pm
Toisaalta jo se sisätilamattojuttu pitää paikkansa niin silloinhan juttu on melko selvä. Silloin valkoista Toyotaa ajanut mies on todennäköisesti syyllinen. Miksiköhän sisko ei usko siihen?
Onko faktatietoa, että Toyotaa ajanut mies, joka oli ajanut ojaan murhayönä, olisi tehnyt itsemurhan?

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Tuo sisätilamatto tuntuisi maallikon mielestä pässinlihalta. Mutta kai poliisit aikoinaan ovat tsekanneet matot ja luultavasti tietää kuka niihin liittyy.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja dazu »

Saaris kirjoitti:
La Tammi 23, 2021 9:16 pm
Toisaalta jo se sisätilamattojuttu pitää paikkansa niin silloinhan juttu on melko selvä. Silloin valkoista Toyotaa ajanut mies on todennäköisesti syyllinen. Miksiköhän sisko ei usko siihen?
Ite en kyllä saanut tuosta jutusta sellaista käsitystä, että Kristiina ei uskoisi Corolla-miehen syyllisyyteen. Nimimerkki Lylle ilmeisesti tuossa selvensi sinun näkemystä, että uskot Corolla-miehen olleen se itsemurhan tehnyt mies...

Löytyykös mistään tietoa, että minkä mallin Corolla oli kyseessä? Voisko olla E80, vuosimallia 1983–1987, vai oliko joku vanhempi?

Saaris kirjoitti:
La Tammi 23, 2021 8:53 pm
Hän mainitsee Sarin vaatetuksen, m.m. hameen, jota hän ei tavallisesti käyttänyt ja joka ei myöskään sopinut ulkoilmaan. Hame myös vaati sukkahousujen korjauksen, eli ihan ex temporevalinta se ei ole voinut olla. Oliko Sarilla tapaaminen sinä iltana? Oliko tarkoitus mennä ravintolaan jonkun kanssa, kun pukeutumiseenkin panostettiin tällä tavalla (ehkä haluttiin näyttää yli 18-vuotiaalta?)? Miksi tapaaminen oli näin myöhään illalla? Oliko se jollain lailla salainen (esim. varattu mies) kun Sari ei hiiskunut siitä kenellekään?
Sari oli kylläkin sopinut tapaavansa kaverit Forssassa ja hän meni odottamaan linja-autoa. Linja-auto oli puoli tuntia aikataulusta myöhässä ja Sari nousi henkilöauton kyytiin...

En usko, että tekijä tunsi Saria ennalta kovinkaan hyvin. On toki voinut tietää Sarin, mutta mistään rakastajasta ei ollut kyse. Kohtaaminen on mielestäni pakosti tapahtunut sattumalta.
Tekijän uskon olleen paikallinen, koska ruumis oli ajettu tuollaiseen paikkaan. Mikään sellainen juttu tämä ei ole, että tekijä tuli jostain Tampereelta, tai Turusta.
Mielestäni tekijä on sellainen, joka on kykeneväinen parisuhteeseen. Mistään Vihtori Lehmusvirran tapaisesta henkilöstä tässä ei ole kyse.

Tässä tapauksessa kiinnostaisi Forssan seudulla etenkin ennen tätä, mutta myös tämän jälkeen tapahtuneet seksuaalirikokset, joissa on samanlaisia piirteitä, kuin tässä, eli uhrina nuori nainen, rikos tapahtunut ulkoilmassa, tai tekijä ehkä uhrille tuntematon ja etenkin, jos uhri on noussut tekijän auton kyytiin.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

LGW
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Loka 25, 2014 11:20 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja LGW »

Aivan ensimmäinen automerkkiin liittyvä tieto oli vahvistamattomaksi jäänyt havainto vaaleasta Opel-merkkisestä henkilöautosta. Sari olisi mahdollisesti noussut Opelin kyytiin kotinsa läheisyydessä klo 23 aikoihin. Poliisi ei aikanaan kiistänyt saati vahvistanut tätä havaintoa. Ruumiin löytöpaikan läheltä Rekirikosta löydetyistä sisätilamatoista ei kai ole kerrottu mitään merkkitietoa, mutta niiden koko ilmoitettiin (45x60cm). Useasti on kerrottu Sarin lähteneen kotoaan noin klo 23, mutta poliisi on ainakin syksyllä 1987 pyytänyt tytöstä havaintoja Tammelassa aikavälillä 22.00-23.30. Lisäksi poliisi on pyytänyt katoamisillalta lisätietoja Portaan ja Saaren kylien välisellä tiellä klo 22 aikoihin ojaanajaneesta autosta. Autossa olleita on pyydetty ilmoittautumaan poliisille.

Enemmän kiinnostusta herätti toinen ojaanajo; se mikä tapahtui katoamisiltana Koijärven Heinämaantiellä noin kolmen kilometrin päässä ruumiin löytöpaikasta: tämä auto oli poliisin mukaan Toyota Corolla jotakin vuosimallia 1972-1977. Väristä ei ollut tietoa. Sen kuljettaja oli epäsiististi pukeutunut, noin 30-vuotias mies. Hänen muistettiin liikkuneen seudulla tuolloin ja ojasta hänet auttoi ylös neljä henkilöä.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, oli tämä Toyotalla ojaan ajanut mies poliisin tiedossa, tutkintavankeudessa ja tarkkailun alla myöhemmin. Syyllisyyttä ei kuitenkaan pystytty todentamaan. Tämä mies tunnettiin Forssan seudulla melko hyvin ainakin oman sukupolvensa keskuudessa. Ko. mies on sittemmin itse päättänyt päivänsä.
Job 31:35

Lylle
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 16, 2021 10:35 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Lylle »

LGW kirjoitti:
Su Tammi 24, 2021 12:00 pm
Aivan ensimmäinen automerkkiin liittyvä tieto oli vahvistamattomaksi jäänyt havainto vaaleasta Opel-merkkisestä henkilöautosta. Sari olisi mahdollisesti noussut Opelin kyytiin kotinsa läheisyydessä klo 23 aikoihin. Poliisi ei aikanaan kiistänyt saati vahvistanut tätä havaintoa. Ruumiin löytöpaikan läheltä Rekirikosta löydetyistä sisätilamatoista ei kai ole kerrottu mitään merkkitietoa, mutta niiden koko ilmoitettiin (45x60cm). Useasti on kerrottu Sarin lähteneen kotoaan noin klo 23, mutta poliisi on ainakin syksyllä 1987 pyytänyt tytöstä havaintoja Tammelassa aikavälillä 22.00-23.30. Lisäksi poliisi on pyytänyt katoamisillalta lisätietoja Portaan ja Saaren kylien välisellä tiellä klo 22 aikoihin ojaanajaneesta autosta. Autossa olleita on pyydetty ilmoittautumaan poliisille.

Enemmän kiinnostusta herätti toinen ojaanajo; se mikä tapahtui katoamisiltana Koijärven Heinämaantiellä noin kolmen kilometrin päässä ruumiin löytöpaikasta: tämä auto oli poliisin mukaan Toyota Corolla jotakin vuosimallia 1972-1977. Väristä ei ollut tietoa. Sen kuljettaja oli epäsiististi pukeutunut, noin 30-vuotias mies. Hänen muistettiin liikkuneen seudulla tuolloin ja ojasta hänet auttoi ylös neljä henkilöä.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, oli tämä Toyotalla ojaan ajanut mies poliisin tiedossa, tutkintavankeudessa ja tarkkailun alla myöhemmin. Syyllisyyttä ei kuitenkaan pystytty todentamaan. Tämä mies tunnettiin Forssan seudulla melko hyvin ainakin oman sukupolvensa keskuudessa. Ko. mies on sittemmin itse päättänyt päivänsä.
Syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen, mutta merkit viittaavat siihen, että hän on syyllinen. Näin uskoo myös uhrin lähipiiri. Edelleen minua kiinnostaa tämä, että onko tämä täysin faktatietoa, että juuri tämä kyseinen mies olisi tehnyt itsemurhan?

Saaris
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 12:21 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Saaris »

Sitä en tiedä. Näin väitetään tässä ketjussa, mutta en tiedä mistä tieto on tullut.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

hannu hanhi kirjoitti:
To Heinä 11, 2013 4:12 pm
Jos ruumis sijaitsee kaukana pääväylältä ja sen kätkemiseen on nähty vaivaa, tällöin voi epäillä murhaajan olevan paikaillinen. Sen sijaan kauempaa tuleva murhaaja heittää ruumiin sen kummemmin peittelemättä melko lähelle pääväylää.

Tällaista karkeaa jaottelua on käytetty esim. profiloitaessa Kanadan Kyynelten valtatien murhatapauksia, joissa liftareiden murhaajia on liikkunut alueella varmuudella enemmän kuin yksi. Esimerkiksi kadoksiin jääneiden liftarityttöjen uskotaan joutuneen paikallisen murhaajan kynsiin, kun taas nopeasti löydetyt ruumiit ovat melko suurella varmuudella kauempaa tulleen ohikulkijan uhreja.

Tämän höpinän perusteella Liinaharjan murhaaja on ainakin joskus ollut paikallinen tai jostakin muusta syystä hän tuntee maaston. Murhaaja tuskin lähtisi kätkemään ruumista metsäteille, joiden loppupäästä hänellä ei ole hajuakaan (esim. riski päätyä jonkun pihaan on aina olemassa täällä metsäisen kansan keskuudessa).
Kannattaa selata Wikipwdia: "sarjamurhaaja" ja katsoa eri tyypit. Sieltä löytyy koulutetumpaa, joilla on korkeampi ÄO ja sitten tyhmempää, jotka ovat hanttihommissa. Useat ovat alkoholisteja ja lähes kaikilla on kurja lapsuus.

Mites sellainen mahdollisuus, että kyse olisi päälleajosta, ei siis varsinaisesta murhasta, siis kännissä. Mistä muka tiedetään, että seksuaalista väkivaltaa olisi käytetty, ruumiistahan oli aika vähän jäljellä!?

Vastaa Viestiin