Ei nimi miestä/naista pahenna

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Ei nimi miestä/naista pahenna

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Eli kysymys kuuluu:
Mitkä on semmoisia etunimiä, mistä et sitten yhtään tykkää?
Eli esimerkiksi semmoinen nimi mitä et kuuna kullanvalkeana antaisi lapsellesi?

Ja kukaan ei saa sitten suuttua, jos se oma nimi sieltä paukkuu ruudulle.
Makujahan on monenlaisia ja yleensähän se oma etunimi ei ole edes oma vika. 8)

Rohkeasti aloitan.

Naisilla kauheimmat nimet on mielestäni Kirsti ja Siiri
Ja miehillä Keijo, Teijo, Reijo ja Hannu
:?

Fiona
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 3:37 pm

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Tytölle en antaisi nimeksi Tuire, Tarja, Kaija, Kirsti tai mitään sellaista, josta tulee mieleen keski-ikäinen nainen...pojalle en antaisi nimeksi Taunoa, Erkkiä, Eskoa, Jormaa, Keijoa, Tahvoa, Päiviötä...ym ei nyt tule mieleen muita.

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Aika kaikkiruokainen tulee oltua näiden nimien suhteen. Puistatuksia aiheuttaa ainoastaan nämä muka-hauskojen-vanhempien jälkikasvulleen antamat nimet, esim. joskus bongatut Tim-Antti ja Pyry-Yrjö.

Tai sitten nämä vanhempien suosikkiohjelmista napatut Brooket, Ridget sun muut. Varsinkin yhdistettynä umpisuomalaiseen sukunimeen. Ridge Möttösperä ja koulukiusaajilla on ase valmiina.. :roll:

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Nimi kun nimi, mitäpä väliä?

Vaikka pakko sanoa että kun kuulee että "Maija leikki Cynthian ja Isabellan kanssa, kun Marco ja Alex tuli kiusaan niitä" niin ihmetyttää nuo tollaset nimet jos tiedätte mitä tarkotam.
I am an African!

Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Joo, eniten vierastan näitä selkeästi vieraita nimiä, kuten Camilla, Cecilia, Jessica, Jasmine... Lisäksi samantapaisia kauhistuksia itselleni ovat nämä suomalaisemmat mutta krumeluuriset nimet, kuten Elisabeth ja Margareetta. No thanks, ei toiseksi nimeksikään meillä. Sitten on tietty juuri nuo ihmeelliset nimiyhdistelmät. Itse en muuten myöskään henk.koht. pidä yhdellä i:llä kirjoitettavista nimistä, kuten Pia, Tia, Mia, jne. Jotenkin aina tuntuu, että jos ne lausutaan noin, ne kuulostavat typeriltä, ja jos ne lausutaan kahdella i:llä, miksei niitä voisi kirjoittaakin niin...

Itse haluaisin ehkä antaa lapsilleni jotkut ei-ihan-niin-tavalliset, mutta kuitenkin suomalaisperäiset nimet. Siis että ei Mikkoa ja Maria, mutta ei tosiaan mitään Brookea tai Gandalfiakaan :roll: .
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mun ihan ehdoton suosikki-inhokki on tyttöjen nimistä Ada. ei herranjestas sentään!!!!joka toisen kersan nimi on nykyään Ada ja aika usein se nimi ei todellakaan ole sille lapselle paras mahdollinen. siis tarkoitan, että esimerkiksi tavallisen tallaajan näköiselle kersalle annetaan nimeksi ada....vähän niin kuin sairaan rumalle antaisi nimeksi bella...joo ja toinen sellainen nimi, joka tyrmistytti oli pari vuotta sitten lehdessä;Ia-Aliisa Pipariina!!!!!!siinä pipariina kiittelee riparille mennessään äiskää ja iskää nokkeluudestaan...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Kalessin kirjoitti:mun ihan ehdoton suosikki-inhokki on tyttöjen nimistä Ada. ei herranjestas sentään!!!!
yyy :oops: Meidän tuo vanhin piski on Ada :lol:
tosin tuo nuorin on Yrjö... 8)
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Sadie_Manson kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:mun ihan ehdoton suosikki-inhokki on tyttöjen nimistä Ada. ei herranjestas sentään!!!!
yyy :oops: Meidän tuo vanhin piski on Ada :lol:
tosin tuo nuorin on Yrjö... 8)
Eläinten nimet on sitten asia erikseen :lol: . Kun meillä tuota lääniä piisaa, olen jo ruohonleikkuunkin kannalta haaveillut parista lampaasta. Niiden nimet tulis olemaan tyyliin esim. Martta ja Kerttu 8). Noita en koskaan tulisi lapselleni antamaan. Monet tavalliset suomalaisetkin nimet on sellaisia esim. Miia, Minna jne. vaikka ei ne mun korvaan pahaltakaan kuulosta.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

yrjö on aika hyvä :lol: no itse sorruin oman koiran kohdalla kanssa yhteen klisee nimeen ...

Viimeksi muokannut Kalessin, Su Loka 07, 2007 10:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Mun lapsilla on täysin rehelliset vanhanaikaiset suomalaiset nimet.Vaan en niitä tässä kerro:D

Itse en pidä mistään Jormasta ja Yrjöstä,vaikka uskokaa tai älkää vielä nekin tulevat muotiin. Taisi tuossa jo joku mainita että olikin laittanut nimeksi näitä. :oops:

Mutta kyllä kaikenmaailma Ridget ja Brooket tuntuu vähän jo naurettavilta.

Kävin kerran kokeilemassa väestörekisterikeskuksen sivuilla eri nimiä ja uskomattomia sitä onkin lapsille annettu.

Muuten kyllä ihmettelin kun tuttava antoi lapsen nimeksi Nikke,tuli koira mieleen,anteeksi vain :oops:
Tai sitten se yks hauska piirretty etsivä Nikke Knattertton tms.
Viimeksi muokannut Patricia C. Itämaa, Ke Elo 22, 2007 8:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Kalessin kirjoitti:yrjö on aika hyvä :lol: no itse sorruin oman koiran kohdalla kanssa yhteen klisee nimeen ...olivia

mutta eläinten niminä esim. voitto, hra möttönen, taisto ja pirkko ym. on aika hauskoja.
Adan toinen nimi on Olivia. Chihu on nimetty Nikki Sixxin mukaan Nikiksi ja kadun tuota ehkä lopun ikäni. Toivottavasti en saa lapsia, joiden elämän voin nimillä pilata.
btw, pojalle Nicky nimi on ihan hirveä.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Meidän kissa on muuten Sulevi :lol:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Meidän kissa on muuten Sulevi :lol:
mun avo aina suitsuttaa että jos joskus saadaan poika, annetaan sen nimeksi Sulevi... Ei nimessä mitään vikaa sinänsä, mutta en halua että raukkaparkaa kiusattas..
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Samarina kirjoitti:Aika kaikkiruokainen tulee oltua näiden nimien suhteen. Puistatuksia aiheuttaa ainoastaan nämä muka-hauskojen-vanhempien jälkikasvulleen antamat nimet, esim. joskus bongatut Tim-Antti ja Pyry-Yrjö.

Tai sitten nämä vanhempien suosikkiohjelmista napatut Brooket, Ridget sun muut. Varsinkin yhdistettynä umpisuomalaiseen sukunimeen. Ridge Möttösperä ja koulukiusaajilla on ase valmiina.. :roll:
Pyry-Yrjö!!!! :lol: melkein putosin tuoliltani.

Monet nimet tuntuu siks ällöiltä, että tuntee jonkun oikein vastenmielisen nimen edustajan. Eräät ulkomaalaisilta kalskahtavat nimetkin sopivat, mikäli sukunimi sopii samaan sarjaan. Ei todellakaan Camilla Gertrud Tahvanainen -tyyliin.

Olemme omille lapsillemme antaneet ihan tavisnimet, mutta tykkään Niko - nimestä, koska komean, uljaan näköisen enoni nimi oli Niko (hänen isänsä oli Nikodemus, siitä nimi). Itse haluaisin nimen Kira Maria, jostain syystä. Kaunis! (no sekin riippuu vähän sukunimestä).

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minä harrastin joskus nuorempana näitä nimiä enemmänkin tai siis harrastin ja harrastin, mutta siis aina on nimet kiinnostaneet. Aikoinaan kun tuli Helsingin Sanomat niin luin aina ne nimi-ilmoitukset.

Anteeksi nyt aluksi jos jonkun palstalaisen nimi löytyy listalta :lol:
En tykkää Ninni-Nanna-Ninnu-Nenna-Nenni-Nanni-Nunnu -tämän tyylisistä nimistä. Samoin väliviivanimet on ehdoton ei. Tyttöjen nimistä esim. Päivi, Kirsi, Virpi kamalia. Samoin kanssa inhoan näitä Pia lausutaan kahdella iillä Piia tai Nina lausutaan Niina. Suomen kielessä on kaksoisvokaalin mahdollisuus, jolloin yksöisvokaaleja ei kuulu lausua pitkänä. Minulle on kanssa äidinkielenopettaja vahvistanut, että Nina kuuluu lausua suomen kielessä Nina ei Niina.

Samoin en pidä kauheasti "kovista" nimistä kuten Jarkko. Mirka on mielestäni aika poikamainen tyttöjen nimi, aiemminhan sitä annettiin sekä pojille että tytöille, nykyään on vakiintunut tytön nimeksi.
Poikien nimistä Janne, Mika, Veikka, Risto, Pasi ym. eivät kuulu suosikkeihini. On näitä muitakin, mutta ei nyt tähän hätään tule mieleen :D

Inhoan myös nimiä Jessica, Jannica, Julian, Christian, Michael ym. ulkomaalaisperäisiä jos kyseessä on täysin suomalainen suomenkielinen lapsi. Ruotsinkielisillä tietenkin on ymmärrettävää jos lapsi vaikkapa Axel.
Yleistäen voisin sanoa, että mielestäni pojille on helpompi keksiä nimeä kuin tytölle. Mutta nyt tällä hetkellä nimisuosikkejani ovat mm. Anja, Elsa, Eino, Onni ja Olavi. Yleensäkin voisin sanoa, että pidän enemmän vanhoista nimistä. Pojalle ihana nimi olisi esim. Onni Ananias. Jälkimmäinen nimi on vanha mm. 1800-luvulla Suomessa käytössä ollut nimi. Onni Olavikin kuulostaisi kivalta.

Mutta omille tuleville lapsille tulee nimien valinta olemaan kamalan vaikea urakka.

Vastaa Viestiin