Parasta Suomessa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Parasta Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tiedän että olin aika paljon kritisoinut Suomea- mutta ei maata, sen valtio ja verosysteemi vaan. Nyt kirjoitan, mitä on täällä hyvää.

Ihana luonto, metsät, järviä, ja eritäin hyvää ruokaa, raakaa-aineet. Muikkuja, siikaa, lohi, poron ja hirven liha, marjoja.
Hilla ei kasvaa mualla,a ja se on tosi arvokas ja maukas marja, vaikka on vaikeasti saatava. Kävin aamulla etimässä hillaa, mutta en paljon saanut, vaikka kävelin suossa 2 tuntia.
Kuusamossa asun niin kauan koska tykkään tästä luonnosta, että voin lähteä hiihtamään talvella jo ulko-ovesta, asumme lähellä latua. Kesällä on meillä vuokrattu mökki, 30km Kuusamosta keskullä metsää, notkelmassa- siellä on ihana sauna, voi kalastaa, pomia marjoja, ja on täydellista rauhaa.
Ainoa minus on, että täällä ei ole työpaikkoja, mutta muuten täällä viihtyn, vaikka joskua olin nalkuttanut.
Tuo luonto, Ruka, Kiutaköngäs, Karhun kierros- se on kaunista.
Mutta Savossakin on hyvä olla. Suomessa on ihana, että ei ole liikaa ihmisiä ja on tilaa kaikille.

tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Tirskis puhuu nyt asiaa. Kun olet tulossa tänne Kuopioon niin tiedoksi että jos omistat veneen(näin olen käsittänyt jotain ketjua lukiessani) niin täällä on saarissa täysin ilmaisia kaupungin mökkejä ja laavuja jossa voi nauttia luonnosta. Eräässä niistä on myös sauna,viime kesänä täysin uusittu. Yöpymään mahtuu 8 henkeä mökkiin(2 huonetta jossa kummassakin myös ruoan laitto mahdollisuus) ja pari henkeä grillikotaan. Että tervetuloa nauttimaan Kallaveden maisemista ja luonnosta.
One,two,fuck you!

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

On mulla vene, ja on meidän suvussa pieni mökki Kallaveden saaressa, 15km Kuopiosta. Se on Honkasaari, siellä on kanssa sauna, mökki, laavu ja kaikki. Saa kalastaa, laitaa verkkoja, joskus tulee lahna, joskus haukki, joskus matikka- ja matikka on tosi hyvä savustettu. Kerran sain siellä verkkoon 3 matikka, ja mä en tykä kalasopasta, ja miettinut mitä kaloille teen. Tiedän, että matikka on rasvainen ja kun otta nahka pois, niin voi olla hyvä savustettu ja olin savustanut kaikki 3. Kaverit ensiksi epäilivät että "matikka on keittö-kala,,", mutta savustettu oli tosi hyvä. Myös haukki on hyvä savustettu.
Mä halusin nyt mennä Savoon, mutta jäin kotiin kun kaikki naapurit poissa, ja ei olisi ketään kuka olisi hoitanut mun kissan, siksi jäin kotiin kissan kanssa.
Odotan jo kovasti muuttoa Savoon.
Kalakukosta tykkään tosi paljon, se on yksi parhaimmista ruokalajista, jonka olin syönyt.

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Parasta Suomessa on ehkäpä Suomen lippu. Sauna on myös aivan upea juttu. Sekä tietysti kunnon talvi, vaikkakin talvet ovat olleet rajusti huononemaan päin.

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Sauna on tosi hyvä keksintö, ja tietysti vihti, eli savoksi vasta. Teen itse sellaiset koivusta, ne tuoksuvat hyvin, ja saunan jälkeen tuoksuu koko koti. Tuo mökkeily on myös Suomessa tosi hyvä. Se on luonnon läheistä elämätapa, ja itse tykkään myös tehdä töitä mökillä. Kun ajaan nurmikkoa, tekee puita, noutaa vettä järvestä- kunto nousee eikä tarvi tulla kesällä punttisalille. Ja nämä kesäiset valkoiset yöt ovat kauniit.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Puhdas ilma ja puhdas vesi. Voi juoda suoraan hanasta, voi hengittää ilman astmakohtauksia. Nuo muiden mainitsemat tietenkin myös, ruoka ja marjat. Luonto ja sauna, mökkeily. Vuodenajat, minäkään en kestäisi pelkkää kesää mutta sekin vain tottumuskysymys. Myös se, että täällä voi suhteellisen turvallisesti liikkua yksinäänki, tietysti perusvarovaisuus on oltava aina. Koulutusjärjestelmä on hyvä ja sosiaaliturva. Perinteet, juhannukset ja muut. Myös se örvellys joka niihin kuuluu, kivasti katkaisee aina työputkea nuo ryyppäjäisetkin.. Toki niitä juhlin itse ihan muulla tapaa yleensä, lapsen ehdoilla. Lasten asiat on Suomessa hyvin, päivähoito ja eskarit. Paljon hyvää on.

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Lisää hyviä asioita Suomesta: Linux, Nokian kännykät, vähän pakolaisia, korkea elintaso, älykkäät ihmiset, kauniit naiset (suhteellista, mutta kyllä Suomi ihan hyvin pärjää), suomalainen sisu...

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Suomessa on kyllä parasta suomalainen luonto, suomalaiset miehet ja suomalainen ruoka. Kun sitten on suomalainen mies valmistamassa ruokaa luonnossa... Täydellistä.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Parasta... Se miten helppo suomalaisia on järkyttää ja miten siitä kohutaan sitten koko kansan keskuudessa samaan tapaan kuin juttu olisi tapahtunut ihan kaikkien naapurissa.

Jokainen tappo uutisoidaan ja jokaisesta pienestäkin jutusta tietää kaikki. Toisaalta se on myös helvetin surullista.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

vesi on parhautta suomes, mun paikkakunnalla vieläpä koko suomen paras vesi. ennen en oo pitäny minään mut asuin yhen kesän turus ni kaikki vedet kannoin kotoo, sitä klooripaskaa ku joutu juomaan ni oppi arvostaan. tietty luonto on kas plussaa, ja ja ja

niijoo ja talvet oli kas tosi mukavia mukulana viä ku tuli muniin saakka lunta jo lokakuulla, enää ei taida tosin tulla koskaan mikä on kyl surullista, alkaa varmaan lapsenlapsenlapset oleen jo mustaihosia kiharapäitä :shock:
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Myös on hyvä että lähes jokaisessa paikkakunnassa on liikuntahalli, ja voi käydä punttisalilla ja uimassa kohtuuhinnalla. Kuusamossa maksaa noin 4 euroa 1.5tuntia punttisalli ja uinti.
Se on hyvä, kun mä en jaksa paljon ulkoilla ja liikua ulkona talvella, enimmäksi käyn siellä punttisalilla ja uimassa.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

albaanisissi kirjoitti:vesi on parhautta suomes
Aijoo, tästäkin pitää olla samaa mieltä! Merivesi, järvivesi ja hanavesi _o/

PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Loka kirjoitti:Puhdas ilma ja puhdas vesi. Voi juoda suoraan hanasta, voi hengittää ilman astmakohtauksia. Nuo muiden mainitsemat tietenkin myös, ruoka ja marjat. Luonto ja sauna, mökkeily. Vuodenajat, minäkään en kestäisi pelkkää kesää mutta sekin vain tottumuskysymys. Myös se, että täällä voi suhteellisen turvallisesti liikkua yksinäänki, tietysti perusvarovaisuus on oltava aina.
Näitä komppaan ehdottomasti (paitsi mökkeilyä). Lisäksi myös suomalaisten luonteessa on paljon sellaista mistä pidän. Ei lässytetä turhia. En kestä kömpelöitä yrityksiä hiljaisuutta peittävään jutusteluun tuntemattomien kanssa, ja harvoin Suomessa tarvitseekaan kuunnella sellaista. Ei tarvitse myöskään halailla tuntemattomia pusuista puhumattakaan. Ja kuitenkaan kyse ei mielestäni ole mistään suomalainen ujous ja huono itsetuntoplaaplaaplaa -tuubasta vaan täällä kunnioitetaan toisen omaa tilaa. Suomessa saa olla rauhassa, sitä arvostan.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Vaikka tuo opintotuki on pieni, niin on se kuitenkin jotain. Pääsin kouluun ja opiskelu on ilmaista ja saa vielä pienen tuen siihen päälle. Ei mene ihan joka maailman kolkassa niin. Koulutus on myös melko hyvätasoista täällä ilmeisesti.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Ja vielä yksi ja paras asia. Suomessa ovat ihaniä kissoja. Hyvät näyttelyt. Ainoa huonoa on että pohjois Suomessa ei ole näyttelyt. Kissoja ihaniä!!

Vastaa Viestiin