Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Gösta kuoli aivan liian varhain.Hänellä olisi ollut vielä paljonkin sanottavaa.Mutta kuten olen taipuvainen ajattelemaan,niin ehkä hän kuitenkin sai kaiken oleellisen jo sanotuksi.

https://www.youtube.com/watch?v=ddDeYcVhEno
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Gösta... kyllä.

Mielestäni tosin Leevien tuotannon paras kausi osui 80-luvulle, eivätkä viimeiset levyt ainakaan mulle jääneet oikein mieleen. Mutta siltikin: mies oli kenties kaikkien aikojen tärkein suomalainen lauluntekijä, jonka tuotoksia ainakin minä kuuntelen hautaan asti.

Leevi and the Leavings - Keltainen huivi
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja aga »

Göstassa oli sellainen ero moniin muihin edesmenneisiin nähden että olen varma, että häneltä olisi tullut vielä paljon loistavia lyriikoita ja biisejä ilman että menestys johtuisi (vain) aiemmasta urasta. Mutta niin yllättäen tuli kuolema, silti paljon hyviä biisejä jätti jälkeensä, kiitos hänelle siitä jonnekin tuonne toisaalle... Se maukkaan ironinen ote, että samalla tehdään pilaa mutta ollaan yhtäaikaa kuitenkin täysin tosissaan on jotain sellaista minkä tunnistan itsessänikin ja jota ei toisaalta biisien muodossa löydy keneltäkään muulta yhtä hyvin onnistuneena.

https://www.youtube.com/watch?v=XoHgyofnGpM Leevi and the Leavings - Itkisitkö onnesta

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

PaxCow kirjoitti:Gösta... kyllä.

Mielestäni tosin Leevien tuotannon paras kausi osui 80-luvulle, eivätkä viimeiset levyt ainakaan mulle jääneet oikein mieleen. Mutta siltikin: mies oli kenties kaikkien aikojen tärkein suomalainen lauluntekijä, jonka tuotoksia ainakin minä kuuntelen hautaan asti.

Leevi and the Leavings - Keltainen huivi
Myös omastakin mielestäni Leevin ja "eläväisten" paras ja innovatiivisin vaihe osui 1980-luvulle.Seuraavalla vuosikymmenellä oma mielenkiintoni jollain tavalla herpaantui.Yksittäisiä hyviä biisejä tuli tietysti silloinkin.

Agaa myötäillen: Kyllä löysin monta kertaa oman itseni noista Göstan sanoituksista,varsinkin oman pimeän puoleni.Tämä voi kenties olla ylirohkeaa tulkintaa,mutta sanoitusten perusteella Göstallakin saattoi sellainen olla,kenelläpä ei olisi!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Tiedän melkoisen määrän julkisuuden henkilöitä, jotka ovat kuolleet. Joukossa on esim. paljon hyviä muusikkoja, joten ei ole helppo vastata otsikon kysymykseen. Mutta jos pitää valita joku/jotkut niin sanon, että Albert Järvinen ja Cisse Häkkinen. Se on siinä.
Gods made heavy metal.

Brinkka
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 09, 2015 12:39 am

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Brinkka »

Spede Pasasta ja Tarja Halosta.

Inara
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 1:58 am
Paikkakunta: Pk

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Inara »

Mm:

Robin Williams
Philip Seymour Hoffman
Kurt Cobain
Spede
Peter Steele
Paul Gray
Senna
River Phoenix
Bob Ross
Brandon Lee

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Kaarina Hazard
Alexander Stubid
it's my car !

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re:

Viesti Kirjoittaja garcia »

ABC kirjoitti:Ensinnäkin: Elvistä. Olin viis vee, kun rupesin Elvis-faniksi. Olin niin fanaattinen fani, että kesti vielä 2 vuotta ennenkuin kukaan uskalsi kertoa minulle, että Elvis oli ollut vainaa jo vuodesta 1977...
Mä en ois tosta ihan varma. Lue Hannu Nyberg: Elääkö Elvis?

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja garcia »

Dr Bergmeister kirjoitti:Tiedän melkoisen määrän julkisuuden henkilöitä, jotka ovat kuolleet. Joukossa on esim. paljon hyviä muusikkoja, joten ei ole helppo vastata otsikon kysymykseen. Mutta jos pitää valita joku/jotkut niin sanon, että Albert Järvinen ja Cisse Häkkinen. Se on siinä.
Siinä kaks henkilöä jotka mä olisin laittanu myös ensimmäiseksi, ja heidän lisäkseen äskettäin kuolleen David Bowien joka oli todellakin yks mun lempilaulajia. Harvan kuuluisuuden kuolema on mua niin riipassu.

Cissen ja Albertin kanssa olen jutellu molempien, eri paikoissa, eri vuonna. Cissen kanssa 80-luvun lopulla sillon tällön Tapiolassa, Alpun kanssa Lönkalla -77 ohimennen jossa niil oli harjotustilat.

En kaipaa em. kahta sen takia et tulipahan vaihdettua sanasia sillon missä sinänsä ei oo mitään ihmeellistä, mainitsin vaan, mutta kaipaan sen takia kun ne oli värikkäitä ja kilttejä ja kivoja persoonallisuuksia ja molemmat kuoli niin nuorina, Cisse oli n. kk vaille 40, Albert 40 v 4 kk.

Koppakuoriainen
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: La Elo 01, 2015 2:41 am

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Koppakuoriainen »

Enpä voi sanoa kaipaavani ketään, mutta joidenkin kuolema "aktiiviuran" aikana harmittaa itsekkäiden syiden takia (ei uusia kirjoja/elokuvia/kirjoja/levyjä yms. kyseisiltä henkilöiltä). Näistä esimerkkinä vaikkapa Stieg Larsson.
MURHA.INFO - Suomen johtava rikosaiheinen avohoitoportaali

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Juice, Irwin, Kari-Tapio. Kova kolmikko ja muutaman sanan vaihtanut jokaisen kanssa.

Tunturisusi
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2012 4:33 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi »

Yrjö Järvinen - hän kyllä elää vahvasti edellen, olleen 91-vuotias. Hän oli lähes neljännesvuosisadan Knallissa ja sateenvarjossa, jonka kaikki osat olen kuunnellut. Ainutlaatuinen radioääni - ja kun ollaan Murha-foorumilla, niin eräässä kansalaissodan pätkässä hän huudahtaa varsin suurpiirteisesti, omalla naukuvalla tyylillään: "Heittäkää ruumiit ojaan!" :D

Kauko Helovirta - ko. sarjassa myös - ainutlaatuinen, ääntä myöten. Olen nähnyt hänet kerran xD siis kadulla satunnaisesti, joten ei voi sanoa, että olisimme olleet tuttuja. ;) Hän vaikutti tuolloin aika päityneeltä, oli siinä oikein taiteilijaseurue liikkeellä.

Erno Paasilinna. En pidä Artosta enkä Reinosta, mutta Ernon tuotanto on kaikki hyllyssä. Onko "coolimpaa" ihmistä ollutkaan koskaan, kuin oli Reino. Ja mikä viisaus. Vaikka hän oli akateeminen, niin esiintyi kuin kansa.

Ilkka Koski. Raskaansarjan nyrkkeilijä. Hieno ja esikuvallinen ihminen. Hän oli Tenhon vahtimestari ja olin ko. ravintolan kanta-asiakas, joten voin sanoa "tunteneeni" hänet ;)

Eeva-Kaarina Volanen. Suomi-filmeissä hän oli vastustamattoman ihana, tyttömäinen, rohkea, humoristinen ja äärettömän kaunis. Oi jospa jne...


Elina Pohjanpää. Kun mainitsin Eeva-Kaarinan, niin on mainittava myös Elina, jonka Pentti vei.
Lyhyesti: ihana.

Pentti Haanpää. Luin hänen kootut teoksensa jo nuoruusvuosinani. Hän kuoli ikävästi itsemurhaan ja siitä jäi lukijoilleen synkkä jälkikuva - mystinen taiteilijapersoona.

No pannaan vielä musiikkimiehistä mukaan Rauli Padding Somerjoki. Olen tavannut hänet, tai siis nähnyt, myös edellämainitussa Tenhossa, jossa kävi usein esiintymässä myös Irwin. Irwin kuuluu ehdottomasti tähän listaukseen, hänen laulamansa "Elämä on kaunis" on nettisivuillani ja sivujeni motto. Suuri ja herkkä taiteilija, vaikka hänet aina vain muistetaan juoppona.

Tästä jää pois muutama sata nimeä, mutta nämä aluksi.

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

John Fitzgerald Kennedy Jr. on valintani. Varsinkin nyt :? . Mita jos...,what if..., kysymys, johon vastausta ei koskaan saada.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Ketä kuollutta julkisuuden henkilöä oikeasti kaipaat?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Koska en ole tuntenut ketään kuolleista julkisuuden henkilöistä, niin henkilökohtaisella tasolla en ketään. Kekkoselle olisi kyllä tilausta.

Vastaa Viestiin