Miten suhtaudut omaan ikääsi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Miten suhtaudut omaan ikääsi?

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Häpeätkö ikääsi? Tunnetko itsesi oman ikäiseksi vai nuoremmaksi/vanhemmaksi? Huolestuttaako sinua vanheneminen? Minkä ikäinen haluaisit olla? Entäpä kuinka vanhaksi sinua luullaan?

Minä olen tässä viime aikoina huomannut, että jollain tapaa minua on alkanut hävettää oman iän kertominen :oops:
Tunnen itseni kamalan vanhaksi, välillä ihan jopa "mummomaiseksi". Toisaalta tämä on aika naurettavaakin, sillä useimmiten minua luullaan noin 15-vuotiaaksi, jopa nuoremmaksi :shock: Nuorin veikkaus viime aikoina on ollut 13 vuotta ja olen sentään melkein 10 vuotta tuota vanhempi! :shock:

Kamalasti myös huolestuttaa iän karttuminen, vuodet kuluvat todella nopeasti, vasta oli vuosi 2001, nyt jo 2007 ja kohta 2020.. Sitä tulee myös usein laskettua, että enää 8 vuotta 30 vuoteen, joka tuntuu kamalan vanhalta iältä enkä voi kyllä kuvitella elämääni 3-kymppisenä.

Mielestäni ihanteellinen ikä olisi ehkä 18-20 vuotta, silloin on vielä nuori, mutta voi kuitenkin päättää kaikista asioistaan itse (tai ainakin pitäisi voida päättää).

Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Juuri tuli mittariin lisää. Onhan se kauheata, kun ajattelee, että taitaa jo olla isoin osa elämästä takana päin. Tuommoiseksi 20-vuotiaaksi en kuitenkaan kaipaile. Siihen aikaan olin vielä jotenkin niin kypsymätön. Minusta on hienoa olla aikuinen, rakastaa, tehdä töitä, olla oma itsensä ja määrätä omista asioista.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Hui, miten nuori olet Kahvitar! :shock:

Yleensä en tunne itseäni sen kummemmin minkään ikäiseksi, mutta lehdissä kun on haastatteluja yms. päivittelen miten vanhoilta ihmiset näyttävät jo 30-40vuotiaina.
Näytän ehkä ikääni nuoremmalta, vaikea arvailla. Yleensä luullaan nuoremmaksi n. 10v, mutta yli kolmikymppisistä naisista ei kai ole helppo arvata ikää?

Viimeksi on ravintolassa kysytty henkkareita, jopa kahdesti samana iltana, vuonna 2005. Muistais vaan minkälainen oli illan "look"... 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

En tiedä, uskooko kukaan, mutta olen 19-vuotias. En ainakaan tällä hetkellä haluaisi olla nuorempi tai vanhempi. Ainoa asia, mitä toivoisin, olisi että oma äitini tajuaisi että olen jo täysi-ikäinen ja että voisin viimein mennä ja tulla vähän enemmän vapaasti. (En siis ole koskaan pettänyt vanhempieni luottamusta, olen vain kerran karannut kotoa ja sekin ala-asteikäisenä pelkkää typeryyttä... Eli en ole tehnyt mitään ansaitakseni tätä hieman kimuranttia käytöstä.)

Minua on luultu nuoremmaksi kuin olen, ja taitaa olla pari kertaa luultu yli 20v. :D Mutta väliäkö tuon, olin monta vuotta monelle poikakin.. x'D Heitämpä kysymyksen ihan huvikseni, paljonko olette luulleet minun iäkseni ennenkuin suuni aukaisin? Ihan mielenkiinnosta :)

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Re: Miten suhtaudut omaan ikääsi?

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

kahvitar kirjoitti:Häpeätkö ikääsi?
Sitä tulee myös usein laskettua, että enää 8 vuotta 30 vuoteen, joka tuntuu kamalan vanhalta iältä enkä voi kyllä kuvitella elämääni 3-kymppisenä.

Mielestäni ihanteellinen ikä olisi ehkä 18-20 vuotta, silloin on vielä nuori, mutta voi kuitenkin päättää kaikista asioistaan itse (tai ainakin pitäisi voida päättää).
:lol: :lol: :lol:
Sinä olet vielä ns. lapsen kengissä(älä loukkaannu),kun tulet minun ikään huomaat olevasi sittenkin parhaassa iässä naisena :wink:

Minultakin muuten kysyttiin 27 vuotiaana eräässä alkossa paperit vaikka ostin vain siideriä,no otin sen kohteliaisuutena ja sanoinkin niin,myyjä hieman mulkaisi :lol: :lol: 8)
Totuus on tarua ihmeellisempää

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ainoa asia mitä nuoruusvuosilta voisin kaivata on fyysinen rapistumattomuus ja olettamus "lukemattomista" edessä olevista elinvuosista. Muuten en vaihtaisi. Tietysti nuorena oli tietty vapauden tunne, sellainen "kaikki on mahdollista" -fiilis, jota voi nostalgisesti(kin) muistella, mutta siihen sisältyi ainakin toisinaan myös rutkasti epävarmuutta. Tänä päivänä nautin esim. siitä, että osaan muodostaa kokemukseen(kin) perustuvia mielipiteitä. Elämän kulku on mahdollistanut pysyvyyttä ja turvallisuutta (HUOM! ei ole yhtä kuin tylsyys!) sekä mm. ammattiin liittyvää osaamista, mikä ei ihan noviisina ollut luonnollisestikaan mahdollista. Enää ei tarvitse etsiä sitä perustaa, vaan erilaisille mahdollisuuksille on toisella lailla tilaa ja omia valintoja voi tehdä siltä pohjalta.

Akuutisti nuo ikäkysymykset pyörii mielessä lähestyvän merkkipäivän vuoksi. Ja koska kyseessä on tasavuosipäivä, sitä tavallaan tekee jonkin sortin yhteenvetoa elämästään. Papereita ei kapakassa ole kysytty paljon ikinä, viimeksi kai Järvenpäässä vuonna XXXX :wink: . Ikäarvauksetkin menevät yleensä melkein nappiin, parin-kolmen vuoden heitto alaspäin on aika yleinen. Tyyli on sitten toinen juttu, siitä olen saanut nuorekkuuspisteitä 8)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mä taidan sitten olla tähän mennessä vastanneista ainoa "vanhoihin nahkoihin tehty", koska mua poikkeuksetta luullaan vähintään oman ikäisekseni, jossei vanhemmaksi :evil: Johtuiskohan kulahtaneesta lookista :?: Onneksi sentään tänään sain uusia raitoja hiuksiini, niin nuorenin ehkä vuoden,pari...

Mutta jos vakavasti puhutaan, niin asenne kyllä ratkaisee aika monessa asiassa, nuorikin ihminen voi olla kypsä.... ja vastaavasti keski-ikäinen voi olla täys kakara :(
-oman vanhenemisensa huomaa parhaiten lasten varttumisesta-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

olen yli kolmekymppinen ja tuntuu siltä että parhaat vuodet on just alkaneet eli en tosiaan miksikään vanhaksi tunne itseäni :wink:

Taaksepäin katsoessa on vaan onnellinen siitä että elämänkokemus on karaistanut vaikka toisaalta jotain juttuja olis saanut jäädä tapahtumatta...jotenkin sitä ottaa elämän rennommin eikä ole niin hirveesti suorituspaineita kuin nuorempana. Seksuaalisestikin tunnen olevani ihan eri tasolla kuin nuorena eli on se vaan se laatu (minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa) :roll:

muutama vuosi sitten opiskellessa siellä oli tyttö joka täytti just tuon 23v ja hän oli hirvittävän surullinen siitä ku nei ollut elämässään aanut vielä mitään aikaiseksi, kerroin sitten että ei tuossa vaiheessa vielä tarvitse olla elämä valmiina..nyt sillä on lapsia, hyvä mies ja ammatti sekä elämänkokemusta muutama vuosi lisää ja punastelee jos joku huomauttelee tuosta sen 23v kriisistä...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Olen 15-vuotias, ja minua hävettää keskusteluissa yms. muissa sanoa tämä ikä sillä näyttää oikeasti siltä että 15-vuotiaat on pelkkiä idiootteja keskusteluissa... Vittu sanaa viljeleviä apinoita =& Kai olen itsekkin sellainen, mutten varmaan niin paha kuin normaali 15-vuotias.

En haluaisi ikääntyä yli 35-vuotiaaksi. Kaameaa ajatella että joskus olisin sairas ja raihnainen vanhusten kodissa... Ei köy, haluan kuolla 50-vuotiaana, vaikka olisikin eläke lähellä...

Tiedä sitte...
What you do... Makes you who you are.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ulkonäön puolesta olisi tietysti kiva, jos ei koskaan vanhenisi. :D
Mutta olin nuorempana ihan hvetin mustasukkainen ja kuumaverinen, joten sikäli elämä on kyllä nykyisin paljon helpompaa.
Every ship must sail a world.

Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Nuorehko naisihminen minä vielä olen, mutta yleensä luullaan muutaman vuoden vanhemmaksi. Iästäni kertonee se, että tässä vaiheessa se on vielä ihan ok :wink: . Olen kyllä ehkä jonkinverran kypsempi kuin ikäiseni keskiverroin. Se taas johtuu siitä, että elämä on jo ehtinyt karaisemaan ikävilläkin tavoilla, ja siitäkin, että olen aina liikkunut poikkeuksetta itseäni vanhemmassa seurassa, mikä on muokannut ajatusmaailmaa entisestään aina hieman ikäistään "vanhempaan" suuntaan. En silti kyllä väitä mikään vakava aikuinen olevani vieläkään, saati että elämänkokemusta olisi lähellekään sitä, mitä palstan "vanhemmilla" leideillä. Hui kamala, tuo kuulosti ihan siltä, että pidän teitä eläkeläisinä ja ikäloppuina jo :lol:
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

DonHessu kirjoitti: En haluaisi ikääntyä yli 35-vuotiaaksi. Kaameaa ajatella että joskus olisin sairas ja raihnainen vanhusten kodissa... Ei köy, haluan kuolla 50-vuotiaana, vaikka olisikin eläke lähellä...

Tiedä sitte...
Se on tuota nuoruuden huumaa ja I wanna live forever-juttua.

Itse olen jo yli 30v ja hyvat puolet ovat ne asiat, etta kokemus tuo itsevarmuutta.

Nuorena aina about 25v asti olin ujo ja epavarma, nykyaan todella sosiaalinen ja itsevarma, joten minun kohdalla ika on tuonut paasaantoisesti positiivista.
Viimeksi muokannut groot, Ke Syys 19, 2007 8:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------
Allekirjoitus.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Miten suhtaudut omaan ikääsi?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

No en varmasti häpeä ikääni. 8)
Pikemminkin mainostan, että on tässä jo nähty yhtä sun toistakin. :wink:
Sitäpaitsi oon huomannut, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä kivempaa on.
Nuoruus oli jotenkin tuskasta aikaa. :?
Ainoan ikäkriisini podin kun täytin 23v.
Sen jälkeen ei mitään oireilua iän suhteen.
Tunnen itseni joskus oman ikäiseksi ja joskus huimasti nuoremmaksi tai vanhemmaksi.
Riippuen tilanteesta :roll:
Osaan olla hyvinkin vanhoillinen moralisti ja joskus taas lapsettaa niin vietävästi, ettei mitään rajaa.
Vanheminen ei huoleta muutakuin siinä mielessä, että sairauksia voi alkaa tulla ja semmosta ikävää kulumaa sinne tänne :?
Mikään ryppyfani en oo myöskään ikänä ollut, mut kyllähän se lopullinen rupsahdus on jossain vaiheessa edessä meillä kaikilla, kun tarpeeksi kauan elää (niin paitsi filmitähdillä) :D

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

DonHessu kirjoitti:Olen 15-vuotias, ja minua hävettää keskusteluissa yms. muissa sanoa tämä ikä sillä näyttää oikeasti siltä että 15-vuotiaat on pelkkiä idiootteja keskusteluissa... Vittu sanaa viljeleviä apinoita =& Kai olen itsekkin sellainen, mutten varmaan niin paha kuin normaali 15-vuotias.

En haluaisi ikääntyä yli 35-vuotiaaksi. Kaameaa ajatella että joskus olisin sairas ja raihnainen vanhusten kodissa... Ei köy, haluan kuolla 50-vuotiaana, vaikka olisikin eläke lähellä...

Tiedä sitte...
Hauskasti kirjoittelet,huomaatko,että vaikka itse ajattelet ettei sinusta saisi ajatella:
"Se on niitä jotka kylvää vaan v***sanoja yms.,pissis vielä"

Enkä tosin ole kertaakaan ajatellut vaan pitänyt huomattavasti ikäistäsi kypsempänä kirjoitusten perusteella.

Nyt kuitenkin itse sanot 35 v. melkein ikälopuksi (joka minä olen)
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Koomista vai mitä :roll:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

DonHessu kirjoitti:Olen 15-vuotias, ja minua hävettää keskusteluissa yms. muissa sanoa tämä ikä sillä näyttää oikeasti siltä että 15-vuotiaat on pelkkiä idiootteja keskusteluissa... Vittu sanaa viljeleviä apinoita =& Kai olen itsekkin sellainen, mutten varmaan niin paha kuin normaali 15-vuotias.
Ja minä kun luulin sinua itseäni vanhemmaksi! :shock: Et vaikuta yhtään kirjoitustesi perusteella 15-vuotiaalta, vaan jotain 20... o.O

Vastaa Viestiin