Uskotko uudelleensyntymiseen?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

kirjuri*
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:31 pm

Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Kirjoittakaa lukijat mielipiteenne uskotteko syntyvänne uudelleen? Enkä tarkoita nyt mitään eläinjuttuja. Vaan että sielunne syntyisi joskus uuteen fyysiseen ihmiseen ja syntyisi siten uudestaan, sielun uudelleen syntymistä tarkoitan. Kertokaa jos olette kuulleet/lukeneet/kokeneet.
Sana on vapaa, mutta asiallisesti.

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Call me freak, mutta kyllä mä ainakin uskon. Mä uskon myös että mä pystyn tunnistamaan paikkoja joissa mä olen edellisissä elämissäni ollut. Mä olen nähnyt todennäköisesti untakin edellisistä elämistä.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tietysti uskon. Mikään muu kuin inkarnaatio ei voi selittää näitä kaikkia omituisuuksia... :mrgreen:
Ja jos edellä kirjoittaneet haluu jutskata enemmän aiheesta, niin eiku yksäriä tulemaan, olen valmiina. 8)

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Uskon. Olen aina uskonut. Uskon toki Jumalaankin (lapsenuskoinen ihminen :D ) mutta en usko helvettiin enkä taivaaseen. Uskon, että synnymme uudelleen sen mukaan miten elämme nyt. En ole siis käsittääkseni kunnon kristitty vaan mix-up.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Uskon karman lakiin, koska en millään muulla tavoin pysty selittämään itselleni elämän epäoikeudenmukaisuutta tai hyvyyttä ja pahuutta ja sitä, kuinka nämä kutakin meistä koskettavat. Jos meille on annettu vain yksi elämä, joka joillekin on hyvä ja pitkä ja joillekin lyhyt ja mitä kamalampia kärsimyksiä täynnä, niin kuinka sen voisi muuten selittää? Uskon, että sitä saat mitä tilaat, sitä niität mitä kylvät, niin makaat kuin petaat, saat sitä, mitä lähimmäisillesi annat jne. Hyvässä ja pahassa. Ja koska uskon karman lakiin, uskon myös jälleensyntymiseen. Ansaitsemamme hyvä ja paha tasoittuvat lukuisten elämien kuluessa. Joskus maksetaan kerralla enemmän, joskus vähemmän. Joskus nautitaan hyvästä enemmän, joskus vähemmän. Tämä on ainoa tapa yrittää perustella itselleni miksi ihmisille tapahtuu mitä tapahtuu.
All is pretty.
- Andy Warhol

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Kyllä vain.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

En todellakaan usko. En ole koskaan uskonut. En liioin usko ns.Karman lakiin.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

kip
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 10:10 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja kip »

En usko, uudelleensyntyminen ja karman laki on kaks aihetta joihin mun on tosi vaikea usko/samaistua niihin uskoviin. Samoin kohtalo. Uskon, jos sitä nyt uskoksi voi sanoa, puhtaaseen sattumaan, luontoon ja sen lakeihin, pitkälti tieteellisin perustein. En silti ole ollenkaan tylsä, uskon meinaan myös että tiede ei tiedä vielä kuin osan kaikesta mitä täälläkin pallolla tapahtuu. :mrgreen:

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ihmiset ja muut eliöt uudestisyntyvät jälkeläisissään. Jos ihmisellä olisi persoonallinen uudestisyntymisen kyky, niin sen pitänyt olla myös hänen synnyttäjällään ja hänen synnyttäjällään aina apinoista ja alkueläimistä asti. Sillä olisihan mieletöntä, että tuollainen ominaisuus olisi jonain historian hetkenä vain ilmaantunut.
Meidän aurinkokunnassamme on elollista elämää todettu vain maapallon muutaman kilometrin ohuella pintavyöhykkeellä. Eikä ole syytä olettaa että elollisen ja elottoman materian suhde olisi muualla kosmoksessa erilainen. Kaltaisemme-tai kehittyneemmätkin- biosfääri systeemit ovat hiekanjyviä elottoman aineen valtameressä. Tämän suhteen mieleenpainaminen säästää monilta turhilta filosofisilta ja maailmankatsomuksillisilta teorioilta.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Miksiköhän alkulima uudelleen syntyi?
En usko mihinkään uudelleen syntymiseen tai mihinkään muuhunkaan ihmeelliseen.
Ainut mihin uskon on se että jälkeläisemme elävät samoista geeneistä mistä itsekkin olemme.
Eli se on tässä ja nyt tää meidän elämä, eläkää se niinkuin parhaaksi näette, mutta ihan turhaa on säästellä seuraavaan elämään siitä osaa.
Piilohomot on in.

Sibuli
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 11:32 am
Paikkakunta: Itä-Uudenmaan metsät

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Sibuli »

Olen hyvin skeptinen sekä uskonnollisisten asioiden että yliluonnollisten ilmiöiden kohdalla, ja jo siksikin on vastattava tähänkin että en usko. Haluaisin ensin varmoja todisteita asiasta, ja varmoiksi todisteiksi eivät kelpaa ns. "jälleensyntyneiden" omat sepostukset vaikka ne kuinka muka muistuttaisivat jonkun oikeasti eläneen tunnetun ihmisen elämää josta tämä "jälleensyntynyt" ei mukamas muuten voisi mitenkään tietää.

Mutta samaan hengenvetoon on pakko sanoa, että tykkään valtavasti lukea asiasta. :D Niin vähän kuin noiden "jälleensyntyneiden" tarinoihin uskonkin, niitä on vaan mielenkiintoista lueskella. Sama pätee moneen muuhunkin yliluonnolliseen asiaan rajatilakokemuksesta itsestään tuleen syttymiseen, spiritismiin ja telepatiaan. Olen vaan niin innostunut mystisistä asioista riippumatta siitä miten totena niitä pidän, sama pätee myös legendoihin kuten ihmissusiin (mielenkiintoisin lukemani tapaus tästä aiheesta oli muuten Gevaudanin peto kaikessa arvoituksellisuudessaan) ja vampyyreihin.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die tomorrow.
- James Dean

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Vaikka en aivan kaikkeen yliluonnolliseen usko niin joihinkin juttuihin uskon. Oikeasti tässä ketjussa on puhetta jälleensyntymisestä, uudelleensyntymistä on se, että tullaan uskoon ja ollaan jatkossa Jeesuksen opetuslapsia. Itse uskon jälleensyntymiseen, mutta vaikka siihen uskon niin ei en pysty todistamaan sitä onko se totta vai ei. Joten ei kai siitä haittaakaan ole vaikka uskoo. Itselläni on kokemuksia, joita voi sanoa ihan oikeasti yliluonnollisiksi, joten mitä tahansa voi tapahtua.
Gods made heavy metal.

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Tuo on oikea asenne, eihän sitäkään kukaan pysty osoittamaan että yliluonnollista ei ole. Elämä on sitä paitsi ihme itsessään. On eri asia säilyttää avoin mieli kuin rakentaa elämänsä jonkin uskomuksen varaan.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja garcia »

Mä uskon sielunvaellukseen. Olen lukenu teosofiaa koko ikäni, en nyt koko ajan. :lol:

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Uskotko uudelleensyntymiseen?

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Tottahan toki uskon. Jos tämä on vaan kaikki ja the end niin rahat takaisin jokaiselle tällä planeetalla ja sassiin.

Vastaa Viestiin