Kuinka moni on käynyt armeijan? Kuinka moni on sivari/hark.?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:Ja toisaalta, armeijassa oppii hitosti myös kaikkea muuta hyödyllistä, parhaimmillaan selviämään todella äärimmäisissä olosuhteissa. Ja sellaiset selviytymistaidot ovat tietysti hirveän miehekkäitä - luovat turvallisuudentunnetta.
ja niitä tarvitaan hitosti esim. jossain Tampereella asuessaan...
Asun pääkaupunkiseudulla ja lomailtiin perheen viime kesänä tuolla Suomen syvemmissä korvissa. Saaren rannalla istuessa alkoi vaivaamaan sekä nälkä, kylmä että itikat, joten perheen jääkärit kokosivat rantaan tuossa tuokiossa rakovalkean. Ja naisväki ylisti asevelvollisuutta kuorossa :lol:

Puhumattakaan sitten niistä lukemattomista kerroista, kun joku perheen armeijan käyneistä on osannut antaa ensiapua jonkun sitä tarvitessa.
Eiköhän tuollaiset taidot osaa suurin osa miehistä Suomessa, vaikka ei olisi sitä inttiä käyneetkään :) En mä ainakaan noihin taitoihin ole armeijaa tarvinnu.

Noin taktisiin armeijajuttuihin en osaa mitään sanoa, paitsi et sodan syttyessä kerään Jesse Jamesin tyyppisen rosmojoukkion ja ryöstän sekä ryövään kunnes muutan Ruottiin miljonäärina :P

EDIT: Itse aiheeseen, en käynyt armeijaa. Muutaman kerran sain lykkäystä ja lopulta nätisti kun sanoin, että mua ei sinne kannata laskea niin "sain" vapautuksen, ilman papereita siitä, että olisi minkäänlaisia fyysisiä tai henkisiä vajavaisuuksia.

Jeltsin
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Olin aikoinaan parit viikot armeijassa, ei ollu mun paikka, äkkiä pois, sivaripaperit kouraan ja kun koulutus on vuoden päästä päätöksessä niin aloitan sivarin. Päivääkään en oo katunut.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kunnioitan päätöstäsi. Hätiköidä ei silti kannata, monet katuu sitä ja kokee epäonnistuneensa ja sitten suku yms heittää paskaa niskaan. Itsellä ei oikein ollut maailmankatsomuksen mukainen paikka tuo armeija, mutta tulipa sinniteltyä. Enkä kadu, että jaksoin siellä ne paskat 6 kk.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

joey kirjoitti:Asun pääkaupunkiseudulla ja lomailtiin perheen viime kesänä tuolla Suomen syvemmissä korvissa. Saaren rannalla istuessa alkoi vaivaamaan sekä nälkä, kylmä että itikat, joten perheen jääkärit kokosivat rantaan tuossa tuokiossa rakovalkean. Ja naisväki ylisti asevelvollisuutta kuorossa :lol:

Puhumattakaan sitten niistä lukemattomista kerroista, kun joku perheen armeijan käyneistä on osannut antaa ensiapua jonkun sitä tarvitessa.
Heheh. Meille mammareille kyseiset ihmetaidot opetettiin partiossa. Käytän taas samaa fraasia, mitä toistelen noin sata kertaa päivässä: ei oo mitään avaruustiedettä tämäkään. 8)
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

loneliness kirjoitti:Armeijaa pitäisi muuttaa siten, että se vastaisi paremmin nykypäivän vaatimuksia sotaa vastaavaksi. Ei rynkkymiehistä nykypäivänä paljoa ole pelotteeksi muille maille. Ja joku NATO on aika huonoa matalaa profiilia, jos sinne mennään ja halutaan välttää sota.

Ei meille ainakaan paljon puhuttu, että sotaa yritetään välttää. Yösuunnistuksen jälkeen katsomaan jotain propaganda-filmiä, jossa Suomiliput heilui niin pirusti, en muista mikä pätkä kyseessä.
Uskot siis, että puolustusvoimien tavoite on sodan syttyminen?

Juu, hommataan mekin vaan ydinaseita kun muillakin kerta on! Ei jää pyssyt pieniksi muiden rinnalla.
Bombay kirjoitti: Eiköhän tuollaiset taidot osaa suurin osa miehistä Suomessa, vaikka ei olisi sitä inttiä käyneetkään :) En mä ainakaan noihin taitoihin ole armeijaa tarvinnu.
Uskoisin, että et myöskään olisi ollut ensimmäistä yötä pois äidin viereltä, mikäli olisit armeijaan mennyt :)

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

joey kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Armeijaa pitäisi muuttaa siten, että se vastaisi paremmin nykypäivän vaatimuksia sotaa vastaavaksi. Ei rynkkymiehistä nykypäivänä paljoa ole pelotteeksi muille maille. Ja joku NATO on aika huonoa matalaa profiilia, jos sinne mennään ja halutaan välttää sota.

Ei meille ainakaan paljon puhuttu, että sotaa yritetään välttää. Yösuunnistuksen jälkeen katsomaan jotain propaganda-filmiä, jossa Suomiliput heilui niin pirusti, en muista mikä pätkä kyseessä.
Uskot siis, että puolustusvoimien tavoite on sodan syttyminen?

En oikein tiedä mikä puolustusvoimien tarkoitus on, kai se on olla jokin pelote vihollisille, että täällä valtaosa miehistä käy armeijan.

Kyllä mä pelkään, että Suomi tosiaan jää toiseksi lähes kaikille maille aseiden takia. En toki ole mikään maailman ekspertti noissa asioissa. Maavoimia voisi ainakin vähentää. Joku laivasto nyt voi olla ihan hyödyllinen ja laskuvarjojoukot yms. Mutta sodan syttyessä ei nykyään enää rynkkyjääkärit jyrää niinkuin joskus silloin ennen.

Jos jotain syvällisempää perustelua etsit, niin valitettavasti minulla ei niitä ole sinulle antaa. En ole juuri perehtynyt puolustusvoimiin, muuta kuin varusmiespalveluksessa, enkä mikään kummoinen sissi siellä ollut. Asenteeni on vähän nihkeä lisäksi muutenkin kyseisiä asioita kohtaan, olen nimittäin pasifisti.

En vain jaksa uskoa Suomen pärjäävän nykyvoimilla, jos sota syttyy. Jotain pitäisi keksiä ja rahan käyttöä puolustusvoimiin rationalisoida. Painopiste on väärä.
Paavo Arhinmäki on äijä!

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

loneliness kirjoitti:En vain jaksa uskoa Suomen pärjäävän nykyvoimilla, jos sota syttyy. Jotain pitäisi keksiä ja rahan käyttöä puolustusvoimiin rationalisoida. Painopiste on väärä.
No mitä sitten pitäisi tehdä ja mitä tuo rationalisointi tarkoittaa käytännössä? Millä tavoin painopiste on väärä? Pitäisikö Puolustusvoimiin satsata kunnolla rahaa, niin kuin esimerkiksi Israelissa on tehty, jotta meillä olisi sellainen armeija, joka pärjää myös sodan syttyessä?

Vai pitäisikö tässä nostaa kädet pystyyn ja lopettaa puolustusvoimat, koska "ei me kuitenkaan pärjätä"?

Mielestäni nykyinen järjestelmä on edelleen se järkevin vaihtoehto.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Ma Kesä 16, 2008 6:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Muutetaan ihan kaikki Ruotsiin jos sota syttyy.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

ShipWreck kirjoitti:
loneliness kirjoitti:En vain jaksa uskoa Suomen pärjäävän nykyvoimilla, jos sota syttyy. Jotain pitäisi keksiä ja rahan käyttöä puolustusvoimiin rationalisoida. Painopiste on väärä.
No mitä sitten pitäisi tehdä ja mitä tuo rationalisointi tarkoittaa käytännössä? Millä tavoin painopiste on väärä? Pitäisikö Puolustusvoimiin satsata kunnolla rahaa, niin kuin esimerkiksi Israelissa on tehty, jotta meillä olisi sellainen armeija, joka pärjää myös sodan syttyessä?

Vai pitäisikö tässä nostaa kädet pystyyn ja lopettaa puolustusvoimat, koska "ei me kuitenkaan pärjätä"?

Mielestäni nykyinen järjestelmä on edelleen se järkevin vaihtoehto.
Meinaan, että maavoimia korostetaan liikaa. Ei ole mielestäni hyötyä, että on niin paljon kaikenmaailman rynkkyjääkäreitä, joilla ei nykysotia voiteta. Laivasto ja laskuvarjojoukot yms ovat hyödyllisiä ja nykypäivään sopivampia. Niitä voitaisiin jopa lisätä ja vähentää hieman noita maavoimia.

En oikein ole totaalisen asepalveluksen lopettamisenkaan kannalla, kyllä jotain on hyvä olla... En ole asiantuntija, joten varmasti perusteluni ontuvat, paikalla varmasti asiantuntevampia ihmisiä, mutta nuo ovat mielipiteitäni.

Harvassa maassa on enää asevelvollisuutta samalla tavalla kuin Suomessa. En tiedä jos armeija olisi vapaaehtoinen, menisikö sinne kuinka paljon väkeä, luulen että aika paljon kuitenkin, koska isänmaallista porukkaa Suomessa pääsääntöisesti ihmiset ja halu puolustaa maata on kova.

Palkka-armeija voisi olla halvempi (?) , jos sitten säästettäisiin niistä palveluksessa laiskottelevista ja heikon motivaation tai kunnon omaavista henkilöistä, joista ei kuitenkaan sitten tosi paikassa juuri hyötyä ole, kun on sotilassairaalassa lepäilty puolet palveluksesta ja hyvä jos edes osaa rynkkyä käyttää.
Paavo Arhinmäki on äijä!

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti:^Muutetaan ihan kaikki Ruotsiin jos sota syttyy.
http://www.youtube.com/watch?v=pw3e64sosEg

Jep. Lähdetään yhdessä :lol:
loneliness kirjoitti:Asenteeni on vähän nihkeä lisäksi muutenkin kyseisiä asioita kohtaan, olen nimittäin pasifisti.
Minäkin olen pasifisti. Toivon sydämestäni, ettei Suomi joudu enää koskaan sotaan ja lisäksi olisi suotavaa että ympäri maailmaa muutenkin opittaisiin ratkomaan asioita ilman sotia ("toivon maailmanrauhaa, ja niinku lapsille ruokaa.. ja sit niinku kauneutta... ja niinku..."). Ja juuri kaiken edellisen takia pidän puolustusvoimien vahvuutta ehdottoman tärkeänä. Me kun emme voi mennä takuuseen kenestäkään muusta kuin itsestämme ja se on varmaa, että uskottava maanpuolustus toimii ennaltaehkäisevästi.

Puolustusvoimien ylläpitäminen ei ole sotamyönteisyyden ylläpitämistä vaan halua puolustaa ja suojella sitä mistä Suomi on jo kerran sotinut.

Meneepäs isänmaalliseksi.

Seuraavassa kommentissa siteeraan spontaanisti Maamme-laulua.

jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Jeps oli jälkitarkastus tossa keväällä.Sanovat suoraan että mulle olis parempi vapauttaminen armeijasta.Itse olin samaa mieltä joten mun armeija kokemus on siinä.Ihan hyvä veto nykyään että karsitaan mielenterveys potilaita tarkemmin.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

joey kirjoitti:
Seuraavassa kommentissa siteeraan spontaanisti Maamme-laulua.
Haha, joo maamme-laululle voisi avata sitten ihan oman ketjun, missä sitä analysoidaan ja mietitään sen merkitystä suomalaisen identiteetin rakentumiseen :D
Paavo Arhinmäki on äijä!

La Cream
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 9:33 pm
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja La Cream »

Itse nyt sivaria suorittamassa pitäisi tehdä nytten pidempää päivää kun sovin pomon kanssa, että saan kuntsaria ja pääsen festareille viikoksi.

Ukki joskus sanoi että ihmisiä pystyy tappamaan ilman koulutusta se on vain luonteesta kiini, sotilaskoulutus vain auttaa elämään pidempään ja he jotka kuolevat taistelussa ovat onnellisia koska heidän ei tarvitse elää massamurhaajana elämäänsä. Raskainta hänelle oli kun upseeri käski olla ottamatta vankeja koska suomi sai ruokaa saksalta ja sitä ei ollut tarkoitettu stalinisteille.

combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Pullamössö homot & mielenterveydeltään vajaat ihmiset voi keksiä ihan mitä syitä tahansa ettei tarvitse mennä oppiin maanpuolustusta,itsenäistymistä,taitoa selviytyä vaikeista olosuhteista.
Miksi suomi ei pärjäisi sodassa pohjoismaitten suurin tykistö, Helvetin vaikea maasto hyökätä & Suomen sisu.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva

La Cream
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 9:33 pm
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja La Cream »

Itseasiassa kutsunnoissa ei tarvitse kertoa edes syytä miksi ei sinne halua nykyään. Itsenäistymisestä en tiedä nyt sivarissa kela maksaa asunnon ja päivärahat sitä ennen sen eteen joutui tekemään oikeaa töytä. Suomessa on helppo itsenäistyä jos haluaa, 16 vuotiaana voi valita koulunsa ja minne muuttaa.

Vastaa Viestiin