Omistatko aseen/aseita?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

En mitään laittomia aseita kyllä itse omista. Omasta takaa kyllä löytyy helvetin tehokkaitakin aseita ;) Marttyyrius, ihmisenlukutaito, psykologinen kieroilu, seksuaalisuus, koiranpentuilme jne ;) Mut sillee järkevissä suhteissa kuitenkin! Oon hei ihan hyvä ihminen silti :oops:
Nerot hallitsevat kaaoksen

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

En omista vielä mutta tässä olen puolisen vuotta harkinnut vakavasti että jonkun sortin mutka olis kiva omata. En tunne lakia näitten suhteen mutta sen verran olen kysellyt että olis mahdollista saadakkin joku kiva. niin ja ihan laillisesti tietysti. Täytyy perehtyä asiaan enemmän ja siihen asti vaan tyytyä kuolaamaan kaverin jos jonkinlaista asevarastoa. En tiedä sitten mikä niissä kiehtoo mutta joku se on..hm..

Niin ja nyrkkeillessä kasvaa taidot ja voimat sen verran että nyrkit käy jo lähes aseista. Ainakin on melko turvallinen olo kun tietää pärjäävänsä.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

rimma kirjoitti:En omista vielä mutta tässä olen puolisen vuotta harkinnut vakavasti että jonkun sortin mutka olis kiva omata. En tunne lakia näitten suhteen mutta sen verran olen kysellyt että olis mahdollista saadakkin joku kiva. niin ja ihan laillisesti tietysti. Täytyy perehtyä asiaan enemmän ja siihen asti vaan tyytyä kuolaamaan kaverin jos jonkinlaista asevarastoa. En tiedä sitten mikä niissä kiehtoo mutta joku se on..hm..
Älä nyt ihan tiukkapipoks leimaa :D mutta mun mielestä "olis kiva omistaa mutka" on yksi huonoimmista syistä hankkia ase.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Jalmari1 kirjoitti:
rimma kirjoitti:En omista vielä mutta tässä olen puolisen vuotta harkinnut vakavasti että jonkun sortin mutka olis kiva omata. En tunne lakia näitten suhteen mutta sen verran olen kysellyt että olis mahdollista saadakkin joku kiva. niin ja ihan laillisesti tietysti. Täytyy perehtyä asiaan enemmän ja siihen asti vaan tyytyä kuolaamaan kaverin jos jonkinlaista asevarastoa. En tiedä sitten mikä niissä kiehtoo mutta joku se on..hm..
Älä nyt ihan tiukkapipoks leimaa :D mutta mun mielestä "olis kiva omistaa mutka" on yksi huonoimmista syistä hankkia ase.
Sen heitinkin aika vitsillä tuohon tapaan sillä aloin miettiä miks sen aseen haluaisin ja tulin siihen tulokseen että ei siihen sen kummempaa syytä tartte olla. Ite vaan tykkään. Niin ja toi "mutka" hymyilytti itseänikin mutta se kun siihen vahingossa tuli ihan huomaamatta niin en raskinu sitä enää poistaakkaan vaikka mietin kahdesti jätänkö sen siihen. En pidä tiukkapipona, ei se oikeesti oo varmaan kovin hyvä syy..muttakun haluun mutkan :lol:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

T-Pamppu muuten löytyykin, vaikka eihän se nyt mikään varsinainen ase ees oo.

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

joey kirjoitti:Pitkät kynnet? Kai ne lasketaan?

On ainakin ollut puolustautuessa hyötyä! Että ehdottomasti pitäisi laskea :D
He he, tuo on hyvä, totta kai lasketaan, kun on omat stiletit mukana!

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

anneli1 kirjoitti:
joey kirjoitti:Pitkät kynnet? Kai ne lasketaan?

On ainakin ollut puolustautuessa hyötyä! Että ehdottomasti pitäisi laskea :D
He he, tuo on hyvä, totta kai lasketaan, kun on omat stiletit mukana!
Tietysti :D Ja saa hiton pahaa jälkeä aikaiseksi kun oikeaan paikkaan tähtää :twisted:

Nasse
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 1:48 am
Paikkakunta: Piilossa

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Onhan tuolla jossain kaapinperällä parhaat päivänsä nähnyt imppu :lol:
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Jos sattuisin omistamaan revolverin kaliiberia 7,62 ja merkkiä Nagant en siitä täällä huutelisi. Jos vielä kahvassa komeilisi Neuvostoliiton ilmavoimien tähti olisin vielä hiljempaa, tekee sinänsä yleiselle aseelle sen 500 euroa lisäarvoa.

Niin ja jos omistaisin kyseisen NL:n alasammutulta hävittäjälentäjältä takavarikoidun aseen en pelkäisi murtoveikkojen kotikeikkaa. Kertoisinhan että kannan kyseistä asetta aina mukanani joten murtoveikko saisi joko lyijymyrkytyksen tai sitten elektroniikkaa niin vähän että riski ei kannattaisi. Tai sitten vähäinen määrä elektroniikkaa mukanaan saisi pihamaalla maistaa kuudestilaukeavan päivän tarjouksia.

Hmm... päiväunet sikseen. Saatan kyseisenlaisen museoaseen periä joku päivä. Oikeasti Billnäsin retkikirves odottaa kaapissa. :oops: :oops: :oops:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Asiaa ja asian vierestä

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

Jack the Ripper kirjoitti:J

Saatan kyseisenlaisen museoaseen periä joku päivä.
Mulla vähän sama tilanne. Tulee vaan ongelma siinä kohdassa kun periminen tapahtuu. Jotenkin se pitäisi keplotella luvalliseksi että saisi panoksiakin. Laittomia aseita en hyväksy, vaikka niitäkin joskus villeinä nuorisovuosina tuli omistettua luvallisten rinnalla. (Niin kauan sitten, että rikokset ovat täysin vanhentuneet aikoja sitten)

Minä en tiedä sen arvosta yhtään mitään, mutta ihan oikeastiko se on arvokkaampi, jos neuvostotähti löytyy kahvasta? Meinaan just sellanen ois tässäkin tapauksessa kyseessä. Alasammutulta lentäjältä napattu. Olen kuvitellut suht arvottomaksi, koska noita löytyy melkein joka torpasta isoisän yms. sotamuistoina. Mutta arvoa siis oikeasti saattaa kuitenkin olla?

Mitä tulee noihin muuten, niin tällä hetkellä on muutamakin eri pössykkä jotka tekis mieli hankkia:

- GSG5. ( http://www.gunrack.de/blog/?p=5 ) On ehdottomati räyhäköin pienoiskivääri tällä hetkellä. Tämä tulisi rata-ammuntaan, villikarjuammunnan harjoitteluaseeksi. Samalta valmistajalta on muuten myöhemmin tulossa AK-47:n pienoiskiväärimalli!
Tämä hankinta menee luokkaan "Hankin täysin turhamaisuuttani ja täysin aseen ulkonäön perusteella" :D Meinaan parempiakin aseita villikarjuharjoitteluun on.

- STI Trubore ( http://www.joensuunsar.fi/kasiaseet/pis ... ubore.html ) Voiko puoliautomaattipistooli enää kauniimpi olla? (Noh, STI:llä on myös muita, yhtä kauniita malleja) Rehellisyyden nimissä: Tämä on niin kallis (2580 euroa), että en oikeasti raaski ostaa tätä. Ehkä tyydyn STI Spartaniin. (Jopa 700 eurolla saa)

- Smith & Wesson 686 rosterireukku, 8-3/8 tuuman piipulla siluettiammuntaan. Tämä on se, jonka näistä hankin 100% varmuudella. GSG-5:n hankin 95% varmuusella mutta S&W:n kuitenkin ensin. Yks yksilö ois just nyt myynnissä hintaan 520 euroa. Tommonen siis, mutta pidemmällä piipulla: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:SW686.jpg
Tiedän nämä reukut erittäin korkealaatuiseksi, koska mulla on nyt jo tollanen 586-mallinen 357-magnum 6 tuuman piipulla. Mun nykyinen ei ole rosterinen, vaan sinistetty.

Kaikki nämä hankinnat tapahtuvat aikaisintaan syksyllä.

PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Jalmari hei, Onko toi GSG5 ihan 9mm panoksille vai?
eiku lukihan se, 22:sille. Mihis hintaan tuollasia saa?
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI

Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

Jack the Ripper kirjoitti:Kertoisinhan että kannan kyseistä asetta aina mukanani
Ihan ystävällinen neuvo ajatellen omaa parastasi: Älä tee tuota. Edes luvallista asetta ei saa pitää aina mukanaan. Vain ratareissuilla ja asesepälle ja liikkeeseen viedessä. Jos kuljettaa aina mukana ja siitä käryää, on ihan turha enää hakea aseen hallussapitolupaa sen jälkeen ja tulee tuomio ampuma-aserikoksesta. On ihan turhaa veren kaivamista omasta nokasta kanniskella asetta mukana. Ja jos käytät sitä asetta itsepuolustukseen, sanktiot on kovat: Vähintään tapon yrityksestä tulee tuomio. Jos toiselta lähtee henki, tuomio tulee taposta. Ei mene hätävarjelun liioitteluna juuri missään tilanteessa kun aseella itseään puolustaa. Vain niissä tapauksissa, joissa hyökkäys tapahtuu aseella. Siinäkin on todella hankala todistaa, että kuka ampui ensin.

Metsastysaseissa pykälät on vähän erilaiset, koska niiden kanssa käydään myös mettässä, mutta ei niitäkään saa mukana kanniskella kuin erittäin tarkkaan rajatuissa erikoistapauksissa.

PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Lues ylempi :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI

Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

PitBull kirjoitti:Jalmari hei, Onko toi GSG5 ihan 9mm panoksille vai?
eiku lukihan se, 22:sille. Mihis hintaan tuollasia saa?
Ne on siinä 600 euron kieppeillä Täysin lisävarusteltuna tonnilla.

PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Jalmari1 kirjoitti:
PitBull kirjoitti:Jalmari hei, Onko toi GSG5 ihan 9mm panoksille vai?
eiku lukihan se, 22:sille. Mihis hintaan tuollasia saa?
Ne on siinä 600 euron kieppeillä Täysin lisävarusteltuna tonnilla.
Ei paha ei, Miten toi ulkomailta tilaaminen käytännössä menee? Oon kuullut villin huhun että saisi ilman lupia muka tilattua. Toivottavasti ei koska en mä haluu saada jostain singosta tuolla kun ajelen :shock:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI

Vastaa Viestiin