Harrastatko mitään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Harrastatko mitään?

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Aloitin parisen vuotta sitten jiu jitsun (BJJ). Ollut kyllä loistava polku ja auttanut oppimaan siinä, että hävisi alkuun kaikille. Ihan kaikille; sinua paljon heikommille, ei yhtään koville, "nörteille".

Hienoja kokemuksia, ihmisiä! Loistava esimerkki eräästä lajin varmaan viihdyttävimmistä, myös yksi parhaista siinä mitä tekee:


Mies on kuvannut omaa tyyliään "ihmisapinaksi", joka hyökkää joka puolelta, mistä tahansa kulmasta, miten tahansa päin... :shock:

Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Harrastatko mitään?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

^Mielenkiintoista, lopetin saman lajin harrastamisen muutamia vuosia sitten. Olen havainnut, että toisinaan työt haittaavat omia harrastuksiani. Eräretkeily, valokuvaus, maastopyöräily ja lukuisa määrä henkisiä harrastuksia. Voihan tätä murhainfoiluakin nimittää "henkiseksi harrastukseksi". Jos se muuttuu pelkän foorumin lukemisen sijasta kadonneiden ihmisten etsinnäksi, jota toisinaan myös harrastan, niin silloin kyseessä on fyysisen puolen harrastus. Molemmat vaihtoehdot ovat palkitsevia!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Harrastatko mitään?

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kyllä se minullakin nykyisin tuonne henkisten harrastusten puolelle painottuu, eli kun käyn kävellen postilaatikolla niin henkisesti ajattelen itseni jonnekin kamppailulajin treeneihin...
Nykyisin työstä on tullut pääasiallinen harrastus, työstä sitäkään ei ole jaksanut ottaa enää muutamaan vuoteen, nykyisin teen sitä ihan harrastuspohjalta eli sen verran mikä huvittaa, vaikka kyllähän sitä välillä tulee tehtyä ihan siksikin kun ei kehtaa asiakkaalle sanoa että ei minua nyt huvita, soita jollekin muulle.
Vapaa-aika menee sitten enimmäkseen vetelehtimiseen tai kotimaassa matkailuun, aikaisemmin harrastin vielä melko paljonkin tietokoneiden rakentelua ja korjailua, enimmäkseen tutuille ja sukulaisille, nykyisin sekin jäänyt vähemmälle eikä enää jaksa oikein edes alan sivustojakaan seurata että pysyisi ajan tasalla viimeisimmistä komponenteista.

ScamJaffa
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2021 8:37 pm

Re: Harrastatko mitään?

Viesti Kirjoittaja ScamJaffa »

Metsästys, kalastus, marjastus, sienestys ja muu ulkona puuhastelu.

Tällä hetkellä perinnerakentaminen (hirrenveisto) on itseopiskelun alla, laavun teosta se lähti kun siitä tuli mielestäni paska nyt tietää enemmän ja jälkeäkin syntyy, kevääksi valmistunee veistetty kesäkeittiön katos kunnon etu-ja sivuseinillä, myös itse keittiö tulee muurattua itse.

Tietyllä tapaa voisi väittää myös preppaajaksi vaikka en millään jenkkien bunkkerinrakennus vimmalla kuitenkaan ole liikkeellä vaan enemmän kotivara linjalla; säilön pahanpäivän varalle lihaa, kalaa, sieniä, marjoja, kasviksia, juureksia jne.

Ei koskaan voi tietää mitä tapahtuu jos esimerkiksi sähköverkko/netti romahtaa, on ainakin normaaliin palaamista odotellessa mitä syödä ja lämmin paikka polttopuineen, polttoaineineen, agrikaatteineen yms.

Omavaraisuus ei väärin ole ja samalla siihen pääseminen opettaa paljon uutta vaikka työtähän se vaatii.

Kivityöt kiinostaisi myös rakennuspuolelta mutta työvälineet ei ole aivan halpoja.
Lopetin idiooteille vittuilun turhana, se johti vain toistuviin banneihin eikä saa olmia ajattelemaan.

Avatar
Hukkaretki
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2021 10:12 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Harrastatko mitään?

Viesti Kirjoittaja Hukkaretki »

Jos rikosuutisointia ja true crime ohjelmien/podcastien kyttäystä ei lasketa harrasteiksi, niin...

Tätä nykyä aika paljon tietokoneella tulee vietettyä aikaa, pelaamalla lähinnä, joskus striimailen.

Lukisin jos keskittymiskyky riittäisi, joten olen tyytynyt äänikirjoihin, kun niiden ohella pystyy puuhastelemaan jotain muuta, mikä sitten auttaa aivoja keskittymään itse kirjaan paremmin.

Huonekasveja ja chilejä harrastan, jonkin verran olen nyt yrittänyt aloitella bonsaitouhuja uudelleen monen vuoden tauon jälkeen. Koiran kanssa myöskin tulee ulkoiltua ja touhuttua monenlaista.

Tässä varmaan nämä oleellisimmat harrasteet.
I tried to be normal once.
Worst two minutes of my life.

Vastaa Viestiin