Päihteet ja käyttäjät

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kuinka moni käyttää päihteitä?

Nikotiini (tupakka)
39
29%
Heroiini
3
2%
Kokaiini
2
1%
Alkoholi
42
31%
Kofeiini
23
17%
Kannabis
15
11%
En käytä mitään edellämainituista
10
7%
 
Ääniä yhteensä: 134

Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

esmes- kirjoitti:pakko kysyä tähän väliin: moniko on kokeillut lsd:tä? millaisia kokemuksia? ollaan kavereiden kanssa asiasta keskusteltu. lsd:tähän on tutkittu 50-luvulla, mutta uusista tutkimuksista en ole kuullut, onko ne kokonaan lopetettu sen jälkeen kun happo levisi laboratorioista viihdekäyttäjille?
no jokatapauksessa, tällaista ollaan huomioitu: lsd aukoo solmuja päässä ja vastaa vuoden terapiaistuntoja kun sitä käyttää joku "löyhäpäinen". sit jos sitä ottaa ns. terve ihminen, ni se voi laukaista skitsofrenian tai muita vakavia pitkäkestoisia mielenhäiriöitä.
olen kuullut että lsd muuttaisi jotenkin dna:ta, en tiedä pitääkö paikkaansa. kummalliselta kyllä kuulostaa.. :roll:
Lsd vaikuttaa geeneihin eli solutuman kromosomin pienimpään rakennusosaan,joka määräilee jälkeläisten perinnölliset ominaisuudet..
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^vaikuttaako tämä sitten mm. siihen, että lsd:tä ottaneiden lapsille saattaa tulla flashbackeja? tällaistakin olen kuullut, liekö ihan legendaa sitten :roll:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

Juuri niin.lisäksi lsd lapset voivat saada lsd-kohtauksia(trippejä)vaikka eivät itse kys.aineitta olisi koskaan saanutkaan muuten kuin äidinmaidossa.hämmästyttävin piirre lsd:ssä on kuitenkin että esim.tänään lsdtä nauttinut voi kokea uuden tripin ilossa tai tuskassa 18kk kuluttua ilman että olisi ainetta yhtä kertaa useammin käyttänyt.että kivaa ainetta.. :shock:
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Panhead kirjoitti:Juuri niin.lisäksi lsd lapset voivat saada lsd-kohtauksia(trippejä)vaikka eivät itse kys.aineitta olisi koskaan saanutkaan muuten kuin äidinmaidossa.hämmästyttävin piirre lsd:ssä on kuitenkin että esim.tänään lsdtä nauttinut voi kokea uuden tripin ilossa tai tuskassa 18kk kuluttua ilman että olisi ainetta yhtä kertaa useammin käyttänyt.että kivaa ainetta.. :shock:
Aivan, lisäksi lappuja nauttinut voi luulla itseään appelsiiniksi ja ruveta kuorimaan itseään. Myös lentäminen on varteenotettava vaihtoehto lappupäissään, koska luulee itseään linnuksi.

Ai lähde vai? -No koulussa opetettiin! 8)

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Ja tuossa vain yksi niistä hyvistä syistä miksi en koskaan koske pitkällä tikullakaan happoon... Sitten on vielä se psyykkeen kestävyysjuttu. Siinä vaiheessa kun oikeasti oma alitajunta, mielikuvitus ja todellisuus sekoittuu keskenään niin ei voi olla hyvää jälkeä. Näin siis puhuu ihminen, joka ei tosiasiassa kokemuksesta tiedä mitään (eli siis voihan se olla toisinkin) mutta ei meinaa ottaa selvääkään.
Nerot hallitsevat kaaoksen

Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Jaa, tässä ei ole Jenkemia vaihtoehtona, joten ei voi vastata :D

Jenkem
Wikipedia

Jenkem (myös jekem) on päihteenä käytettävä, impattava dissosiatiivi. Kaasu muodostuu käymällä ulosteista ja virtsasta. Sambiassa Lusakan katulapset käyttävät jenkemiä vaihtoehtona liiman tai bensiinin haistelulle. Ei ole varmaa tietoa, kuinka lapset alkoivat käyttää ainetta, mutta BBC Newsin mukaan sitä on käytetty ainakin vuodesta 1997 lähtien[1].

Jenkemin vaikutus kestää noin tunnin ajan, ja se aiheuttaa visuaalisia hallusinaatioita sekä kuuloharhoja. Päihteen valmistukseen tarvittava aine on helposti ja ilmaiseksi saatavilla Lusakan avoimesta viemäriverkostosta. Sekoitus käytetään muovipulloissa ja niiden tuottamat höyryt hengitetään sisään.

Loka-marraskuussa 2007 kaupunkitarinoita tutkivat sivustot Snopes ja About.com julkaisivat kaksi raporttia, jotka kyseenalaistavat tarinat Jenkemistä keksittyinä. Raporttien mukaan ilmiön sambialaiselle alkuperälle tai edes aineen toimivuudelle päihteenä ei ole luotettavia lähteitä. Jotkin Jenkemiä koskevista faktoista olisivat myös saaneet alkunsa huumorisivusto Encyclopedia Dramaticasta. [2]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jenkem

http://www.youtube.com/watch?v=5-SB7kKwn1A

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

^^ En happoja kellekkään suosittele, mutta pientä rajaa noihin juttuihin mitä faktana esitetään.

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

apollo kirjoitti:^^ En happoja kellekkään suosittele, mutta pientä rajaa noihin juttuihin mitä faktana esitetään.
Ja juuri siksi nimenomaan korostinkin, etten esitä faktaa tai oman kokemuksen kautta hankittua tietoa ;) Ja jokainen tietää omat rajansa. Mutta ehkä joissain asioissa on ihan terveellistäkin luoda skenaarioita ihmisille. Näin ollaan tehty meille lapsesta asti päihteiden osalta, ja niin se jatkukoon mun puolesta seuraavallekin sukupolvelle.
Nerot hallitsevat kaaoksen

Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

Tosta nyt senverran vielä että yks tuttu aikoinaan veti kyseistä paskaa ja kuvitteli junan läpi kävelevänsä,mutta mitenkäs kävi.. :( Lapiolla radanvarresta pois.
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Panhead kirjoitti:Tosta nyt senverran vielä että yks tuttu aikoinaan veti kyseistä paskaa ja kuvitteli junan läpi kävelevänsä,mutta mitenkäs kävi.. :( Lapiolla radanvarresta pois.
Mistä tiedät, että tuttusi luuli voivansa kävellä junan läpi? Huutiko hän että "nyt kävelen junan läpi"? Miksi kukaan ei estänyt?

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Mariella kirjoitti:Mutta ehkä joissain asioissa on ihan terveellistäkin luoda skenaarioita ihmisille. Näin ollaan tehty meille lapsesta asti päihteiden osalta, ja niin se jatkukoon mun puolesta seuraavallekin sukupolvelle.
Olen asiasta eri mieltä. Jossain se valehtelulle pitää rajatkin vetää. Eihän nykään esimerkiksi koulukirjoissa puhuta tummaihoisista "tyhminä, leikkisinä ja laiskoina neekereinä", niinkuin joskus tehtiin. Jos valehtelet asioita faktana nuorille, niin mistä he tietävät lopulta enää mikä on totta ja mikä ei.

Muistan omasta kouluajastani juuri nuo appelsiinjutut yms. pelotteluhöpinät. Kuitenkin kavereilta tuli eri tietoa. Tämä valehtelu johti siihen, että oppilaat valehteli esim. kaikissa gallupeissa joissa kyseltiin alkoholin-, tupakan-, tai huumeidenkäytöstä. Kukaan ei puhunut totta just esim. alkoholinkäytöstä ja jos joku oli pilveä polttanut, niin siitä ei 100% varmuudella kerrottu missään tutkimuksissa. Vaikkakin gallupit olivat nimettömiä. Näin se kusetus leviää.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

apollo kirjoitti:Jossain se valehtelulle pitää rajatkin vetää. Eihän nykään esimerkiksi koulukirjoissa puhuta tummaihoisista "tyhminä, leikkisinä ja laiskoina neekereinä", niinkuin joskus tehtiin. Jos valehtelet asioita faktana nuorille, niin mistä he tietävät lopulta enää mikä on totta ja mikä ei.
Vaarallisempaa on se, että nuori tulee perus skeptikoksi kaikkea saamaansa tietoa kohtaa, koska "-monet siihenkin saakka kerrotut jutut on olleet sontaa.".

Miettikää miten asianne esitätte ja kertokaa faktat. Jos ette tiedä faktaa, niin älkää alkako puhumaan mutu-tiedosta faktan omaisesti... (!)
Mikään ei ole niin vaarallista, kuin asettaa koko uskottavuutensa vaakalaudalle nuorelle mahdollisesti tärkeässä asiassa ja jäädä kiinni valheesta. Varsinkin jos nuori on a) joutunut sitä ennen naurunalaiseksi tms. nöyryytetyksi brassailtuaan tällä saamallaan "faktalla", tai b) nuori päättää itse ottaa asiasta selvää ja huomaa tulleensa kusetetuksi oikeen olan takaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

On hyvin vastuullista jättää käyttämättä mitään pään sekoittavia aineita/huumeita. Ei vahingoita itseään eikä muita. Varsinkaan omia lapsiaan jos niitä joskus aikoo hankkia.
Se on harmillista että nuoruudessa tekemät töppäilyt jää kalvamaan ja vieläpä periytyy tuleville.
En sano että jokainen "narkkari" tekee jotain pahaa, sillä kyllä olen tavannut maripöllyissä olevina säyseitä hippejä. Itseään vahingoittavat enimmäkseen, vaikka eivät sitä tietenkään myönnä.Hauskaahan he vain pitävät :? Ottavat iisisti.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

rimma kirjoitti:En sano että jokainen "narkkari" tekee jotain pahaa, sillä kyllä olen tavannut maripöllyissä olevina säyseitä hippejä.
Itse en ole tavannut yhtä ainoata agresiivista tms. pilviveikkoa ikänäni, mutta olen paininut (työn puolesta) useammankin sekakäyttäjän ja muista mömmöistä sekaisin olevan asiakkaan kanssa... Ikävä kyllä.

Sen sijaan olen tavannut ja tunnen henk.koht. ihmisiä jotka ovat poltelleet (kannabis ja hasis) mielenterveytensä savuna taivaan tuuliin (psykoosi ja altistava vaikutus piilevälle skitsofrenialle), sekä kuullut em. tapauksista monestakin eri suunnasta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

apollo kirjoitti:
Mariella kirjoitti:Mutta ehkä joissain asioissa on ihan terveellistäkin luoda skenaarioita ihmisille. Näin ollaan tehty meille lapsesta asti päihteiden osalta, ja niin se jatkukoon mun puolesta seuraavallekin sukupolvelle.
Olen asiasta eri mieltä. Jossain se valehtelulle pitää rajatkin vetää. Eihän nykään esimerkiksi koulukirjoissa puhuta tummaihoisista "tyhminä, leikkisinä ja laiskoina neekereinä", niinkuin joskus tehtiin. Jos valehtelet asioita faktana nuorille, niin mistä he tietävät lopulta enää mikä on totta ja mikä ei.

Muistan omasta kouluajastani juuri nuo appelsiinjutut yms. pelotteluhöpinät. Kuitenkin kavereilta tuli eri tietoa. Tämä valehtelu johti siihen, että oppilaat valehteli esim. kaikissa gallupeissa joissa kyseltiin alkoholin-, tupakan-, tai huumeidenkäytöstä. Kukaan ei puhunut totta just esim. alkoholinkäytöstä ja jos joku oli pilveä polttanut, niin siitä ei 100% varmuudella kerrottu missään tutkimuksissa. Vaikkakin gallupit olivat nimettömiä. Näin se kusetus leviää.
En puhukaan valehtelusta, jota en tietenkään kannata, vaan siitä, että ehkä on ihan terveellistä kuitenkin loppupeleissä korostaa niitä surkutarinoita, ja jättää valistuksessa ne houkuttelevimmat jutut pois ;) Ne, ketkä sitten kaiken maalatun käsityksen jälkeen löytää viihdekäytön maailman, saavat todeta itse kuinka asiat on. Tämä tapahtuu monella varhain, ja monella se vie mennessään, joillain taas jää siihen mihin (korkeintaan!) pitääkin 8) Mutta näin sais ainakin sen kynnyksen siihen mukaan lähtemiseen suuremmaksi, ja surkutarinat jäisi vähemmälle. Se oli mun pointti. Ehkä parempi kuitenkin että kuva huumeiden maailmasta pysyy vaarallisena, pelottavana ja tappavana. Oma mielipiteeni. Ei valehdella, mutta ei hehkuteta.
Nerot hallitsevat kaaoksen

Vastaa Viestiin