Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Wilma
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:25 am
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Wilma »

Iitu kirjoitti:- astioiden on oltava aina samoilla paikoilla kaapissa. Jos joku toinen tyhjentää tiskikoneen, käyn laittamassa astiat niinkuin niiden mielestäni kuuluu olla.
Mul on toi sama!! :lol: Mies ei edes uskalla enää käyttää tiskikonetta, kun mulla on siihenkin tarkka järjestys..
- Mulla on kone sängyn vieressä, jotta siihen on mukava nukahtaa kesken netissäolon. Se on siis ihan pöytäkone, eikä läppäri..
- Jos haarukka tms tippuu lattialle, en voi sitä ennen pesua käyttää, vaikka se olisikin puhdas. Pakko ottaa "uusi" laatikosta.
- En avaa ovea, jos tulija ei ole ilmoittanut soittamalla etukäteen.
"Sweet justice!" -Cosmo Kramer
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Helmie »

- Vessapaperin pitää tulla telineestä ylhäältä päin. Jos tulee toisella tapaa, niin mulla on tapana kääntää se rulla, vaikka olisinkin jossain kylässä. Hirveä olen myös kusella juoksemaan, koko ajan pitää käydä vessassa, ainakin silloin kun on jonnekin lähtö...

- Kotona yksin ollessani "näyttelen". Juttelen yksikseen jotain ihan outoja juttuja, laulan jne.

- Kauppaan mennessä mun pitää olla varma että mulla on rahat mukana: rahapussin pitää olla sellaisessa paikassa, että voin sen kassalla ottaa helposti esiin. Joskus kävelen rahapussi kädessä kauppaan. Jos mulla ei ole paljon rahaa ja tarkoituksenakin on ostaa jotain pientä, mun täytyy aina tarkistaa että mun rahat riittää: ennen kassalle menoa siis lasken rahani.

- Rakastan rähmää! =D En siis syö sitä, kuten jotkut syö vaikka omaa räkäänsä (hyi :S), mutta aina otan innoissani iteltä rähmät pois silmistä. Samoin koiriltani...

- Muki pitää huuhdella aina ennen käyttöä, vaikka se olisikin puhdas. + En mielelläni juo samasta mukista kahta tai useampaa eri juomaa. Tietenkin silloin, jos on pakko.

- Yöllä pitää jalassa olla sukat. Ainakin kotona ollessa. Ja muutenkin öisin pukeudun lämpimästi, koska palelen.

- Pakettijäätelöä, jogurttia ym. pitää syödä ehdottomasti pienellä lusikalla.

- Jos syön esim. irtokarkkeja, yritän syödä karkit niin, että parhaimmat jää jäljelle. Eli pahimmat ensiks.

- Jonkinlaista huulirasvariippuvuutta on myös ollut huomattavissa... Tällä hetkellä mulla on yhteensä kolme huulirasvaa. Riippuvuuteni on kuitenkin viime kuukausien aikana hieman vähentynyt. :)

- Rakastan vähän palaneita sipsejä ym. Sipseistä siis aina ne pikkusen kärvehtyneet tahdon itselleni. Ranskalaisetkin on ihan tylsän pahoja, jos ne on vielä pehmeitä ja vaaleita. Sama makkaran kanssa, saa olla ruskistunutta kuorta.

- Harvemmin tykkään syödä pizzasta ananaksia. Eli ananakset on ihan ok, mutta pizzassa en oikein tykkää ananaksista, eli ne tulee nypittyä pois.

-
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

- joka kerta ovesta lähtiessä pitää tarkistaa vähintään kolmesti, että mukana on kaikki tarvittava. Tarkistan kaikki läpi alusta asti niin kauan, että mitään ei puutu. Kiireessä helkkarin ärsyttävää!

- laulan typeriä lauluja ja lässytän lemmikeille

- naksuttelen niskoja ja olkapäätä ja sormia. Olkapää varsinkin paukkuu komeasti ja se on joskus hieman noloa töissä ollessa..

- ostan liikaa huulirasvaa

- jos päivällä on ollut parvekkeen ovi auki, kissat täytyy laskea ennen nukkumaanmenoa.. Muuten ei tule uni, jos vaikka joku mussukka on jäänyt ulos...
Lasken ne kyllä muutenkin silloin tällöin..

- en voinut ostaa Activiaa lähikaupasta, koska ovessa oli iso tarra: "VAIVAAKO RUUANSULATUS?"
Wilma
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:25 am
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Wilma »

Helmie kirjoitti:- Kotona yksin ollessani "näyttelen". Juttelen yksikseen jotain ihan outoja juttuja, laulan jne.
Mulla on toi sama.. Petraan sitä vielä sillä, että puhun englantia; silloin kukaan ei voi olla moittimassa mun kielioppivirheitä.. :oops: :lol:
"Sweet justice!" -Cosmo Kramer
heikkopeikko

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja heikkopeikko »

-en vastaa ollenkaan tuntemattomiin numeroihin

-aina kotona ollessani on oltava televisio päällä
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Jes, hieno ketju löytyi! :D

- Karkit tykkään laittaa pöydälle tai vastaavalle joko koko- tai parhausjärjestykseen jonon muodossa.

- Hiusten yksittäinen nyppiminen päästä.

- Pidän kanssa telkkaria päällä kun olen itekseni kotona. On joku "seurana".

- Avainten tallessa olo pitää tarkistaa kymmeneen kertaan, ja vielä hissiin mennessä, ja vielä ulko-ovella.. :roll:

- Öisin on kainalossa pakko olla "halityyny", eli tyyny, josta pidän vaan kiinni. :lol: Ei väliä, vaikka olisinkin jo poikaystävän kainalossa.. :D

- Jos olen yksin yön yli, mikään raaja ei saa olla sängyn ulkopuolella. Muuten voi ties mikä örkkimörkki viedä! :D

- Syödessäni hyvää ruokaa, jätän "parhaat palat" viimeiseksi, totta kai. Vaikka jostain herkkusalaatista syön lempiainekseni vasta viimeisenä.

- Kehittelen päässäni usein uusia sananparsia tai rimmaavia sanoja.

- Yleensä minulla on laukussani pilli/pillejä. :D Ikinä ei tiedä milloin saa juomaa jonka tahtoo juoda pillin kautta!
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
Kafira
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:12 am

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Kafira »

No ompa hauska ketju!! Kieltämättä outoja tapoja joillakin tai siis sellaisia, jotka tuntuvat itsestä ihan vähäpätöisiltä jutuilta, joilla ei ole mitään merkitystä, mutta niin kai se aina onkin. Ihmiset on erilaisia, ja hyvä niin.
Omista oudoista tavoista tulee mieleen ainaki seuraavat:
-kotoa pois lähtiessä tarkistan useampaan kertaan ,että levyt ja kahvinkeitin on pois päältä. Saatan palata ulko-ovelta montakin kertaa sen tarkastamaan.
-samoin kotoa lähtiessä kännykkä, kukkaro ja avaimet on oltava aina mukana. Ulko-ovella ennen oven kiinni läimäisemistä tarkistan että avaimet on varmasti mukana, ja pidän niitä kädessäni sillä hetkellä varmistuakseni asiasta!
-jos ulkona on pimeää, niin verhon raosta ei saa näkyä yhtään pimeää. Mua häiritsee jos esim verhojen välissä on pienikin rako, josta voi nähdä sisälle.
-mun on mentävä aina viimeisenä illalla nukkumaan.(perheeseen kuuluu mies ja 2 lasta) ensin laitan lapset nukkumaan, sitten miehen ;) Lapset on sen ikäsiä, et osaisivat mennä kyl itekseen ilman muakin jo varmaan nukkumaan(5 ja 9v) Ku kaikki nukkuu, ni sit vasta teen omat iltatoimeni ja "rauhotun" kaikessa rauhassa, esim surffaan viel' netissä ku kukaan ei oo niskaan hönkimässä.Joskus poikkean kyllä tästä siltäosin, että miehen kans yhtäaikaa meen nukkumaan,jos oon kamalan väsynyt.
-iltasin ennen nukkumaan menoa käyn varmaan 100 kertaa kusella. Se on ihan käsittämätöntä, vaikkei ois yhtää tarvettakaan. Mut mikään ei oo niin vittumaista, ku herätä kesken makean unen siihen että kusettaa!
-minäkään en kuljeksi yöpaitasillani koskaan, koska nukun suurinpiirtein alasti aina(pikkuhoususillaan) ja heti herättyäni puen vaatteet päälle.
-nukun aina kännykkä sängyn vieressä (tosin yöllä äänettömällä)
-tv on kotona ollessa lähes poikkeuksetta aina päällä, vaikkei sitä kukaan katsoiskaan.

No en tiiä onko noi nyt nii outoja, mut nämä tuli mieleen.
-
BloodSucker
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 3:06 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja BloodSucker »

* Naksauttelen ja pamauttelen jäseniäni muiden iloksi
* Laulan ja puhun yksikseni
* "Kehrään" ja kynsin paikkoja
* Juon verta
* Lussutan ja järsin pumpulipuikkoja
* Uskon yliluonnolliseen
* Röyhtäilen ja piereskelen yleisillä paikoilla
* Synkistelenkin kuulemma


Siinä oli osa minun tavoista.. Mut eiköhän Psykoottinen skitsofreenikko jo kerro paljon että olen outo :twisted:
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
J-M
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Elo 09, 2010 12:25 am

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja J-M »

Lueskelin tätä kun muutakaan tekemistä ollut...

Itselläni myöskin joskus sellaista oiretta meinaa olla että tuntemattomiin numeroihin en vastaa, riippuu aivan mielentilasta.

Heräsikin kysymys, miten te jotka ette noihin ikinä vastaa toimitte tilanteessa jos olette laittaneet jotain myyntiin ?. Esim. auton netin kautta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minäkään en vastaa ikinä "tuntematon numero" -soittoihin. Silläkään uhalla, että hyvä työtilaisuus menisi siksi sivu suun. Juuri tällä viikolla on tullut kaksi soittoa tuntemattomasta numerosta. En vastaa enkä myöskään vaivaa mieltäni sillä, että mitähän asia olisi koskenut. Autokauppoja en ole tehnyt, mutta sama sääntö pätisi siinäkin. Periaate on sama joka tilanteessa, vaikka taloudellisen häviön kustannuksella.
Varmaan muilla ei ole yhtä jyrkkää... :wink:
Nothing is quite what it seems
kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja kaia »

Aina kun lähden kotoa niin jään katsomaan kotioveani ja lasken seitsemäänkymmeneenkahteen.

Pesen aina käteni kun tulen kotiin.

Laitan kotonani avatut elintarvikepakkaukset lukolliseen kaappiin.

Kaupassa en koskaan ota hyllystä rivin ensimmäistä tuotetta.

Yritän välttää menemästä samaan aikaan rappukäytävään kun joku naapureistani on siellä.
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

- pesen käteni aina kotiin tullessa
- pesen käteni myös silloin, kun olen käynyt hakemassa postin / viemässä roskat, niistänyt, harjannut/muotoillut/hypistellyt hiuksia ja tietenkin ennen ruuanvalmistusta ja ruokailua
- en voi koskaan ottaa tarjottimelta sitä ensimmäistä pullasiivua tai keksiä. Vaikka joku olisi juuri 2 sekuntia sitten ottanut sen etummaisen viipaleen niin minä nypin aina sieltä välistä
- kotoa lähtiessä pakko tarkistaa kahvinkeitin, jääkaapin ovi, hella, pesuhuoneen ovi (että kissa pääsee laatikolle). Tosin enää ei tarvitse palata viittä kertaa eteisestä tekemään samaa kierrosta, usein sanon itselleni että nyt on nämä pois päältä, kaikki hyvin ja viivana pihalle
- seuraavaksi on pakko tarkistaa avaimet, kännykkä ja rahapussi. Lenkille lähtiessäni irrotan kotiavaimen siittä avainnipusta mukaani. Ulko-ovella on tietenkin tarkistettava siittä avainnipusta, että se kotiavain on siinä...
- en koe olevani hamstraaja mutta eräänlainen hamsteri kyllä. Säilytän kuitteja (ravintola, baari, ulkomailla ostettaessa kaikki mahdolliset kuitit), lippuja (juna, lento, baari, elokuva jne), keräilen matkamuistoja, säilytän jopa vaatteita (tyyliin näissä vaatteissa kävin hänen kanssaan ensimmäistä kertaa leffassa...). Sellaisia tavaroita, joihin liittyy MUISTOJA. Tapahtumia, jotka muuten unohtaisin. Pelkään unohtavani menneisyyteni (minulla ei ole mitään muistikuvaa yläasteaikaisista tapahtumista...). Muuten, tärkeimmät kuitit liimaan kansioon ja vedän kontaktimuovin päälle. Kyllä. 6 vuoden takuu -kuitti ei ole tärkeä
- hamsteriominaisuudesta huolimatta pidän asuntoni suhteellisen siistinä ja järjestyksessä. Jos lähden pariksi päivää pois kotoa, on pakko siivota, jotta on kiva tulla sitten takaisin kotiin (tarkoittaa lehdet pois, astiat koneeseen, vaatteet viikattu, isommat villakoirat imuroitu)
- varaudun vaaratilanteisiin kuvittelemalla, miten toimisin sitten kun vaaratilanne tulee kohdalle. Esim. jos nukun yksin tai olen yksin kotona ja joku murtautuu sisään, minne menisin piiloon tai miten pääsisin ulos, miten soittaisin häkeen jne. mitä siinä tilanteessa tekisin. Varsinkin silloin, kun jotakin on maailmalla oikeasti tapahtunut. Yleensäkin kuvittelen ja suunnittelen miten toimisin tietyissä tilanteissa.
- lisäksi voin kuvitella esim. tilanteen, jossa ajan jotain maantietä ja tien reunassa liftaa Raisa Räisänen joka on onnistunut pakenemaan kidnappaajaltansa. Miten hän haluaa että ajan vain eteenpäin, mieluusti ylinopeutta, miten hän haluaa soittaa kotiin ja sitten ihmettelee miten älypuhelinta käytetään ja miten neuvon häntä soittamaan vaikka 020202 joka voisi yhdistää puhelun hänen äidilleen ja miten lopulta ajaisin vaikka 800 kilometriä Tampereelle, vain jotta hän pääsisi heti kotiin... (mulla on hyvä mielikuvitus ja kaikkihan on mahdollista)
- ja murha.infon vaikutuksesta löydän mökkirannasta/maakellarista/metsästä/kaivosta ruumiin/luurangon (ja miten toimisin siinä tilanteessa)
- päivä menee pilalle jos en saa hyvää aamukahvia. Samaten jos Aamulehti ei olekaan postilaatikossa. TOSI pilalle
- sanon kissalleni, että lähden käymään kaupassa ja että tulen kohta. Jos lähden pidemmäksi aikaa (vaikka koko päiväksi) niin pahoittelen kissalleni, että olen niin kauan poissa ja lupaan antaa herkkuraksuja ja leikkiä sitten kun palaan kotiin
- en voi olla kotona hiukset auki, pakko olla aina kiinni
- en voi lähteä ulos hiukset kiinni, pakko olla aina auki
- en voi olla kotona farkuissa ja "hyvässä paidassa" vaan heti käsienpesun jälkeen vaihdan "kotiasun" eli ne huonommat housut ja huonomman paidan, useimmiten myös huomattavasti rennompi asu, kun ei kiristä tai purista

Olikohan jotain muuta vielä...
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Jatkan.

Laitan lämpöiseen voileipääni banaania.
Siis:
- paahtoleipä
- tonnikalaa
- ananasta palasteltuna (renkaista!)
- banaania siivuina
(- leikkelettä jos on)
- juustoa

En ole ostanut enkä käyttänyt margariinia viiteen vuoteen.
Tuo banaani aiheuttaa aina jonkinlaista ihmetystä... (tekeekö kukaan muu noin??)
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
mrs Nutcase
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 3:50 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

Tässä ketjussa on mielenkiintoista se, mitä kukakin pitää outona. Itse en esim pidä lainkaan outona sitä, jos pesee kädet, kun tulee kaupungilta kotiin. Mielestäni ihan luonnollista, mutta monen mielestä siis outoa. Varmistan myös, että avaimet ovat mukana, kun poistun kotoa, enkä näe siinäkään mitään outoa.

Mä en tarvi voin alle lainkaan leipää eli syön voin mieluiten sellaisenaan. Tykkään voista myös kinkun, juuston tai kananmunan päällä. Hyvää on myös sellainen rulla, jossa on juusto- ja makkaraviipaleita rullattuna ja joka välissä voita. Juusto on hyvää myös siten, että laittaa ison köntin lautaselle ja sulattaa mikrossa. Siihen tarkoitukseen soveltuu parhaiten kunnon cheddar (ei hampurilais-cheddar), mozzarella tai leipäjuusto. Sulatejuusto on parasta lusikalla suoraan paketista.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Voi hyvä mrs Nutcase! Oletko ihan tosissasi tuon voin kanssa? :shock:
Yritä nyt vähän hillitä tuollaista rasvan kanssa läträämistä, sinulla rasvoittuu kaikki sisäelimet. Onko sinulla mitattu kolesteroli? Huoleni johtuu siitä, että isälläni oli inhottava tapa laittaa makkaran päälle voita. Liekö tuo kuinka syynä, mutta hänelle tuli aivohalvaus 58 vuotiaana ja hän kuoli pari vuotta myöhemmin. Kolesteroli oli aivan tapissaan, mutta sitä ei oltu aikaisemmin mitattu, eikä asiaan siis puututtu.
Vastaa Viestiin