Parasta Suomessa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Suomessa on myös monia muita ihania eläimiä, kuten susia ja karhuja. Metsää on onneksi kohtalaisen paljon ja nimenomaan, mikä parasta, havumetsää.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Tirskis kirjoitti:Ja vielä yksi ja paras asia. Suomessa ovat ihaniä kissoja. Hyvät näyttelyt. Ainoa huonoa on että pohjois Suomessa ei ole näyttelyt. Kissoja ihaniä!!
Oletko sinä tosissaan muka 10 vuotta täällä asunut?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kuva
Every ship must sail a world.
tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

^Näkymähän on aivan kuin Kallavedeltä juhannuksen tietämillä. Täytyy ottaa kantaa tuohon talveen,meikäläistä ei saa ulos kovilla pakkasilla kilon paloinakaan jos ei ole pakko. Tosin viimeisinä talvina ei ole paljon pakkasista ollut haittaa.
One,two,fuck you!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

VoDKa kirjoitti: Oletko sinä tosissaan muka 10 vuotta täällä asunut?
Mietipä sijamuotoja sekä niiden sisäistämisen vaikeutta henkilölle jonka äidinkielessä niitä ei ole...

Suomessa on kyllä parasta myös kieli :) Minusta suomen kieli on vivahteikas ja kaunis ja toimii maailmalla erinomaisena salakielenä. Natiivin myös tunnistaa aina.
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Sun täällä kohta 10 vuotta, ´tulin Suomeen vuonna 1998 elokuussa, ja silloin oli jopa kaunis sää.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tirskis kirjoitti:Sun täällä kohta 10 vuotta, ´tulin Suomeen vuonna 1998 elokuussa, ja silloin oli jopa kaunis sää.
Kjäh. :lol: Kyllähän tää alkaa jo mennä....
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Se, että asiat yleensä toimii aika hyvin ja ihmisillä on hyvä yleistietämys.

Luontokin on kieltämättä kiva.

Olen kyllä toisaalta aprikoinut sitä, mitä sitten näytän kun ehkä joskus lähitulevaisuudessa paluumuuton jälkeen tulee joku ulkomaalainen kaveri käymään. En tiedä, ymmärtääkö esim koko ikänsä urbaanissa ympäristössä asunut mitään mettän tai järven päälle, tuskin. Ainakin mökkien ulkovessat ym. hirvittää varmasti.
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Varmasti ymmärrää. Minä tulin Prahasta, ja rakastan suomalaista mökkeilyä, nytkin vaikka ei ole oma mökki on vuokrattu mökki Kuusamosta 20km notkelmassa, keskellä metsää- mä kalastan, ajan nurmikkoa, halkaan puut, lämmitän sauna- ja olen iloinen siellä. Enkä halua iso kaupunkiin enää olenkaan. Vain haluan muutta täältä pois systä, koska täällä ei ole töitä minulle. Muuten mökillä viihtyn, varsinkin kun on kaunis sää. Tänäänkin, vaikka sataa vettä kävin siellä aamulla kokeilemaan kalaonnea, ja haukki tuli.
Ymmärrän hyvin tuo suomalaisten harrastusta olla luonnossa mökillä ja ulkovessa ei haita.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

sorsake kirjoitti:En tiedä, ymmärtääkö esim koko ikänsä urbaanissa ympäristössä asunut mitään mettän tai järven päälle, tuskin. Ainakin mökkien ulkovessat ym. hirvittää varmasti.
Olen itse asunut koko ikäni korkeintaan 20min ajomatkan päässä Helsingistä ja silti kaipuu metsään on kova (perheelläni ei ole koskaan ollut mökkiä). Toisaalta, tuntemukseni taitavat olla suomalaisten kansantauti, ulkomaalaisella cityihmisellä saattaisivat fiilikset olla hieman erilaiset...
Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

No, jo mainitut ja sellainen itsestäänselvyys, että Suomessa eläimillä on oikeasti hyvät oltavat, ihmiset välittää.

Mutta mikä Suomessa on PARASTA, niin ennen kaikkea miehet.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

joey kirjoitti:Olen itse asunut koko ikäni korkeintaan 20min ajomatkan päässä Helsingistä ja silti kaipuu metsään on kova (perheelläni ei ole koskaan ollut mökkiä). Toisaalta, tuntemukseni taitavat olla suomalaisten kansantauti, ulkomaalaisella cityihmisellä saattaisivat fiilikset olla hieman erilaiset...
Olen syntynyt ja kasvanut kaupungissa, mutta sain viettää lapsuuden kesät maalla mummolassa. Kesäisin parasta on koivujen kahina, auringon kilo aaltoilevassa vedessä, rantasauna, kenties vielä lehmänkellojen kalina. Talvella kuulaat pakkaspäivät.

Parasta Suomessa on, että täällä tulee ymmärretyksi ja väärinymmärretyksi omalla äidinkielellään. Arvostan myös suomalaisten yhdistymistä ja yksimielisyyttä yhteisen vihollisen tai katastrofin sattuessa.
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

ShipWreck kirjoitti:Parasta Suomessa on ehkäpä Suomen lippu. Sauna on myös aivan upea juttu. Sekä tietysti kunnon talvi, vaikkakin talvet ovat olleet rajusti huononemaan päin.
^Tähän lisätään enää mustamakkara jos sitä voi laskea. :lol:
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

combat18 kirjoitti:^Tähän lisätään enää mustamakkara jos sitä voi laskea. :lol:
Kyllä! Ja ryynimakkara.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Paarmat, hyttyset, verot, tuomiot jne.. Aaah..

Eiku.

Lappi.
What you do... Makes you who you are.
Vastaa Viestiin