Oletko voittanut koskaan lotossa/arpajaisissa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Miettikää niitä jotka voittaa loton päävoiton useammin kuin kerran.

Aina ei mee nallekarkit tasan :P
I am an African!

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Shakespear totesi aikoinaan, että onni on kuin maksettu nainen, eli pitää panostaa. :twisted:

Joo, lotossa läheltäpiti, eli kuusi oikein, 3700 mummoa. (yrmiö)

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Periaatteenani olen pitänyt, etten pelaa odotusarvoltaan miinusmerkkisiä pelejä, tosin joskus äärimmäisen harvoin moisiin turhuuksiinkin on tullut rahaa laitettua. Lotossakin, jota siis en ole koskaan pelannut, taitaa olla melko onneton palautusprosentti, onko edes 50-60? EDIT: Se on surkeaakin surkeampi 39,1%.

Jostain arpajaisista (joihin siis osalliistuminen ei maksanut mitään) voitin kerran T-paidan.

pmv
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 3:39 pm

Viesti Kirjoittaja pmv »

Lotossa ihan pikkusummia tyyliin 12 €

Matka olympialaisiin kahdelle hengelle on suurin voittoni arpajaisissa. Arvo taisi olla himpan päälle viisi tonnia.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

ShipWreck kirjoitti:Periaatteenani olen pitänyt, etten pelaa odotusarvoltaan miinusmerkkisiä pelejä, tosin joskus äärimmäisen harvoin moisiin turhuuksiinkin on tullut rahaa laitettua. Lotossakin, jota siis en ole koskaan pelannut, taitaa olla melko onneton palautusprosentti, onko edes 50-60? EDIT: Se on surkeaakin surkeampi 39,1%.

Jostain arpajaisista (joihin siis osalliistuminen ei maksanut mitään) voitin kerran T-paidan.
Minä olen periaatteessa antanut itselleni ymmärtää, että odotusarvoltaan positiivisia pelejä ole olemassakaan.

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

konsta kirjoitti:Minä olen periaatteessa antanut itselleni ymmärtää, että odotusarvoltaan positiivisia pelejä ole olemassakaan.
Jaa, no siinä tapauksessa olet antanut itsellesi ymmärtää hieman väärin.

sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

ShipWreck kirjoitti:Periaatteenani olen pitänyt, etten pelaa odotusarvoltaan miinusmerkkisiä pelejä, tosin joskus äärimmäisen harvoin moisiin turhuuksiinkin on tullut rahaa laitettua. Lotossakin, jota siis en ole koskaan pelannut, taitaa olla melko onneton palautusprosentti, onko edes 50-60? EDIT: Se on surkeaakin surkeampi 39,1%.
Niin, itse katson asiaa sillä silmin, että lotto on viihdettä ja viihteellä on hintansa. Ostan pienen palan sitä unelmaa, että sunnuntai aamuna herään miljonäärinä. Vaikka tiedän todella hyvin sen olevan hukkaan heitettyä rahaa.
konsta kirjoitti:Minä olen periaatteessa antanut itselleni ymmärtää, että odotusarvoltaan positiivisia pelejä ole olemassakaan.
Vedonlyönti on sellainen kun ei olla tekemisissä ehdottomien todennnäköisyyksien kanssa, kuten esim. vaikkapa ruletissa.

Ja tähän väliin vanha kunnon kruuna/klaava esimerkki.

Bookkeri nimeltä "kolikonheitto", tarjoaa kertoimen 2,2 klaavasta eli arvioi klaavan todennäköisyydeksi 45%.
Kun todennäköisyys kruunalle ja klaavalle ovat yhtä suuret eli 50%
Eli pelaten klaavaa, vedon odotusarvo on positiivinen eli 1,1.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am

Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Kyllä lotosta ja jokerista on tullut pikkuvoittoja; suurin taitaa olla siinä 50 euron paikkeilla, jota pidin jo suurena voittona. :wink:

Ennen vanhaan, kun osallistuin kilpailuihin, voitin jotain pientä. Ison urheilukassin ja 200 markan tuotepaketin lähikaupasta. Ja vedenpitävän muovipussin kännykälle. :lol:

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 11:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

marco_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 9:47 pm

Viesti Kirjoittaja marco_x »

viimeisenä markkavuonna heinäkuussa 6 ja vara, 110 000 mk
*******************************
</life>

Spiidster
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 2:44 am
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja Spiidster »

Arvoista on välillä tullut jotain tyyliin viideneuron voittoja.Mutta ei mitään isompaa omalla kohdallani.

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

En ole koskaan yli kahtakymmentä euroa voittanut, mutta kerrran kävi kolmen euron ässäarvassi niin että samassa arvassa voitin kaksi kertaa =)

Molemmat oli 3 euroa.
What you do... Makes you who you are.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Lotto: se pienin voitto
Arvat: kerran jonkun reilun satasen voiton
Tulosveto: olikohan joku 70e tms.
Ruletti: Joku 4000mk

Tuttavalleni kävi hyvin taannoin, sen mummo oli vuosia lotonnu tietyillä numeroilla ja antanut aina voitot kaverille. Kaveri juhli sitten kun numeroilla oli nasahtanut kunnon voitto (Ei tainnu sentään 7oikein olla mut tyyliin joku 6+lisänumero), mummopa otti ja lähti Kanarialle ja kaveri ei saanu mitään, reilua :D

KemikaaliAli
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaalla

Viesti Kirjoittaja KemikaaliAli »

"Voitin" 6+1 oikein lotossa 2000-luvun alkuvuosina. Alle 100t mk sillä sai ja kaikki meni sen kummemmin selittelemättä kaikkeen kivaan. Ärsytti kyllä jäädä noin lähelle päävoittoa.

En oo muuten voittanu tuon jälkeen mitään lotosta, vaikka oon lotonnu sellasta tasaista 20 kertaa vuodessa ainakin.
Rehellinen tyä ei oo koskaan kannattanu. Eikä kannata!

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Kenosta 240 euroa.

Vastaa Viestiin